Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen huolissani Suomen nuorista!

Vierailija
06.02.2025 |

Heillä tulevaisuuden näkymät ovat ahdistavat. Kouluttautua pitäisi velkarahalla mutta töitä ei ole ja asuminen ja eläminen on kallista. Perheitä ei uskalleta perustaa kun Eurooppa on sodan keskellä ja taakka vanhemman sukupolven elatuksesta ja hoivasta lankeaa heille.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vaikka ajatukset päässäsi kuulostaakin fiksuilta, ei kukaan ole ajatustenlukija. 🤭"

Mahtaakohan olla autisti noiden aikaisempien viestien kirjoittaja, kun ei ymmärrä, että eri ihmisten ajatusmaailma poikkeaa toisistaan?

Vierailija
42/63 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Man löste problemet på ett rätt tungt, men belönande sätt. Då den generationen som är orolig över dagens unga är den generationen som orsakar problemen genom att a) inte ha tillverkat tillräckligt med unga och b) har valt att råna de få som de fick gjorda, så beslöt man att de kan göra det sinsemellan.

Emigration har varit det enda rätta. Man deltar inte just på något sätt med att sponsorera Finland efter det att man som ung blev rånad av stat, kommun och kyrka. Nu har det varit slut på det i tjugo år och för min del kan ni fast äta varandra.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vaikka ajatukset päässäsi kuulostaakin fiksuilta, ei kukaan ole ajatustenlukija. 🤭"

Ei pidä olla ajatustenlukija. Pitää vaan kyetä induktiiviseen päättelyyn. Se, tai mikään muu päättely ei ole vanhojen vahvuus näköjään.

Vierailija
44/63 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyky nuoren ajatusmaailma on se että kaikki mitä haluaa on saatava mutta mitään ei tarvitse itse tehdä sen eteen

Vierailija
45/63 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyky nuoren ajatusmaailma on se että kaikki mitä haluaa on saatava mutta mitään ei tarvitse itse tehdä sen eteen

Paskan marjat! On sinulla otsaa arvostella nuoria. Tuskin edes tunnet yhtään, kunhan öyhötät omiasi ja toisteletjotain kekkosen fraaseja, buumeri.

Vierailija
46/63 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se menee toistenpäin... Tehdään kaikkea, mutta mitään ei saada.

Tämä voi tehdä kenet tahansa hulluksi.

Vierailija
47/63 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paskan marjat! On sinulla otsaa arvostella nuoria. Tuskin edes tunnet yhtään, kunhan öyhötät omiasi ja toisteletjotain kekkosen fraaseja, buumeri.

Ei Kekkonen tuollainen ollut.

Vierailija
48/63 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisessa ikäluokassa on tätä samaa aina jonkin verran, toisissa enemmän ja toisissa vähemmän. Laiskuus on ongelma, aktiivisille myönteisille ihmisille töitä!

Vierailija
49/63 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän olisin huolestunut heitä vanhemmista. Nyt kun on ollut aikaa seurata ihmisiä työelämässä ja joutunut tapaamaan niitä ihmisiä joiden pitäisi auttaa nuoria elämässä eteenpäin, olen järkyttynyt siitä välinpitämättömyydestä. Kaikki tukitoimet on rakennettu niin että byrokratia pyörii, yritykset saa rahaa, ei tule kuluja jne. Kaikki palveluntarjoajan eduksi, nuorista asiakkaista piittaamatta. Mitään ei ole rakennettu niin että jokaiselle olisi sopivimmat palvelut räätälöity vaan kaikille samaa perusliturgiaa joka ei auta ketään. Piiloudutaan byrokratian ja papereiden taakse, höpistään yleistä soopaa sen sijaan että joku uskaltaisi kysyä minkälaisia palveluita tarvitset, miten voin auttaa. Jokainen haluaa saada vain oman palkkansa mahdollisimman vähällä työllä ja vaivannäöllä. Kukaan ei ota ongelmaa omakseen. Höpötetään että apua pitää pyytää, kukaan ei pärjää yksin ja ku

Ja kun he oikeasti vilpittömästi luulevat olleensa avuksi kun on powerpoint luettu läpi. Itse luen alle viidessä minuutissa A4 arkin loppuun, sisäistän ja osaan referoida ja vastata kysymyksiin mutta tämä "auttaja" lukee kuin selkokielellä hitaasti ja pitää pitkiä taukoja jotta saa tunnin kulumaan. Mitään apua näistä ei kenellekään ole. Tekisin tunnissa monin verroin enemmän työtä kuin nämä korkeastikoulutetut asiantuntijat. Ihan ammattikoulupohjalta. 

Vierailija
50/63 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös huolissaan. 18- ja 20-vuotiaat saivat vielä pari vuotta sitten kesätöitä mutta nyt mikään ei tärppää, ei mikään. Ja kyse ihan normaaleista lukiolaisnuorista joista toisella armeija edessä. Millä ihmeellä tsemppaat ja kannustat? Itse painan yh:na pitkää päivää, jotta pärjäämme.

Myös keski-ikäiset hakevat kesätöitä.

Ansiosidonnaista leikattiin. 

Vierailija
51/63 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuussa opiskelijat siirretään asumislisän piiriin, siinä maksimi on 260 eikä sitä saa kesäkuukausina. 

Opiskelija ei saa toimeentulotukea ennenkuin kaikki opintolainat on nostettu. 

Myös keski-ikäiset hakevat kesätöitä. Ja työttömillä on tutkinnot. 

Vierailija
52/63 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei pidä paikkaansa. "Auttajat" näin kuvittelevat nuorten haluavan. Oikeasti nuoret haluavat töitä ja opiskella oikeaa asiaa eikä jotain turhaa teoriaa jota eivät koskaan missään tule tarvitsemaan. Olin just viime viikolla tilanteessa jossa nuori mies ollut pitkään työttömänä ja nyt jossain kuntoutuksessa koska hän on muka syrjäytymässä. Kaveri halusi vaan oikeaa työtä josta saa palkkaa mutta työkkärin ja Kelan tätit pakotti työkokeiluun (istumaan kahville) ja johonkin Kelan kuntoutukseen (kuuntelemaan luentoja ja tekemään suunnitelmia ja tavoitteita miten lisätä liikuntaa ja arkiaktiivisuutta). Työtä hän olisi tarvinnut ja halunnut.  Päästä opiskelemaan niin että joku oikeasti opettaisi. Nämä sosiaalitantat kuvittelevat tekevänsä merkittävää työtä papereita lukiessaan ja kohtelevat nuoria kuin vähäjärkisiä. Kertaakaan ei luennoitsija kysynyt mitä hän haluaa vaan miten hän haluaa vastata näihin paperilla oleviin kysymyksiin että hän todistaa tehneensä työnsä. Lopputuloksella ei mitään merkitystä. Pääasia että auttaja saa palkkansa. Nämä asiantuntijat on kyllä tyhmyyden huippu.

Vierailija
53/63 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lisää leikkauksia asumislisään. Vanhemmiltaan vuokraamassaan tai vanhempansa omistamassa asunnossa asuva opiskelija voi saada tulevaisuudessa enintään 83 euroa asumislisää kuukaudessa, suunnittelee hallitus."

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010717026.html

Vierailija
54/63 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän olisin huolestunut heitä vanhemmista. Nyt kun on ollut aikaa seurata ihmisiä työelämässä ja joutunut tapaamaan niitä ihmisiä joiden pitäisi auttaa nuoria elämässä eteenpäin, olen järkyttynyt siitä välinpitämättömyydestä. Kaikki tukitoimet on rakennettu niin että byrokratia pyörii, yritykset saa rahaa, ei tule kuluja jne. Kaikki palveluntarjoajan eduksi, nuorista asiakkaista piittaamatta. Mitään ei ole rakennettu niin että jokaiselle olisi sopivimmat palvelut räätälöity vaan kaikille samaa perusliturgiaa joka ei auta ketään. Piiloudutaan byrokratian ja papereiden taakse, höpistään yleistä soopaa sen sijaan että joku uskaltaisi kysyä minkälaisia palveluita tarvitset, miten voin auttaa. Jokainen haluaa saada vain oman palkkansa mahdollisimman vähällä työllä ja vaivannäöllä. Kukaan ei ota ongelmaa omakseen. Höpötetään että apua pitää pyytää, kukaan ei pärjää yksin ja ku

Hänhän sanoo selvästi olevansa huolissaan nuorista ja heidän asioitaan hoitavista. Etkö ymmärrä lukemaasi? Boomerit ei ole enää työelämässä, ei ole olleet vuosikymmeniin.

Vierailija
55/63 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa naisen rakkautta niin en suostu tekemään töitäkään.

M.31

Vierailija
56/63 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyajan suomalainen on surkea lässyttävä luuseri.

Vois tuota kommenttia suunnaya omien päätöksentekijöitten suuntaan.

Raha on silloin höllässä kun sitä jaetaan monenlaiseen turhuuteen ulkomaille mutta omalta kansalta leikataan ja säästetään sekä verotetaan huimasti

Ajattelevat vai itseään, mahdollista palkintovirkaa muualta kun jakavat hövelisti rahaa ulos. Pellet ei saa niitäkään vaikka miten hymyilisivät mikkihiirimäisesti ja taputtelisivat itseään isompia päättäjiä mielistellen selkään.

Vierailija
57/63 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut samassa paikassa kausityöntekijänä 2016 lähtien ja viime kesänä oli paskimmat väh. 18v kesätyöntekijät koska eivät pystyneet yhden työpäivän aikana tekemään töitä yhteensä edes kokonaista kahta tuntia kun piti koko ajan räplätä puhelinta.   

Vierailija
58/63 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut samassa paikassa kausityöntekijänä 2016 lähtien ja viime kesänä oli paskimmat väh. 18v kesätyöntekijät koska eivät pystyneet yhden työpäivän aikana tekemään töitä yhteensä edes kokonaista kahta tuntia kun piti koko ajan räplätä puhelinta.   

Oli vissiin sukulaisten ja tuttujen pennut valittu niin kuvittelivat olevansa niin hyviä kavereita ettei niiltä vaadita muuta kuin paikallaolemista juuri ja juuri?

Vierailija
59/63 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myös huolissaan. 18- ja 20-vuotiaat saivat vielä pari vuotta sitten kesätöitä mutta nyt mikään ei tärppää, ei mikään. Ja kyse ihan normaaleista lukiolaisnuorista joista toisella armeija edessä. Millä ihmeellä tsemppaat ja kannustat? Itse painan yh:na pitkää päivää, jotta pärjäämme.

Myös keski-ikäiset hakevat kesätöitä.

Ansiosidonnaista leikattiin. 

Juu ja eläkeläiset kilpailemaan nuorten kanssa kesätöistä. Kukahan paskiainen tuonkin on mennyt keksimään ihan vaan nuoria lannistaakseen ja nöyryyttääkseen.

ehkä on tullut idea idästä niin saadaan nuoret passiivisiksi ja siten toimintakyvyttömiksi

Vierailija
60/63 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs menitte meidät tekemään.

Panetti ja sun äiti antoi. 🤷