Koteihin tehdään äijäluolia, ei puhettakaan että naisella voisi olla vastaava tila, jonne voi paeta velvollisuuksia
Äijäluolasta käväistään perheen parissa syömässä muijan tekemä ruoka ja sitten takaisin luolaan lapsen elämää viettämään.
Kommentit (324)
Vierailija kirjoitti:
Nainen päättää kodissa kaikesta. Miehellä on yksi huone.
Käytännössä ei ole. Sopii hyvin palstan miehet sitä, miehet tätä diskurssiin.
Ah, mulla on 92 neliötä ihan omaa naisluolaa ja tänne ei ole yhdelläkään miehellä asiaa tulla sotkemaan. Joskus harvoin kutsun miesystävän illanviettoon, mutta vain ollessani hyvällä päällä, koska se jättää kaljatölkkinsä mun siivottavaksi, poikkeuksetta ja joka kerta. Miesystävä luona en siivoa, en koske tiskeihin, en tee mitään, paitsi vaihdan lakanat, että ilkeän nukkua siellä ja välillä pakotan miehen pesemään peittoja ja tyynyjä.
Aina on naisilla ollut ompeluhuone tai askartelunurkka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, mutta tämä on varmaan joku vitsi tai provo/trolli? Moni mies elää vieraana omassa kodissaan - koko koti ja kaikki siellä tehtävät asiat ovat naisluola, jossa näinen määrää kaikesta. Ei kai miesluolille muuten olisi tarvetta. Ennen paettiin johonkin autotalliin, verstaaseen, pannuhuoneeseen viettämään laatuaikaa, kun naisen luomassa asunnossa ahdisti.
Minä en ole koskaan kieltänyt miestä siivoamasta tai laittamasta ruokaa. Siivoamiseen miehellä on koko asunto ja ruuanlaittoon sattuneesta syystä vain keittiö. Minä voin paeta siksi aikaa jonnekin muualle, niin en ole tiellä.
Joo sama, mies saa kyllä ihan vapaasti siivota ja sisustaakin, jos sellaista haluaa. Ruokaa se kyllä laittaakin, keittiö on enemmän miehen valtakuntaa meillä.
Onhan kodeissa paljon naisille tarkoitettuja huoneita. Esimerkiksi keittiö, kodinhoitohuone ja kellari, jonne mies sulkee naisen aina välillä.
Naisilla on keittiö ja kodinhoitohuone?
Kyllä meillä on. Mä rakensin itselleni tallin ja rouvalle ihan kokonaisen kerroksen tupaan askartelutilaksi. Saa taiteilla ihan mitä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Koska kaikki muut tilat kodissa on naisen hallinnassa.....
No ei ole, miehen jättimäinen tv täyttää olohuoneen, sohvalla se makoilee siitä itselleen mieluisia ohjelmia katselemassa, makuuhuoneessa kaiketi nukkuu ja säilyttää vaatteitaan, keittiössä syö ja laittaa ruokaa, kodinhoitohuoneessa pyykkiä jos on yhtään kunnollinen. Eteistä oletettavasti käyttää perheessä kaikki.
Monissa taloyhtiöissä on pesutupa.
Älä jaksa nainen esittää tyhmää. Ongelma on siinä, että mies on omassa kodissaan vain tiellä ja kaipaa edes yhtä tilaa jossa nainen ei ole pomottamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, mutta tämä on varmaan joku vitsi tai provo/trolli? Moni mies elää vieraana omassa kodissaan - koko koti ja kaikki siellä tehtävät asiat ovat naisluola, jossa näinen määrää kaikesta. Ei kai miesluolille muuten olisi tarvetta. Ennen paettiin johonkin autotalliin, verstaaseen, pannuhuoneeseen viettämään laatuaikaa, kun naisen luomassa asunnossa ahdisti.
Jotenkin hilpeää, että tuollaiset miehet ovat kuvitelleet olevansa perheenpäitä, ja omassa kodissa ahdistaa, koska naisen luoma. Voi jeesus mikä autistien maa. Suut auki ja sanoja ulos, olo paranee kummasti.
Arvaa ovatko yrittäneet? Ja mitä siitä on seurannut?
Eivät, päätellen siitä, että minä olen patistanut molemmat aviomieheni tähän. Jotenkin mieluisampaa heille olisi ryömiä tai sukeltaa tossun alle päästäkseen kehumaan (kenelle?) olevansa tossun alla. Nykyinenkin puoliso on suorastaan pettynyt joutuessaan päättämään kodin asioista kanssani, tänään paistinpannussa ja viime viikolla siitä, vaihdetaanko ikävät kolisevat lasiyöpöydät puisiin.
Juu, passiivisuus ja vätystely eivät käy. Asioita tehdään, yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä te hermostutte muiden puolesta kun ei teillä miestä ole, eikä varsinkaan "miesluolaa" 😂 naisilla mielikuvitusongelmat, voi luoja sentään
Niinpä. Palstan sinkut tulevat raivoamaan kuvitellun miehen miesluolasta.
No ei kaikilla ole edes mahdollisuutta äijäluolaan. Täälläkin asutaan ahtaasti ja riitaa tulee lähes viikottain kun mies ei voi harrastaa täällä kerrostalossa omia harrastuksiaan eli rassailla autoja ja niin edelleen. Ja ennen kuin kukaan sanoo mitään niin ei ole varaa omakotitaloon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin hilpeää, että tuollaiset miehet ovat kuvitelleet olevansa perheenpäitä, ja omassa kodissa ahdistaa, koska naisen luoma. Voi jeesus mikä autistien maa. Suut auki ja sanoja ulos, olo paranee kummasti.
95% miehistä on onnellisia, kun nainen laittaa sen kodin asumakelpoiseksi. Loput on houmoja, joista moni osaa sisustaa, tai ovat alalla. Kummasti ne miehet seurusteluaikanikin viettävät mieluummin aikas siellä naisen omassa , kauniissa kodissa, kuin omassa läävässä- miesluolassa.
Vierailija kirjoitti:
Nainen päättää kodissa kaikesta. Miehellä on yksi huone.
Minä olen edelleen sinkkuna, ja aion pysyä ellei tule jotain aivan erityistä vastaan.
Minulla kun ei ole mitään mielenkiintoa päästä päättämään mistään yhteisestä kodista kaikesta.. ei niin mitään mielenkiintoa, kotitöitäkin väistelen aina niin pitkään kuin pystyy (viikottain kuitenkin teen, en todellakaan päivittäin) ja sisustusta en uusi ikinä ellei ole pakko (joku menee rikki). Nolla kiinnostus mihinkään tuollaiseen.
Kyllä minulla ainakin on oma "äijäluola", t. Nainen. En tiedä millä nimellä sitä kutsuisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole, miehen jättimäinen tv täyttää olohuoneen, sohvalla se makoilee siitä itselleen mieluisia ohjelmia katselemassa, makuuhuoneessa kaiketi nukkuu ja säilyttää vaatteitaan, keittiössä syö ja laittaa ruokaa, kodinhoitohuoneessa pyykkiä jos on yhtään kunnollinen. Eteistä oletettavasti käyttää perheessä kaikki.
Sieltähän se tuli. Miehen jättimäinen tv jota sohvalla makoillessaan tuijottelee. Halventavasti ilmaistu ja siitä seiraa se, että mies haluaa miesluolan jossa ei tarvitse kuunnella toksista akkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Aina on naisilla ollut ompeluhuone tai askartelunurkka?
Ne on erittäin paljon harvinaisempia kuin "miesluolat". Harrastan myynnissä olevien talojen katselua, enkä muista montakaan ompelu- tai askarteluhuonetta nähneeni. Sellaisia miesluolatyyppisiä taas on aika monessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
95% miehistä on onnellisia, kun nainen laittaa sen kodin asumakelpoiseksi. Loput on houmoja, joista moni osaa sisustaa, tai ovat alalla. Kummasti ne miehet seurusteluaikanikin viettävät mieluummin aikas siellä naisen omassa , kauniissa kodissa, ku
No ei ole 95 % onnellisia vaan lähinnä kokevat itsensä vieraaksi omassa kodissaan, mutt aovat iloisia siitä kun nainen vaikuttaa onnelliselta ja siksi alistuvat.