***HELMINAUHA vko 10***
Kommentit (45)
Täällä uusi tulokas...
Poika syntyi keisarilla 12.2.07 painoa 5345g ja pituus 56,5cm. Toinen poika, ensimmäinen puolitoistavuotias ja tarhassa kokoaikaisena, silloin kun on pysynyt terveenä.
Meillä toipuminen alkoi kaikkea muuta kuin suloisessa maidon tuoksussa. Esikoinen sai vatsataudin ja kävi LNS:ssä tiputuksessa la-su välisen yön. Vastasyntynyt tuolloin 5-6pv:n ikäinen. Ja saimmehan sen pöpön koko muukin perhe, muttei ihan noin rajuna. Multa tuli yhtäaikaa molemmista päistä, vauva ja lasten isä " vaan ripuloivat" .
No ei se siihen jäänyt. Esikoinen otti itselleen flunssan, jota sairasti isän kanssa samanaikaisesti. Tosin hänelle jälkitautina taas korvatulehdus ja kauhea yskä. Minä vauvan kanssa vähän myöhemmin saaimme ko. taudin. Nyt kun muut tuolla päivätouhuissa, me podemme räkistä kotosalla... Vauva istuu turvakaukalossa, jotta lima valuisi pois korvista ja käydään höyryä hengittelemässä suihkussa tuon tuosta. Pikkuniistäjääkin on tullut kokeiltua, mutta lima vielä juoksevaa, ei siis irtoo sillä vehkeellä. Eikä kuumetta! Isommalla oli lähes 40 astetta.
Niistä vältetävistä ruokalajeista... Ööh, pitäs kait välttää välttämästä jos ei allergiataipumusta? Mun esikoinen tosin reagoi vauvana maitoon ja kananmunaan, joille sitten ilmeni allergiatkin myöhemmin tutkimuksissa. Kovin oli itkuinen poika, " koliikki" jatkuu vieläkin. Eli siis etsin vieläkin ruoka-aineita päiväkirjan avulla, jotka oireita voisi aiheuttaa. Uskokaa tai älkää, suurin osa lasten suolivaivoista on loppujen lopuksi allergioita, varsinkin jos jatkuvat pidempään kuin sen ns. pari koliikkikuukautta. Mun terveydenhoitaja neuvolassa ei vaan tahtonut uskoa. Onpa ääni kellossa nyt muuttunut, kun on todettu. Pitäkää päänne!
Tällaista meidän perheelle...
Ihan ensiksi Sipulle voimia ja jaksamisia! :,( eihän sitä voi käsittää kun ei ole itse kokenut vastaavaa, surun määrää on mahdoton edes kuvitella. En nyt tiedä pitäisikö kirjoittaa tänne vai odotuspuolelle mutta päädyin tänne..
Täällä heräiltiin aika vasta, en tiedä mikä se niin väsyttikin. Nukuttiin tytön kanssa 22-04 ja syötiin pikaisesti ja sitten nukuttiin aamulla 9:ään. Silti vasta nyt pääsin ylös.. :/
Ristiäisjärjestelyistä: ihan vaiheessa ovat vielä.. mulla on anoppi joka tuuppaa omaa ideaansa ja ajatuksiaan jokapaikkaan kun varta vasten sanoin että tällä kertaa tehdään meidännäköiset ristiäiset, ei rouva Anopin. Aion kyllä pitää pääni ja olla itse laittamassa kattauksia ja päättämässä tarjoiltavista, vaikka toki anoppikin saa kantaa kortensa kekoon tarjoiltavien tekemisessä.
Ristiäisethän on siis tämän kuun viimeinen päivä eli on tässä vielä aikaa..
Tänään lähden pitkästä aikaa ratsastamaan, saa nähdä kuinka paljon hevosella on virtaa kun on pari viikkoa ollut toimettomana.. Onneksi kaveri lähtee toisella mukaan :) Iskä jää tyttöjen kanssa kotiin, ihan kiva päästä ' tuulettumaan' kirjaimellisesti- taitaa tulla melko rivakka lenkki!
Mutta nyt jotain aamupalan tapaista..
Henna ja Melina
Tervetuloa vain mukaan joukkoon Teak73! :) Toivottavasti paranette pian!
Kauheaa oli lukea tuolta Sippu85:n suru-uutiset. :( Ihan tuli itku.
Kolmoselle myös voimia! Toivottavasti pääset pian synnyttämään ja kaikki menee hyvin!
Meillä edelleen tuo koiruus hukassa ja koko perhe maassa sen takia. Viime yönä heräsin siihen, että mieheni itki koiramme perään. :( Itsekin tulee itkeskeltyä täällä vähän väliä. Yritän kuitenkin olla vaipumatta epätoivoon. Meille on jäänyt kummittelemmaan tuon koiramme haukku tähän taloon. Kuulen sen vähän väliä ja toivo herää, että olisi tullut kotiin, mutta aina saa pettyä. :(
Noihin KOLIIKKIVAIVOIHIN piti antaa vinkiksi vauvan jalkapohjien hieronta! Siskoni anoppi suositteli sitä (antaa vyöhyketerapiaa työkseen), vauvalla kuulemma ei ole niin väliä sillä kohdalla mistä hieroo, ovat niin pienoiset ne jalat. Itse nyt kokeillut parina iltana ja tuntuu vauva siitä ainakin rauhoittuvan. :) Kuulemma alkuun voi vauva hieman vierastaa tuota hierontaa ja huutaa enemmänkin, mutta kannattaa silti kokeilla useammin kuin kerran!
-frog2
Jokohan KOLOMONEN on päässyt hommiin? Toivottavasti. Se on tosi kypsää kun odottaa ja odottaa.
Meillä flunssa jatkuu, nyt 3-vuotiaskin on kipee, samoin mä. Vauvallakin nenä turisee ja lähetinkin miehen ruokkiksella hakemaan jotain niistäjää. Ehkä kokeilemme tuota nenä-friidaa, tosin epäilyttää imeä sitä, jos tuleekin omaan suuhun sattuma...
Vauva on alkanut kakkia isompia kakkoja, melkoset satsit. Edelleen hän on tyytyväinen. Tänään aamupäivällä ennen unia vauva ITKI ja piti oikein kuunnella että millainen itkuääni hänellä on, kun ei ole itkenyt ollenkaan moneen päivään. Sellainen hassu matala itku, miehekäs. Ehkä sitäkin lajia kuulen enemmän lähiviikkoina mutta toistaiseksi on tosi rauhallista. Illalla tosin vauva kiemurtelee ja kitisee ja rauhoittuu minun sylissä. Yö meni puljatessa, vauvalla ja mulla nenä tukossa ja söi tosi useesti. 5-vuotias heräsi yskimään joskus puoli 7 aikaan ja tuli myös viereen nukkumaan -no ei siinä sitten enää nukuttu varsinkin kun hän halusi kurkata koko ajan vauvaa. Ehkä huomenna jo olisi ainakin oma nuha miedontunut, jaksaisi paremmin. Täytyy nyt kerätä nuo räkäpaperiesiintymät pitkin kämppää ennen ku mies tulee kotiin.
FROGille osanotot koiran katoamisesta. Meillä ei ole koiraa mutta on kaksi kissaa ja ymmärrän hyvin miten tärkeitä eläimet voi olla. Meille ainakin kissat on perheenjäseniä. Moni vihjaili että kyllä kissat jää kun esikoinen syntyi, mutta nyt 5 v myöhemmin kukaan ei enää naljaile kun tykkäämme edelleen kisuistamme niin kovasti.
Kuka tietää, aiheuttaako KOFEIINITON KAHVI vauvalle mahavaivoja??? En juonut kahvia koko raskausaikana ja nyt tekis kovasti mieli. Pohdin, voiskohan kofeiinitonta kahvia (joka on mielestäni hyvää) juoda iltapäiväkahvilla paremmin kuin tavallista, en mielellään joisi vauvaa mahakipuiseksi kuitenkaan. Entäs tee, se ei kai vaivaa vauvaa???
Heinä ja poika reilut 3 viikkoa
Täällä yhä edelleen ollaan ja niin taitaa olla loviisakin vielä mun seurana. Odottelen pääsyä neuvolaan (tunnin päästä), neuvolan täti kun on vähän huolissaan vauvan sydänäänistä kun ovat laskeneet normaalista 145 tuonne 115-125 ja verenpaineet olivat hieman nousseet. Katotaan nyt sitten mitä sanoo, huolettaa vaan itteeni kun just ehdin lukea Sippun suru-uutiset kun neuvolantäti soitti et pitäisi jo tänään mennä sinne.
Noita omia kolotuksia kun ei oikein jaksa enää vuodattaa kun tuntuu tämä maailma niin epäoikeuden mukaiselta että jolle kulle voi käydä noin pitkä, pitkän odotuksen jälkeen =(
FROGILLE sympatiat meidän puolestamme, meillä on koira ja mä kyllä kuolisin jos se johonkin noin pitkäksi aikaa katoaisi. Meillä koira katosi puoleksi tunniksi viimetalvena ja poliisit sen oli sitten noukkineet talteen ja vieneet läheiseen kenneliin, luojalle kiitos koira löytyi, mutta mä olin kyllä jo ihan hysteerinen. Voin vain kuvitella minkälainen olo teillä on! Vilkaisepas tuonne www.karkurit.fi sivuille, jospa saisit sieltä apua!!
t.kolomonen rv 41+1 ootellaaan
ja onnentoivotus Kolomoselle, että kaikki olisi hyvin!
Nuo Sipun kaltaiset uutiset on juuri sellaisia, jotka saa omat narinat ja valitukset tuntumaan niin pieniltä ja turhilta.
Palaan myöhemmin kertomaan neuvolakuulumisiamme. Tulethan Kolomonen sinäkin kertomaan kuulumiset, jommalle kummalle palstalle.
Viherrys & Tyyppi 2 vkoa 1 pvä
Olipa tosiaan surullisia uutisia =o( Osanotto Sipulle! Ei voi muuta kuin sanoa omalle vauvalleen että Luojan Kiitos olet hengissä...
Joko jätätte vauvan ulos päikkäreille lenkin jälkeen? minä meinasin että jos jo huomennajättäis, tänään käytiin 1,5 h lenkki.
HANNELE + kelmi 3 vko 3 pv
Moikkelis taas!
Juu, luin vasta äsken koko nauhan. Surullista =(... Kyllä omat migreenit muuttu pieniksi tuon rinnalla. Hengessä mukana, vaikken 100% pysty tuntemaan samaa menetystä.
Ja se koira juttu on kanssa ikävä. Mulla on ollut kaksi koktailia. Toinen eli 14 v ja toinen 10v. Välillä haluan uusia, mutta ukko vastustaa... Mut ehkäpä noi pojat jossain vaiheessa rupeavat kinuamaan, ja ukko heltyisi... =)
Kävimme pikkuisen kanssa toisella kauppareissulla bussilla. Haimme vaippoja Malmilta kun Jakiksen s-market ei tilaa... No tuli isommalle ostettua Tarjoustalosta kevythaalari Peuhu, oli aika edullinen, karvan verran alle 20. Ja tarttuhan sitä muutakin mukaan.
Yksi kysymys: kuis tiuhaan teitin vauvat syö? Musta tuntuu että poika haluaa rintaa 30min välein, huoh. Reissut suunniteltava aikatalun kera, jotta homma sujuu. Nyt en ottanut edes lisämaitoa mukaan. Toki mua on varoitettu isojen poikalapsien syövän tiuhaan, ja niin tuo esikoinenkin teki. Vieläkin tiuhempaan. Silloin ei käyty vessassa eikä juuri syötykään, se oli todellista lapsivuodeaikaa!!! Kun sen rinnan päälle piti vielä lisämaitoa joka ateriakerralla antaa 40ml. Me olimme tutkimuksessa jossa jauhekorvike, vei senkin vähän ajan...
Nuha muuten helpotti vauvalla ulkoillessa, vaikkakin pääosin kaupassa tuo aika tuli vietettyä. Parvekkeelle heti, kun nukkuu pidemmän jakson! =)
Voi, mä haluan kanssa pitkille ulkoilu reissuille! No ehkä se tästä kohta helpottaa, onhan vauva vasta kolme viikkoa... =)
Piristystä päivään kaikille!
T:Tea ja Samu
Neuvolassa siis käyty ja tosiaan nyt oli sydänäänet jo ihan eri luokkaa kun eilen. Taas mentiin tuolla 135-150 hujakoilla kun eilen oli taso jotakin 115-125! Verenpaineetkin olivat alhaisemmat kuin eilen eli kaikki hyvin niiltä osin. Terkka varasi sitten ekan yliaikaiskontrolliajan eli sain sen sit perjantaille, toivottavasti sit selviää jo milloin käynnistetään jos tää ei nyt sitten älyä ite ulos tulla!
Kyllä tämä maailma tuntuu välillä niin pahalta paikalta kun kaikenlaista kamalaa tapahtuu, eilen nuo kauheat kolarit ja muut....ei oo reilua =(
Vauvantuoksuista ihanaa arkea kuitenkin kaikille, toivotaan et kaikilla kaikki on ja menee hyvin. Terkut loviisalle myös jos täällä piipahdat, ei meillä ole enää varmaan viikkoakaan jäljellä!
t.kolomonen
että joko olette ruokakaupassa käyneet vauvojen kanssa? Ite meinasin etät jos loppuviikosta kävis koko perheellä, jännittää vain miten onnistuu, ei oo synnäriltä tulon jälkeen autossakaan käynyt eikä muualla kuin vaunuilla ulkona
HANNELE
Teakille tervetuloa mukaan! (meniköhän nimi oikein.. yhtä laho pää edelleen kuin odotusaikanakin..;) Ja kyssäriin: Meillä vauva syö välillä ihan koko ajan.. pullolla siis mennään vielä muutama päivä; saattaa syödä ensin 120ml ja puolentunnin päästä 60ml ja taas puolentunnin päästä 40ml..
Eli käytänössä mielestäni melko paljon mutta on kyllä sitten pitkiäkin aikoja syömättä, 6-7 tuntiakin.
Ruokakaupassa käynnistä: me ollaan käyty kaupassa pariin otteeseenkin niin että on olleet molemmat lapset mukana, yleensä kuitenkin käyn itsekseni ostamassa isot kassilliset :) Lasten kanssa se vaan on työlästä, ollaan tehty niin että esikoinen istuu ostoskärryjen ' tuolissa' ja kaukalo on ostoskärryissä.. silloin vaan ruoat ei meinaa mahtua mihinkään joten kivempi käydä yksin.
Autossa vauva on istunut kaiketi lähes joka päivä n. 2 viikon iästä. Mulla kun on pakko käydä antaan hepoille päiväheinät niin mies ei aina ole ehtinyt katsoa joten muksut autoon ja menoksi! Ollaan muutenkin melko kyläilevää sorttia ja tulee useasti pyörähdettyä mm. äitini luona.
Mutta nyt meinaa olla joka paikka kipeänä kun pitkästä aikaa kävin 2 tunnin ratsastuslenkin joten makoilemaan hetkoksi kun ipanatkin päikkäröi!
-Henna ja Melina
Tänne ei kuulu tällä kerralla kovin hyvää. MInulla todettiin tänään kohtutulehdus, siihen annetaan heti tosi kovat antibiootit (2 eri lääkettä, 6 tablettia päivässä). Otti vähän aivoon kun minulla alkoi tosi kova vuoto jo perjantaina, ja neuvolassa sanottiin vaan että " seuraillaan" - vuodonhan pitäisi tasaisesti vähentyä, ei lisääntyä yhtäkkiä. Eilen sitten vaadin päästä verikokeeseen (epäilin heti kohtutulehdusta) mutta siinä ei ollut mitään poikkeavaa tulehdusarvoissa. Konsultoin sitten lääkärikaveriani joka oli vakaasti sitä mieltä että ei välttämättä ole kaikilla kuumetta tai muutenkaan tulehdusarvot koholla, joten soitin sitten suoraan TYKSiin ja suostuivat onneksi ottamaan heti tänään aamulla (tule nyt sitten jos haluat...) ja niinpä, olihan se sitten se tulehdus.
Tunsin itseni vielä tuolla polilla ihan idiootiksi kun ei ollut kuumetta tai muitakaan oireita. Kipuja kyllä mutta mikä on normaalia sektion jälkeistä, mistä sitä tietää kun ei sitä ennen ole kokenut. Toivottavasti nyt sitten lääkkeet auttaa ettei pääse pahemmaksi ja joudu vielä sairaalaan tämän takia. ja pelottaa tosissaan miten meidän vauvan vatsa kestää, nyt yritän ruiskulla antaa maitohappobakteeria (pullolla antaminen ei oikein onnistunut).
KokoGallup: meillä siis laitosella mitattiin paino 200g alakanttiin (tai siis kirjattiin väärin) ja eilen neuvolassa taas tuli 100g liikaa - onneksi itse taas vieressä seisoin ja huomasin. Ei tunnu kovin eksaktilta tieteenalalta... Muutenkin paino oli muka noussut 700g viikossa, tai edellisen viikon mittaus olla mitä sattuu...
t. Lupita + poju 3vko 1pv
Täällä on ollut rauhallinen päivä, vain vähän itkua.
Sipulle erittäin paljon lohdutushalauksia ja Frog2:lle toivotaan joka hetki käännettä parempaan karvaisen perheenjäsenen etsinnässä. Joka päivä saa kyllä silmät luoda ylös taivaaseen ja kiittää kun kaikki perusasiat on hyvin, joku pieni koliikinpoikanen ei ole kovin vakavaa.
Tirriäinen ja Teak73, tervetuloa vauvalistailemaan! Ja Kolomonen ¿ kohta pääset ihan virallisesti vauvalistoille, onnea matkaan jo nyt, kun lähtö voi tulla koska tahansa. Ja Lupitalle tervehtymisenergiaa, kypsää tuollaiset huolimattomat diagnoosit.
Hannele: kauppaan ei olla uskaltauduttu vielä, tämä neiti kun nukkuu tyytyväisenä vaunuissa ja turvaistuimessa, mutten ole kokeillut siirtää jonnekin pois kesken unien. Jospa herää ja alkaa vaatia tissiä siellä. Ehkä kohta lähdetään, kun alkaa nämä ruokailuaikataulut olla muuta kuin lottoarvontaa.
Tänään käytiin työkaverien kanssa syömässä, vaunuilla 20 min ravintolaan, siellä reilut puoli tuntia ja takaisin. Hyvin meni, mutta en ole vielä lähtenyt yli tunnin retkille vaunuilla. Meillä on siis ollut tänään helppo päivä, liekö jalkapohjahieronta ja ilmavaivalääke auttaneet. Uusimmassa KaksPlussassa on juttua vatsavaivojen helpotuksesta jalkapohjahieronnalla, näytetty kriittiset paikat joista tulisi hieroa.
Sitten vielä väsymyksen karkottamiseksi valvojilta muutama turkulaisvitsi ¿ kaikki turkulaiset ilmoittautukoon!
Miksi turkulaiset lisäävät sipseihin suolaa? Koska pussissa lukee " Pan
suola" .
Mikä on turkkulaisten yleisin sukunimi? - Mulkukka. Kaik turkkulaise
ain tiukka ruakatunnilt palates, et onk Mulkukka soittanu.
Yks turkulaine poliis tul aamuyäst ihan munasillas työpaikalles.
Kaverit kysys kui sää tollai tän tuut? Munasillas oleva vastas: " Mää
oli illal yksil kutsuil, ja kahrentoist aikka sammusiva valo, ja joku
huus, ett ny äkkiste vaattee pois ja hommiin. Ja tääl mää ny oon."
Terkkuja kaikille T: Sporttari ja Milli Tilt ¿ Tilt tulee siitä kun tyttö tilttaa unille aivan yhtäkkiä.
ristiäiset oli meillä jo viime su, poika 2,5 vkoa. hyvin meni koko tilaisuus, oli unten mailla koko tilaisuuden ajan. kirkossa oli kaste ja sitten mentiin ravintolaan syömään pihvit kermaperunoilla ja kakut kahveilla. nyt on pojulla virallisesti nimi, vaikka oli kyllä nimi käytössä heti kun syntyi maailmaan ; )
mä olen käynyt ihan normaalisti vauvan kanssa missä vain, hyvin on sujunut. tietty kauppareissut aina jännittää, jos vielä esikoinenkin on mukana. täytyy sitten esikoisen kanssa käyttää lahjontaa ja kiristystä, että on nätisti reissun ajan ; )
kertokaahan mulle, koska saa aloitella liikuntaa? kävelylenkit on ainoo, mitä on tullut tehtyä. koskas saa noita vatsalihasliikkeitä yrittää pakertaa? entäs koska saa mennä uimaan? (jälkivuoto alkaa hiipumaan) olen niin kauhea ilmestys noissa valokuvissa, että olisi hienoa saada edes vähän pois näitä makkaroita ennen kesää.
meillä oli huutoa eilinen ilta, päätettiin kanssa jättää nuo deetipat hetkeksi pois. oli jo 4 päivä, kun niitä annoin, en keksi huutoon muuta syytä.
poju 3 vkoa
kun viimein koneelle pääsin sitten viime torstain!
Sippu81:lle voimia suureen suruun - ikäväänne eivät varmaan samaa kokemattomat voi kuvitella vaikka tippa tuli silmään täälläkin.
LUPITALLE pikaista paranemista - hyvä että pidit pääsi lääkärien kanssa. Sitä ei tosiaan ensikertalaisena voi tietää mikä on normaalia kipua/vuotoa tms.
Itse kauhulla odotan kuun lopussa olevaa jälkitarkastusta kun en vieläkään uskalla synnytyksessä revennyttä ja tikattua alapäätäni kuin suihkutella pissalla käytyäni ja taputella kuivaksi. Kädellä peseminen tai pyyhkiminen ei tulisi mieleenikään. Ja edelleen siis kirvelee ikävästi. Tikit pitäis kuitenkin olla jo sulanneet.
Niinpä sain hehkuteltua viime viikolla meidän neidin rytmiä, että hän tällä viikolla on päättänyt taas pistää sen päälaelleen eli öisin syödään taas tiheämmin ekan 3-4h jakson jälkeen. Päivät menee edelleen kivasti. Mahavaivoja ei pahemmin ole vaikka en mitään ruoka-aineita välttelekään. Ruisleipää en pahemmin syö kun se ei oikein itsellenikään sovi. Ja luumumehua juon oman vatsan toimintaan, vaikuttaneeko se sitten vauvaankin jotenkin(?). Jekovitia annoin ekana päivänä tipan ja kun sillä ei tullut kitinää, olen heti perään siirtynyt viiteen tippaan. Suun se vetää vauvalla mutruun ja välillä hän sitä syljeksii ulos, mutta kaipa sisäänkin jotain jää. Nokkiminen imettäessä on vähentynyt ja yösyötöt menee nopsaan ja nukkumista jatketaan heti. Eilen illalla vauva söi toisesta tissistä ja kun maitoa tuli liikaa, hän hermoistui ja kiljui aikansa hysteerisesti. Sen jälkeen ei kelvannut kumpikaan tissi ennen seuraavaa syöttöä, joka oli onneksi yöllä pimeässä makuuasennossa, joten hän ilmeisesti hämääntyi tai unohti koko jutun. Vaippaa en yöllä lähde vaihtamaan kun Pampersit tuntuvat hyvin imevän kakankin eikä peppu yhtään punoita. Pari kertaa on ollut pakko vaihtaa ja sitten neiti on ihan silmät selällään sen jälkeen.
