Mitä mieltä olette tunneli/silta -hankkeesta Turku-Tukholma?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011019258.html
Itse en turkulaisena tykkää ollenkaan. Turusta tulee läpikulkuväylä, josta on vaan haittaa.
Myös kaiken negatiivisen on sitten helppo tulla Ruotsista tänne. Huu meet ja jengit ym.
Aloin nyt ymmärtää myös, mikä on syynä tunnin junaan Helsingistä Turkuun. Tää tunneli Tukholmaan tietysti.
Mistä kohtaa se Turusta lähtisi. Vapaata merenrantaa ei kauheasti ole. Sen täytyisi olla myös paikka, mihin voisi laittaa runsaasti liikennettä kulkemaan.
(Entä jos sähköauto palaa meren alla pitkässä tunnelissa. Varmaan sellaiseen on varauduttu Ranskan ja Enkun välisessä tunnelissa?)
Kommentit (73)
Yksi hyvä puoli olisi sentään: rekkoja ehkä poistuisi teiltä, jos tunneliin saataisiin myös raide.
Suomessa taitaa tosin olla eri raideleveys. (Suomessa on entisen omistajan, Venäjän, raideleveys.)
Vierailija kirjoitti:
MIkäs siinä jos sen kustantaa joku muu kuin veronmaksajat.
Onko hyvä vai huono, että keskeistä infraa omistaa yksityiset.
Ruotsissa on katujengiongelmaa. En haluaisi heidän ottavan jalansijaa täällä.
Se tunnin juna on varmaan keksitty tämän vuoksi.
Järkyttävä läpikulkuliikenne Turun kautta. Eikö se tunneli voisi alkaa jostain avarammasta paikasta. Eivät ehkä halua tehdä muualle raidetta.
Suomi on melkein saari, mutta Ruotsikin on melkein saari.
Tanskaan pääsee, mutta meri täytyy ylittää.
Vierailija kirjoitti:
Rajat kiinni ja ainakin kaikki tie- ja junayhteydet Suomeen poikki!
Jaa miksi?
Vierailija kirjoitti:
Perustelkaa alanuolet aloitukselle!
Niitä on käsketty alapeukuttaan?:D
Hyvä huomio tuo, miksi Orpo jankuttaa tunnin junasta Helsingin ja Turun välille.
Samaan aikaan bussiliikennöintiä ajettu Suomessa alas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIkäs siinä jos sen kustantaa joku muu kuin veronmaksajat.
Onko hyvä vai huono, että keskeistä infraa omistaa yksityiset.
Ruotsissa on katujengiongelmaa. En haluaisi heidän ottavan jalansijaa täällä.
Turku-Tukholma väli ei ole mielestäni keskeistä infraa, joten sen voi omistaa yksityiset.
Vierailija kirjoitti:
Yksi hyvä puoli olisi sentään: rekkoja ehkä poistuisi teiltä, jos tunneliin saataisiin myös raide.
Suomessa taitaa tosin olla eri raideleveys. (Suomessa on entisen omistajan, Venäjän, raideleveys.)
Eiö ne ala muuttaa sitä raideleveyttä nyt pohjoisemmassa päin, oliko Oulusta lähtien?
H:ki-Tallina tunnelin rakentamisen kokemusta olisi nyt varmaan hyvä hyödyntää.
Laivoilta häviäisi rekkaliikenne. Autokansi väljenisi.
Miten kävisi laivayhtiöiden.