Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***HELMINAUHA vko 10***

05.03.2007 |

En löytänyt uutta avausta, toivottavasti näin oikein...

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lähti töihin ja olen siis kolmen lapsen kanssa nelistään. Vauva on nyt kolme viikkoa ja edelleen rauhallinen ja tyytyväinen. Alan jo uskoa, että hän ei ole mikään superhuutaja kuten siskonsa oli. Eihän se huutoaika ole kuin joitakin kuukausia pahana jos tulee mutta kylmä hiki tulee pelkästä ajatuksesta koliikin suhteen sen jo kokeneena. Iltaisin vauva sätkii ja huitoo käsiään ja tuijottaa ja asento kuin asento ei enää kelpaa sylissä kuten vielä viikko sitten. Huuto on kuitenkin ollut ihan vaatimatonta kitinää, kertaakaan ei ole vielä raivostunut kunnolla. Just tällainen oli esikoiseni vauvana ja rauhallinen luonne hän on edelleen kohta 6-vuotiaana. Yhtä paljon iloa ja vaivaa rauhallisestakin lapsesta on sitten myöhemmin, mutta kyllä olisi ilahduttava yllätys jos tämä vauva ottais oppia isommasta isosiskostaan vauvana,,, sisko nukkui 2-kuisesta täydet yöt ja huutoja oli ihan vauvanakin varmaan yhtenä iltana viikossa. Toinen sitten huusikin yötä päivää ekat kuukaudet. Lapset on tosi erilaisia jo vauvana, mutta jokainen on silti yhtä rakas.

Mulle tarttui esikoisesta flunssa ja on nyt kurkku ollut pari päivää kipee ja aivastuttaa, päätä särkee ja nenä valuu. Toivottavasti menee pian ohi.

Vauva on nukkunut melkein joka yö yhden 3-5 h pätkän omassa sängyssä ja tullut sitten viereen jossa syö 2-3 h välein. Toissayönä beibi yritti kovasti seurustella kello 00.30-1.30 mutta nukahti sitten... ja kakkaa on väännettävä joka yö, viime yönä kahdesti. Mut niin kauan kun hän nukahtaa takas syötön ja skeidan jälkeen eikä karju kurkku suorana, mua ei häiritse mikään herätys yhtään. Toinen lapseni nimittäin karjui myös yöt ja aina kun söi (usein) hän valvoi kaksi tuntia syömisen kunniaksi. Jos illalla ei seurustele vauvan kanssa kunnolla, hän ei nuku ekaakaan pätkää kuin pari tuntia. Ollaan siis yritetty että pikkuinen olisi hereillä illalla ja pidetään hänelle seuraa silloin. Mutta tällaiset pienet miehet kyllä itse päättää aika pitkälle milloin nukkuvat ja milloin eivät nuku.

Iskikö teille RAKKAUS vauvaa kohtaan heti sairaalassa vai vasta myöhemmin? Mä rakastuin tähän heti ensi sekunnilla. Esikoiseenkin hurmaannuin aika pian jo sairaalassa, mutta kuopuksen kanssa sellainen syvä lämmin tunne tuli vasta pikkuhiljaa myöhemmin. Varmaan siihen vaikutti se kun esikoinen oli vasta 1v ja tunsin kuin oisin käynyt " vieraissa" ! Nyt kun tytöt on jo pian 4 ja 6v, tämä on kuin uusi esikoinen. SItä osaa ottaa rennosti ja on enemmän aikaa juuri tälle vauvalle. Nyt 3 lapsen äitinä ehdin kaikenlaista, kun esikoisen vauva-aikana tuntui ettei ehtinyt mihinkään vaikka oli ns. helppo vauva. SIlloin tuskin ehdin syödä, nyt ehdin hoitaa kolmen asiat ihan hyvin ja vielä juoda kahvitkin itse. Sen kyllä huomaa että aika kuluu tosi nopeasti, kun taas esikoisen kanssa päivät oli jotenkin sumuisia ilman mitään rytmiä. Nyt on selkeetä kun isommilla lapsilla on kerhot ja jumpat ja ruoka-ajat jne. joten koko elämä ei muuttunut vauvasta, vauva vaan kulkee mukana perheen arjessa. Esikoisen kanssa arkea vasta luotiin ja se oli outoa -ja olin silloin vasta 24 v.

MITÄ RUOKA-AINEITA VÄLTTELETTE vauvan mahavaivojen pois pitämiseksi? Mä vältän useampaa kahvikuppia, kaaleja, sipulia ja omenaa sekä ruisleipää iltaisin.

MInkä merkkistä D-vitamiinia ootte antaneet? Mä päätin että alan antaa vitamiineja vasta kun vauva on noin kuukauden. Viimeeksi superkarjunnat alkoi vitamiineista, vauvan elimistö ei ollut valmis niihin. Jouduinkin silloin lopettamaan pariksi viikoksi vitamiinit ja sitten annoin kahta tippaa 2 kk:n ikään saakka, jolle myös neuvolan täti antoi siunauksensa. Tätä en kiusaa vitamiineilla liian aikaisin. Tuskin kaksi viikkoa ilman vitamiineja aiheuttaa mitään ongelmaa, mutta kaksi viikkoa lisää vauvan mahan sopeutumiseen maailmaan on suhteessa enemmän. SItten alan antaa 1-2 tippaa ja lisään siitä muutamassa viikossa täyteen viiteen tippaan. Onko oudon kuuloinen idea???

Heinä ja poika 3 vkoa

Vierailija
2/45 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie kirjoitin tonne viikko 9:n pinoon tän löpinän aamulla, kun en osannut avata uutta pinoa joten liitän tän nyt tähän kun Heinä viisaampana osasit avata pinon.. Mie olen aika reppana näiden tietokoneiden kanssa...

Jaahas, nyt mekin liitytään joukkoon tänne vauvautuneiden puolelle pikku-ukon kanssa. Vauva on ollut aika kiltti tähän asti, mutta illat nahistellaan ja valvotaan väkisin, vain sylissä ollessa rauhoitutaan eikä natista. Kun vihdoin ja viimein sitten nukahdetaan niin uni maistuu 3-5 tuntia kerrallaan. Aamuisin ja päivällä ollaan kiltisti ja tyytyväisenä. Mies lähti tänään töihin ja meillä on eka päivä kahden kesken. Pieni yllätti äidin täysin kun yleensä ei asetu sitteriin ja nyt napotti siinä 30 min hissukseen ja nukahti! :) Kävin viemässä omaan sänkyynsä, siellä kun hän ei yleensä viihdy niin varmasti kohta herää..

Niin pieni esittely tähän väliin: Minä (torstaina tulee täyteen) 22 ja mies (täyttää tänään) 24 ja tuo meidän esikoinen syntyi 21.2. Joensuussa asustellaan.

Hyvä, että tämmöinen palsta on olemassa, mie ainakin hyvilläni luen teidän kirjoituksia ja saan vinkkejä ja tietoa vauvan hoidosta! Mulla kun ei ollut aiemmin mitään kokemusta vauvoista ja kuitenkin sitä vaan toimeen tullaan ja äidinvaistot ohjaavat -mahtavaa! :)

Nyt palaan taustalle lukemaan tän pinon juurta jaksain, jos vaikka oppis jotain! Ai niin, minun piti kysyä siitä CUPLATON-lääkkeestä. Toimiiko se masuvaivoihin ollenkaan, onko kellään kokemusta?

~Henniina ja Ukko 13 pv

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...maanantain ja 1kk täyteen tulon kunniaksi tyttö on nukkunut jo kohta 3 h päiväunta, jippii! Eilinen kun meni pitkälti itkeskellessä ja valvoessa.

Heinä76: yritän nyt välttää kaikkia maitotuotteita, alkaen tästä päivästä, kun en enää muuta apua löydä itkuihin. Sipuli, omena, kahvi yli 1 kuppi jo jätetty pois ja ruisleipä minimoitu. Vauvahieronta ja ilmavaivatipat sekä Rela käytössä. Nyt mietityttää kyllä vielä se, että mistä tiedän auttaako esim. Rela vai pahentaako? Oireet tasaisesti pahentuneet viimeiset 2 viikkoa. Olisiko vielä pahempaa, jos Relaa ei olisi. Hankala tietää...

RAKKAUS on syttynyt vähitellen, täytyy tunnustaa etten kokenut mitään rakkauden tulvahdusta synnärillä, vain lievää kiintymystä alkuajan, vasta 3.viikolla tuli selkeää " meidän ihana lapsi" ! -tunnetta. Hän onkin esikoinen, se varmaan vaikuttaa. Enkä ole koskaan kokenut vauvakuumetta. Se on kyllä yllättänyt, kuinka samanlaisia tunteita on ollut ja on edelleen koiraamme kohtaan kuin vauvelia, se on oikeastaan esikoinen - tää on varmaan koirattomille uskomaton kommentti.

Vaaligalluppiin vielä: äänestetään toki! No nyt typy herää, aurinkoista päivää!

Vierailija
4/45 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa alkanutta viikkoa helmikset!

Täälläkin on pikkumies tainnutettu sänkyyn 4 h yrittämisen jälkeen. Vauva torkahtelee tissille mutta sitten alkaa keppurointi ja kitinä, (lähes) kaiken hereillä oloaikansa on kitinää. Nukkuessa on toki ihana vauva =o)

VAALI-G: en taia äänestää kun en oo perehtyny lainkaan

VAUVARAKKAUS: Synnytys oli sen verran rankka kokemus etten muista vauvan ensinäkemisestä paljoakaan, mutta samaisena päivänä jo muistan kyllä vauvaa ihastelleeni niin rakastuneena. Nyt kotona ollessa tuo kitinä aiheuttaa sen että joskus tulee kirottua koko vauva, mutta (varsinkin nukkuessa) s eon todella suloinen ja ihastuttava!

HENNIINA: Me ostettiin cuplatonia vastaavaa Disflatyl-läkettä. Eka iltana poika laitto nukkumaan hyvin ja nukku pitkästi, seruaavana iltana samat iltashowt kitinöineen kun ennenkin ojten ei olla etes sen jälkeen annettu.

KANTOLIINAN KÄYTTÄJÄT: Mitä sidontaa käytette? Mulla on kehtosidonta ollut käytössä mutta vauva on jotenkin niin lutussa siellä, että pitäiskö jo kokeilla sitä kietaisuristisidontaa?! Sillä on pää vinkkurassa en tiiä miten sen saisi parempaan asentoon?

hmm... tiiän että pitäisi nauttia tästä vauva-arjesta mutta jotenkin tuntuu että aina että onneksi taas yksi päivä takana ja jospa ne kitinät joskus loppuu... minä olisin valmis viemään vauvan vyöhyketerapiaan vaikkei mikään koliikkivauva olekkaan mutta mies ei suostu.

HANNELE + kelmi 3 vk 2 pv

Vierailija
5/45 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että meillä D-vitamiiniä ei oo vieläkään annettu, vaikka poika jo yli 3 vkoa, Devitol on kyllä jo ostettu... En vaan saa yksin aikaseksi...

HANNELE

Vierailija
6/45 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

välteltävistä ruoka-aineista: ite välttelen ruisleipää, mausteisia ruokia tottakai, suklaata mahollisimman vähän, nyt uutena kuulin tuon sipulin joten sekin on lisättävä listaan. Ja omena oli ihan uus tosin sitä en oo nyt syönytkään. kertokaa tosiaan omianne niin tietää lisätä omaan listaan jos vaikka auttaisi kitinöihin. Kahvia en juokkaan.

Ite alotin viime viikolla 6 vuoden kasvisyönnin jälkeen lihansyönnin siinä toivossa että kitinät loppuis mutta eipä näytä suurta vaikutusta olleen.

HANNELE taas

Vierailija
7/45 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hannele81: joo, sipuli on kuulemma pahimpia ilmavaivojen aiheuttajia ja se aiheuttaa myös maitoon makuvirheitä (tämä tieto perustuu lehmien maidontuotantoon, jos lehmä syö rikkakasveja jotka on pelkästään sipulin sukuisia kasveja, maito maistuu oudolle...) Tuota suklaata en ole välttänyt vaan päinvastoin syönyt hirveesti. Mikä siinä suklaassa sitten on huonoa noin niinku vauvan mahan kannalta? Aiempien lasten kohdalla en vältellyt ensimmäistäkään ruoka-ainetta paitsi tietysti alkoholia jne haitallisia. En käsitä miksi söin kaikkea mahdollista myös silloin 4v sitten kun koliikki iski tytölleni, ehkä sitä oli sen verran poikki ettei enää osannut kuin heijata karjuvaa lasta. Enkä usko välttäväni mitään muutamaa kuukautta enempää, mutta tässä alkuun kyllä.

Vierailija
8/45 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä ei enää tuolla odotus-puolen helminauhassa olekaan sitten ilmeisesti kun kaksi eli minä ja loviisa, joten meidän jutut ovat aika vähissä.

Mun piti kommentoida noista syömisistä eli Onko neuvolasta nykyjään jotain ohjeita et mitä pitäisi välttää?? Mulle ei aikaisemmin ole annettu mitään ohjeistusta noista ruoka-aineista, ainoastaan tulinen ruoka (chili,valkosipuli yms.) ovat kuulemma sellaisia jotka voivat maidonmakua muuttaa ja sen takia vauva voi hylkiä rintaa joskus. Mä en koskaan kyllä vältellyt mitään ruokia, vauvan vatsaa ajatellen, olis ehkä pitänyt. Meille sanottiin neuvolasta vain että vauvan suolisto on niin kehittymätön vielä että jos sinne vähänkin joutuu ilmaa niin ne aiheuttavat aika paljon kipuja tuonne vatsaan. Suositeltiin imettämään niin ettei vauva ahmisi liikaa ilmaa samalla, myöskin pullosta syöttäminen kuulemma sitten aiheuttaa enemmän noita masuvaivoja kun sitä ilmaa pääsee silloin enemmän maidon mukana suolistoon. Tiedä näistä sitten. Katotaan millaisia ohjeita nyt saan neuvolasta, kun tämä masunvaltaaja päättää tulla masun ulkopuolelle.

Nyt ei muuta, vauvan tuoksuista elämää kaikille ja tosi kiva kuulla Heinältä että arki sujuu kolmen kanssa mukavasti, ehkä se täälläkin sit lähtee hyvin käyntiin =)

t.kolomonen rv 41+0

Vierailija
9/45 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Jahas, ei oikeen pysy näistä viikoista perillä kun raskausdementia jyllää yhä. Kopsasin tän nyt sit tuolta vko 9:n pinosta :) )

Tänään on ulkoiltu toista kertaa, kivaa. Kohta päästään tekemään jo pitkiä vaunulenkkejä!

Nyt kun ulkoilut on aloitettu, alamme pikku hiljaa hakea myös esikoista päiväkodista niin päivinä kun hän on hoidossa. Mitä mieltä olette, minkä ikäisen kanssa uskaltaisi mennä ´päiväkotiin sisälle? Siis tuohan tuo esikoinen takuu varmasti niitä tauteja muutenkin meille kotiin, mutta onhan siellä sisällä suurempi tartuntariski. Periaatteessa pystyn kyllä hakemaan esikoisen pihalta, niin ettei sisälle juuri tarvitse mennä, mutta varmasti tulee päiviä että ovatkin jostain syystä sisällä. Suojaiskohan liina silloin vauvaa vähän paremmin?

Entä onkos muille käynyt niin, että vauva on mitattu väärin synnärillä!?! Kun me on miehen kanssa vähän kummasteltu vauvan syntymämittoja ja mitattiin nyt viikonloppuna itse kotona useaan kertaa eri paikassa, mies ja minä. Saamme joka kerta lukeman, joka heittää 5 cm syntymälukemasta, joka siis otettu 2 vkoa sitten!! Eihän vauva mitenkään voi kahdessa viikossa kasvaa näin paljon. ELi kätilön on täytynyt tehdä virhe. No, huomenna mennään neuvolaan ja saadaan " virallisempi" lukema.

Toivottavasti Sporttari vältytte koliikilta, se on kurja vaiva vaikkei kestäkään ikuisuutta. Nimim. kokemusta on... Itse asiassa meidänkin vauva kitisi viime yönä aina syöntiä aloitellessaan. Hän on jostain syystä kauhean tarkka makuuasennossa tuosta syönnistä. Tykkää yöllä selvästi enemmän istuma-asennosta. Toivottavasti ei meillä enteile koliikkia. Ja nythän meillä on se maaginen 2 vkona raja juuri ylitetty.... Toivotaav parasta.

Viherrys

Vierailija
10/45 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä mikä siinä suklaassa on, äiti mulle sanoi että jättää se pois.

Maitotuotteet myös ja kananmuna voi olla allergisoivia, tiiä sitten miten suoraan se liittyy tuohon keppurointiin ja mahavaivoihin. Tuntuis haikealta jättää maito kokonaan pois, miehen " päätöksestä" olen kyllä jo vaihtanut maidon luomumaitoon.

KOLOMONEN: Ei oo neuvolasta saatu mitään vinkkejä noista ruoka-aineista, kaikki on netistä pongattuja tai joltain tutulta kuultuja. Tsemppiä sulle! Ei oo hääviä olla helmenkantaja ja venyä maaliskuulle! PIKAISTA JAKAUTUMISTA!

ON: Jaahas, nyt vauva sitten yhtäkkiä nukkuukin yli kolme tuntia, ja pitäis jo ulos päästä vaunuttelemaan. Kärsiiköhän vauva tuosta jos ulkoilu venyy pitkälle iltapäivään, tuskin sillä mitään " rutiineita" vielä on? Vai? Enhän mää arvannu että se nyt yhtäkkiä päättääkin nukkua pitempään... (tai ylipäätään nukkua)

HANNELE

Vierailija
11/45 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä katosia vanhempi koira lauantaina eikä ole kuulunut takaisin. :( Tänään vietiin kaikkiin kauppoihin ilmoituksia, mutta niistäkään ei ole kuulunut mitään. Itkettää vaan koko ajan ihan kauheasti. :´( Mihin se on voinut mennä? Ja miksei se tule kotiin?

Joku kyseli CUPLATONista. Minä käytin sitä esikoisella ja toimi hyvin. Tosin meillä ei niitä masuvaivoja silloin oikein kunnolla tainnut ollakaan.

Itse en ole VÄLTELLYT mitään ruokia, en raskausaikana (paitsi raakaa kalaa en ole syönyt enkä hirveästi maksaa) enkä nyt imettäessä. Käytän siis mausteita entiseen malliin ja olen huomannut, että sillä on ollut hyvä vaikutus myös lapseni ruokatottumuksiin. Esikoinen syö kaikkea mitä tarjotaan eikä nirsoile vaikka olisi vähän erikoisempaakin ruokaa (mm. kiinalaista syönyt jo 1-2 vuotiaana). Ainoa mistä aina sanoo että on pahaa on kala, mikä johtuu vain ja ainoastaan siitä, että isänsä pitää joka ikinen kerta sanoa ' Hyi! Kalan raatoja!' kun sitä laitan. (vaikkakin itse sitten syö sen kuitenkin hyvällä ruokahalulla)

Vauvaan tuli tuo RAKASTUMINEN ehkäpä vasta kotona, toisin kuin esikoiseen se syttyi heti. Ehkä osaksi vaikutti minulla myös se, että esikoisen sain yksin ja nyt tätä vauvaa oli jo mieskin rakastamassa heti alusta lähtien, joten koin jotenkin alitajuisesti ettei tällä vauvalla ole hätää vaikkei äiti heti rakastukaan palavasti. ;) Mutta siis nyt jo olen monta viikkoa rakastanut vauvaa ja tunne vain vahvistuu!:)

-frog2 ja tyttö jo 1kk!

Vierailija
12/45 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin tuo kommenttisi: ' Koira on se esikoinen.' Näin siis itselläkin tuntuu vieläkin, vaikka on jo kaksi koiraa ja kaksi lasta. Ja nyt kun siis tuo vanhin koira (esikoiseni) on kadonnut, tuntuu että olisin menettänyt yhden lapsistani. :( Huoli on hirveä kun päivät kuluu eikä koiraa kuulu kotiin. Ja uusi yö on aina hirveämpi ottaa vastaan kuin edellinen..

-frog2

Vierailija
13/45 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään aloitettiin yhdellä tipalla D-VITAMIINI, ja Jekovitia annoin kun sitä syö esikoinenkin ja neuvolasta sitä suosittelivat. Katselen rauhassa tämän viikon että sopiiko ja sitten vaihdan D-tippaan (terkka suostiteli sitä kakkosvaihtoehdoksi).

Sama juttu omien ruokien kanssa, vielä en välttele mitään ruokia. Sit jos alkaa illan/yön masuvaivat paheta täytyy miettiä ruoka-aine kerrallaan että mikä niitä aiheuttaa. Mutta neuvolasta sain joskus taannoin listan " pahoista " ruuista, ja just nuo sipulit, tuore ruisleipä, kahvi, mausteet, omena siinä ainakin oli. Juu ja suklaa :(

KANTOLIINASSA oon pitänyt vauvaa myös kehtosidonnassa ja meilläkin se pää töröttää välillä hankalan oloisesti, mut vauva kuitenkin köllii ite tyytyväisenä. Ja liinan mukana tulleissa ohjeissa oli muistaakseni, että kietaisuristi sopisi vasta kuukauden ikäiselle, eli vielä aion kehdossa kantaa. Täytyykin tarkistaa toi ikäraja että oliko se tosiaan 4 vkoa.

