Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koteihin tehdään äijäluolia, ei puhettakaan että naisella voisi olla vastaava tila, jonne voi paeta velvollisuuksia

Vierailija
06.02.2025 |

Äijäluolasta käväistään perheen parissa syömässä muijan tekemä ruoka ja sitten takaisin luolaan lapsen elämää viettämään.

Kommentit (324)

Vierailija
101/324 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisilla on keittiö ja kodinhoitohuone?

Mies ei noissa huoneissa osallistu mihinkään? 

Ai ei vai? Meillä ainakin on aina keittiössä syömässä jotain.

Vierailija
102/324 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi ne asunnot yleensä maksaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/324 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisilla on keittiö ja kodinhoitohuone?

Mies ei noissa huoneissa osallistu mihinkään? 

No se sopii hyvin tähän "koko talo on naisen valtakuntaa ja mies tarvitsee oman tilan"-ajatteluun. Ei sellaiset vaimoaan pakenevat miehet todellakaan osallistu mihinkään. 

Vierailija
104/324 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puoliksi on se normaali Suomessa. 

Vierailija
105/324 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perinteisesti omistukset ovat 50/50. Tässä maassa on kasvatettu ainakin kaksi sukupolvea naisia, joita on varoiteltu edes lähtemästä muuhun.

Vierailija
106/324 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies edes tarvitsee miesluolan?

Videopelien pelaamiseen? Ihan kuule olkkarissa saa pelikonsolit olla. TV:tä harvoin itse käytän mihinkään muuhun kuin pelaamiseen.

Vierailija
107/324 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan Helsingissä/Turussa/Tampereella yms kaupungeissa miesluolia...Itse varakkaampana enemmän töitä tekevänä laittaisin mancavea haluavan mieheni poistoon.

Vierailija
108/324 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee sellaisen ratkaisun, että sekä naisella että miehellä on oma huone, jossa oma sänky 😁

Vierailija
109/324 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On monilla naisilla työhuoneita, ompelu- ja askarteluhuoneita, kirjoitussoppia. Turha höpistä, että ne on tarkoitettu hyödylliseen toimintaan toisin kuin äijäluola, missä on biljardipöytä ja jääkaappi kaljoille. Naiset nyt vaan nauttii siitä askartelusta ja käsitöiden tekemisestä ja kyllä siellä on usein sohva, missä saattaa joku ystävätär istua neulomassa ja parannetaan maailmaa. Miksi naisten pitäis olla, ollakseen tasa-arvoisia olla kiinnostuneita biljardista ja alkoholista?

Naiset nauttii askartelusta xDD salli mun nauraa!!

Vierailija
110/324 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä on kodeissa ja työpaikoilla monenlaisia järjestelmiä millä laistaa velvollisuuksista. Ottakaa naiset oppia näistä järjestelyistä niin pääsette helpommalla. 

Vierailija
111/324 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle tasan yksi huone on naisen mielestä liikaa ja nainen vaatii naiselle omaa huonetta vaikka koko muukin koti on rakennettu pelkästään naista miellyttämään naisen haluamalla tavalla....Vai väittääkö yksikään nainen  että teidän yhteinen koti on rakennettu ja sisustettu ilman naisen määritelmiä?

Vierailija
112/324 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonnekkin ne sinkkuajan julisteet, stereot ja vitriini tuoppeineen pitää saada kun monikaan nainen ei niitä halua olohuoneeseen tai makuuhuoneeseen. Samoin kuin sähkökitara, jääkiekko fanipaita ja asekaappi. En kyllä itsekkään haluaisi niitä muualle taloon kun vaimolla on aika hyvä maku sisustuksen suhteen. Silti joskus kaipaa omaa aikaa ja rauhaa.

Vierailija
113/324 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on autotallissa yhteinen luola. Kun miehelle tulee lapset vkl niin minä vietän pe tai la illan siellä omine hommineni, johon kuuluu yleensä lonkeron juomista, musan kuuntelua, puhelimen pläräystä ja meemien lähettämistä kavereille, sekä hyvin usein parin tunnin puhelu ystävälle. Mies viettää tuolla mua vähemmän aikaa, hän istuu ennemmin tvn edessä sisällä. Mulla on kaikenlaista projektia tallissa aina kesken, niitä värkkäilen.

Luola on henkilökysymys, ei sukupuolikysymys. Jälkikasvuni on jo aikusta.

Vierailija
114/324 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tekee kodistaan mitä haluaa.

Vierailija
115/324 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perinteisesti omistukset ovat 50/50. Tässä maassa on kasvatettu ainakin kaksi sukupolvea naisia, joita on varoiteltu edes lähtemästä muuhun.

Ei kysytty omistuksesta vaan kustannusten hoidosta. Kyllähän moni nainen omistaa puolet ja siltikin mies maksaa kaiken. Omistamisella kun laskuja ei makseta

Vierailija
116/324 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puoliksi on se normaali Suomessa. 

Puoliksi tai sitten että nainen muuttaa miehen omistamaan taloon. Toisinpäin on todella harvinaista ja silloin miehellä ei todellakaan ole lupaa rakentaa sinne mitään miesluolaa.

Vierailija
117/324 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kysytty omistuksesta vaan kustannusten hoidosta. Kyllähän moni nainen omistaa puolet ja siltikin mies maksaa kaiken. Omistamisella kun laskuja ei makseta

Kustannukset voidaan hoitaa 50/50 kahdella tavalla. Joko 50/50 kaikesta tai niin, että toinen maksaa asian x ja toinen asian y, molemmat yhtä paljon.

Ihan silkkaa typeryyttä on ottaa loinen saman katon alle, eikä juuri olekaan suomalaismiehiä, jotka maksaisivat kaiken. Ostovaimous kun ei ole koskaan kuulunut kulttuuriin.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Noh, aika usein on kyllä niin, että naiselle on tärkeää, miltä kotona näyttää, ja miehelle taas se, mitä siellä voi tehdä. Joskus nämä asiat ovat niin ristiriidassa, että on oltava alue, joka näyttää kivalta, ja sitten erikseen alue, jossa voi tehdä kivoja asioita. Mä olen sinkku, mutta on mulla itsellänikin kivalta näyttävä olohuone erikseen ja sitten työhuone erikseen. 

Olipa melkoinen yleistys.

No niin olikin, mutta mun tuntemissani parisuhteissa se useimmiten on just näin. Poikkeuksena ehkä isäni (joka on arkkitehti), mutta hänelläkin on sitten muu asunto erikseen ja työhuone kaikkine vempaimineen erikseen. Ennen dementiaan sairastumista äidilläkin oli oma työhuone siellä. 

Vierailija
119/324 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies edes tarvitsee miesluolan?

Videopelien pelaamiseen? Ihan kuule olkkarissa saa pelikonsolit olla. TV:tä harvoin itse käytän mihinkään muuhun kuin pelaamiseen.

Saako mies pelata siinä vai tuleeko nainen nalkuttamaan että olet jo pelannut ainakin 15min minä haluan nyt katsoa salkkarit ja tempparit?

Vierailija
120/324 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen luo oman luolansa, jos haluaa, ja valitsee, kenelle kokkaa vai kokkaako ollenkaan.