Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei Suomi lähetä vaikka tyylikästä iskelmää viisuihin?

Vierailija
09.02.2025 |

Vanhan koulukunnan iskelmä sopisi viisuihin kuin karppi lammikkoon. Tyylilajia voisi kyllä venyttää, mutta Suomen nolaaminen mauttomuuksilla ja rappion eteneminen tulisi pysäyttää.

Lähettäisimmekö ensi kerralla Viisuihin vaikka "meidän Leif" Lindemanin tai kokeellisempaa musiikkia edustavan Suoran lähetyksen?

Tai ellei tuo käy, niin edes Käärijän laulamassa metsän eläimistä Lordi taustabändinään? Ellei sekään käy, niin eikö Erika voisi laulaa jotain kaunista Sinatran ja Presleyn hengessä?

Kenen pitäisi edustaa Suomea?

Vaihtoehdot

Kommentit (182)

Vierailija
101/182 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan typerä tämä erikan esitys, laulun sanat ja koko show. Niin nähty, matkiiko Britney spearsia. Seksi on maailman luonnollisin asia, miksi hokea tuota ich kommea. Sama kuin hokisi, minä paskannan, minä syön, minä pissin, minä juon. 

Ei ole sama. Lähetimme jo Pertti Kurikan nimipäivät ja siitä ei tykätty.

Erikasta pitäisi puhua vasta viisujen jälkeen. Jos vaikka voittaakin, niin kuinka typeriltä kaikki haukkujat vaikuttaa?

Ja toisaalta, jos ei pärjää edes W95manin verran, niin väärä valinta.

Vierailija
102/182 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tuota mieltä, että "Yle päättää, äänestykset turhia". Asiantunteva raati tietää aina paremmin. Kansalta on turhaa kysyä edes neuvoa-antavaa mielipidettä.

Jotta tuo voisi toimia, raadin pitäisi tuntea vähintään auttavasti nuotit ja laulunkirjoituksen perusteet. Oikeastaan raadin voisi muodostaa pelkistä musiikin tohtoreista.

Tää on kyllä totta, nämä biisithän on vähän kuin joku 5 euron viini tai joku koululaisen maalaama mökkitaulu, että jos haluamme jotain Picassoa tai tuhansien eurojen viiniä, niin pitäisi olla asiantuntijat, jotka valitsevat musiikkia, jossa on laatuvaatimuksia, ettei sitä voiteta jollain "rinnan mitalla"...tuskin siellä kisoissa silti pärjättäisiin, aina siellä voittaa joku suosituin hahmo tai joku poliittinen valinta ja itse musiikki on vain siinä sivussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/182 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan nuihin hukuta hirveän summan rahaa ihan vitsilläkin mutta ainakin sen vitsin pitäisi olla hauska. Siinä mielessä Reetun geriatrinen panomies feat Lotharin kopteri olisi sentään plussan puolella.

Vierailija
104/182 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on muotia näyttää pakaroita, ei tyylikkyydellä enää pärjää. Sama urheilussa, kiltit ei pärjää kun aineet liikkuvat.

Toisaalta, jos brittien edustaja on tyylikäs skotti, voisi kilttejä hyvinkin näkyä lavalla. Oikeanlainen ja oikeankokoinen kiltti ei myöskään paljasta pakaroita.

Vierailija
105/182 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on muotia näyttää pakaroita, ei tyylikkyydellä enää pärjää. Sama urheilussa, kiltit ei pärjää kun aineet liikkuvat.

Jännä jos urheilukilpailukin voitettaisiin jollain ulkonäöllä tai sillä mitä jotkut 15 vuotiaat äänestävät?

Outoa että musiikkikilpailu voitetaan näin, miettikääpä miten älytöntä olisi jos sama tehtäisiin tosiaan juoksu tai hiihtokilpailussa.

Vierailija
106/182 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä jos urheilukilpailukin voitettaisiin jollain ulkonäöllä tai sillä mitä jotkut 15 vuotiaat äänestävät?

Outoa että musiikkikilpailu voitetaan näin, miettikääpä miten älytöntä olisi jos sama tehtäisiin tosiaan juoksu tai hiihtokilpailussa.

Musiikkikilpailu jossa 1 vähän lauleskelee (jonkun toisen tekemää biisiä) ja 10 tanssii ja kukaan ei soita mitään, eikä ole osallistunut laulun tekemiseen ja tällä sitten voitetaan kilpailu?????

Vierailija
107/182 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan typerä tämä erikan esitys, laulun sanat ja koko show. Niin nähty, matkiiko Britney spearsia. Seksi on maailman luonnollisin asia, miksi hokea tuota ich kommea. Sama kuin hokisi, minä paskannan, minä syön, minä pissin, minä juon. 

Ei ole sama. Lähetimme jo Pertti Kurikan nimipäivät ja siitä ei tykätty.

Erikasta pitäisi puhua vasta viisujen jälkeen. Jos vaikka voittaakin, niin kuinka typeriltä kaikki haukkujat vaikuttaa?

Ja toisaalta, jos ei pärjää edes W95manin verran, niin väärä valinta.

Pelkkä pärjääminen ei mittaa sitä, onko laulu huono vai hyvä. Usein hyvätkin laulut ovat menestyneet Viisuissa huonosti.

Kuka tässä ketjussa nyt on muka mielestäsi haukkunut Erikaa ja miten?

Vierailija
108/182 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraavaksi voisi olla sellainen kamarimusiikkihenkinen rillumareihevi biisi jossa lauletaan "Tytöillä on pimppi, pojilla pippeli - hihhei. Tytöillä on pimppi, pojilla pippeli - hihhei. Ne yhteen soppii ja toisiaan panee - ne yhteen soppii ja toisiaan panee. Ja kun lauetaan, niin kaikki yhdessä tulee - hihhei"

Siellähän jo idea ensi vuoden umk:hon. Ota toki helpot rahat pois. Sävellä samalla uusi Ukko Nooa, kun niin helppoa on.

Vierailija
109/182 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Portion boys ja Näihin töihin ei synnytä.  Siihen hyvä lavashow.  Siinä.

Toisaalta Eurooppa on menossa kohti sotaa.  Siksi tarvittaisiin jo jotain muuta kuin tätä huutamista ja valoilla ja savuilla riehumista.  Sitä on nimittäin kyllä tulossa.

Joku kaunis, hieno melodia ja tyylikäs esitys.  Taatusti erottuisimme muista.

Voittoahan me kukaan ei edes haluta, liian kallista meille.  

Ihmettelen noin muutenkin sitä, miten jämähtänyttä meidän musiikki tarjontamme nykyään on.  Katselin syrjäsilmällä levyraatia.  Taas joku äijäbändi siellä mustassa nahassa ja ketjuissa paukuttamassa kitaroita ja rumpuja ja karjumassa, sävelestä ei tietoakaan.  Eikö tämä ole jo niin nähtyä?  Tätä on tarjottu meille jo vuosikymmenet.  

Nyt muuten tulee juuri radiosta Muistojen bulevardi, ja shadow of your smile.  Virkistävää kuunnella oikeata musiikkia.

Toivottavasti olet tulevaisuudenkuvasi osalta väärässä. Tosin uhka on ikävää kyllä todellinen. Tulevasta emme kuitenkaan voi tietää vielä varmasti. Kädet ristiin ja toivotaan parasta.

Olen samaa mieltä, että hyvässä mielessä kannattaa aina erottautua.

Vierailija
110/182 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirkushuveista on kyse. Tuo esitys kuitenkin mahtuu melkein kokonaan niihin raameihin.

Vierailija
111/182 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni tuonne pitäisi lähettää klassista musiikkia.

Vierailija
112/182 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska meillä on niin pitkä trauma nollapisteistä siltä ajalta kun koko Suomi seurasi viisuja.

Siellä on ollut ihan ok kappaleita, mm Aspelundin Lapponia, Katri-Helenan Katson sineen taivaan ja Lintu ja Lapsi, Oksasen Tuli mies, Loirin huilumies, kaikki on naurettu ulos.

Sitten tuli Lordi.

Onhan se selvä että sen jälkeen on haluttu erottua. Mutta sitä ei ole tajuttu, että lapset äänestää eniten, kuten Lordia ja Käärijää

Lintu ja lapsi, L*oiseau et enfant, suorastaan voitti Euroviisut. Ranskalle. 

Jotain rajaa nyt tähän dementikkojen horinaan. 

Vierailija
113/182 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella tärkeä ja hyvin perusteltu kysymys. Olen samaa mieltä sanoiko joku täällä niin että Tangomarkkinat voisi hyvin yhdistää UMK:un tai paremminkin pitää jälkimmäisen edellämainitun yhteydessä. Syksyn Sävel voisi olla toinen yhtä hyvä vaihtoehto nimellä Kevään sävel.

Vierailija
114/182 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska meillä on niin pitkä trauma nollapisteistä siltä ajalta kun koko Suomi seurasi viisuja.

Siellä on ollut ihan ok kappaleita, mm Aspelundin Lapponia, Katri-Helenan Katson sineen taivaan ja Lintu ja Lapsi, Oksasen Tuli mies, Loirin huilumies, kaikki on naurettu ulos.

Sitten tuli Lordi.

Onhan se selvä että sen jälkeen on haluttu erottua. Mutta sitä ei ole tajuttu, että lapset äänestää eniten, kuten Lordia ja Käärijää

Lintu ja lapsi, L*oiseau et enfant, suorastaan voitti Euroviisut. Ranskalle. 

Jotain rajaa nyt tähän dementikkojen horinaan. 

Miksi puhut monikossa, kun ketju on suurelta osin järkevää kommentointia asialliseen sävyyn? Jopa Erika Vikmanin esitykseen tuli hyödyllisiä kehitysideoita.

Vierailija
115/182 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ehdotuksistasi voisi kyllä sopia parhaiten tuo Erika laulamassa Elviksen ja Frank Sinatran tyylistä musiikkia. Kukaan ei voisi kitistä sitten, kun saavutettaisiinkin huippu ihan vain tyylikkyyden osalta.

Olisiko kertosäe kuitenkin saksaksi:

"Ich werde den Gipfel erreichen"?

Vierailija
116/182 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alma

Vierailija
117/182 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorisomusiikkia laittaa vaikka sleepy sleepers on möykkää ja shöytä

Vierailija
118/182 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annika Eklund ja Shanghain valot oli joskus ehdolla kisoihin. Oli aivan huikean hyvä kappale! Hyvällä maulla tehty, hyvä esitys ja hyvä biiisi muutenkin.

Eivät tainneet päästä sinne? Mikä tuli sinä vuonna valituksi

Lordi ja Hard Rock Hallelujah. 

Loppu on historiaa. 

Vierailija
119/182 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorisomusiikkia laittaa vaikka sleepy sleepers on möykkää ja shöytä

Hyvin huudettu siellä takarivissä! Muita hyviä ehdotuksia voisivat olla Leningrad Cowboys, Alivaltiosihteeri tai Lapinlahden linnut. Siinä olisi menoa ja mäiskettä niin, että heikompia hirvittäisi.

Vierailija
120/182 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remu & Ganes tai Andy McCoy Band