Miksei Suomi lähetä vaikka tyylikästä iskelmää viisuihin?
Vanhan koulukunnan iskelmä sopisi viisuihin kuin karppi lammikkoon. Tyylilajia voisi kyllä venyttää, mutta Suomen nolaaminen mauttomuuksilla ja rappion eteneminen tulisi pysäyttää.
Lähettäisimmekö ensi kerralla Viisuihin vaikka "meidän Leif" Lindemanin tai kokeellisempaa musiikkia edustavan Suoran lähetyksen?
Tai ellei tuo käy, niin edes Käärijän laulamassa metsän eläimistä Lordi taustabändinään? Ellei sekään käy, niin eikö Erika voisi laulaa jotain kaunista Sinatran ja Presleyn hengessä?
Kommentit (182)
Ihan typerä tämä erikan esitys, laulun sanat ja koko show. Niin nähty, matkiiko Britney spearsia. Seksi on maailman luonnollisin asia, miksi hokea tuota ich kommea. Sama kuin hokisi, minä paskannan, minä syön, minä pissin, minä juon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllästyttää kun taas ollaan lähettämässä huumorimusiikkia.
Sama täällä, kyllästytti jo viime vuonna. Olisi ollut aika paikata viime kerran nolous. Erika Vikman olisi voinut laulaa vakavamman iskelmän tyyliin Satumaan tango.
Lisäksi, jos ystävällinen neuvo sallitaan: Asuksi sopisi esimerkiksi tyylikäs jakkupuku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää ymmätää että raati on kansainvälinen, ei sinne mitään suomalaisia kansanlauluja kannata lähettää, jos aikoo menestyä 🙄
Jospa lähettäisimme mollivoittoisen virren, urkuharmonilla säestettynä? Ketjun enemmistö olisi varmaankin tyyytyväinen 😇
Erittäin hyvä ajatus!
Vierailija kirjoitti:
Ihan typerä tämä erikan esitys, laulun sanat ja koko show. Niin nähty, matkiiko Britney spearsia. Seksi on maailman luonnollisin asia, miksi hokea tuota ich kommea. Sama kuin hokisi, minä paskannan, minä syön, minä pissin, minä juon.
Seksi on myös hyvin yksityinen asia. Tai ainakin niin olisi hyvä olla.
Kuuntelin nyt vasta tuon viivin ja matulan esitykset ja molemmat olivat mielestäni hyviä, huomattavasti parempia kuin tämä vulgääri vikman. olin jopa hieman epäluuloinen näitä nuoria henkäilijöitä kohtaan, mutta olin väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Lähettäisin Anssi Kelan laulamaan tangoa. Mielellään aivan äänialan rajoilla menevällä mahtipontisella kappaleella, jossa olisi vaikutteita marssimusiikista.
Ei sillä, että nuo muutkaan niin huonoja ehdotuksia olisivat olleet.
Tuon haluaisin todella nähdä ja kuulla :D Sekä Kelan ilmeen ja reaktion tuohon ehdotukseen. Anssi, oletko kenties linjoilla?
Erika on varmasti hyvä tyyppi ja laulu valittiin äänestyksessä, mutta eikö duetto Käärijän kanssa olisi sopinut hyvin teemaan? Voisiko hänet edelleen pyytää mukaan vai saako esitystä enää muuttaa tässä vaiheessa?
Itseäni taas huolettaa saksan kieli Suomen viisussa. Onkohan Vikmanilta kysytty vielä Tiitisen listasta?
Olen tuota mieltä, että "Yle päättää, äänestykset turhia". Asiantunteva raati tietää aina paremmin. Kansalta on turhaa kysyä edes neuvoa-antavaa mielipidettä.
Hyvä aloitus ja keskustelu. Ap on täysin oikeassa. Tässä tilanteessa ei ole syytä pelleillä. Hieno musiikki kohottaa ajatukset korkeuksiin. Euroviisu voisi olla parhaimmillaan todellinen kulttuurielämys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä, kyllästytti jo viime vuonna. Olisi ollut aika paikata viime kerran nolous. Erika Vikman olisi voinut laulaa vakavamman iskelmän tyyliin Satumaan tango.
Lisäksi, jos ystävällinen neuvo sallitaan: Asuksi sopisi esimerkiksi tyylikäs jakkupuku.
Mikä on, ettette saa jakkupukuiskelmää viisuihin?
Ette seuraa, ette äänestä.
En minäkään, mutta en myöskään valita. Turha teidänkään on itkeä.
Vierailija kirjoitti:
Olen tuota mieltä, että "Yle päättää, äänestykset turhia". Asiantunteva raati tietää aina paremmin. Kansalta on turhaa kysyä edes neuvoa-antavaa mielipidettä.
Jotta tuo voisi toimia, raadin pitäisi tuntea vähintään auttavasti nuotit ja laulunkirjoituksen perusteet. Oikeastaan raadin voisi muodostaa pelkistä musiikin tohtoreista.
Nykyään on muotia näyttää pakaroita, ei tyylikkyydellä enää pärjää. Sama urheilussa, kiltit ei pärjää kun aineet liikkuvat.
Siksi koska meillä on niin pitkä trauma nollapisteistä siltä ajalta kun koko Suomi seurasi viisuja.
Siellä on ollut ihan ok kappaleita, mm Aspelundin Lapponia, Katri-Helenan Katson sineen taivaan ja Lintu ja Lapsi, Oksasen Tuli mies, Loirin huilumies, kaikki on naurettu ulos.
Sitten tuli Lordi.
Onhan se selvä että sen jälkeen on haluttu erottua. Mutta sitä ei ole tajuttu, että lapset äänestää eniten, kuten Lordia ja Käärijää
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelin nyt vasta tuon viivin ja matulan esitykset ja molemmat olivat mielestäni hyviä, huomattavasti parempia kuin tämä vulgääri vikman. olin jopa hieman epäluuloinen näitä nuoria henkäilijöitä kohtaan, mutta olin väärässä.
Kumpikaan heistä ei ole henkäilijä ja hyvä niin. Jotain toivoa suomalaiselle musiikkielämälle kun kaikki eivät laula kulloistenkin muotitrendien mukaan.
Seuraavaksi voisi olla sellainen kamarimusiikkihenkinen rillumareihevi biisi jossa lauletaan "Tytöillä on pimppi, pojilla pippeli - hihhei. Tytöillä on pimppi, pojilla pippeli - hihhei. Ne yhteen soppii ja toisiaan panee - ne yhteen soppii ja toisiaan panee. Ja kun lauetaan, niin kaikki yhdessä tulee - hihhei"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on, ettette saa jakkupukuiskelmää viisuihin?
Ette seuraa, ette äänestä.
En minäkään, mutta en myöskään valita. Turha teidänkään on itkeä.
Ketä tai keitä tarkoitatte sanomalla "te"? Onko tai ovatko nämä henkilöt kenties kanssanne samassa huoneessa tällä hetkellä ja kuuletteko mahdollisesti itkua?
Oliko vaihtoehdoissa mielestäsi määritelmään sopivia kappaleita, joita äänestää?
Iskelmä on 85+ vuotiaille ja ne ei enää edes kuule mitään.
En silti lähettäisi tällaista Germaanista kansakuntaa halveeraavaa ja leimaavaa laulua, enkä tuollaista kevytkenkäistä tuksu kakkosta muutoinkaan.
Portion boys ja Näihin töihin ei synnytä. Siihen hyvä lavashow. Siinä.
Toisaalta Eurooppa on menossa kohti sotaa. Siksi tarvittaisiin jo jotain muuta kuin tätä huutamista ja valoilla ja savuilla riehumista. Sitä on nimittäin kyllä tulossa.
Joku kaunis, hieno melodia ja tyylikäs esitys. Taatusti erottuisimme muista.
Voittoahan me kukaan ei edes haluta, liian kallista meille.
Ihmettelen noin muutenkin sitä, miten jämähtänyttä meidän musiikki tarjontamme nykyään on. Katselin syrjäsilmällä levyraatia. Taas joku äijäbändi siellä mustassa nahassa ja ketjuissa paukuttamassa kitaroita ja rumpuja ja karjumassa, sävelestä ei tietoakaan. Eikö tämä ole jo niin nähtyä? Tätä on tarjottu meille jo vuosikymmenet.
Nyt muuten tulee juuri radiosta Muistojen bulevardi, ja shadow of your smile. Virkistävää kuunnella oikeata musiikkia. On muuten kaunis melodia.
Jospa lähettäisimme mollivoittoisen virren, urkuharmonilla säestettynä? Ketjun enemmistö olisi varmaankin tyyytyväinen 😇