Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä muistat Kaakkois-Aasian tsunamista?

Vierailija
07.02.2025 |

Itse muistan kuvat, missä rannalla oli hiekan seassa jonkun lastenkerhon esitteitä. Kyseessä oli ilmeisesti joku lapsiperheiden suosima hotelli.

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen myötähäpeän niiden puolesta, jotka rähjäsi medialle ja viranomaisille siitä miten hitaasti ja huonosti heidän asioitaan oli muka hoidettu. Ne jotka oli oikeasti olleet pajoissa paikoissa, olivat enimmäkseen hiljaa ja kiitollisia saamastaan avusta.

Vierailija
62/77 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gerts ja Liisa

Nelosen Tsunami-dokumentin selviytyjät. Uusi rakkaus kutsui tuota pikaa heitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Gerts ja Liisa

Nelosen Tsunami-dokumentin selviytyjät. Uusi rakkaus kutsui tuota pikaa heitä.

Jaa, eikös se ole sitten hyvä, jos ovat kerran löytäneet jotain positiivista elämäänsä?

Vierailija
64/77 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi varmasti kiva ajatus että oma resilienssi olisi ihan itse ansaittu, mutta käytännössähän näin ei koskaan ole.

Vierailija
65/77 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen myötähäpeän niiden puolesta, jotka rähjäsi medialle ja viranomaisille siitä miten hitaasti ja huonosti heidän asioitaan oli muka hoidettu. Ne jotka oli oikeasti olleet pajoissa paikoissa, olivat enimmäkseen hiljaa ja kiitollisia saamastaan avusta.

Osa valittiin miten he nyt jo joutuivat palaamaan lomalta, miten aikovat vaatia korvauksia jne. Kuulemma matkatavaroidtakin osa katosi, kamalaa ihan.

Vierailija
66/77 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun jutun missä haastateltiin vanhempansa kadottaneita nuoria tai lapsia, taisivat olla sairaalassa.

Vierailija
67/77 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkun jutun missä haastateltiin vanhempansa kadottaneita nuoria tai lapsia, taisivat olla sairaalassa.

Hahhah

Vierailija
68/77 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan. Minulla on paljon materiaaliakin tallessa, kuvia, nimilistoja jne

Mitä nimilistoja?

Kadonneista, löytyneistä jne..Keräsin oikeastaan kaiken materiaalin talteen mitä löysin.

Ok. Mutta mitä varten?

Vierailija
69/77 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan kaiken, olin 34 vee kun tapahtui.

Minä olin 39. 

Muistan, että ensimmäiset ruumiit saapuivat miltei sotasankarin vastaanotolla, oli kansakunnan kermaa vastassa, suuresti surtiin ja ihan maanlaajuisesti. Viimeiset ruumiit tuotiin huomattavasti pienemmillä fanfaareilla, asiaan oli jo kyllästytty: jaa, taasko noita tuodaan. Vain omaiset olivat enää liikuttuneita ja surivat, muu Suomi oli siirtynyt jo eteenpäin. 

Vierailija
70/77 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa koulussa oli perheensä tsunamissa kadottanut ja tämä kerskaili sillä miten oli selvinnyt. Varmaan kaikki ajatteli että eipä mitään vahinkoa olisi syntynyt jos olisi jäänyt sinne.

Vierailija
71/77 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olin 39. 

Muistan, että ensimmäiset ruumiit saapuivat miltei sotasankarin vastaanotolla, oli kansakunnan kermaa vastassa, suuresti surtiin ja ihan maanlaajuisesti. Viimeiset ruumiit tuotiin huomattavasti pienemmillä fanfaareilla, asiaan oli jo kyllästytty: jaa, taasko noita tuodaan. Vain omaiset olivat enää liikuttuneita ja surivat, muu Suomi oli siirtynyt jo eteenpäin. 

Millä sotasankarin vastaanotolla? Meidän perheestä yksi oli ensimmäisten joukossa ja ei siellä ollut omaisten lisäksi kuin joku pappi.

Vierailija
72/77 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja noista nimilistoista, aika mielenkiintoista että joku on keräillyt niitä talteen, mutta virheitä niissä oli. Ainakin meidän perheestä oli nimiä väärin, vääriä sukunimiä ja virheellisiä tietoja. Oli muka elossa löytyneiden joukossa vaikka todellisuudessa olivat kuolleet. Ei niistä nimilistoista oikeastaan mitään hyötyä ollut.

Vierailija
73/77 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olin 39. 

Alkuvaiheessa luultiin että suurin osa jäisi löytymättä joten selittyiskö sillä

Vierailija
74/77 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olin 39. 

Toisaalta niiden ensimmäisten uhrien omaiset joutuivat kestämään sen kaiken mediamyllerryksen ja tapahtuman julkisuuden. Varmaan kaikki olisivat mieluummin vastaanottaneet omaisensa ihan rauhassa.

Vierailija
75/77 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin helmikuussa 2005 Phuketissa, yhä oli rannalla joitakin kaatuneita palmuja ja romahtaneita rakennuksia.

Hyvä reissu kyllä, pilkkahintaan sai, ja ei ollut hullun lailla turisteja, eivät kai uskaltaneet silloin lähteä sinne.

Vierailija
76/77 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin helmikuussa 2005 Phuketissa, yhä oli rannalla joitakin kaatuneita palmuja ja romahtaneita rakennuksia.

Hyvä reissu kyllä, pilkkahintaan sai, ja ei ollut hullun lailla turisteja, eivät kai uskaltaneet silloin lähteä sinne.

Hyvä reissu 

Vierailija
77/77 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olin 39. 

Toisaalta niiden ensimmäisten uhrien omaiset joutuivat kestämään sen kaiken mediamyllerryksen ja tapahtuman julkisuuden. Varmaan kaikki olisivat mieluummin vastaanottaneet omaisensa ihan rauhassa.

Ja lehdet teki juttuja jopa yksittäisistä uhreista ja näiden perheistä. Tosi vastenmielistä. Eräs roskalehti teki myös jutun missä esiteltiin uhrien tunnistamistoimintaa valokuvineen, oli tosi kiva tajuta päivämääristä, että siinä pöydällä muovipussissa ja arkussa oli oma läheinen.