Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kristinusko ja huivin pitäminen

Vierailija
06.02.2025 |

Olkaa hyvä ja älkää ilmiantako sääntöjen mukaisia keskusteluja. 

Kommentit (1246)

Vierailija
321/1246 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

L: Raamatun jumala viittaa itseen, eli kääntymään sisäänpäin, kollektiiviseen tajunraan, allahiin, brahmaniin, taoon, jeesukseen... *minä* olen tie, totuus ja elämä. Ja sinä. Minä minulle, sinä sinulle

/Yksittäiset jakeet voi tulkita vaikka näin. Kokonaisuutta ei mitenkään. Uskoin samaan valheeseen. Kannattaa tutustua Raamattuun itse, vaikka äänikirjana.

Uskon jeesukseen, en raamattuun. Uskon jumalaan, en uskikseen. Sinä ainakin vaikutat niin kärkkäältä ja päsmäröivältä että tuskin olet jumalaa tavannutkaan, se yleensä hillitsee tuon raamatullalyömistarpeen. Tsemppiä joka tapauksessa haasteisiisi, niitä tuntuu riittävän

Ja tällä viestillä todistat, että et ole elävässä uskossa. Rukoilen puolestasi

Kukaan ei pakota tai vainoa sinua tässä ketjussa. Jos tuntuu liian pahalta keskustella kristinuskosta, voit toki poistua ketjusta. Asiallisesti on mukava keskustella, kertaa siis sinäkin säännöt.

Vierailija
322/1246 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

L: Minä olen kyllä täysin samaa mieltä tuon kirjoittajan kanssa ja lisään vielä, että kristinusko ei juuri tuon sekoilun vuoksi ole naisille. Naisten kannattaa etsiytyä suoraan jumalan tykö ja käyttää raamattua löyhänä niksipirkkana, sillä se sisältää niin paljon epäajankohtaista ja muille tarkoitettua tietoa. Uskovaisen naisen ei myöskään kannata pariutua lahkoon tai kristityksi tunnustautuvan miehen kanssa, sillä kristinusko ei tunnusta naisen jumalallisuutta vaan pelkää ja vihaa sitä

/Kristinusko on kaikille. Uskova nainen (tätä termiä käytetään silloin kun Jeesus Kristus on kyseisen ihmisen Herra) haluaa avioitua toisen uskovan kanssa jos avioituminen on Herran tahto. Tällainen uskova mies rakastaa naista kuten Kristus rakastaa seurakuntaansa. Enempää ei voi kukaan nainen toivoakaan. 

Ai nainen ei voi toivoa enempää kuin miehen rakkautta? Joopa joo. No, ei ole minulta pois jos joku näin ajattelee, mutta jätän itse kuitenkin väliin :) ei sillä, etteikö avioliitto tai muu sukupuolisuhde voisi olla merkittävä ja tärkeäkin, mutta aika matalat on haaveet jos sitä pitää suurimpana mahdollisena saavutuksena ja nautintona elämässä. Esim. Jumalaan yhtyminen tulee mieleen paljon merkityksellisempänä näin äkkiseltään, ja sillä ei ole mitään tekemistä sukupuolisuuden tai avion kanssa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/1246 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

L: Raamatun jumala viittaa itseen, eli kääntymään sisäänpäin, kollektiiviseen tajunraan, allahiin, brahmaniin, taoon, jeesukseen... *minä* olen tie, totuus ja elämä. Ja sinä. Minä minulle, sinä sinulle

/Yksittäiset jakeet voi tulkita vaikka näin. Kokonaisuutta ei mitenkään. Uskoin samaan valheeseen. Kannattaa tutustua Raamattuun itse, vaikka äänikirjana.

Uskon jeesukseen, en raamattuun. Uskon jumalaan, en uskikseen. Sinä ainakin vaikutat niin kärkkäältä ja päsmäröivältä että tuskin olet jumalaa tavannutkaan, se yleensä hillitsee tuon raamatullalyömistarpeen. Tsemppiä joka tapauksessa haasteisiisi, niitä tuntuu riittävän

Ja tällä viestillä todistat, että et ol

Esimerkiksi ilman toisen lupaa tai pyyntöä tämän "puolesta rukoileminen" on hengellistä väkivaltaa. Toki voit kysyä lupaa, saatko rukoilla jonkun puolesta jos tätä kohtaan koet hallitsematonta himoa, mutta jumala lyö nopeasti alas ne, jotka tunkeutuvat toisten henkeen tai rikkovat heidän vapaata tahtoaan, jonka itse jumala on heille myöntänyt. Sen vuoksi kannattaa olla tarkka, millaisia tunkeutumisia yrittää tehdä, sillä saattaakin itse joutua oman rukouksensa kohteeksi/uhriksi, vaikka yrittää kohdistaa sitä väkipakolla toiseen

Vierailija
324/1246 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

L: Minä olen kyllä täysin samaa mieltä tuon kirjoittajan kanssa ja lisään vielä, että kristinusko ei juuri tuon sekoilun vuoksi ole naisille. Naisten kannattaa etsiytyä suoraan jumalan tykö ja käyttää raamattua löyhänä niksipirkkana, sillä se sisältää niin paljon epäajankohtaista ja muille tarkoitettua tietoa. Uskovaisen naisen ei myöskään kannata pariutua lahkoon tai kristityksi tunnustautuvan miehen kanssa, sillä kristinusko ei tunnusta naisen jumalallisuutta vaan pelkää ja vihaa sitä

/Kristinusko on kaikille. Uskova nainen (tätä termiä käytetään silloin kun Jeesus Kristus on kyseisen ihmisen Herra) haluaa avioitua toisen uskovan kanssa jos avioituminen on Herran tahto. Tällainen uskova mies rakastaa naista kuten Kristus rakastaa seurakuntaansa. Enempää ei voi kukaan nainen toivoakaan. 

Ai nainen ei voi toivoa enempää kuin miehen

Niin. Kukaan nainen ei voi toivoa enempää _suhteessa mieheen_. Jumala tulee toki ennen miestä. Viestissä johon vastasin kommentoitiin sitä minkälaisen miehen kanssa naisen kannattaa olla.

Jos on tahallaan ymmärtämässä väärin ja haastamassa riitaa, niin tämä on väärä keskustelu. Jos se taas oli vahinko, suosittelen rauhoittumista. Kävelyä ulkona, veden juomista ja vaikka venyttelyä. Sitten näkee taas hieman selvemmin silmin.

Vierailija
325/1246 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheltä ja miehen sukupuolisuudelta voi toivoa esim. vapautusta, jonka esim. moni nunna on valinnut ja käsittääkseni he ovat varsin onnellisia ja tyytyväisiä jumalan syleilyssä. Myös moni mies valitsee vapautuksen sukupuolisuudesta, enkä minä ainakaan kehtaa väittää että toive saada nainen kuin vapautua naisesta olisi toista parempi. Itse jeesushan kannusti nimenomaan "olemaan kuin hän" ja avioitumaan vasta sitten, jos ei millään  pysty hillitsemään himojaan

Vierailija
326/1246 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisipa mukava ollut kuulla mitä on kirjoiteltu. Olen itse aloittanut yhä enemmän huivia pitämään rukoillessani, koska 1. kor. 11 ja se tuntuu oikealta. En vielä läheskään aina muista mutta muistaessani se tuntuu siunaukselta. 

No se huivi sunua varmaan siunaakin. Kas, kun ei esiliina tai aluspaita. Samanlaisia vaatekappaleita ne on nekin. 

joku vaatekappale ei siunaa yhtään ketään se on ihan varma.

Tämä ketju liittyy kristinuskoon. Kristinusko pohjautuu Jumalan totuuteen, Raamattuun. Raamatussa ohjeistetaan mikä on mitäkin. Pään peittäminen ei ole sama asia kuin esiliinan pitäminen.

No voihan sen pää peittää vaikka karvalakillakin tai pipolla. Raamattu on kirjoitettu niin lämpimissä maissa, että ei ne Paavalit ole edes tiennneet, että pohjolassa pidetään karvahattua. muuten siellä voisi lukea, että peitä hiuksesi karvahatulla ja olet siveä ja pääset taivastenvaltakuntaan :D

Nää on niin naurettavia nää teidän huivi ym jutut, kun raamattu on kirjoitettu ihan eri ilmanalassa, kuin missä esim suomalaiset asuu. 

Ja sekin on keksitty jälkeen päin, että nainen ei olisi saanut puheutua pitkiinhousuihin, vaan se on pirun aikaansaannoksia. No tännehän jäättyy jos hameessa talvella kuljet. Nuo ulkoiset tekijät ei koskaan voi olla Jumalasta, vaan ihmisen keksimiä höpinöitä. 

Jumalalle on ihan se ja sama mitä sulla on päässä tai jalassa. Jumala ei ole niin pikkumainen, että se tuollaisesta välittää. 

Vierailija
327/1246 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmaan lopettaa vastaili tuolle new age-henkiselle joka haastaa riitaa ja sanoo rukoilua henkiseksi väkivallaksi. 

Vierailija
328/1246 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet tuo sama joka täällä rukoilee toisten puolesta vastoin heidän tahtoaan ja nyt leimailet heitä riidanhaastajiksi ja kehotat rauhoittumaan niin i have news for you, taidat olla vain sinä joka kaipaat lepoa, tukea ja rauhaa. Tsemppiä

Vierailija
329/1246 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa varmaan lopettaa vastaili tuolle new age-henkiselle joka haastaa riitaa ja sanoo rukoilua henkiseksi väkivallaksi. 

Jokainen voi rukoilla omasta puolestaan ja olla yhteydessä jumalaan omissa asioissaan. Toisten puolesta rukoilu on ihan sama kuin joku siittäisi toista vastoin tämän tahtoa - toinen tapahtuu materiaalisella ("maallisella") kentällä ja toinen hengellisellä. Toki ymmärrän, että olette varmaan itse altistuneet tälle väärinkäytökselle, jonka vuoksi ajattelette sen olevan ihan ok, mutta ei ole. Jumala on antanut kaikille vapaan tahdon, ja tätä vastaan käyminen on itse jumalan loukkaamista. Kannattaa lopettaa se, ennen kuin satutatte itseänne

Vierailija
330/1246 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on joku eksynyt väärään ketjuun. Tai useampikin.

Vierailija
331/1246 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on joku eksynyt väärään ketjuun. Tai useampikin.

Eriloiseksi menee kun ei kristinuskoon liittyvässä ketjussa saa puhua kristinuskosta. Äitimaat ja new age

Vierailija
332/1246 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juutalainen rukoushuivi,tallit, on miehille sekä naisille.

Vierailija
333/1246 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen voi rukoilla omasta puolestaan ja olla yhteydessä jumalaan omissa asioissaan. Toisten puolesta rukoilu on ihan sama kuin joku siittäisi toista vastoin tämän tahtoa - toinen tapahtuu materiaalisella ("maallisella") kentällä ja toinen hengellisellä. Toki ymmärrän, että olette varmaan itse altistuneet tälle väärinkäytökselle, jonka vuoksi ajattelette sen olevan ihan ok, mutta ei ole. Jumala on antanut kaikille vapaan tahdon, ja tätä vastaan käyminen on itse jumalan loukkaamista. Kannattaa lopettaa se, ennen kuin satutatte itseänne

Valheita. Viimeinen vastaus sinulle: Jos haluat tietäää miten rukoilu oikeasti toimii, lue Raamattua. Siellä kehotetaan rukoilemaan toisten puolesta. New age on hyvin itsekästä ja siinä keskitytään saatanan kanssa omaan napaan ja omaan valevalaistumiseen. Käänny Herran puoleen ennen kuin on liian myöhäistä. Hän rakastaa sinua ja kuoli sinunkin syntiesi vuoksi. Hän nousi Taivaaseen ja tulee pian takaisin hakemaan omiaan. Kohta on liian myöhäistä katua.

Vierailija
334/1246 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan kristitty ei lähde arvioimaan toisten uskoa ja esim. väittämään ateistiksi siksi, että toinen ihminen on eri mieltä. Hyvin loukkaavaa. Jeesus kielsi tuomitsemasta muita ihmisiä, se kielletään useampaan kertaan. On vain yksi tuomari ja lainsäätäjä,jolla on valta pelastaa tai tuomita kuolemaan. Kuka sinä luulet olevasi kun tuomitset lähimmäisesi. (Jaakobin kirjeestä)

Itsehän sinä tuomitsit muita kun sanoit, että kukaan kristitty ei lähde arvioimaan toisten uskoa yms. Kannattaako olla noin ylimielisellä asenteella liikenteessä?

Vierailija
335/1246 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" Meitä Herran Pyhiä"... tuota ylimielisyyden määrää!! Ihan uskomatonta. 

Jos olisit lukenut Raamatun ajatuksella tietäisit varmasti, että Raamatussa puhutaan uskovista pyhinä. Siinä ei siis todellakaan ole mitään ylimielistä, jos kristitty pitää itseään pyhänä.

Vierailija
336/1246 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristityt eivä pidä huivia uskonnollisista syistä. Että ihmiset ovat tyhmiä ja typeriä aloituksia. Pitäis vissiin laittaa tänne joku älykkyysosamäärä -portti, että tulis oikeasti rakentavaa keskustelua relevanteista aiheista.

Älä yleistä. Huivin käyttö kirkossa on itsestäänselvää esim. esikoislestadiolaisille naisille, ja se tehdään puhtaasti uskonnollisista syistä.

Vierailija
337/1246 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on psykoottista hölinää koko ketju täynnä, että taidan laittaa poistopyynnön. Ei ole eettistä pitää tämmöstä sairaille naureskeluun tarkoitettua lankaa pystyssä. Mt-sairaita muutenkin pelätään ja vältellään. HYI teitä.

Vierailija
338/1246 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun uskovaiset ovat muistuttaneen minulle miksi aikoinaan kirkosta lähdin. Mikään ei näköjään ole muuttunut. Onneksi usko ei ole sidottu seurakuntiin, rakennuksiin tai mihinkään muuhunkaan materiaaliseen.

Vierailija
339/1246 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos näkisin naisen joka pitää huivia niin vaimottaisin heti. Toivottavasti tulevaisuudessa yleistyy naisen omasta vapaasta tahdosta. Harva mies ymmärtää millaisen katseiden pommitusten kohteena naiset joutuvat olemaan ja se vie keskittymistä omasta elämästä ja niistä hyvistä asioista. Huivi olisi luonnollinen tapa viestittää kaikille pahoille katseille että nainen on pyhimys. Todellisuudessa huivi on tehtu suojelemaan naista itseään pahuudelta mitä nainen joutuu kokemaan ennen kuin aloittaa perheellisen elämän. Aivopestyt puhuvat päät eivät tätä ymmärrä vaan ajattelevat täysin irrationaalisesti ja edustavat juurikin näitä pahoja katseita julkisilla paikoilla. 

Oli mukava lukea kommenttisi. Huivia pitävänä naisena olen kokenut siitä monenlaista hyötyä ja yhtenä hyötynä juuri tuon, että julkisilla paikoilla saa olla rauhassa miehiltä. Ennen uskoontuloa haasteenani oli ylpeys ja mm. tähän olen kokenut huivin auttavan. On myös helpompi pysyä jatkuvassa rukouksessa ja Herraa lähellä. Hyvin kiitollinen olen siis siitä, että Herra ohjeisti huivin pitämiseen. Ja toki muutenkin pukeutumaan siveästi.

Herran Jeesuksen Kristuksen siunausta sinulle

Vierailija
340/1246 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju ihan sillisalaattia kun joku pakana sensuroi vähintään 2/3 kommenteista, tiedoksi vaan joka näitä lukee keskustelua livenä seuraamatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan