Kerro lempiruokasi, joka on kasvisruokavalion mukainen? Aloitin sellaisen.
Tänään ensimmäisenä päivänä on minulla vuorossa kesäkurpitsa/peruna-fetapihvit ja salaatti, jossa lehtisalaattia, kurkkua, kirsikkatomaattia, avokadoa ja parmesanjauhetta.
Syön siis myös munia ja maitotuotteita.
Mikä on sinun suosikki?
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosekeitot joissa Koskenlaskijaa + tuoreet sämpylät.
Onko koskenlaskija kasvis?
Menepä jonnekin luku- ja kirjoituskurssille, jos vaikka jotakin tarttuisi siellä päähäsi, kun kouluopetus ei ole sinulle riittänyt näköjään. Muista myös myöhemmin, että erisnimet kirjoitetaan aina isolla alkukirjaimella.
Ajattelin joku päivä kokeilla vegaanisia Lindströmin pihvejä, jotka tehdään mustapavuista ja etikkapunajuuresta. En ole mikään jauhelihan ystävä, joten toivottavasti niistä tulee hyviä. Hyvänmakuisia kasviruokia on vaikea löytää. Soijan makuun en tottunut, vaikka kuinka koitin. Ne maistuvat aina happamalle pahville, vaikka mitä mausteita laittaisi.
Kiitos!!
Ihan mahtavaa, että näin paljon tämä ketju saanut kommentteja. En ole siis koskaan ollut mikään kasvissyöjä vaan mukanaan henkeen ja vereen lihaa pitänyt aina olla. Niin se ihminen kuitenkin muuttuu.
Kasvisruokia toki syönyt satunnaisesti ja ovat herkullisia mutta liian harvoin tullut syötyä. Tästä ketjusta on hyvä ammentaa ideoita, oikeasti olen tosi mielissäni näistä ehdotuksista. :)
Ap
Ramen-keitot, Tom Kha -keitto, Marry Me Tofu, Domoda, erilaiset curryt, linssibolognese, maapähkinävoinuudelit, erityyppiset wokit, chili sin carne, tortillat, Buddha Bowl -tyyppiset kulhoruoat joissa satay- tai tahinikastiketta, mausteinen kikhernetagine, jne. (Nämä kaikki vegaanisesti toteutettuna koska olen vegaani.) On paljon muitakin mutta nämä tulivat ensin mieleen.
Hesarissa oli hiljattain Cafe Engelin punajuuripihvien resepti, niihin tuli juureksen lisäksi riisiä, sipulia, parmesaania ja korppujauhoa, tosi hyviä. Mallia oli kuulemma otettu arancineista, ja nekin kyllä ovat mieliruokaa, mutta itse en ole koskaan tehnyt.
Yhteishyvän sivuilta löytyvä halloumi-pinaattimunakas:
https://yhteishyva.fi/reseptit/halloumi-pinaattiuunimunakas/4cd1F8Y1rnC…
On helppo ja riittää moneksi päiväksi. Laitan itse yrttimausteita enemmän, kuin ohjeessa on.
Linssidahl, papu-kasvisvuoka, värikäs kikhernekeitto. Täytetyt paprikat tai kesäkurpitsa.
Raaka lasagne. Hyvää vaikka melko työläs valmistaa.
Cowboy-keitto kasviskapina-blogin ohjeella oli myös hyvää. 
turkkilaiset pyörykät munakoiso-tomaattikastikkeessa
Kasvispasta tai -lasagne. Molempiin suht samat ainekset,sipulia,porkkanaa, paprikaa,tomaattimurska,sitruunamehua, tomaattipyrettä,valkosipulia tai ja mitä nyt kaapista sattuu löytymään. Ja olen ihan sekasyöjä ettei kukaan innostu liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko juusto kasvis?
Det undrade man också över. F.ö. presenteras här några av de urkigaste menyerna man har sett. Varför tratta i sig skit då det finns mat?
Vierailija kirjoitti:
somtam-salaatti
Sonta-salaatti är också min favorit ur detta urval.
Punajuuricurry, jota oli kerran saatavilla indialaisessa autenttista ruokaa tarjoavasssa ravintolassa.
Paistan usein lohkottuja tomaatteja pannulla, johon laitan valkopippuria, currya ja oreganoa, sekä kermaa. Enempää en osaa, mut tuokin on ihan hyvää.
Minä en tule kylläiseksi kasvisruuista. Ei riitä päivän energiaksi. Lihakset ei saa riittämiin energiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
somtam-salaatti
Sonta-salaatti är också min favorit ur detta urval.
Ont i halsen. Het potatis.
Tofu-nuudeliwokki erilaisilla kasviksilla
Lasagne (soijarouheella)
Pizza
Linssikeitto
Nachopelti (härkiksellä)
Quorn sopii moniin ruokiin, jos siitä tykkää, esim. kiusauksiin, pastaruokiin, wokkiin, kastikkeisiin
Tomaatti pohjainen kastike soijarouheesta
Makaronilaatikko soijarouheesta
Sosekeitto, pinaattikeitto, kasviskeitot
Kasvispihvit eri lisukkeiden kanssa