Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro lempiruokasi, joka on kasvisruokavalion mukainen? Aloitin sellaisen.

Vierailija
06.02.2025 |

Tänään ensimmäisenä päivänä on minulla vuorossa kesäkurpitsa/peruna-fetapihvit ja salaatti, jossa lehtisalaattia, kurkkua, kirsikkatomaattia, avokadoa ja parmesanjauhetta.

Syön siis myös munia ja maitotuotteita. 

Mikä on sinun suosikki? 

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palak paneer

Kasvislasagne (teen tomaattikastikkeen muuten samoun kuin lihaversiossa, mutta korvaan jauhelihan härkisrouheella)

Tofupyörykät kookoskastikkeessa (pehmeää tofua, perunaa/porkkanaa/mokempia, kananmuna, mausteita maun mukaan, ruskistetaan kevyesti pannulla ja loppukypsennetään uunissa kookosmaidossa, johon taas mausteita, voi laittaa mitä vaan kasviksia myös joukkoon ja vaikka aurinkokuivattua tomaattia). Ihanaa riisin kanssa.

Kasvissosekeitto ja pinaattikeitto on molemmat hyviä. Ensimmäiseen laitan yleensä sulatejuustoa tuomaan pyöreyttä.

Ai hitsi, nyt alkoi tehdä mieli pitää kasvisruokaviikko! Olin joskus pitkän aikaa kasvissyöjä (ovo-lakto), mutta palasin sekasyöntiin vakiinnuttuani, kun en laiskana viitsi tehdä kahta eri ruokaa, enkä toisaalta pakottaa kumppania kasvissyöjäksi.

Vierailija
62/67 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä on parmesanjauhe ap? Tarkoitatko raastettua parmesan juustoa ehkä?

Jauhe on raastetta hienompaa (jauhettu) ja kuivempaa. Säilyy myös paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin joku päivä kokeilla vegaanisia Lindströmin pihvejä, jotka tehdään mustapavuista ja etikkapunajuuresta. En ole mikään jauhelihan ystävä, joten toivottavasti niistä tulee hyviä. Hyvänmakuisia kasviruokia on vaikea löytää. Soijan makuun en tottunut, vaikka kuinka koitin. Ne maistuvat aina happamalle pahville, vaikka mitä mausteita laittaisi.

Mustapapu on kyllä hyvän makuinen. Mies teki jauhelihalindströminpihvejä, joihin tuli etikkapunajuurta ja ne olivat aika villin makuisia 😄 Eivät varsinaisesti pahoja, mutten ehkä toiste halua niitä nauttia.

Tumma soijarouhe ei ole hyvää, se on fakta. Härkis on paljon paremman makuista. Vaaleat soijasuikaleet ovat myös ok,eivät itsessään maistu juuti miltään, mutta hyvällä maustamisella niistä saa oikein syötävää.

Vierailija
64/67 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilepa minun hätäpäissäni tekemä ruoka. Mulla oli Taffelin pähkinäseospussista alle puolet jäljellä ja mietin, minne sen hävittäisin, kun en viitsinyt sitä pelkästään napostella ja nälkäkin oli. Löysin pakastimesta keittojuurespussin ja laitoin sen vuokaan. Laitoin sekaan yhden pilkotun sipulin ja ne pähkinät. Paistoin sen uunissa jonkun vajaa puoli tuntia ja voi jestas, miten hyvää tuli muutamalla aineksella. Mausteitakaan en muistaakseni tuohon laittanut.

Vierailija
65/67 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kesäkurpitsavuokaa johon tulee myös tomaattisiivuja, paprikaa pieninä paloina, valkosipulia, juustoa, oreganoa ja vaihtelevasti muita mausteita, lisäksi saatan laittaa omenasiivuja tai punaherukoita, kidneypapuja. Pohjalle laitan punaisia linssejä. Uunissa noin 45 minuuttia jonka jälkeen runsaasti juustoraastetta. Ai niin, kerrosten väliin myös juustoa. Tätä voi myös tehdä jauhelihaversiona eli pavut vaihdetaan paistettuun ja maustettuun jauhelihaan. Molemmat versiot meillä suosikkeja. Vuokaan voi myös laittaa porkkanaa tai perunaa siivutettuna, mitä nyt kaapista löytyy.

Vierailija
66/67 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eineksissäkin on hyviä. Saarioisen halloumiruukku ja Kokkikartanon feta-pinaattipasta tämän hetken suosikit. Pinaattiletuista olen pitänyt aina.

Vierailija
67/67 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikuna.