Mitä muistat Kaakkois-Aasian tsunamista?
Itse muistan kuvat, missä rannalla oli hiekan seassa jonkun lastenkerhon esitteitä. Kyseessä oli ilmeisesti joku lapsiperheiden suosima hotelli.
Kommentit (77)
Sen miten järkyttyneitä isovanhempani olivat enoni perheen katoamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan. Minulla on paljon materiaaliakin tallessa, kuvia, nimilistoja jne
Mitä nimilistoja?
Kadonneista, löytyneistä jne..Keräsin oikeastaan kaiken materiaalin talteen mitä löysin.
Miksi ihmeessä?
Olin silloin todella kiinnostunut aiheesta. Ja en nyt ole näitä materiaaleja hävittänytkään, palasin niiden pariin itseasiassa tsunamin vuosipäivänä.
Löytyyhän nuo netistä ja vanhoista lehdistäkin.
Kaverini perheestä kolme kuoli tsunamissa, ja olisko ollut vuosi tsunamin jälkeen oli joku lehtijuttu mihin oli koottu perheitä miten kenellekin kävi. Kaverini ei edes mainittu siinä jutussa.
Uudenvuoden ilotulitukset ja muu äännekäs kiellettiin ihan vaan koska ei ollut kuulemma sopivaa juhlia, kun monilla tsunami murheita. Olihan se tsunami paha, mutta toihan vaan pahensi sen vaikutuksia, että ei saa edes juhlia.
Vierailija kirjoitti:
Uudenvuoden ilotulitukset ja muu äännekäs kiellettiin ihan vaan koska ei ollut kuulemma sopivaa juhlia, kun monilla tsunami murheita. Olihan se tsunami paha, mutta toihan vaan pahensi sen vaikutuksia, että ei saa edes juhlia.
Maarianhaminan kaupunki perui ilotulitukset.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, ihan kuin tuo olisi määritellyt kaiken elämän.
En oikeastaan mitään. Olin 12 eikä maailman uutiset oikein kiinnostaneet.
Vierailija kirjoitti:
En oikeastaan mitään. Olin 12 eikä maailman uutiset oikein kiinnostaneet.
Tsunami kuuluu yleissivistykseen
Vierailija kirjoitti:
Gerts ja Liisa
Onko jotain sun kavereita vai sukulaisia?
Ensimmäisenä mieleen tulee sr, että tuli oudosti syyllinen olo Aki Sirkesalon ja perheensä kuolemasta. Syynä se, että en ollut voinut sietää hänen musiikkiaan.
Odotuksen ja pitkän kevään. Silloin oli jotenkin aika vähän lunta ja kevät tuli aikaisin.
Olin kateellinen niille joilla oli ollut mahdollisuus päästä lomalle Thaimaahan. Itse elin jatkuvassa perhehelvetissä tuolloin ja mietin että miksi onnellisten perheiden piti kuolla tsunamissa ja minun kärsiä toisella tavalla.
Olin 16v. Ei kauheasti hetkauttanut, tuota ennen oli jo ollut "nine eleven" ja oikeastaan nyt kun miettii, niin noista ajoista lähti sellainen paska aika missä koko ajan tapahtuu kaikkia kamaluuksia ja perseelleen menee yhä kiihtyvämmässä tahdissa.
Ok. Kannattaa kuitenkin ottaa huomioon että nimilistat ei välttämättä ole täydellisiä ja monet niistä sisältää virheitä.