Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmisten töykeys alkanut tympiä ihan kunnolla: suojatiellä ei päästetä jalankulkijaa yli, kassajonossa tuupitaan ja tönitään, mulkoillaan

Vierailija
09.02.2025 |

Ihan todella on alkanut rasittaa. Alan uskoa kerran kuulemaani arviota, että valtaosa ihmiskunnasta on piittaamatonta ja tyhmää. Rasittaa joutua hoitamaan arkisia askareita tämmöisen poppoon keskellä. Eilenkin joku keski-ikäinen ukko veti kyynärpäällä suoraan päin kun olin kassalla maksamassa, oli siis kortti maksulaitteessa, kun hän päätti, että hänen täytyy juuri sillä sekunnilla rynniä siihen. 

Kommentit (157)

Vierailija
121/157 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset, varsinkin keski-ikäset+ sais lopettaa sen mulkoilun joka paikassa. Mitä hönöjä te oikein olette?

Vierailija
122/157 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajilla on tietysti velvollisuus kutsua sairaalaan jatkotutkimuksiin jos jotain epäilyttävää löytyy. Silti siinäkin voisi olla vähän joustoa, kun sanotaan, että pitää heti tänään tulla (päivä jo puolessa välissä, kun soittavat) ja sitten jos sanoo, että pitkä matka ja tulen mieluummin huomenna aamulla niin sitten sanotaan, ettei ketään voi pakottaa ja miksi kieltäydyt hoidosta yms. Tämä jos ihmisen kunto kuitenkin ok ja mitään hyvin kiireellistä ei kuitenkaan ole ilmennyt. Ymmärrän velvollisuuden, mutta ihmisellä on kuitenkin oma elämänsä ja juttunsa myös sairauksien keskellä ja maalla on pitkät matkat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/157 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihan tosissaan 20 sekunttia on sinulle pitkä aika?  Joko elinajanodotteesi on todella lyhyt, tai olet mössännyt aivosi loputtomalla tiktok-tulvalla, joten kaikki yli 5 sekunnin odotukset tuntuvat maailmanlopulta."

Mä olen ihan vain DUUNARI. Siihen työelämä on mennyt, sekunteja lasketaan. Ja 20sek on pitkä aika.

Vierailija
124/157 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle annetaan tietä. Eikä tuupita missään enkä minä tuupi ketään. M206cm

Vierailija
125/157 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kyllä täysin naurettava laki, että kävelijöille pitäisi antaa tietä. Tuo pitäisi muuttaa niin että kevyt liikenne väistää aina autoja eikä toisinpäin. Jos haluaa välttämättä kävellen liikkua niin sitten ei varmaan ole mikään kiire päästä paikasta toiseen toisin kuin minulla autossani 

Ei minua haittaa pysähtyä suojatien eteen, koska liikun kuiten autolla niin paljon kovempaa kuin jalkaisin. Nuo, jotka viittilöi autoa menemään kun olet siihen pysähtynyt ovat se suuri ihmetyksen aihe. Sitten siinä huidot ratin takana, että ala nyt menemään jo 

Vierailija
126/157 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opin koronan aikaan ehkäisemään jonossa takana olevien kärryillä kantapäille tökkisimisen sillä että käännän kärryn kassalla aina taakseni. Siinähän hönkii sitten kärryille. Olen huomannut, että mon muu tekee ihan samaa. 

Lisäksi saa rauhassa maksaa ja näpytellä tunnuslukua, kun kukaan ei ole olkapään yli hönkimässä 

Vierailija
127/157 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ottaa päähän se, että kun menee yhtään PK-seudun ulkopuolelle lähijunalla niin ihmisillä ei ole mitään käsitystä junaetiketistä. Seisotaan junan ovien edessä kuin lehmät navettaan jonottamassa ja junasta ulos tulevat saavat tunkea itsensä puoliväkisin ihmisjoukon läpi. Olen pari kertaa joutunut ihan sanomaan, että voitteko te nyt hyvät ihmiset väistää, että täältä pääsisi pois, mutta vastauksena saa vaan tyhjiä katseita. Se juna ei jätä teitä asemalle! Varmasti samaa sakkia, jotka seisovat liukuportaissa vasemmalla.

Vierailija
128/157 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiä taas mollataan. Olen itse täällä syntynyt ja asun kamalassa Itä-Helsingissä. Käyn kaupoissa yleensä täällä tai keskustassa. Yleensä saan kulkea rauhassa, ihmiset pitävät etäisyyttä kassajonoissa ja autot antavat tietä keskustassakin. Häiriköt voi jättää omaan arvoonsa, kun ei tunne henkilökohtaisesti mitään hulluja niin saa olla rauhassa.

Vierailija
129/157 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinkiä taas mollataan. Olen itse täällä syntynyt ja asun kamalassa Itä-Helsingissä. Käyn kaupoissa yleensä täällä tai keskustassa. Yleensä saan kulkea rauhassa, ihmiset pitävät etäisyyttä kassajonoissa ja autot antavat tietä keskustassakin. Häiriköt voi jättää omaan arvoonsa, kun ei tunne henkilökohtaisesti mitään hulluja niin saa olla rauhassa.

suurimmat helsinki-asiantuntijat vaikuttaa käyneen siellä viimeks 90-luvulla ja sen jälkeen vaan lukeneet lehdistä minkälaista siellä on

Vierailija
130/157 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut etenkin että suojatiellä ei anneta tietä. Itse kävelen kyllä tylysti vaan. Ajakoot päälle sitten jos siltä tuntuu.

Mäkin. On myös aika usein esimerkiksi kahvi tai joku mukana, että voin heittää sen mukeineen tuulilasille tarpeen vaatiessa. Joskus kun oli koira niin heitin koiran jätöspussin. Mulle aivan sama, vaikka siitä iskusta menisi tuulilasi rikki. Jos ei kuski osaa edes liikennesääntöjä sen vertaa niin ei ole mun ongelma jos lasi menee rikki. Ehkä oppii mun kanssa ennemmin, kuin jonkun lapsen tai eläimen. Niistä saattaa tulla kalliimpi keikka. 

Mulkku koiranomistaja.

Vierailija
131/157 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut etenkin että suojatiellä ei anneta tietä. Itse kävelen kyllä tylysti vaan. Ajakoot päälle sitten jos siltä tuntuu.

Pari päivää sitten meinasi yksi ajaa yli kun oltiin vihreillä valoilla ylittämässä suojatietä lastenvaunujen kanssa, menossa ULS:in päivystykseen. En mitenkään tajua miksi Meilahti pitää rakentaa täyteen sairaaloita.

Meilahti on huono paikka uusille sairaaloille. Sijainti + lähikadut ovat AHTAITA, kaistoja on keskimääräistä vähemmän ja Mansku altis ruuhkautumaan. En muutenkaan tykkää tästä "kaikki munat samaan koriin"-ajattelusta, kyllä sairaalatoimintaa pitää vähän hajauttaa yhteiskunnan poikkeustilanteiden varalta. Samoin maan alle voisi rakentaa enemmän, ja tehdä lisää yhdyskäytäviä. 

Johtuu hoitaja- ja lääkäripulasta, ettei sairaaloita voida siirtää. Pelkästään Jorviin siirto aiheutti monen hoitajan irtisanoutumisen. Ja toisaalta sairaalan tulee olla lähellä sairaita ihmisiä ja palvella veronmaksajia. Sairaaloitahan kyllä Suomessa on muuallakin.

Vierailija
132/157 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ottaa päähän se, että kun menee yhtään PK-seudun ulkopuolelle lähijunalla niin ihmisillä ei ole mitään käsitystä junaetiketistä. Seisotaan junan ovien edessä kuin lehmät navettaan jonottamassa ja junasta ulos tulevat saavat tunkea itsensä puoliväkisin ihmisjoukon läpi. Olen pari kertaa joutunut ihan sanomaan, että voitteko te nyt hyvät ihmiset väistää, että täältä pääsisi pois, mutta vastauksena saa vaan tyhjiä katseita. Se juna ei jätä teitä asemalle! Varmasti samaa sakkia, jotka seisovat liukuportaissa vasemmalla.

Ihan sama kuin se, että ihmisten pitää jo viisi minuuttia ennen pysäkkiä tulla siihen ovien eteen jonottamaan ulospääsyä. Riittää, että nousee ylös hetki ennen pysähdystä mutta kaikkien pakko aina muodostaa hitollinen sumppu siihen vaikka vielä pari kilometriä pysäkille. Sama toistuu tosin metrossa ja busseissakin.

Vierailija
133/157 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistathan kuitenkin, että jalanjulkijalla on velvollisuus varmistaa, että tienylitys on turvallista suorittaa. Näin sanoo laki, et voi vain rynnätä jalkakäytävältä, vaan pitää varmistaa, ettei autoja ole tulossa.

Vierailija
134/157 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sota syttyy, niin päästään näistä aivottomista eroon..

Vierailija
135/157 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kyllä täysin naurettava laki, että kävelijöille pitäisi antaa tietä. Tuo pitäisi muuttaa niin että kevyt liikenne väistää aina autoja eikä toisinpäin. Jos haluaa välttämättä kävellen liikkua niin sitten ei varmaan ole mikään kiire päästä paikasta toiseen toisin kuin minulla autossani 

Ei minua haittaa pysähtyä suojatien eteen, koska liikun kuiten autolla niin paljon kovempaa kuin jalkaisin. Nuo, jotka viittilöi autoa menemään kun olet siihen pysähtynyt ovat se suuri ihmetyksen aihe. Sitten siinä huidot ratin takana, että ala nyt menemään jo 

Mene, kun tietä annetaan, säästyy luonto pakokaasuilta, kun ei ylenaikaa pidä jarruttaa ja taas kaasuttaa.

Vierailija
136/157 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen woke axina..

No jäät alle = Osa luonnollista karsintaa!

Vierailija
137/157 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus räntäsateessa yrittänyt päästä tien yli lähes vartin ja ainoastaan bussikuski päästi tien yli.

Näkyvyydessäkään ei ollut ongelmia, sillä olin töistä menossa kotiin neonkeltaisissa huomiovaatteissa.

Vierailija
138/157 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin. On myös aika usein esimerkiksi kahvi tai joku mukana, että voin heittää sen mukeineen tuulilasille tarpeen vaatiessa. Joskus kun oli koira niin heitin koiran jätöspussin. Mulle aivan sama, vaikka siitä iskusta menisi tuulilasi rikki. Jos ei kuski osaa edes liikennesääntöjä sen vertaa niin ei ole mun ongelma jos lasi menee rikki. Ehkä oppii mun kanssa ennemmin, kuin jonkun lapsen tai eläimen. Niistä saattaa tulla kalliimpi keikka. 

Leikit Hengelläsi!

Kannattaisi käyttää niitä aivoja..

Mitäs teet kun kohdallesi osuu autoilija joka ottaa oikeuden omiin käsiinsä?

Saattaa maallinen vaelluksesi tulla päätökseen!

Vierailija
139/157 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marin ex viisikko hallinto keksi valheet maailman onnellisimmista suomalaisista kun peitteli tekemiään tuhoja Suomessa.

Todellisuudessa yli puolet suomalaisista ovat päästään sekaisin jollakin tapaa.

Psykoosit tulilla. Olet varmaan niitä ihmisiä, jotka muistelevat vielä viisikymppisenä lastentarhassa kokemiaan vääryyksiä.

Vierailija
140/157 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ihan totta. Itsellä meinas vähän aikaa sitten käydä tälleen että ylittäessäni suojatietä virheiden ollessa päällä joku k u s i pää autoilija meinasi ajaa yli oikein renkaat kirskuen. 

Ja toinen asiaa pännii on julkinen liikenne. Varsinkin liukuportaat ovat monelle aivon käsittämätön konsepti: miksette voi v i t t u oikeasti voi seistä siinä puolella missä ollaan jos ollaan paikallaan??? Aivan liian v i t u n monta kertaa näkee näitä keskellä seisojia. Tai lapsilaumoja seisomassa missä sattuu. Ja älyttömintä mitä olen nähnyt oli nainen jolla oli matkassa mukana patonki, jota piti kädessään poikittain, tai niinkuin puomina, että se melkein piti tuupata hänen käsistä... 

Ja näitähän riittäisi vaikka kuinka. Kiitos että sain avautua. Mukavaa viikonalkua kaikille. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme