Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi hoitaa naapurin lasta

Vierailija
06.02.2025 |

Hei, kyllä ottaa päähän. Anoppi hoitaa säännöllisesti naapurin lasta, mutta omien lastenlasten hoidosta ei tule lasta ei paskaa. Omia lapsenlapsia 2kpl käydään katsomassa 2kk välein 1 päivä ja silloinkin ollaan minun passattavana. Kyllä käy kateeksi, kun vieraan lasta hoidetaan ja meikäläiset saa pärjätä omin nokkineen. Viimeksi yhteistä aikaa puolison kanssa 1.5 vuotta sitten! Ja tiedän että itse olen lapseni tehnyt ja heidät myös kasvatan, mutta kyllä mielestäni saa ottaa pannuun tämä! Onko muilla vastaavaa?

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan makseta. Hän ostaa omilla rahoilla välipalat, herkut, askarteluvärkit yms lapselle. Meidän lapsille harvoin tuodaan mitään.

No mistä sinä tiedät miten sitä käteistä vaihdetaan. 

Vierailija
22/68 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kirjoituksesi ei ole uskottava. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko siis suoraan kysyneet hoitoavuksi ennalta ja tiettynä ajankohtana vai odottaneet, että itse tarjoutuisi? Ja onko tässä nyt kyse vain anopista vai molemmista appivanhemmista, kun tuossa yhdessä vastauksessa puhut "heistä". Onko hoitoapua kysytty apelta vai vaan anopilta? Pitääkö hoitamaan tulla teille vai veisittekö lapset heidän luokseen?

Joskus sellainen ihme kuin suora kommunikointi saattaisi avata ja selkeyttää asiaa.

Vierailija
24/68 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tietenkin saa, mutta aika rumaa mielestäni levitellä asiaa meidän naamalle kun omiaan ei hoida nimeksikään. Pitäisi sitten omana tietonaan

Naapuri maksaa minulle 45 e/h, mistä maksan verot ja alvit jne.

terveisin anoppi

Vierailija
25/68 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oma poika ärähtelee, ei ihme, etteivät halua hoitaa teidän lapsia.

Vierailija
26/68 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan naapuri sitten hoitaa anopin kun vanhenee ja tarvii apua. Eiku..

Lapset eivät hoida vanhempiaan juuri koskaan. Ei heitä juuri kylä olen ässä kääntää käy tuolla vanhusten hoitolaitoksissa. Tuolla asialla on ihan turha kiristää. 

Vierailija
27/68 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teitä pitää auttaa ilmaiseksi, mutta ihan varmasti saa naapurilta jotain korvausta. 

Vierailija
28/68 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä anoppi vastaa, kun häntä pyytää vahtimaan lapsia? Kieltäytyykö suoraan vai kierrellen?

Vierailija
29/68 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teitä pitää auttaa ilmaiseksi, mutta ihan varmasti saa naapurilta jotain korvausta. 

Ja naapuri ei varmaan puhu ärähdellen vaan osaa käyttäytyä.

Vierailija
30/68 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden lapsen hoitaminen on ihan eri kuin useamman. Ja ilmeisesti naapurissa on tyttö, kun kerran askarrellaan ja teillä poikia?

Ai poikien kanssa ei voi askarrella???

Vierailija
31/68 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta on anopin omaisuus testamentattu naapurille.

Vierailija
32/68 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oot porsinu, miksi muiden pitäis hoitaa Sun penikoita? Lapsilisätkin juoksee yms yhteiskunnan maksamat.

Vierailija
33/68 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä naapuri tajuaa kysyä anoppia hoitamaan lapsia, mutta sinun ja miehesi kohdalla anopin siis pitäisi lukea ajatuksia ja tarjoutua itse lapsenlikaksi?

Vierailija
34/68 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy myöntää ettei ole kauheasti tullut pyydettyä apua vaan ehkä on toivonut että he itse ymmärtäisivät tarjota apuaan, että Hei ollaan tulossa kylään hoidetaan lapset lähtekää vaikka leffaan. Tai hei voin hoitaa ensi yön herätykset nuku sinä tai te nyt. On itsellä ollut ajatus, että kyllä me pärjätään mutta jos joku tarjoaa apua niin kyllä me se apu vastaanotetaan. Toki sitten esim kaverin häiden ajaksi ollaan pyydetty hoitamaan, mut näitä nyt on sit se 2 vuoden välein. Heillä itsellään anoppi hoiti lapsia mennen tullen ja palatessa joten ajattelisi ymmärrystä löytyvän.

Naapurinsa kanssa he ovat ihan itse apuaan tarjonneet. Lapsi on isompi mutta vaatii kuitenkin seuranpitämistä. Eikä meidänkään toinen tarvi kun seuraa ja ulkona leikkikaveria. Osaa itse syödä, pukea, käydä vessassa jne..

Vierailija
35/68 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olet kateellinen siitä, että naapuri osaa kysyä hoitoapua mutta sinä tai miehesi, ette osaa?

Varmasti jos vaikka keskenänne perheenä ensin harjoittelette, teette pyytämisestä vaikka roolileikin, opitte kyllä pyytämään. Vuorotellen vaikka näyttelette eri rooleleja, toinen on pyytäjä ja toinen mummo. 

Tsemppiä, ap, koskaan ei oo liian myöhästä kehittyä!

Vierailija
36/68 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuntuu kamalalta sanoa toiselle et hei mä oon nukkunut 3 vuotta huonosti valvo sä nyt mun lasten kanssa kun se että vaikka kysyttäisiin miten te olette nukkuneet, haluatteko apua öihin nyt ollaan täällä. Tai sanoa et hei me ei olla oltu missään kaksin 2 vuoteen tulkaa hoitaa lapset. Sen sijaan toivoisi että kysyttäisiin oletteko päässeet käymään missään kaksin, haluatteko mennä, hoidetaan lapset.

Vierailija
37/68 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä anoppia hoitamaan, niin tajuaa. Tai lapsensa pyytää.

Meidän anoppi on niin huonokuntoinen, ettei hän voi hoitaa meidän lapsia.

Vierailija
38/68 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanoin anoppi on naapurille itse tarjonnut apua, kun kuulivat haasteesta lapsen kanssa. Ei niin että naapuri on sanonut voitteko hoitaa meidän lapset.

Vierailija
39/68 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko lapsesi hirviö lapsia, huonosti käyttäytyviä.

Vierailija
40/68 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hän on reagoinut kun olet ehdottanut että veisit lapset hänen luokseen hoitoon? Kyllä mä olin ainakin lapsena hoidossa enemmän isovanhemmilla kuin niin, että isovanhemmat tulivat kotiin hoitamaan minua.