Ihmisten töykeys alkanut tympiä ihan kunnolla: suojatiellä ei päästetä jalankulkijaa yli, kassajonossa tuupitaan ja tönitään, mulkoillaan
Ihan todella on alkanut rasittaa. Alan uskoa kerran kuulemaani arviota, että valtaosa ihmiskunnasta on piittaamatonta ja tyhmää. Rasittaa joutua hoitamaan arkisia askareita tämmöisen poppoon keskellä. Eilenkin joku keski-ikäinen ukko veti kyynärpäällä suoraan päin kun olin kassalla maksamassa, oli siis kortti maksulaitteessa, kun hän päätti, että hänen täytyy juuri sillä sekunnilla rynniä siihen.
Kommentit (157)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun maalla, ei täällä ole tuollaista.
Just ajattelin tulla sanomaan samaa. Ehdit ensin!
Kaikki savolaiset ja muut moniosaajat ovat muuttaneet pääkaupunkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa vähän womansplaining ilmiöltä.
Miehet haluaa vissiin yhteiskunnan, jossa ajellaan autolla toisia päin ja taklataan ihmisiä kassajonossa. Kunnon apinameininki, kertoo miesten järjenjuoksusta ja keskimäärin matalasta ÄO:sta kaiken.
Miksi sinäkin olet ihan kiimoissasi äänestämässä niitä apinoita tänne lisää?
Ihmisten hermot ovat kiristyneet viimeisen vuoden aikana. Lähikaupassa on välillä äksyjä ihmisiä enemmänkin liikenteessä, eikä tungoksessa liikkuminen ole yhtä sujuvaa kuin ennen koska ihmiset eivät anna tietä tai katso ympärilleen. Sama myös isommissa kaupoissa, viimeksi tänään pyörätuolissa istuva nainen rullasi hiirenhiljaa ihan vierestäni kun olin liikahtamassa, tilaa olisi kyllä ollut muuallakin. Onneksi ei törmätty, mulla on nimittäinen fyysinen vaiva joka vaikuttaa liikkumiseeni, muttei näy päällepäin... Jäi myös jumittamaan pitkiksi ajoiksi eri hyllyille (mm. maito), siinä sitten kerääntyi jonoa ympärille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Varsinkin sellainen kylmyys ja töykeys toisia kohtaan tuntuu kauhealta. Miksi ei voida kohdata toisia lempeydellä ja rakastavasti. Kohdataan vain vihalla ja paheksunnalla.
Nimenomaan, samaistun tähän. On todella raskasta kohdata näitä ihmisiä, joiden perusasetus on kohdata muita kylmyydellä, töykeydellä ja jopa vihalla. Ollaan ilkeitä ja kohdellaan huonosti ihmisiä, joita ei edes tunneta ja jotka ei ole tehneet mitään pahaa. Miksi? Mistä se aggressio tulee?
Eipä se kylmyys, viha ja töykeys selviä kun keskustelemalla tai tuntemalla oikeasti henkilön, Pelkästään siitä siitä, miten sanoo moi tai millainen ilme on, en tekisi johtopäätöksiä kattavasti suuntaan tai toiseen. Voi tietenkin saada kuvan että on tympeä vaikka joku ei sanoisi mitään mutta se on vaan kuva minkä saa sillä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa vähän womansplaining ilmiöltä.
Miehet haluaa vissiin yhteiskunnan, jossa ajellaan autolla toisia päin ja taklataan ihmisiä kassajonossa. Kunnon apinameininki, kertoo miesten järjenjuoksusta ja keskimäärin matalasta ÄO:sta kaiken.
Eivät naiset yhtään parempia ole. Ihan yhtä itsekästä on käytös vaikka kaupoissa sukupuoleen katsomatta. Tönitään kärryillä, tukitaan käytävät, kiilataan kassajonossa. Yhtään sen paremmin ei pysähdytä ennen suojatien eteen pysähtyneen auton ohittamista. Punaisiin ajetaan yhtä kovalla kiireellä. Älykkyys ei ole sukupuolesta riippuva ominaisuus eikä se välttämättä määritä käytöstapoja.
En vastannut nyt aloituksessa kuvattuun ilmiöön, vaan näihin miesten kommentteihin ketjussa, jotka puolustaa tämmöistä käytöstä normaalina ja tavoiteltavana ja haukkuu aloitusta womansplainiksi. Siis kuinka tyhmä voi ihminen olla? Liikennesäännöillä ja sillä mitä laissa on säädetty fyysisestä koskemattomuudesta ei ole mitään tekemistä sukupuolen kanssa. Vieraan ihmisen töniminen on pahoinpitely. Et voi käydä ihmisiin käsiksi etkä ajella autolla toisia päin suojatiellä. Pippeli ei oikeuta näihin, vaikka jonnet luulee niin.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten hermot ovat kiristyneet viimeisen vuoden aikana. Lähikaupassa on välillä äksyjä ihmisiä enemmänkin liikenteessä, eikä tungoksessa liikkuminen ole yhtä sujuvaa kuin ennen koska ihmiset eivät anna tietä tai katso ympärilleen. Sama myös isommissa kaupoissa, viimeksi tänään pyörätuolissa istuva nainen rullasi hiirenhiljaa ihan vierestäni kun olin liikahtamassa, tilaa olisi kyllä ollut muuallakin. Onneksi ei törmätty, mulla on nimittäinen fyysinen vaiva joka vaikuttaa liikkumiseeni, muttei näy päällepäin... Jäi myös jumittamaan pitkiksi ajoiksi eri hyllyille (mm. maito), siinä sitten kerääntyi jonoa ympärille.
En ihmettele, jos ihmisten hermot ovat kiristyneet. Työelämä on nykyään ihan hullua suurimmalla osalla. Mutta olen kuitenkin edelleen sitä mieltä, että maaseudulla on leppoisampaa. Täällä monet ihmiset valittavat, miten kaupassa on ihan hirveää asioida, enkä tunnista tätä omasta elämästäni ollenkaan. Ei ole myöskään ruuhkia, ja joka paikassa saa palvelua, jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on huolestuttava ilmiö nämä naiset jotka eivät älyä väistää. Olen itse 190cm ja 100kg ja pari kertaa olen huolella lanannut vahingossa tällaisen naikkosen. Sitten hirveä show kaikkien kuulleen. Eikö mitään itsesuojeluvaistoa näillä tytöillä?
Samat naiset äänestävät sitten lisää kaltaisiasi urpoja rajojen ulkopuolelta tänne iloksemme.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ihmisten käytös ja ilmapiiri täällä kertoo sen tosiasian jota täällä aina yleensä käydäänkin! " MAAILMAN ONNELLISIN KANSA "
täällä on hermot kireellä joka toisella ja vähän enemmänkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut etenkin että suojatiellä ei anneta tietä. Itse kävelen kyllä tylysti vaan. Ajakoot päälle sitten jos siltä tuntuu.
Itse olen huomannut että varsinkin vanhukset ruokkii tätä ettei tarvitsisi pysähtyä jos henkilö on odottamassa ylipääsyä suojatiellä.
Sen sijaan että menisivät yli kun auto pysähtyy antaakseen tietä, niin näyttävät kädellä että menkää menkää. En näe tässä käytöksessä mitään järkeä.
Itse jopa kerran bussissa matkustaessa, kuulin kun bussikuski sähähti tuollaisen vanhuksen kohdatessa että v*tun mummot, kun oli pysähtynyt antaakseen mammalle tietä, niin tämä vaan näytti että mene vain.
Toisaalta ymmärrän sen, miksi hidas vanhus ajattelee, että autoilija joutuu odottamaan turhan kauan, kun hän lähtee ylittämään tietä.
Väärä asennehan se on, mutta ymmärrän että takana on yleensä hyväntahtoinen ajatus.
Takana voi toki myös olla pelkoa, ettei ehdi hitaana alta pois jos joku ajaa päälle - ja siksi mieluummin varmistuu siitä että autot menevät ensin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Varsinkin sellainen kylmyys ja töykeys toisia kohtaan tuntuu kauhealta. Miksi ei voida kohdata toisia lempeydellä ja rakastavasti. Kohdataan vain vihalla ja paheksunnalla.
Nimenomaan, samaistun tähän. On todella raskasta kohdata näitä ihmisiä, joiden perusasetus on kohdata muita kylmyydellä, töykeydellä ja jopa vihalla. Ollaan ilkeitä ja kohdellaan huonosti ihmisiä, joita ei edes tunneta ja jotka ei ole tehneet mitään pahaa. Miksi? Mistä se aggressio tulee?
Eipä se kylmyys, viha ja töykeys selviä kun keskustelemalla tai tuntemalla oikeasti henkilön, Pelkästään siitä siitä, miten sanoo moi tai millainen ilme on, en tekisi johtopäätöksiä kattavasti suuntaan tai toiseen. Voi tietenkin saada kuvan että on tympeä vaikka joku ei sanoisi mitään mutta se on vaan kuva minkä saa sillä
Kyllä se vaan selviää, kun ryysitään, tönitään, ei vastata myyjä tervehdykseen, ei osata sanoa kiitos, solvataan, ollaan piittaamattomia muiden terveyttä ja turvallisuutta kohtaan liikenteessä, availlaan myyntipakkauksia kaupassa ja laitetaan takaisin hyllyyn, heitellään roskia pitkin poikin, rikotaan muiden omaisuutta jne. Ei mun tarvi tuntea ihmistä, joka näin toimii henkilökohtaisesti enkä haluakaan. Käytös on vastenmielistä.
Vierailija kirjoitti:
Sen, joka epäilee aloittajan havaintoja, kannattaa kokeilla asiakaspalvelua. Ihmiset on nykyään aivan hirveitä. Poikkeuksena nuoret, jotka lähes aina osaavat käyttäytyä hyvin.
Ei ap
Tää. Puoliso töissä myymäläleipomossa ja parin vikan vuoden aikana ihmisten käytös on mennyt todella röyhkeäksi. Kaikki ikäluokat, noita nuoria lukuunottamatta, ovat tunkeneet leipomoon ja mm. paljain sormin hipelöineet pakkaamista odottavia tuotteita!! Aina kun jäävät tästä kiinni puolisoni työvuorolla, tämä toruu näitä kuin pikkulapsia ("Sormet pois! Ei saa koskea paljain käsin, eikä sulla ole leipomoonkaan asiaa!"). Uskomatonta kyllä, tämä tehoaa. Toki mutisevat että hyllyssä ei ollut haluttua leipää ja siksi he mussunmussun, mutta puolison linja pitää. Hän ohjaa asiakkaan ulos ja käskee odottamaan, kunnes on pakannut tälle halutun leivän. :D
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut etenkin että suojatiellä ei anneta tietä. Itse kävelen kyllä tylysti vaan. Ajakoot päälle sitten jos siltä tuntuu.
Pari päivää sitten meinasi yksi ajaa yli kun oltiin vihreillä valoilla ylittämässä suojatietä lastenvaunujen kanssa, menossa ULS:in päivystykseen. En mitenkään tajua miksi Meilahti pitää rakentaa täyteen sairaaloita.
Vierailija kirjoitti:
Sellasta se on. Ratkaisu tuohon on se, että olet itse vielä mulkumpi. Kaikki liha tottelee voimaa.
Kiva näistä kommenteista nähde, että mun teoria pitää paikkansa ja ihmiset on yhtä mulkkuja sekä mammapalstalla että oikeassa elämässä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen, joka epäilee aloittajan havaintoja, kannattaa kokeilla asiakaspalvelua. Ihmiset on nykyään aivan hirveitä. Poikkeuksena nuoret, jotka lähes aina osaavat käyttäytyä hyvin.
Ei ap
Tää. Puoliso töissä myymäläleipomossa ja parin vikan vuoden aikana ihmisten käytös on mennyt todella röyhkeäksi. Kaikki ikäluokat, noita nuoria lukuunottamatta, ovat tunkeneet leipomoon ja mm. paljain sormin hipelöineet pakkaamista odottavia tuotteita!! Aina kun jäävät tästä kiinni puolisoni työvuorolla, tämä toruu näitä kuin pikkulapsia ("Sormet pois! Ei saa koskea paljain käsin, eikä sulla ole leipomoonkaan asiaa!"). Uskomatonta kyllä, tämä tehoaa. Toki mutisevat että hyllyssä ei ollut haluttua leipää ja siksi he mussunmussun, mutta puolison linja pitää. Hän ohjaa asiakkaan ulos ja käskee odottamaan, kunnes on pakannut tälle halutun leivän. :D
Joo! En ymmärrä, mikä ihmisiä vaivaa? Olin asiakkaana lähimarketissa ja yksi nainen avasi lähes jokaisen pullon kemppariosastolla ja nuuhki sitä ja laittoi sitten takaisin hyllyyn.
Olen itse ollut töissä kemppariosastolla ja noissa tuotteissa on 12kk avaamisesta parasta ennen, eli ne alkaa pilaantua siitä avaamisesta. Kiva muutenkin, että hygieniatuotteita availlaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ap
Tämä on totta. Yleensä nuoret pärjäävät paremmin asiakaspalveluammateissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari päivää sitten meinasi yksi ajaa yli kun oltiin vihreillä valoilla ylittämässä suojatietä lastenvaunujen kanssa, menossa ULS:in päivystykseen. En mitenkään tajua miksi Meilahti pitää rakentaa täyteen sairaaloita.
Meilahti on huono paikka uusille sairaaloille. Sijainti + lähikadut ovat AHTAITA, kaistoja on keskimääräistä vähemmän ja Mansku altis ruuhkautumaan. En muutenkaan tykkää tästä "kaikki munat samaan koriin"-ajattelusta, kyllä sairaalatoimintaa pitää vähän hajauttaa yhteiskunnan poikkeustilanteiden varalta. Samoin maan alle voisi rakentaa enemmän, ja tehdä lisää yhdyskäytäviä.
"...piittaamattomia muiden terveyttä ja turvallisuutta kohtaan liikenteessä, availlaan myyntipakkauksia kaupassa ja laitetaan takaisin hyllyyn, heitellään roskia pitkin poikin, rikotaan muiden omaisuutta jne"
Kun äänestetään lisää ruskeasilmäisiä maahan, niin silloin saadaan lisää ruskeasilmäisiä maahan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin. On myös aika usein esimerkiksi kahvi tai joku mukana, että voin heittää sen mukeineen tuulilasille tarpeen vaatiessa. Joskus kun oli koira niin heitin koiran jätöspussin. Mulle aivan sama, vaikka siitä iskusta menisi tuulilasi rikki. Jos ei kuski osaa edes liikennesääntöjä sen vertaa niin ei ole mun ongelma jos lasi menee rikki. Ehkä oppii mun kanssa ennemmin, kuin jonkun lapsen tai eläimen. Niistä saattaa tulla kalliimpi keikka.
Se on kuule sinä joka joudut sen ikkunan korvaamaan, oletko vähän hidas? Vaikka kuinka väärin se olisi.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset ovat vielä niin metsäläisiä. Ei osata toimia jos on paljon ihmisiä ympärillä.
Silti täytyy sanoa että olen jalankulkijana saanut pääosin hyvin tietä, ja aina kun joku ei ole antanut mennä suojatien yli, kyseessä on ollut vanhempi kuski. Samoin autoilijana olen huomannut että vanhemmat ihmiset usein jäävät suojatien eteen juttelemaan. Ärsyttää kun ei tiedä, ovatko menossa yli vai eivät. Nykyään olen vain alkanut käyttää tööttiä.
itse huomannut nykyisellä asuinalueella että naiset eivät yleensä anna tietä suojatiellä, itsekin siis nainen eli sukupuolidissaamisesta ei ole kiinni enkä ole niin hemaiseva ettei sen takia pysähdyttäisi :D
Autolla on aikas vaikeeta pysähtyä liukkaalla kelillä heti. Olis syytä se ottaa huomioon. Minä itte henkilöt, minä ja minä ja minä. yök