Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen huolissani Suomen nuorista!

Vierailija
06.02.2025 |

Heillä tulevaisuuden näkymät ovat ahdistavat. Kouluttautua pitäisi velkarahalla mutta töitä ei ole ja asuminen ja eläminen on kallista. Perheitä ei uskalleta perustaa kun Eurooppa on sodan keskellä ja taakka vanhemman sukupolven elatuksesta ja hoivasta lankeaa heille.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päähänpotkittu sukupolvi.

Vierailija
2/63 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän olisin huolestunut heitä vanhemmista. Nyt kun on ollut aikaa seurata ihmisiä työelämässä ja joutunut tapaamaan niitä ihmisiä joiden pitäisi auttaa nuoria elämässä eteenpäin, olen järkyttynyt siitä välinpitämättömyydestä. Kaikki tukitoimet on rakennettu niin että byrokratia pyörii, yritykset saa rahaa, ei tule kuluja jne. Kaikki palveluntarjoajan eduksi, nuorista asiakkaista piittaamatta. Mitään ei ole rakennettu niin että jokaiselle olisi sopivimmat palvelut räätälöity vaan kaikille samaa perusliturgiaa joka ei auta ketään. Piiloudutaan byrokratian ja papereiden taakse, höpistään yleistä soopaa sen sijaan että joku uskaltaisi kysyä minkälaisia palveluita tarvitset, miten voin auttaa. Jokainen haluaa saada vain oman palkkansa mahdollisimman vähällä työllä ja vaivannäöllä. Kukaan ei ota ongelmaa omakseen. Höpötetään että apua pitää pyytää, kukaan ei pärjää yksin ja kun sitä sitten saa, tehdään ja luetaan vain papereita ja viranomaiset saavat tuntea itsensä tärkeiksi. Nuoret on järjestelmää varten (jolla kerätään valtiolta rahat palveluntuottajille) eikä järjestelmät nuoria varten. Puhuvia päitä joka paikassa, ei konkreettista auttamista.

Sama koskee työttömiä, sairaita ym. Olemme vain byrokratian pelinappuloina joilla joku rahastaa veroeuroja. Kukaan ei oikeasti halua tai osaa auttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs menitte meidät tekemään.

Vierailija
4/63 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös huolissaan. 18- ja 20-vuotiaat saivat vielä pari vuotta sitten kesätöitä mutta nyt mikään ei tärppää, ei mikään. Ja kyse ihan normaaleista lukiolaisnuorista joista toisella armeija edessä. Millä ihmeellä tsemppaat ja kannustat? Itse painan yh:na pitkää päivää, jotta pärjäämme.

Vierailija
5/63 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin asiat mahtoivat olla paremmin? Silloin kuin oli töitä, ei ollut opinto-, eikä asumistukia. Sitten tuli opinto- ja asumistuki, muttei 90-luvun lamassa ollut töitä. Nyt on tuet, eikä työllisyystilannekaan ole kovin huono.

Vierailija
6/63 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa elää lellityin, surkein ja mielenvikaisin nuoriso koko maailmassa. Kuusi tällaista surkimusta jää joka päivä eläkkeelle mielenterveyssyistä.Teiltä ei vaadita oikein mitään ja silti te ette osaa kunnolla edes kirjoittaa, lukea, saati laskea.

Meidän aikana lukion kirjatkin piti ostaa itse, kaikki ottivat opintolainaa tai kävivät samalla töissä.

Vierailija
7/63 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa elää lellityin, surkein ja mielenvikaisin nuoriso koko maailmassa. Kuusi tällaista surkimusta jää joka päivä eläkkeelle mielenterveyssyistä.Teiltä ei vaadita oikein mitään ja silti te ette osaa kunnolla edes kirjoittaa, lukea, saati laskea.

Meidän aikana lukion kirjatkin piti ostaa itse, kaikki ottivat opintolainaa tai kävivät samalla töissä.

Vähänpä tiedät.

Vierailija
8/63 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan suomalainen on surkea lässyttävä luuseri.

Vierailija
9/63 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin asiat mahtoivat olla paremmin? Silloin kuin oli töitä, ei ollut opinto-, eikä asumistukia. Sitten tuli opinto- ja asumistuki, muttei 90-luvun lamassa ollut töitä. Nyt on tuet, eikä työllisyystilannekaan ole kovin huono.

Niinpä. Aina jaksetaan jauhaa kultaisesta menneestä, jota ei todellisuudessa koskaan ollut.

