Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sisko väittää että meidän isämme ei ole hänen isänsä

Vierailija
06.02.2025 |

Itse en ole tätä kuullut mutta sain tietää kun kaveri oli kuullut tämän jutun ja ihmetteli asiaa minulle. Kyseessä minua pari vuotta vanhempi isosisko, ja kun kysyin häneltä niin ei oikeastaan kommentoinut koko asiaa, sanoi vaan että mieti sitä. Meillä on ollut ihan tavallinen perhe ja normaali lapsuus, vaikka isä ei ollutkaan kovin hyvä isä. Mietin vaan miksi sisko väittää tällaista.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia ei kuulu ap:lle mitenkään. Jos isä ei virallisesti ole isä niin asia selviää joskus perunkirjoituksessa. 

Vierailija
22/51 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asia ei kuulu ap:lle mitenkään. Jos isä ei virallisesti ole isä niin asia selviää joskus perunkirjoituksessa. 

Niinpä. Ja juridinen isä voi olla vaikka ei olisi biologinen isä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy äidiltasi

Vierailija
24/51 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi oli uhri, koska joutui käymään vieraissa ja näin isosiskosi sai alkunsa.

Vierailija
25/51 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teetä DNA-testi, näytteet sinulta ja siskolta. Sillähän sukulaisuus selviää.

kun kahdelta sisarelta otetaan dna testit eihän tuo vielä riitä. on voinut käytä niin että kummallakin sama vieras mies isänä.

Vierailija
26/51 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suoraan sanoen asiahan ei kuulu sinulle, vaan on siskosi oma asia.

Mutta varmaan tässä rupeaa toisellakin mietityttämään "että kukahan mun isä sitten oikein on", että voi ainakin alkaa omalta osaltaa selvittelemään.

Vierailija
27/51 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään mahdoton tilanne. 

Niin kyllähän näitä on varmaan paljonkin ja tänä päivänä varmaan jo enemmän sääntö kuin poikkeus, kun tuota hurjaa ympäri ämpäri pyllistelyä katselee!

Vierailija
28/51 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sisko ei ole väittänyt mitään, vaan joku on vain huhun laittanut liikkeelle. Ehkä sisko on vaikka leikillään jollekin sanonut, että isä ei varmaan ole minun isä. Tarkoittaen vaikka, että on ihan erilainen ja eri näköinen. 

Vierailija
29/51 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä ikääsi, mutta menneisyyden perheissä oli useimmiten sekalainen ja laaja joukko muutakin väkeä kuin ydinperheen isä, äiti ja lapset.

Ennenhän esim 50-80 luvullla perheet pysyivät pääsääntöisesti kasassa alusta loppuun, nykyään kumppania vaihdetaan kerran viikossa tai kerran kuussa tai joka vain kerran vuodessa, että nythän niitä uusio-uusio-uusio-uuusio perheitä syntyy koko ajan lisää ja lisää ja kohta velikin huomaa olevansa itse itsensä mummo tai jotain, kun pieni piiri pyörii?

Vierailija
30/51 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavalla on tilanne, äitinsä oli yh kun tapasi nykyisen miehensä. Tää tuttu oli silloin 1v, joten ei tietenkään asiasta muista mitään ja hänelle kerrottiin totuus isästä vasta, kun joku sukulainen lipsautti asian. 

Vierailija
31/51 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko hän psykoosissa?

Varmasn joo. Ja jos on aivan täysijärkinen, normaalin ja fiksunkin oloinen, se on vasn koska on hyvä puhumaan ja esittämään. 

Vierailija
32/51 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä ikääsi, mutta menneisyyden perheissä oli useimmiten sekalainen ja laaja joukko muutakin väkeä kuin ydinperheen isä, äiti ja lapset.

Ennenhän esim 50-80 luvullla perheet pysyivät pääsääntöisesti kasassa alusta loppuun, nykyään kumppania vaihdetaan kerran viikossa tai kerran kuussa tai joka vain kerran vuodessa, että nythän niitä uusio-uusio-uusio-uuusio perheitä syntyy koko ajan lisää ja lisää ja kohta velikin huomaa olevansa itse itsensä mummo tai jotain, kun pieni piiri pyörii?

Niin, koska yhdessä piti pysyä sosiaalisesta painostuksestakin, vaikka koko elämä olisi ollut yhtä helvettiä.

Vierailija
33/51 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap tilaa itselleen joltain kaupalliselta toimijalta dna testin ja tekee sen. Sitten hän voisi kertoa isän puolen sukulaisille että on kiinnostunut sukututkimuksesta ja kysyisi voisiko hän maksaa halukkaille dna testin tekemisen.

Vierailija
34/51 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, mietippä sitä. Esim siskosi syntymäpäivä, vanhempien hääpäivä (onko mahdollista että siskon isä onkin äidin edellinen poikaystävä), tiedätkö milloin vanhempasi ovat tavanneet toisensa (alle/yli 9 kk ennen siskosi syntymää) jne kautta rantain pientä kyselyä vanhemmilta ja sukulaisilta.

Oletko tyhmä ? Eihän vanhemmat välttämättä ole olleet naimisissa kun lapsi on saanut alkunsa, eikä välttämättä ole vieläkään. Voihan olla että sisko on sekaisin päästään tai vedättää aloittajaa. En minäkään ole ollut ikinä naimisissa mutta lapsilla on sama isä kaikilla, ovat jo aikuisia. 

Vierailija
35/51 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minunkin äitini paljasti minulle 18v täyttäessäni, ettei isäni ole biologinen isäni. Isäni on myös tietoinen asiasta (eivät edes seurustelleet silloin kun sain alkuni). 

2v nuoremmalle siskolleni en ole asiasta puhunut.

N33

Vierailija
36/51 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketkä vaihtaa kerran viikossa?

Vierailija
37/51 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä että tähän ketjuut kirjottajat vaikuttavat agressiivisiltä.

Vierailija
38/51 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, perheet pysyi "kasassa". Koska usein ei ollut muutakaan vaihtoehtoa.

Vierailija
39/51 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap tilaa itselleen joltain kaupalliselta toimijalta dna testin ja tekee sen. Sitten hän voisi kertoa isän puolen sukulaisille että on kiinnostunut sukututkimuksesta ja kysyisi voisiko hän maksaa halukkaille dna testin tekemisen.

Eikös AP:n isä ollut ihan hänen isänsä, mutta ei isosiskon? Ei se testi testaa siskoa.

Vierailija
40/51 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ei tarkoittanut kirjaimellisesti? Ihminen voi olla isä olematta kuitenkaan isä. Hankala saada selkoa salamyhkäisestä aloituksesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi