nainen loukkaantui kun en halunnut tavata kipeänä
Olen tapaillut erästä naista nyt n.2kk. Hän on koko viikon valitellut olevansa kipeänä. Tänään hän sanoi, että hänellä on enää vain vähän yskää ja kurkku kipeänä joten voidaan jo hyvin tavata kuten oli suunniteltu. Itse ehdotin että siirretään tapaamista muutamalla päivällä, jottei riskeerattaisi flunssan tarttumista.
Tästä nainen loukkaantui ja alkoi saarnaamaan siitä, miten on tottunut toiseenlaiseen kohteluun ja että läheisistä tulee pitää huolta heidän ollessa sairaana. Itse olin tästä reaktiosta vähän ymmällään - onko oletuksena että toisen tulee riskeerata oman terveytensä kumppanin ollessa kipeänä, silloinkin jos ei asuta samassa asunnossa? Eikö ole yhtälailla toisesta välittämistä, että välttelee tautien tartuttamista toiseen?
Mitä mieltä olette? Kumpi tässä on oikeassa ja onko olemassa jotain kirjottamattomia sääntöjä tapailukumppanin tapaamiseen suhteen tämän ollessa sairaana?
Kommentit (210)
Vierailija kirjoitti:
"Käyt kaupassa ja haet jotain kananuudelikeittoa ja inkivääriä ja viestit hänelle, että olet tuonut vähän apuja oven taakse. Laita ruokakassiin mukaan myös pikkupehmonalle Valentine's Day-osastolta.... "
Ihmettelisin, että mitä helvetin krääsää ja juurakoita toinen on raijannut oveni taakse kerrottuaan, ettei voi tavata minua kuin terveenä (eli vasta kun voin harrastaa seksiä).
Laittaisin oven taakse krääsäpinon viereen kassiin pakatut tyypin tavarat asunnoltani, ja käskisin hakemaan pois.
Mä taas olisin niin mielissäni! Välittäminen ja auttaminen, kukaan mies ei ole tehnyt tuollaista minulle, niin jopa saattaisin itkeä siinä vaiheessa, kun löytäisin kassista vielä sen ylläri Valentine's Day pehmonallen.
Mulla logiikka ei menisi noin ollenkaan, koska seksin harrastaminen ei liittyisi tapaamisiin, etenkään jos kyse alkuvaiheen suhteesta. Seksiin tarvitaan luottamuspohjan rakentaminen ja rakkaus/rakastaminen.
Olen tämä sama kirjoittaja, jolle vastasit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kulkutauteja silkkaa itsekkyyttään levittävät ovat ihmisyyden alinta sakkaa. Eläimetkin nuolevat haavansa yksin eivätkä rasita muuta laumaa.
P.S. Olen itse juuri nyt niin kipeä, etten pysty kävelemään. Silti ei tulisi mieleenikään paljastaa haavoittuvaisuuttani lajitovereille. Menetän mieluummin henkeni kuin kasvoni.
N32
Sulla taitaa olla surullinen elämä.
Ei ole. Minulla on skarppi elämä, jossa ei ole tilaa 2020-lukulaiselle nyyhkytykselle. Kivusta huolimatta.
Sinä olet oikeassa ja tuo nainen on itsekäs pissis.
Pohdi kunnolla, haluatko jatkaa tuollaisen kanssa!
Vierailija kirjoitti:
"Yhteenmuuttoa ei kannata ilmeisesti miettiäkään, koska hotelliyöt tulee aika kalliiksi kun aina pitäisi lähteä toisen flunssaa pakoon."
Ymmärrän mitä ajat takaa. Olen tämä aiempi kirjoittaja, jolle vastasit. Tää aihe on mulle vähän vaikea, kun itseni on oltava tarkkana immuunijärjestelmän kanssa ja siksi katson nykyään tarkkaan, ettei olisi turhia tartuntariskejä ilmoilla. Ajattelen myös niin että suhteen/tapailun alkuvaiheessa voi olla enemmän varovaisemmin, mutta tietenkin sitten jos asuttaisiin yhdessä, niin siinä tulee jaetuksi sairastumiset - usein samassa taloudessa samat sairaudet sitten menevät yhdelle toiselle ympäriinsä, ja sitten yhdessä tehdään ja autetaan. Mutta vaikka ei asuttaisi yhdessä, niin auttaminen on mahdollista kuten laitoin postaukseenkin- auttaminen ja välittäminen on asiaa! <3
Se onkin vähän eri asia, jos on jokin isompi sairaus taustalla, eli ettei olisi ihan samanlainen pikkujuttu kuin muille. Jos toisella olisi sellainen, niin kieltäisin silloin tulemasta.
Mutta mikä ex-puolison kanssa lähes 10 vuotta saman katon alla asuttiin, niin välillä oltiin peräjälkeen kipeitä, mutta usein myös niin, että vain toinen oli kipeä, eikä toinen edes sairastunut. Erillään asuessa tuli luokseni silloinkin, kun olin kipeä, ja katsottiin sitten yhdessä peiton alla leffoja.
Siksi omat fiilikseni uudessa suhteessa laskivat heti, kun toinen ilmoitti että nähdään vasta kun olen terve.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Käyt kaupassa ja haet jotain kananuudelikeittoa ja inkivääriä ja viestit hänelle, että olet tuonut vähän apuja oven taakse. Laita ruokakassiin mukaan myös pikkupehmonalle Valentine's Day-osastolta.... "
Ihmettelisin, että mitä helvetin krääsää ja juurakoita toinen on raijannut oveni taakse kerrottuaan, ettei voi tavata minua kuin terveenä (eli vasta kun voin harrastaa seksiä).
Laittaisin oven taakse krääsäpinon viereen kassiin pakatut tyypin tavarat asunnoltani, ja käskisin hakemaan pois.
Mä taas olisin niin mielissäni! Välittäminen ja auttaminen, kukaan mies ei ole tehnyt tuollaista minulle, niin jopa saattaisin itkeä siinä vaiheessa, kun löytäisin kassista vielä sen ylläri Valentine's Day pehmonallen.
Mulla logiikka ei menisi noin ollenkaan, koska seksin harrastaminen ei liittyisi tapaamisiin, etenkään jos kyse alkuvaiheen suhtee
Mitä hemmettiä tekisin jollain nallella?
"Tätä nyt sitten halin, kun toinen pitää minua niin vastenmielisenä, että pysyy poissa vielä ainakin viikon <33"? No joo, ymmärrän että itku siinä saattaisi tosiaan tulla.
Voi elämänkevät, että loppuisi suhde vauhdilla.
Vierailija kirjoitti:
Olin taannoin kipeä. Menin miesystäväni luokse ja pyysin häntä vähän pitämään mua hyvänä, kun oli niin karmea olo. Mies naurahti: "Aikuista ihmistä." Ok, ei sitten, mutta kummasti miehelle kelpaa rapsuttelut ja silittelyt ja niitä on aina vaatimassa kännissä ja krapulassa, kun on morkkis. Muistutan sitä kyllä vielä joku kerta tuosta. Usein en mitään ole vailla. Oon kyllä jo tottunut siihen, että mä kelpaan ihmisille vain silloin kun MULLA on annettavaa, en silloin, kun itse tarvitsisin jotain.
Oi kuinka kuulostaa tutulta. Mun eksä myös oli kipeänä ja krapulassa aina vaatimassa huolenpitoa ja hellyyttä. Minähän sitten tein kuten toinen pyytää, tyttöystävä kun olin.
Mulle kuulemma riittää kipeänä kysymys: mitä kuuluu. Mitään apua mieheltä on turha odottaa missään tilanteessa, mitään tukea on turha odottaa missään tilanteessa tai mitään huomioimista on turha odottaa. Jos mies ei löydä tilanteeseen mitään parempaa omakohtaista uhritarinaa niin ei vastausta edes saa.
Tämä oli syy, miksi on eksä. Saa puolestani jatkaa krapulapäiviään aivan miten haluaa ja minä saan kipeänä olla ihan rauhassa. Pahin oli kyllä kun jätti minut fyysisesti ja henkisesti yksin kun tein hänen lapselleen aborttia. Asiasta ei ikinä puhuttu ja mies ei ikinä kysynyt miten voin. Hän oli ryyppäämässä ulkomailla silloin. Varasi pikalähdön.
Oma kokemus nuoruudesta että poikkis oli kipeänä, 40 asteen kuumeessa ja tavattiin ja jopa harrastettiin sitä itseään silti.
Ei se menoa estä jos toisessa tykkää. Joten olet aika sika.
Kai sinä, Ap, seurustelukumppanista menet, mutta ei sinusta kyllä puolisoksi ja asuinkumppaniksi vielä olisi.
Vai meinaatko, että aina kun toinen asuinkumppaneista sairastuu, toinen pakkaa matkalaukkunsa ja lähtee sairauden ajaksi evakkoon? No ei todellakaan! Joten tyttöystäväsi tulkitsi ihan oikein, ettei sinusta ainakaan läheiseen suhteeseen ole. Koska läheiset todellakin huolehtivat kumppanistaan, kun toinen on sairaana. Ja pysyvät saman katon alla.
Ap:llä on tietysti pelkkänä seurustelukumppanina täysi oikeus olla omassa asunnossasikin ja pysytellä poissa sairauden tieltä. Mutta ei se kyllä yhteistä tulevaisuutta teille lupaa, että kartat sairastunutta tyttöystävääsi.
Sinä olet oikeassa siinä, että sinun ei tarvitse mennä tartutettavaksi jos et halua. Nainen on oikeassa siinä, että hän on varmasti tottunut parempaan kohteluun kuin siihen, että suunniteltua ja odotettua tapaamista siirretään viime hetkellä pöpöjen pelossa.
Asutaan erillään ja meillä molemmilla työt joihin tarvitaan aina sijainen ja sijainen vaikea saada nopeasti. Me ei koskaan tavata kipeinä.
Vierailija kirjoitti:
Oma kokemus nuoruudesta että poikkis oli kipeänä, 40 asteen kuumeessa ja tavattiin ja jopa harrastettiin sitä itseään silti.
Ei se menoa estä jos toisessa tykkää. Joten olet aika sika.
No kyllä estää. Siinä vaarantaa omaa henkeään jo, kun tuollaisessa kuumeessa liikkuu, ja lisäksi tartuttaa muita!
Ei jatkoon tuo nainen. Löydät parempaa!
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet oikeassa siinä, että sinun ei tarvitse mennä tartutettavaksi jos et halua. Nainen on oikeassa siinä, että hän on varmasti tottunut parempaan kohteluun kuin siihen, että suunniteltua ja odotettua tapaamista siirretään viime hetkellä pöpöjen pelossa.
Aikuinen ihninen ja jopa lapsikin täytyy sietää pettymyksiä, niitä on tämä elämä täynnä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuinen ihninen ja jopa lapsikin täytyy sietää pettymyksiä, niitä on tämä elämä täynnä!
Jos suhteessa on jo alussa pettymyksiä, niin teen päätelmän ettei suhdetta kannata jatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No toki. Aikuisen ihmisen pitää myös sietää se, että jos seurustelukumppanille tulee jostain paha mieli ja pettymyksen tunteita, hänellä on kaikki oikeus ne ilmaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No toki. Aikuisen ihmisen pitää myös sietää se, että jos seurustelukumppanille tulee jostain paha mieli ja pettymyksen tunteita, hänellä on kaikki oikeus ne ilmaista.
Tämä. Ja sekin, että kun toinen tarpeeksi kokee pahaa mieltä, niin saattaa todeta ettei halua tällaista suhdetta.
Miksi yhdistit miehen kipeänä tapaamisen välttelyn siihen, että hän on kiinnostunut sinusta vain seksin merkeissä?
Miksi ihmeessä riskeerata taudin levittäminen omalle työpaikalle, perheelle ja muille tuntemattomillekin ihmisille, kun yksinkertaisena vaihtoehtona olisi vain odottaa pari päivää ennen seuraavaa tapaamista?
AP
Edellisessä 4 vuoden suhteessa, jossa ei asuttu yhdessä, tavattiin heti, kun sairastanut osapuoli koki vointinsa riittävän hyväksi. Jokaisella on sitten ne omat rajat, miten kokee toisen oireet. Olihan korona-aikanakin ihmisillä yksilöllisiä käsityksiä, miten tietyssä tilanteessa toimitaan. Jotkut desinfioivat ostoskärryjen kahvoja, toiset ei (en itse tehnyt sitä koskaan, mutta en ole koronaakaan sairastanut). Teidän suhteessa teillä on vähän erilaiset käsitykset ja hyvä keskustella niistä. Ainahan voi woltata sairaana olevalle kumppanille jotain hyvää kaupasta. Tosin taitaa olla harvinaisia tällaiset kohteliaisuudet näillä leveysasteilla.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Itse etsin ihmissuhdetta jossa ollaan heti alkuunsa ihan eri tasolla ja valmiina vaihtamaan eritteitä kuoleman uhalla niin vaikea sanoa mitään tohon. Jos mä olisin kipeä mä olisin siellä kumppanin sohvalla sairastamassa ja toisin päin, lähtökohtaisesti. Ettei toisen tarvii yksin sairastaa <3
Tuota... ollaan puolison kanssa oltu yhdessä jo yli 30 vuotta, kun toiselle iskee kurkkukipu ja flunssan oireet, niin toinen siirtyy työhuoneeseen nukkumaan eikä jää viereen köhimään. Terve hoitaa kauppa-asiat ja huolehtii kipeän ruoat ja juomiset.
Jos asuttaisiin erillään, niin kaupa-asiat autettaisiin, mutta ei kyllä mentäisi tartuntaa hakemaan.
-ohis
Sulla taitaa olla surullinen elämä.