Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten työtön voi hankkia auton määräaikaista työtä varten?

Vierailija
09.02.2025 |

Kun ei ole säästöjä eikä saa lainaa ilman vakituista työpaikkaa?

Kommentit (392)

Vierailija
301/392 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näistä kommenteista näkee taas miten huonot matemaattiset taidot ihmisillä on. Kaikenlaiset muuta, vuokraa auto ehdotukset on ihan naurettavia. Onneksi työttömät sentään osaa laskea mikä on kannattavaa tai järkevää. Työtä tehdään jotta tulot nousee, pysyy edes plussalla ja pystyy maksamaan laskunsa ja ostamaan ruokaa. Mikähän tilanne olisi jos kaikki noudattaisi palstan ohjeita? Henkilökohtaisia konkursseja, ulosottoja, lasuja ja huostaanottoja. Nehän onkin 

Työttömät osaa vaan keksiä tekosyitä, miksi ei voi tehdä töitä.

Mä en keksi sanon suoraan etten töihin mene

Köyhänä eläminen on kivempaa?

herätyskello soimaan että kerkeet huomen aamuna.paina apina paina.

Vierailija
302/392 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, jos olet perheellinen ja asut omistusasunnossa puolison kanssa, niin ota autolaina puolison nimiin. Mulla menee ehkä henkilöt sekaisin, mutta ymmärsin että vaimosi käy töissä, hän varmaan saa lainaa sen 500€ johonkin ruoskaan?

Ei ole puolisoa.

Ap

Ei ole ihme,kukas ei huolisikaan 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/392 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
304/392 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap yrittää nyt sanoa, että Kelan eli meidän muiden pitäisi ostaa hänelle auto, jos haluamme hänen menevän töihin.

Vierailija
305/392 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

työnteossa menee arvokasta elämää hukkaa 8h päivässä ei kiitos.

Vierailija
306/392 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näistä kommenteista näkee taas miten huonot matemaattiset taidot ihmisillä on. Kaikenlaiset muuta, vuokraa auto ehdotukset on ihan naurettavia. Onneksi työttömät sentään osaa laskea mikä on kannattavaa tai järkevää. Työtä tehdään jotta tulot nousee, pysyy edes plussalla ja pystyy maksamaan laskunsa ja ostamaan ruokaa. Mikähän tilanne olisi jos kaikki noudattaisi palstan ohjeita? Henkilökohtaisia konkursseja, ulosottoja, lasuja ja huostaanottoja. Nehän onkin 

Työttömät osaa vaan keksiä tekosyitä, miksi ei voi tehdä töitä.

Mä en keksi sanon suoraan etten töihin mene

Köyhänä eläminen on kivempaa?

Mulla on työnteon seurauksena paljon omaisuutta ja mahdollisuuksia josta tuilla elävät voivat vain unta nähdä.En ikinä alkaisi tukielätiksi vapaaehtoisesti.

Vierailija
307/392 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain siten että joku laupias sukulainen tai tuttu lainaa autoaan. Mutta tällainen on toki utopiaa.

Sähköpyörällä voi kulkea pitkänkin työmatkan, tai jopa normaalilla polkupyörällä

Tiedän! Vassarin seuraava kysymys: miten voin hankkia polkupyörän....

Oikeistokiusaaja se ei liikaan myötätuntoon tukehdu!

Vierailija
308/392 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä mä duunariksi vapaaehtoisesti.

Vierailija
309/392 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa 200€/kk uudehko auto.

https://www.autotalli.com/leasing-auto/ford/fiesta/?page=0

Sopimusaika 2-4 vuotta

Vierailija
310/392 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, jos olet perheellinen ja asut omistusasunnossa puolison kanssa, niin ota autolaina puolison nimiin. Mulla menee ehkä henkilöt sekaisin, mutta ymmärsin että vaimosi käy töissä, hän varmaan saa lainaa sen 500€ johonkin ruoskaan?

Ei ole puolisoa.

Ap

Ei ole ihme,kukas ei huolisikaan 

Olipa kivasti sanottu.

Ap

Vierailija
311/392 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään. 

Minä ajan 400-700e arvoisilla autoilla työttömänäkin hyvin.

Joo ei kiitos. Itse ajan työttömänä autolla joka maksoi 32000e. Turvallisuudesta en tingi.

Pointti oli siinä, että kyllä työttömälläkin on varaa autoon.

No, ei kyllä ole.

Potkulaki tulee keväällä voimaan.

Työmarkkinatuki on 595 netto 3 lapsen äidille.

Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea.

Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot, lainat ei ole asumismenoja, ei saa omistaa kesämökkiä, venettä, moottoripyörää eikä asuntovaunua.

Vierailija
312/392 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtön voi kulkea julkisella kuten monet työssä jo olevat tekevät. Ja jos julkista liikenneettä ei ole pitää muuttaa paikkaan, jossa se on. 

Taas tää muutto. Mistä tulee ajatus että työtön on vuokralla asuva perheetön sinkku?

Ensihoitajille ei ollut käynyt 8 h työ, koska kuulemma lastenhoito liian vaikeaa.

No, mites sitten, kun työttömien puolisotkin tekee vuorotyötä. Iltis on klo 17.00 asti ja viikonloppuisin ei mitään. 

Nyt ensihoitajat haluavat 24 h vuorot takaisin. 

Älä leiki tyhmää. Tuossahan oli kyse siitä, että ihmiset olivat ottaneet tuon työpaikan sen mukaan että työvuorot olivat sen 24h. Osa siis asui oikeasti todella kaukana työpaikasta, josta käsin ei noin vain onnistukaan siirtyminen 8h työaikaan. Kävisitkö itse päivittäin töissä Jyväskylästä Helsingissä?

Vierailija
313/392 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna tuli uudistus, että kaupunki joutuu maksamaan puolet ansiosidonnaisesta tai työmarkkinatuesta, kun 100 päivää työttömyyttä tulee täyteen ja sakkomaksuihin käy vain tes-palkkatyö.

https://yle.fi/a/74-20138031

Vierailija
314/392 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtön voi kulkea julkisella kuten monet työssä jo olevat tekevät. Ja jos julkista liikenneettä ei ole pitää muuttaa paikkaan, jossa se on. 

Taas tää muutto. Mistä tulee ajatus että työtön on vuokralla asuva perheetön sinkku?

Ensihoitajille ei ollut käynyt 8 h työ, koska kuulemma lastenhoito liian vaikeaa.

No, mites sitten, kun työttömien puolisotkin tekee vuorotyötä. Iltis on klo 17.00 asti ja viikonloppuisin ei mitään. 

Nyt ensihoitajat haluavat 24 h vuorot takaisin. 

Älä leiki tyhmää. Tuossahan oli kyse siitä, että ihmiset olivat ottaneet tuon työpaikan sen mukaan että työvuorot olivat sen 24h. Osa siis

No, ei ollut. Sä olet ihan sekaisin.

Ja ei pientä lasta voi työtön vanhempi jättää yksin, jos toisella on vuorotyö, pitää toisella olla päivätyö, ei siitä perhe-elämästä muuten mitään tule. Työnantajat ei sovittele työvuoroja.

Vierailija
315/392 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänä vuonna tuli uudistus, että kaupunki joutuu maksamaan puolet ansiosidonnaisesta tai työmarkkinatuesta, kun 100 päivää työttömyyttä tulee täyteen ja sakkomaksuihin käy vain tes-palkkatyö.

https://yle.fi/a/74-20138031

Onneksi kohta saa irtisanoa vakituisia joille on kertynyt 38 lomapäivää, hallitus leikkaa myös kuntaosuuksista.

Kaupunki maksaa puolet työttömyyskorvauksesta niin kauan, että työtön on saanut tes-palkka työn. Työkokeilu ja kuntouttava työtoiminta ei enää kelpaa sakkomaksuihin.

Vierailija
316/392 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

autoton mies on munaton mies.

Vierailija
317/392 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä maailmassa ihmiset oikein elää, jotka sanovat että työnantajalla on varmaan jemmassa jotain kämppiä joita jaella työntekijöille ja hyvä oikein jopa ehkä maksaakin kulut! Sehän se kun Suomessa on harvassa mitkään hyvät työnantajat, kyllä täällä ihan minimillä odotetaan työntekijöiden työnsä tekevän. Pitkin hampain maksetaan se minimipalkkakin.

Itse kun nykyiseen työhöni hain ja samalla kyselin vinkkejä työmatkaan sain vain tylytyksen, että se on ihan oma asiani.

Vierailija
318/392 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään. 

Minä ajan 400-700e arvoisilla autoilla työttömänäkin hyvin.

Joo ei kiitos. Itse ajan työttömänä autolla joka maksoi 32000e. Turvallisuudesta en tingi.

Pointti oli siinä, että kyllä työttömälläkin on varaa autoon.

No ei voi niillä kusisen pienillä Kelan almuilla maksella autoilun kustannuksia. Pitää olla sitten jotain, mikä ei päivänvaloa kestä. 

Vierailija
319/392 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä maailmassa ihmiset oikein elää, jotka sanovat että työnantajalla on varmaan jemmassa jotain kämppiä joita jaella työntekijöille ja hyvä oikein jopa ehkä maksaakin kulut! Sehän se kun Suomessa on harvassa mitkään hyvät työnantajat, kyllä täällä ihan minimillä odotetaan työntekijöiden työnsä tekevän. Pitkin hampain maksetaan se minimipalkkakin.

Itse kun nykyiseen työhöni hain ja samalla kyselin vinkkejä työmatkaan sain vain tylytyksen, että se on ihan oma asiani.

Niinpä. Nyt kun on ihan helvetisti hakijoita, niin kyllä siihen hommaan valitaan sellainen, jolla ei ole ongelmia päästä työpaikalle.

Vierailija
320/392 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on luultavasti russa trolli kun ei tunne suomalaista ajokorttikäytäntöä.