Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos löydät palkkatukityön niin Omavalmentaja päättää onko sopiva

Vierailija
07.02.2025 |

Nykyään näin. Ja työkokeilun pitäisi johtaa heti työllistymiseen.

isoveli valvoo. 

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä maa on pilalla. On kaikenlaista palkkatukea, työkokeilua, harjoittelua, työtoimintaa, työpajoja yms. mutta ihan oikeaa palkallista työtä on hirveän vaikea saada. Ja jos palkkatyön onnistuu saamaan, niin tunteja on niin vähän että on pakko hakea tukia palkan lisäksi.

Vierailija
2/64 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se on omituista että työkokeilijalle löytyisi heti vakityö tai määräaikaisuus yms 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun on ikää  60 v on melko huonot mahdollisuudet edes saada määräaikaisuutta. Vaikka kokeilu menisi hyvin. Seuraava kokeilija voi olla 30 v nuorempi.

Vierailija
4/64 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nykyään päättää kelan kustantamista koulutuksista? Ennen oli työkkäri, joka päätti pääsikö esimerkiksi työturvallisuuskortti-koulutukseen, mutta entä nyt? Kunnan virkamies? Työttömällä on oikeus päästä 3 koulutukseen vuoden aikana, mutta itse en ole ikinä päässyt yhteenkäään, kun työkkäri on sanonut, että koulutus ei edistäisi työllistymistäni. 

Vierailija
5/64 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka nykyään päättää kelan kustantamista koulutuksista? Ennen oli työkkäri, joka päätti pääsikö esimerkiksi työturvallisuuskortti-koulutukseen, mutta entä nyt? Kunnan virkamies? Työttömällä on oikeus päästä 3 koulutukseen vuoden aikana, mutta itse en ole ikinä päässyt yhteenkäään, kun työkkäri on sanonut, että koulutus ei edistäisi työllistymistäni. 

Mihin tollanen oikeus perustuu? Ei ainakaan lakiin. Kunnan viranhaltijoita ne entiset työkkäriläiset on nykyään ja koulutuksia ei kustanna Kela vaan TEM

Vierailija
6/64 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lain mukaan työkokeilun ei tule johtaa työllistymiseen, se ei ole palkaton koeaika. Työkokeilussa kokeillaan alaa tai ammattia ja ihan poikkeustapauksessa, pitkän poissaolon jälkeen, mennään kuukaudeksi testaamaan, mitä uutta osaamista tarvitaan, jotta voi palata alansa töihin.

98% työnantajista ei halua ottaa työkokeilijaa!

Vierailija
7/64 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Kela kustantaa koulutuksen, niin Kela päättää, kuka pääsee. Kyse lienee siis ammatillisesta kuntoutuksesta.

Vierailija
8/64 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin tollanen oikeus perustuu? Ei ainakaan lakiin. Kunnan viranhaltijoita ne entiset työkkäriläiset on nykyään ja koulutuksia ei kustanna Kela vaan TEM

Se lukee siinä hakemuksessa, jonka täytät hakiessasi vaikkapa työturvallisuuskortti-koulutukseen, Sinänsä sama, kuka kustantaa, kun en päääse seulasta läpi vaikka maksaisin itse. Tosin olen pitkaikaistyötön ja ikääkin on yli 50 vuotta. Mutta kaikkiin pätkätyöpaikkoihinkin vaaditaan nykyään vähintään työturvallisuuskortti.

Vierailija
9/64 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen palkkatukiraha oli nimenomaan palkkatukeen, nyt se on kunnalle tulevaa "korvamerkitöntä" rahaa, jonka saa käyttää vaikka Pride-liputukseen. Rahaa on vähän ja palkketuelle haluaa moni, joten enää palkkatukioikeus ei tarkoita sitä, että olisi mitään mahdollisuutta palkkatukeen.

Vierailija
10/64 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lain mukaan työkokeilun ei tule johtaa työllistymiseen, se ei ole palkaton koeaika. Työkokeilussa kokeillaan alaa tai ammattia ja ihan poikkeustapauksessa, pitkän poissaolon jälkeen, mennään kuukaudeksi testaamaan, mitä uutta osaamista tarvitaan, jotta voi palata alansa töihin.

Mulle ainakin sanottiin että työkokeilun tarkoitus on että pääsen töihin. Ristiriitaista tietoa tarjotaan. 

Vierailija
11/64 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde? Jos ei ole, aloitus poistuu.

Vierailija
12/64 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattavat myös laittaa sut työkokeiluun jossa EI ole mahdollisuutta työllistymiseen. He päättää.

Itse kyselin palkkatukea kun tuli vastaan työ joka sopisi minulle kuin nakutettu, ja työnantaja halusi nimenomaan myös minut.

Ei saa. Sen sijaan alkoivat tarjoamaan muita "syrjäytyneiden töitä".

Eivät ole ikinä edes CV:täni nähneet. Eivätkä kysyneet. Puhelinkeskustelujen perusteella aina täydentäneet sinne "elämäntarinaani" joka on ihan päin honkia.

Eipä haittaa minua. Eivätpä patistele sinne tänne kun luulevat ettei mulla ole kokemusta.

Sellaisia asiantuntijoita.

Vierailija
13/64 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin sen pitäisi mennä. Todellisuudessa työkokeiluun pakotetaan karenssin uhalla ja yritykset käyttävät tätä hyväksi.

Vierailija
14/64 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla elämänhallinta kunnossa ja jämäköitynyt niin osaa sanoa ettei ole päivähoidon tai muunkaan päivätoiminnan tarpeessa vaan palkallisen työn.

Vierailija
15/64 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle ainakin sanottiin että työkokeilun tarkoitus on että pääsen töihin. Ristiriitaista tietoa tarjotaan. 

Ei ole tarkoitus työllistyä. 

"Työkokeilu 

Jos et ole varma, mikä ala tai ammatti sinua kiinnostaa, voit osallistua työkokeiluun. Työkokeilu tarkoittaa, että menet työpaikalle ja kokeilet, sopiiko työ sinulle."

https://tyomarkkinatori.fi/selkosuomi/tyoelamaselko

Vierailija
16/64 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää olla elämänhallinta kunnossa ja jämäköitynyt niin osaa sanoa ettei ole päivähoidon tai muunkaan päivätoiminnan tarpeessa vaan palkallisen työn.

Pitää olla rahaa, jotta tuon voi sanoa. Ei varakkaat pyöri palkattomassa pakkotyössä.

Vierailija
17/64 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus poistuu.

Vierailija
18/64 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen palkkatukiraha oli nimenomaan palkkatukeen, nyt se on kunnalle tulevaa "korvamerkitöntä" rahaa, jonka saa käyttää vaikka Pride-liputukseen. Rahaa on vähän ja palkketuelle haluaa moni, joten enää palkkatukioikeus ei tarkoita sitä, että olisi mitään mahdollisuutta palkkatukeen.

On pitkään ollut niin, että palkkatukirahat loppuvat jo alkuvuodesta. Sen jälkeen survotaan loput pitkäaikaistyöttömät työkokeiluun tai kuntouttavaan työtoimintaan.

Vierailija
19/64 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia on että yksilöt ei päätä itse omista asioistaan vaan jonkun muun pitää päättää ne, ja sitten ihmetellään kun joku ei ole tyytyväinen elämäänsä.

Vierailija
20/64 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Orpopurra päätti, ettei palkkatuki vapauta kuntaa sakkomaksuista, jotka saa työttömästä jo 3 kk kuluttua työttömyyden alista. Palkkatukityö ei myöskään kerrytä työttömän työssäoloehtoa eli kenenkään etu ei ole enää.palkkatukityö.

Kunnat kehittää jotain muuta eli tukevat yrityksiä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi