Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen minimaalisesti esillä somessa. Ainoastaan yhdellä alustalla nykyään

Vierailija
09.02.2025 |

Koska osa minusta haluaa olla hieman näkyvä, muttei liian. En koskaan jaa mitään henkilökohtaista enkä suurta määrää kuvia. Monesti saa olla melko rauhassa, jos blokkailee sekopäät heti. Sen olen tehnytkin. Mutta aina joku tekee uuden profiilin tai tulee vastaan muuten vain uusi tyyppi, joka alkaa kiusaamaan. Kaikkein pahinta on se, ettei tämä kyseinen somealusta reagoi mitenkään lukuisiin ilmiantoihin. Minä en aio kadota kokonaan sen takia, että joku päättää alkaa kiusaamaan ja häiritsemään minua, eikä se muutenkaan poistaisi ongelmaa. Miten nämä somet saa oikeasti reagoimaan ja poistamaan nuo kiusaamiskommentit ja kiusaajien profiilit??

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaatko per.settäsi ap?

Aina

Ap

No, sitä saa mitä tilaa

Vierailija
42/102 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet tutut ovat viime aikoina poistuneet somesta kokonaan tai lähes kokonaan. LinkedIn korkeintaan jätetty. 

Jaksan ihmetellä näitä tällaisia vastauksia, jotka eivät liity aloitukseen millään tavalla. Hyvin selkeästi sanoin, ettei poistuminen ratkaise ongelmaa, enkä muutenkaan aio paeta kiusaajia. Olen nyt jo hyvin, hyvin rajatusti esillä, kolme kasvokuvaa. Some on minulle tapa olla jollain tavalla olemassa, koska en pidä ihmispaljoudesta enkä käy paljon eri paikoissa (koska en viihdy ihmisten keskellä pitkiä aikoja.) Minulla on oikeus olla rauhassa somessa, jos päätän olla siellä. Ap

Oletpa hölmö. Vaatimuksesi olla rauhassa somessa on käytännössä sama kuin vaatisit, että sinun pitää saada olla täydessä hiljaisuudessa suurkaupungin keskustassa. Ei ole mahdollista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet tutut ovat viime aikoina poistuneet somesta kokonaan tai lähes kokonaan. LinkedIn korkeintaan jätetty. 

Parikymppiset tytöt ei vilkaise päinkään, jos somessa ei ole ja vähintään kymmenentuhatta seuraajaa

Voithan sinä noinkin selittää sen, ettet yksinkertaisesti kiinnosta niitä tyttöjä. Eipä se ole mikään ihme, kun olet kuitenkin noin 20v niitä vanhempi. 

Täh, miten sä nyt tän sait kenenkään haluttavuuteen käännettyä? Tarkoitus oli tuoda esille naisten someriippuvuutta ja laumaan kuulumisen tarvetta. Mee naisasianaiseilemaan muualle

Vierailija
44/102 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somen käyttäminen on vähentymään päin, koska ihmiset ovat tullut tarkemmiksi yksityisyydestä. Myös lukuisat tietomurrot tekevät ihmiset pelokkaammiksi. Itse olen vähentänyt somen käyttöä. Liikaa turhaa pskaa.

Vierailija
45/102 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisinko vastauksen kysymykseen? Miten nuo alustat saa reagoimaan kiusaamiskommentteihin??

Vierailija
46/102 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyykö ilmianto tehdä kymmeniä ja kymmeniä kertoja, vai mikä siihen auttaa??

Vierailija
47/102 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parikymppiset tytöt ei vilkaise päinkään, jos somessa ei ole ja vähintään kymmenentuhatta seuraajaa

Voithan sinä noinkin selittää sen, ettet yksinkertaisesti kiinnosta niitä tyttöjä. Eipä se ole mikään ihme, kun olet kuitenkin noin 20v niitä vanhempi. 

Täh, miten sä nyt tän sait kenenkään haluttavuuteen käännettyä? Tarkoitus oli tuoda esille naisten someriippuvuutta ja laumaan kuulumisen tarvetta. Mee naisasianaiseilemaan muualle

Niin, somessahan ei toki koskaan ole yhtään miestä. Pelkät naiset täälläkin länkyttävät naisista. 

Vierailija
48/102 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisinko vastauksen kysymykseen? Miten nuo alustat saa reagoimaan kiusaamiskommentteihin??

Ei mitenkään. Aika monta kertaa tämäkin jo sinulle kerrottu, mutta et halua vastaanottaa totuutta. 

Vierailija
49/102 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Somen käyttäminen on vähentymään päin, koska ihmiset ovat tullut tarkemmiksi yksityisyydestä. Myös lukuisat tietomurrot tekevät ihmiset pelokkaammiksi. Itse olen vähentänyt somen käyttöä. Liikaa turhaa pskaa.

Liittyy aloitukseen millä tavalla??? Tämä on nyt varmaan kolmas kerta, kun kerron, että olen jo nyt erittäin rajatusti esillä. Minun velvollisuuteni ei ole paeta kiusaajia, koska alusta ei tee heille mitään. Minulla on lupa olla somessa jos haluan. Jos joskus itse haluan poistua kokonaan, teen sen. Kenenkään kiusaamisen ja häiriköinnin takia en tee yhtään mitään.

Vierailija
50/102 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
51/102 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä kokonaan saa kitkettyä, vaikka ilmiantaisit 24/7. Sen kanssa pitää vain elää, jos tunkee itsensä someen. Jos oikein pahaksi menee, rikosilmoitus on vaihtoehto. Toki silläkään ei kiusaaminen 100% lopu, mutta ainakin yksittäinen ihminen voi saada seurauksia. Huom! VOI saada. 

Vierailija
52/102 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, somessahan ei toki koskaan ole yhtään miestä. Pelkät naiset täälläkin länkyttävät naisista.&

Tutkimusten mukaan naiset addiktoituvat someen voimakkaammin ja useammin kuin miehet

Vierailija
53/102 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liittyy aloitukseen millä tavalla??? Tämä on nyt varmaan kolmas kerta, kun kerron, että olen jo nyt erittäin rajatusti esillä. Minun velvollisuuteni ei ole paeta kiusaajia, koska alusta ei tee heille mitään. Minulla on lupa olla somessa jos haluan. Jos joskus itse haluan poistua kokonaan, teen sen. Kenenkään kiusaamisen ja häiriköinnin takia en tee yhtään mitään.

No mitä sä sitten täällä uliset? Sen kun olet siellä somessa ja kestät seuraukset. Niin helppoa se on. 

Vierailija
54/102 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään. Aika monta kertaa tämäkin jo sinulle kerrottu, mutta et halua vastaanottaa totuutta. 

Kyllä voi ihminen olla tyhmä :D Minunkin kommentteihini on reagoitu ties miten monta kertaa, olen saanut banneja yms. Jos et osaa vastata aloitukseen asiallisesti, voit poistua. Kukaan ei jaksa tuollaista huomionkipeää kakaraa.

Vierailija
55/102 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, somessahan ei toki koskaan ole yhtään miestä. P

Ihan itsekö teit tuollaisen tutkimuksen Porvoon yliopistossa? :D

Vierailija
56/102 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä kokonaan saa kitkettyä, vaikka ilmiantaisit 24/7. Sen kanssa pitää vain elää, jos tunkee itsensä someen. Jos oikein pahaksi menee, rikosilmoitus on vaihtoehto. Toki silläkään ei kiusaaminen 100% lopu, mutta ainakin yksittäinen ihminen voi saada seurauksia. Huom! VOI saada. 

No ei TIETENKÄÄN saa KOKONAAN kitkettyä, huoh. Kyse on KIUSAAMISKOMMENTISTA, yhä edelleen! Osaan kyllä blokata ihmisiä.

Vierailija
57/102 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi ihminen olla tyhmä :D Minunkin kommentteihini on reagoitu ties miten monta kertaa, olen saanut banneja yms. Jos et osaa vastata aloitukseen asiallisesti, voit poistua. Kukaan ei jaksa tuollaista huomionkipeää kakaraa.

Minä en poistu mihinkään. Minulla on oikeus olla vauvapalstalla ja kommentoida niin kuin minä haluan. En anna sinun tai kenenkään muunkaan estää kommentointiani. Otan mallia ap:sta (sinusta?) ja teen niin kuin itse haluan vänkäämällä tarkoituksella vastaan, vaikka miten kiusattaisiin. 

Vierailija
58/102 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihan itsekö teit tuollaisen tutkimuksen Porvoon yliopistossa? :D"

Totuus satuttaa. Käy katsomassa NIH:in tutkimuksia. Ai niin, mutta englannin käyttö ja tieteellinen teksti on varmaan perus palstamammalle liian vaikeaa

Vierailija
59/102 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei TIETENKÄÄN saa KOKONAAN kitkettyä, huoh. Kyse on KIUSAAMISKOMMENTISTA, yhä edelleen! Osaan kyllä blokata ihmisiä.

Hienoa, että osaat. Vielä kun opettelet lukemaan ja kommunikoimaan asiallisesti alkaa se kiusaaminenkin kummasti loppumaan. Tuollainen lapsellinen kiukuttelu ei ainakaan edistä kiusaamisen vähentymistä. 

Vierailija
60/102 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajuatko yhtään, miten monta miljoonaa käyttäjää niillä alustoilla on? Ei kenelläkäään ole mahdollisuuksia reagoida jonkun yksittäisen käyttäjän ilmiantoihin. Se on vain ja ainoastaan sinun vastuullasi, miten asian kanssa toimit. Ei siellä somessa ole pakko leikkiä mitään uhmakasta "minähän en taivu" tyyppiä, jos ne kiusaajat oikeasti häiritsevät. 

Lisäksi tämäkin alusta on some alusta.