Vierailija
10/63 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän olisin huolestunut heitä vanhemmista. Nyt kun on ollut aikaa seurata ihmisiä työelämässä ja joutunut tapaamaan niitä ihmisiä joiden pitäisi auttaa nuoria elämässä eteenpäin, olen järkyttynyt siitä välinpitämättömyydestä. Kaikki tukitoimet on rakennettu niin että byrokratia pyörii, yritykset saa rahaa, ei tule kuluja jne. Kaikki palveluntarjoajan eduksi, nuorista asiakkaista piittaamatta. Mitään ei ole rakennettu niin että jokaiselle olisi sopivimmat palvelut räätälöity vaan kaikille samaa perusliturgiaa joka ei auta ketään. Piiloudutaan byrokratian ja papereiden taakse, höpistään yleistä soopaa sen sijaan että joku uskaltaisi kysyä minkälaisia palveluita tarvitset, miten voin auttaa. Jokainen haluaa saada vain oman palkkansa mahdollisimman vähällä työllä ja vaivannäöllä. Kukaan ei ota ongelmaa omakseen. Höpötetään että apua pitää pyytää, kukaan ei pärjää yksin ja kun sitä sitten saa, tehdään ja luetaan vain papere

Joo te buumerit ette osaa olla huolissanne kuin itsestänne, se tiedetään kyllä.

n1977

Vierailija
11/63 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se helppoa ollut ysärilamassakaan. Kolmas Nainen teki meistä silloin laulun nimeltä "Oi Suomen nuoria".

Vierailija
12/63 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähänpä tiedät.

Vähänpä tiedät itse, nykyaikana tukiakin on enemmän kuin koskaan ja enemmän kuin missään muussa maailman maassa.

Suomen tukiviidakkoa jotka veroista maksetaan; Äitiysavustus, äitiysraha, erityisäitiysraha, isyysraha, vanhempainraha, osittainen vanhempainraha, äitiysvapaa, isyysvapaa, kodinhoidon tuki, vanhempainraha, lapsilisä, kotihoidon tuki, yksityisen hoidon tuki, joustava hoitoraha sekä osittainen hoitoraha...

Vierailija
13/63 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähänpä tiedät.

Perustelusi unohtuivat.

Vierailija
14/63 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähänpä tiedät.

Vähänpä tiedät itse, nykyaikana tukiakin on enemmän kuin koskaan ja enemmän kuin missään muussa maailman maassa.

Suomen tukiviidakkoa jotka veroista maksetaan; Äitiysavustus, äitiysraha, erityisäitiysraha, isyysraha, vanhempainraha, osittainen vanhempainraha, äitiysvapaa, isyysvapaa, kodinhoidon tuki, vanhempainraha, lapsilisä, kotihoidon tuki, yksityisen hoidon tuki, joustava hoitoraha sekä osittainen hoitoraha...

Saavatko nuoret kenties paljonkin noita? Sitä minäkin.

Vierailija
15/63 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan nuori perhe menee pankkiin ja ottaa lainan talolle, autolle, kissalle ja koiralle. Ennen vanhaan pankinjohtaja olisi nauranut ulos pankista.

Vierailija
16/63 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän te loitte nämä ongelmat, varsinkin äänestyskäyttäytymisellä. Turha anella anteeksiantoa.

Vierailija
17/63 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän vielä tukien leikkaukset ja eriarvoisuuden kasvu. Muutama vuosi ja Suomessakin kaduilla ampumiset arkipäivää. 

Vierailija
18/63 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minun väliaikeinen eläkesairas rahani katkeaa, niin tulen minäkin heilumaan kaduilla veitten kanssa.

T: vakavasti mielisairas. N.22

Vierailija
19/63 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opintotukea on Suomessa maksettu vuodesta 1969. Pelkkää lama-aikaa ei Suomessa ole ollut vuodet 1969-2025. Paras aika oletettavasti oli reilut 20 vuotta sitten, kun tuet olivat suurimmillaan ja työllisyys oli ennen finanssikriisiä korkeimmillaan. Väittäisin silti että nyt 2020-luku menee ysärin ohella historian surkeimpiin aikoihin olla opiskelija tai vasta työelämään siirtyvä nuori, kun sekä tuet, työllisyys että koulutuksen laatu ovat romahtaneet muutamassa vuodessa.

Vierailija
20/63 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahne sukupolvi haluaa pitää kalergipsykopaatit vallassa.