Tähän vauvaan sytyin kyllä heti ensi silmäyksellä, esikoisen kanssa oli vähän semmonen häh -olo ja se alku meni muuteknin niin sumussa. Nyt tuntuu että mihin sitä oli niin kiire aina. No, olihan se esikoinen kova itkemään kaiket päivät että eipä siinä juuri ehtinyt kuin hotkia oman ruuan ja pika pikaa suihkussa käydä. Mut tän kanssa ehtii juoda näitä kaffejakin ja näköjään piipahtaa netissäkin. Ainakin vielä.... Ei pidä sortua nyt hehkuttamaan vielä.... (ikää 2 vkoa tasan vasta)

Vierailija
14/45 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Frog2, olen sydämestäni koiran kotiin odotuksessa ja etsinnässä mukana!, todella kurja tilanne!

Me tultiin juuri 3 km kävelyltä koiran ja vauvan kanssa, upea ilma vaikka aika kurakeli onkin. Kohta on kevät eikä tarvitse vuoroin sohjoissa ja jäillä lykkiä vaunuja. On se ihme miten vauva hiljenee vaunuissa, jos jaksaisi lykkiä tuntikausia päivässä, niin mukavastihan päivät menisi rauhallisissa merkeissä : )

Viherrys: meillä tyttö kasvoi 4 cm 2,5 viikossa, joten on se ehkä mahdollista tuo 5 cm kasvukin, ja jos mitta on heittänyt vaikka sentin laitoksella, niin näiden yhteisvaikutus voi olla totta.

D-vitamiineista: tunnustuksia täältäkin, annoin yhtenä päivänä 2 vkon ikäisenä 4 tippaa ja kauheat vatsavaivat, nyt on 4 vkoa täynnä ja tänään annoin ekan yhden tipan sen jälkeen. Ajattelin antaa 1 tippaa näin alkuun (Devitol) ja lisätä ensi viikolla kahteen... tai vaihtaa Dee-tippoihin, joita neuvolasta täälläkin suositeltiin.

Suklaasta: luulen että se maito on yksi syy suklaan poisjättösuosituksiin, suurin osa yleisesti syötävästä suklaastahan on maitoa ja maitojauhettakin mukana. Siirryin tänään tummaan suklaaseen, mutten kykene lopettamaan kokonaan suklaata, olen riippuvainen siitä!

T: Sporttari ja Milli - siitä tulee ihan oikea ristimänimikin

Vierailija
15/45 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on ' iso pino' jo näin alkuviikolle :) Itsellä on parina iltana kuume noussut iltaa kohden, kurkku on tosi kipeä ja päätä jomottaa ihan koko ajan eli ei mukavin olotila :(

Pitää kuitenkin jaksaa viihdyttää lapsia, onneksi oon saanut nukuttua..

Vältettävistä ruoista: Imettäessä huomasin että cokis, ruisleipä ja suklaarusinat aiheutti pienelle masuvaivoja. Nyt kun on imetyskatkos menossa niin oon hyvällä ruokahalulla syönyt ruisleipää ja suklaarusinoita, cokis on jäänyt muutenkin vähemmälle.

Cuplaton: meillä auttoi esikoisella ja myös tällä nuoremmalla niihin vähäisiin kitinöihin joita oli jokin aika sitten. Mallasuutettakin annoin parina iltana kun tuntui ettei kakka tullut millään- taitaa korvike muutenkin tehdä vähän kiinteämpää siitä.

Rakkaus vauvaan: nopeammin kuin esikoisen kanssa jolloin vauva tuntui laitokselta asti ihan vieraalta ja vasta n. 4kk iässä aloin tosissani nauttimaan arjesta vauvan kanssa. Tämän kanssa ' meidän ihana vauva' -ilmiö alkoi jo sairaalassa ja nyt on molemmat tytöt aivan ihania ;)

Frog2: toivottavasti koira löytyy! Ollaan hengessä mukana

Nyt ruoanlaittohommiin taas...

-Henna ja Melina

Vierailija
16/45 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

D-VITAMIINISTA: tänään (tyttö 3vk + 2pv ) aloitin vasta Deetipat-nimisellä valmisteella. Sitä pitää antaa enempi kuin muita, mutta on ilmeisesti vatsaystävällisempää. Esikoinen ei koskaan saanut masuvaivoja niistä, sievästi silti aloitin tämän kanssa ja annoin 4 tippaa. Pitää antaa muutama tippa aina enempi päivässä niin kauan että sinne 20 tippaan asti päästään.

Mutta nyt se ruoka siis!

-H

Vierailija
17/45 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...vauvan nukkuessa. Vauva päättikin näköjään vedellä vähän pidemmät unet, kaks ja puoli tuntia jo nukuskellut, normaalisti syöttöväli puolitoista tuntia. Mistähän nyt tuulee???

Mulle annettiin neuvolasta Jekovit-tipat, ja niitä olen nyt kaksi tippaa antanut päivässä, enkä ole havainnut masuvaivoja. Itse jätin kahvin ja ruisleivän pois ja muitakin masuvaivoja aiheuttavia yritän vältellä. Meidän tyttösellä tuppaa aamuyöstä olemaan " pieru hukassa" ja ähisee ja puhisee tuolloin ja on tissillä jopa puolen tunnin välein. Muuten ei ainakaan vielä ole masuvaivat vaivanneet.

Ulkoiltu ollaan mekin : eilen kahteen otteeseen, ja hyvin maistui neidolle uni. Tyttö tuntuukin mielellään nukkuvan vaunuissa -sopii minulle :-)

Syntymämitta heittää meilläkin! Synnärillä mitattiin 49cm ja kahden ja puolen viikon ikäisenä neuvolassa saatiin mitaksi 54cm. Ihmettelin jo kotiin tultuamme, kun 50-senttiset vaatteet tuntui niin nafteilta, ettei tuo voi pitää paikkaansa. Ja ei kai nämä vauvat tosiaan kasva kahdessa viikossa viittä senttiä?

Minä rakastuin suunnattomasti tuohon tyyppiin jo sairaalassa! Esikoiselta rakkaus syntyi vähitellen, mutta tähän kyllä ihan välittömästi. Ja mulla on nyt jo jonkinlainen vauvakuume!!! Ihan älytöntä. Johtuu varmaan siitä, että tämä voi jäädä viimeiseksi lapseksemme ja tuntuu haikealta. Vaikka raskausaikaa en kaipaa ollenkaan. No, jospas tämä ohi menisi...

Aurinkoisia maalispäiviä toivotellen, Timbe ja tyttö 3vkoa 1pv

Vierailija
18/45 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein mukavaa kun alkaa pinoille tulla pituutta, kiva lukea muidenkin vauva juttuja.

Meillä syödään edelleen parin tunnin välein mut ehkä hieman alkaa jo välit pitenemään. D-vitamiinista: Jekovitilla lähdettiin liikkeelle, terkkakin suositteli. Kahta tippaa annan parhaillaan kun jonkinnäköistä vatsan vääntöä ollut havaittavissa. Mutta ilmaa se vissiin pääsääntöisesti on kun poika tykkää nukkua vatsallaan ja välillä kuuluu hirveä pörinä sängystä ;o)

Rakkaus on syttynyt joka kerta välittömästi kun olen saanut vauvan maailmaan ja itselleni. Ja rakkautta riittää kaikille ihan tasapuolisesti. Ja vauvakuume on jo...niinkuin jollain muullakin meidän pinolaisella.

Huomenna meillä neuvola ja poika päivää vajaa viisi viikkoa. Saapa nähdä paljonkos on kasvanut. Nyt tarviis alkaa laittamaan pojalle kylpyä...on kaksi innokasta kylvettäjää apuna ;O)

Mukavaa iltaa ja vauvantuoksuista alkuviikkoa toivottelee:

calmus

Vierailija
19/45 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi tuo viime viikon pino sitten lukematta vaikka niin vähän lupailin.. No, jos tällä viikolla sitten oltaisiin enemmän hengessä mukana.

frog2 - tsemppiä koiran löytymiselle, ikävää tuollainen.

kolomonen - tsemppiä viimisille päiville, kokemuksesta tiedän että kyllä se vauva sieltä masusta malttaa lähteä.. (ellet tietenkin ole jo hakemassa omaa nyyttiäsi)

Eilinen päivä suju neidin kanssa yllättävän nopeasti. Aamulla ensin imetys ja pesut ja neiti takasi nukkumaan. Itsellä oli vielä aikaa sitten lypsää hiukan (80ml) maitoa mukaan kaupungille. Sisko tuli mummunsa kanssa ostamaan esikoiselleen kaupunkirattaita kun lähtevät perjantaina laivalle. Tytön kanssa sitten kuljettiin mukana 10-13.35 välisenä aikana, nukkui lähes koko ajan ja pullostaki söi hienosti. Hyvä vaan että tykkää vaunuilla. Ja terkkarilta saatiin jo viime torstaina lupa ulkoilla.

Eiliseks oli sitten varattu se lastenneuvola-aikaki, mut terkkari soitti ja sano et siel on sattunu jokin sekaannus. Aika siirtyi nyt sitten ens tiistaille. Meillä ainoina ongelmina on nenän tukkoisuus (synnäriltä asti) ja välillä neidillä on pierut hukas. Tukkoisuuteen kävin eilen ostamassa niistimen ja lisää nenätippoja. Toivottavasti hieman enemmän auttaa. Pieruihin taas kokeilin eilen röyhtäyttämistä istualtaan ja pientä masuhierontaa, niin täällä ei itketty/kitisty masuvaivoja oikeastaan lainkaan ja yökin on rauhallisesti nukuttu. Äiti vaan on taas höhlällä päällä ja kukkuu yöllä...

Eilen tuli postissa kaikki vauvaa koskevat paperitki. Kerrankin jossakin asiassa ollaan nopeita! Jopa Kelasta tuli jo lappu että he ovat saaneet ilmoituksen asumiseen liittyvistä muutoksista -- itse kylläkin postitin tuon asumistukipaperin jo lauantaina :)

Missäköhän vaiheessa Helmisten RISTIÄIS-/KASTEJÄRJESTELYT ovat? Miehen kanssa saatiin sunnuntaina valittua neidille kummallekin mieluinen nimi, isä ei tykännyt äidin ensimmäisestä ehdotuksesta. Sen lisäks oli vielä kaks vaihtoehtoa ja onneks tämä valittu oli molempien mielestä paras vaihtoehto. Kastemekko täytyisi laittaa jo tilaukseen turkulaiselta ompelijalta, että ehtii ajoissa. Itselläni kun ei ole omaa vanhaa. Kirkko vaataan ensi viikolla tai nyt loppuviikosta. sitten pitäisi vielä suunnitella kahvitarjoilut.. Ei me paljon vieraita kutsuta mut kumminkin.. Sitten vaikein valinta: Ketä ihmettä sitä pyytäisi kummeiksi? Tuntuu ettei kukaan olisi sopiva.. Halutaan sellaiset kummit jotka myöskin osallistuvat lapsen elämään, muulloinkin kun jouluna ja syntymäpäivänä.

ESITTELY: minä 19, mies (kesällä) 21, neiti syntyi 23.2 ja asustellaan Porissa

VAALI-G: en aio äänestää näissä vaaleissa, koska ehdokkaat vain lupailevat mut kuitenkaan ei saa mitään aikaiseksi. tää on siis vain oma mielipiteeni.

VAUVARAKKAUS: rakastuin tähän neitiin heti (samoin kuin isänsäkin), syntymä oli niin herkkä hetki että saatiin aikaiseksi muutamat onnenkyyneleet. en tiedä sitten miten olis jos oltaisiin käynnistykseen jouduttu ja synnytys olis kestäny monta älytöntä tuntia tuskissa.. siis hyvä näin. <3

VÄLTETTÄVÄT RUOKA-AINEET: erityisemmin en välttele mitään, mut tummaa leipää tulee syötyä vähemmän ja kahvia vain 1-2 kuppia päivässä. sokeriakin käytän vähemmän (?). ja sairaalassaollessa tottu syömään mausteetonta ruokaa niin ei tule mausteitakaan paljon käytettyä.

-- kaipa sitä voisi mennä kokeilemaan jos uni tulis silmään. tuli mentyä sen verran ajoissa nukkumaan että on jo hereillä..

aurinkoista päivää toivottavat: ruujsal & nei-ti (11vrk)

Vierailija
20/45 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset