Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos olisit tiennyt äitiyden rankkuuden etukäteen, olisitko ryhtynyt siihen?

Vierailija
08.02.2025 |

Teinit huutavat ja valittavat. Ruokaa pitää laittaa ja kaupassa käydä + pyykkiä pestä nonstop. 

ikääntyvät sukulaiset vaativat huomiota. Puoliso ihan kädetön kun pitää opettaa lapsille sääntöjä, tehdä vaikeita päätöksiä tms. 

Nuorena luulin, että tasavertainen vanhemmuus ja kotitöiden jako ihan vain yhdessä sovittavia asioita. 

En tajunnut, että päävastuu kaikesta jotenkin vuosien vieriessä valuu mutsille. 

En ihmettele, miksi nuoret naiset eivät tähän urakkaan halua. 

Minäkin haaveilen vapaista eläkepäivistä, rauhallisesta ja siististä kodista, siitä että kokkaa max. kahdelle ja juuri sellaista ruokaa, mistä aikuiset tykkäävät.

Mies on ihan haikeana, että kohta nuo lähtevät. Itse en malta odottaa rennomman elämänvaiheen alkua. 20+ vuotta kakkua siis takana ja lapsia 3, kaikki vielä kotona.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai. Kun se parasta on ollut, se työtä ja vaivaa on ollut. 

Vierailija
42/43 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on jännä, kun toisaalta joidenkin naisten mielestä pikkulapsiaika on niin ihanaa, että siinä vaiheessa kun itse ollaan nelikymppisiä ja lapset ovat jo teinejä tai nuoria aikuisia, niin aletaan hankkia lisää vauvoja vaikka hedelmöityshoidoilla jos ei muuten onnistu.

Onhan ne pikkulapset tosi söpöjä. Ei mulla ole hinkua sellaista/sellaisia itselle saada, mutta on ne erityisiä vuosia pikkuihmisten kanssa. Menee vaan niin nopeaa ja suuren osan elämästä on kaikkea muuta kuin pieni, viaton ja söpö. 

Pikkulapset on söpöjä kun ne ei oo omia ja jos eivät raivoa. Tai on ne omatkin söpöjä, mutta se sitovuus ja jatkuva hoiva on sairaan raskasta jolloin söpöydestä nauttiminen on vaikeaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Rankkaa oli välillä mutta ne hyvät hetket ja yleinen onnellisuus lapsista voittaa.