KESTOVAIPPOIHIN tilaamani kankaat tulivat tänään. Huomenna haen ne postista ja sitten alkanee ompelu. Tosin täytyy tehdä varmaan ensin vain pari vaippaa yhtä mallia jotta näkee mikä sopii päälle eikä falskaa reunoista. kestiksiin siirtyminen on siis edessä pikkuhiljaa kun lahjaksi saamamme & alesta ostamani new-born-vaipat loppuvat.
huomenna on taas NEUVOLA, kiva nähdä painon ja pituuden kehitys. Maitoa tulee lypsettäväksi asti mutta välillä rinta voi olla ihan täynnä ja tyttö saa maidon suihkuamaan niin että meinaa tukehtua syödessään, mutta pumpulla ei heru juuri mitään. Turhauttavaa.
RISTIÄISET meillä on 18.3., vasta sunnuntaina lyötiin lukkoon joten pikainen parin viikon valmistelu. Juhlaa vietetään mummoni luona, jossa myös minut on kastettu. Mekko myös perintökamaa, lisätään siihen vain vauvan nimet kirjailemalla. Vieraita tulossa 25+, kakkku-kahvitarjoilu. Nimet valmiina, pidetään salassa ristiäisiin asti. Kummeiksi ystäväpariskunta + lapsuudenystäväni.
ÄÄNESTÄMÄÄN varmaan menen vaikka en ole yhtään vaalijuttuja seurannutkaan. Voipahan sitten valittaa kun on edes osallistunut :-)
ULKOILU ajoittuu meillä kuin sattuu eli tänään jäi muiden menojen vuoksi kokonaan väliin, välillä olen laittanut aamupäiväunille ulos, välillä iltapäivällä. Huomenna kävelen taas kuoroon vaunujen kanssa ja vielä kahdeksalta kotiin. Eli meillä ei ainakaan ulkoilussa mitään rytmiä enkä usko että se vauvaa haittaa. Ja aion jatkossakin ulkoilla myös pimeällä. Tuttavani lapsi nimittäin parivuotiaana ei uskatanut pimeällä rattaissa ulos ollenkaan kun ei ollut pimeällä ulkoillut! Sylissä suostui autolle ja takaisin mutta siinä kaikki. Tämän toivon ainakin välttäväni.
Muuten ollaan liikuttu 2 vkosta alkaen muutamassa kyläpaikassa, päiväsaikaan kävin vaatekaupoilla ja työpaikallani. Marketissa en ole vauvan kanssa ollut ihan siitä syystä että mies on hoitanut ostokset työmatkoillaan. Eiköhän ensi viikolla ole jo sekin ajankohtaista jotta saadaan ristiäisiin tarjottavaa.
VAUVAAN RAKASTUMINEN tapahtui jo raskausaikana ja taidanpa sen olla hänelle sanonutkin monta kertaa päivässä synnyttyään - siis muodossa " äidin kulta" tai " äidin rakas" - usein pitää lisätä perään että " isän myös" . Pelkäänkin välillä omivani vauvaa liiaksi itselleni kun mies on pitkät päivät töissä. Tämänkin vuoksi kannustan miestä välillä antamaan vauvalle tissimaitoa pullosta, jotta hänkin pääsee osalliseksi syöttämisestä ja sen aikaisesta kontaktista vauvan kanssa: luottavaisista katseista ja tyytyväisestä huokailusta ja mutinasta.
PIBA: Uimisesta mulle sanottiin että jälkivuodon loputtua saa mennä. Itse ajattelin odottaa vielä tuon tarkastuksenkin tikkauksen vuoksi vaikka vuoto alkaakin olla mennyttä. Vatsalihasliikkeistä en tiedä, mutta uinti ja kävely saavat riittää alkuun ainakin mulle.
Tsemppiä kaikille arkeen!
äippä + pusumussukka 3 pv vajaa 1kk
Tehtäiskö taas joka päivälle oma pino, jos juttua alkaa taas kertyä kymmeniä viestejä päivässä? Niistä on vaan paljon helpompi selata sopiva määrä taaksepäin sen mukaan milloin on viimeksi kuulumisia lukenut (edellyttäen että linkki löytyy).
Kiitos ja kumarrus!
äippä + pusumussukka
Eipä oo oikeestaan mitää asiaa - ahistaa tää imetys - laitoinkin aiheesta aloituksen kun kaipais vähän neuvoja. Soitin imetystukihenkilöllekkin ja sainkin neuvoja saa nähä miten alkaa sujumaan., Ongelma siis kun maitoa tulee niin paljon että lapsi ei kerkeä niellä ja meinaa tukehtua ja sitten hermostuu eikä suostu enää rinnalle jne. Ei ikinä nukaha jne. Eilen illalla syötin pullosta niin johan poika sammu samantien.
Kiva lukea juttuja esim kaupasta käynnistä ja ulkoilusta kun on samanikäiset vauvat.
Moikka ja päivän jatkot
HANNELE - epäonnistunut imettäjä?
sipulle paljon voimia..
meillä neiti päätti sitten nukkua koko eilisen päivän, syödessäkään viittiny avata silmiään. nyt oli aamusti melkein pari tuntia hereillä ja taas nukutaan. meillä ei muuten ole sopivan kokoisia vaippoja neidille.. 2-4 kilon newbornit on liian pieniä ja taas 3-6 kilon minit liian isoja. heh, täytyy tänään kattoa kaupasta jotaki välikokoa.
tässä oli tällainen pikapinoutuminen.. täytyy mennä soittaa lastenvalvojalle ja jos sitä kirkkoaki jo varais..
Täällä alkaa neiti kai löytää jonkinlaista rytmiä tai ainakin toivon niin kun on viime öinä mennyt nukkumaan 21-22 välillä ja nukkunut neljään, aamulla sitten yhdeksältä ylös. Eli yhdellä nopsalla syötöllä + mahdollisella vaipanvaihdolla selvitty. Kakkaa ei vaan meinaa saada millään vaikka miten vääntelee, annoin taas mallasuutetta että joskos se sieltä tulisi niin olis pienemmällä helpompi olla..
Hannele81: kävinkin vastailemassa aloittamaasi pinoon siitä imetyksestä. Mulla on sama homma, paitsi että nyt kun imetystaukoa on ollut jo viikko niin tuntuu että maidontulo on vähän hiipunut :(
Pumppaillut kyllä olen kovasti ja vauvanitku saa rinnat täyteen maitoa muttei silti tule niin paljoa. Vielä olisi 3 päivää jäljellä ennenkuin voi taas imettää, yösyöttökin olisi helpompi hoitaa imettämällä. Tämän toisen kanssa imetyskin on ollut kuitenkin ' ihan kivaa' kun esikoisen kanssa vihasin koko hommaa.
Tietääkö kukaan, voiko antibioottikuuri aiheuttaa rintoihin hiivatulehduksen?! Mulla ei ole kokemusta minkäänlaisesta hiivatulehduksesta elämäni aikana mutta jostain pinosta luin että rintoihinkin voi tulla.. Ovat arat vaikka on ihan tyhjät + rinnanpäät ' hilseilee' ja kipu tuntuu olevan rinnan sisällä tavallaan.. olipa sekava selostus, mietin vaan että voiko se johtua hiivasta.
Mutta nyt kauppaan! (taas..uskomatonta kuinka ruokaa kuluu kun kaikki ollaan kotona ;)
-Henna ja Melina-
Pääsin nyt siirtymään tänne vauvapuolelle!!! Voi olla ettei kovin usein koneelle kerkeä, mutta jos silloin tällöin kuitenkin.
Poika syntyi 3.3. klo 1.28 painoa 4315g ja pituus 52 cm. Synnytys meni hyvin ja oma ja vauvan vointi loistava. Eilen päästiin kotiin ja ainakin eka yö kotona sujui mukavasti.
Mutta nyt vauvanhoitoon.
Pirriäinen ja poju 3 päivää