Mitä jätätte ottamatta laivan puffassa? Mitä otatte lisää?
Kommentit (48)
Alkupalakalat ja äyriäiset, ei lämmintä ruokaa yleensä. Jälkiruokana juustot ja kahvi. Jätän väliin perunat, lihapullat ja lämpimät liharuuat - myös alkupalojen lihatarjonta ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan syö missää "puffassa" koskaan. Likaisten ihmisten rääppimiä ja räkimiä sörsseleitä, huh huh.
Ihan siistiä on niissä buffeteissa ollut, missä itse olen laivoilla ollut. Ei ole kukaan rääppinyt mitään, vaan ottimilla on otettu. Nykyisin niissä tarjoiluastioissain on niin vähän syötävää tarjolla, että niitä vaihdetaan niin usein, etteivät ehdi olla kuin hetken tarjolla. Ja monet syötävät ovat valmiina annoksina omissa kupeissaan.
Niitä ottimia on lääppineet ihmiset, jotka eivät ole pesseet käsiään vessakäynnin jälkeen tai ovat aivastaneet käsiinsä. Yskivät ja pärskivät myös ruokatiskillä suoraan ruokiin.
Omat kädet voi desinfioida pöytään mennessä, ennen kuin alkaa syödä, eikä sormia tarvitse ylipäätään suuhunsa työntää, sitä varten on ne veitset ja haarukat.. Enkä ole kyllä nähnyt kanssa ihmisten yskivän ja pärskivän ruoka-astioihin.
Laita ap lista mitä siellä on tarjolla? En viitsi nähdä vaivaa asian selvittämiseksi, mutta voi etsimästäsi listasta katsoa mikä kelpaisi ja mikä ei?
Syön alkuruokia, erityisesti kaloja. Graavi ja savulohet maistuu, samoin ravut. Tykkään myös erilaisista salaateista.
Pääruokaa en juurikaan syö, ne on usein tylsiä. Saatan maistaa pikkupalan jos on erityisen hyvän näköistä lihaa. Leipiä en myöskään syö, turhaa mahantäytettä. Saaristoleipä on poikkeus, sitä saatan ottaa lohen/mädin kanssa.
Jälkkäreistä syön juustoja ja hadelmiä, sekä marjoja. Niihin kakkuihin en koske, kun ne on teollista valmiskamaa. Se suklaamousse on ihan ok, sitä saatan ottaa muutaman lusikallisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan syö missää "puffassa" koskaan. Likaisten ihmisten rääppimiä ja räkimiä sörsseleitä, huh huh.
Kerma peppu, joka syö vain ala cartessa.
Ja osaa kirjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan siistiä on niissä buffeteissa ollut, missä itse olen laivoilla ollut. Ei ole kukaan rääppinyt mitään, vaan ottimilla on otettu. Nykyisin niissä tarjoiluastioissain on niin vähän syötävää tarjolla, että niitä vaihdetaan niin usein, etteivät ehdi olla kuin hetken tarjolla. Ja monet syötävät ovat valmiina annoksina omissa kupeissaan.
Niitä ottimia on lääppineet ihmiset, jotka eivät ole pesseet käsiään vessakäynnin jälkeen tai ovat aivastaneet käsiinsä. Yskivät ja pärskivät myös ruokatiskillä suoraan ruokiin.
Mä en ole havainnut pärskimistä ja yksimistä. Enkä syö sormin mitään, niin ei haittaa, vaikka ottimiin on koskenut useampi. Olen kyllä huomannut, että ne ottimetkin vaihdetaan aina kun tuodaan uusi ruokasatsi tarjolle.
Otan kirsikat kakunpäältä ja jätän muut rääpimään rippeet.
Vierailija kirjoitti:
En ota viiniä koska puffaviini ei täytä makukriteereitäni. Olutta sen sijaan otan.
Vad har de för pilsner i "puffan"? Min uppfattning om dagens "puffa" är den, att allt som serveras är ur "peffan".
Vierailija kirjoitti:
Laita ap lista mitä siellä on tarjolla? En viitsi nähdä vaivaa asian selvittämiseksi, mutta voi etsimästäsi listasta katsoa mikä kelpaisi ja mikä ei?
Buffetin menu on nykyään netissä.
Mun mielestä laivan buffassa alkuruokapöytä on parempi kuin lämpimät pääruuat.
Vierailija kirjoitti:
Just tuo. Hyi yök. Kukaan ei pese käsiä ennen koskemista ottimiin.
En ota mitään nykyään eli en käy. Koska en ota alkoholia en ala maksaa muiden juomista.
Vierailija kirjoitti:
Minä rakastan Viikkarin buffaa. Ensin syön aina muikunmätileivän ja sen jälkeen alkupalakalat, että nälkä vähän siirtyy. Seuraavaksi haen ison kasan kuorittavia katkarapuja ja täytän valkkarilasini.
Mikään ei ole niin terapeuttista kuin kuoria rapuja ja juoda kylmää valkkaria, eikä tuohon fiilikseen pääse kotona, vaikka olen joskus yrittänyt.
Sitten hätäisesti liha-alkupalat, vähän pääruuan rääppimistä ja kiireesti vanilijajäätelön ja kahvin pariin, ennen kuin heittävät buffasta pihalle.
Tämä on ollut minulle mieluinen tapa viimeiset 30 vuotta.
Sama täällä paitsi, että jätän yleensä tuon lihapuolen hyvin vähäiseksi jos otan ollenkaan.
lisää perunaa ja leipää, vähemmän lihaa ja kalaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä normaalit ihmiset pesevät. Jos teillä ei ole tapana, ei pidä kuitenkaan yleistää. Itse en myöskään syö niillä ottimilla, enkä sormin, niin ei niin haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en kyllä uskaltaisi käydä missään julkisilla paikoilla jos pelkäisin noin muiden ihmisten pöpöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ei kai kukaan sano oikeasti puffa? Sana on buffet ja jos se pitää lyhentää niin sitten buffa.
Keppiä saivartelijoille.
Otan osaa, mutta mitä eroa ap kuulet sanoissa buffa tai puffa?
Lihat jää väliin kun en syö niitä muutenkaan, yleensä jätän myös lämpimät väliin. Viimeksi kesällä santsasin niin monta kertaa vegepöydästä, että jätin sitten kalatkin väliin :D
En syö buffet-ravintoloissa.
Viime joulun alla laivalla kuitenkin ajattelin mennä syömään jouluruokaa, koska perinteistä suomalaista jouluruokaa en saa uudessa kotimaassani. Olin jopa ostanut kupongin buffetiin etukäteen.
No, kävelin ko. ravintolaan, vastaanottotiskillä minulle sanottiin hei ja tervetuloa ja kerrottiin, että voit mennä pöytään nro xx. Siis mitä, eikö minua ohjata pöytään??? Pöytää etsiessäni kävelin ruokaa ottavien jonojen ohi ja tutkailin ihmisten käyttäytymistä. Löysin minulle osoitetun pitkän pöydän, jossa jo istui muitakin.
Ja käännyin kannoillani ympäri, kävelin tiskille ja sanoin, että haluankin mennä á la carteen ja kysyin voiko varaukseni siirtää. Kyllä sen voi.
Kävelin á la carteen, jossa minut ystävällisesti toivotettiin tervetulleeksi, saatettiin pöytään ja ojennettiin ruokalista sekä kysyttiin mahdollista alkudrinkkiä ja haluanko vettä kuplilla vai ilman. Siitä alkoi nautinnollinen ilta. Ei tarvinnut itse hakea ja jonottaa ruokaa, tarjoilija toi kauniisti asetellut, herkulliset annokset pöytääni, kävi kaatamassa viiniä ja vettä ja kyseli välillä onko kaikki hyvin, tarvitsenko muuta, pidetäänkö taukoa ennen jälkiruokaa jne. Ja taas muistin miksen koskaan syö buffeteista. Jouluruoka tosin jäi saamatta.
b-kirjaimia otan lisää