Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kristinusko ja huivin pitäminen

Vierailija
06.02.2025 |

Olkaa hyvä ja älkää ilmiantako sääntöjen mukaisia keskusteluja. 

Kommentit (1246)

Vierailija
21/1246 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että poistaja on fundamentalisti, joka säikähtää, kun ei osaakaan vastata. 

Naisvihaa on kaikissa hiekkauskonnoissa. Näin sen merkit näkyvät kristinkultissakin. 

Naisvihaa et Raamatusta löydä. Päinvastoin.

Raamattu sanoo et naiset on seurakunnassa hiljaa. Koraanissa taas on kokonainen suura naisille ja jonka suurin profeetta sanoi viimeisinä sanoina kolme kertaa pitäkää naisista huolta. Islam antoi naisille oikeudet kauan ennen länsimaita, perintö, ero jne oikeudet. 

Ja mitä pahaa siinä on, että nainen on seurakunnassa hiljaa? Minä koen naisena asian olevan juuri oikein niin. En koe ollenkaan luonnolliseksi rooliksi naiselle olla äänessä ja auktoriteettiasemassa.

Vierailija
22/1246 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristinuskolla ja huivilla ei ole keskenään mitään tekemistä.

Luulen, että huonon hygienian maissa naiset suojaavat pitkät hiuksensa, etteivät täit leviä yhtä helposti.

Väärässä olet. Raamatusta löytyy lisää tietoa jos kiinnostaa. Edellisellä sivulla myös lainaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/1246 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudessani monet naiset vielä pitivät huivia kuten vuosituhanten sukupolvet sitä ennen.

Vierailija
24/1246 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, että mihin entinen keskustelu liittyi? Nyt otsikossa kristinusko ja huivin pitäminen? Miten ne liittyvät toisiinsa, kun ei ev.lut tarvitse pitää huivia. Enkä oikein usko, että jos uskoon Jumalaan, että pakottaisi naisia pitämään huivia. Usko on sydämessä ja tekee sen mukaan. 

Jos nämä hihhulit saavat tahtonsa läpi, joka naisella on huivi.

Vierailija
25/1246 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että poistaja on fundamentalisti, joka säikähtää, kun ei osaakaan vastata. 

Naisvihaa on kaikissa hiekkauskonnoissa. Näin sen merkit näkyvät kristinkultissakin. 

Eikös siellä ajeta hevosrattailla jonkun naisen päältä niin että sen naisen osat lentää rakennusten seinille? Toki se voi olla sukupuolesta riippumaton rangaistus.

Sen ainakin muistan, kun joku mies jahtaa kalu pystyssä jotain toista miestä, jonka kolmas mies ottaa taloonsa suojaan ja sen sijaan tarjoaa jahtaajalle tyttärensä raiskattavaksi.

Vierailija
26/1246 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka rakastankaan sinun opetustasi! Kaiken päivää se on mietiskelyni aiheena.

Psalmit 119:97

Vierailija
27/1246 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisilla naisilla on kauniit, vaaleat hiukset, eikä niitä ole tarvetta räteillä peitellä. 

Vierailija
28/1246 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, että mihin entinen keskustelu liittyi? Nyt otsikossa kristinusko ja huivin pitäminen? Miten ne liittyvät toisiinsa, kun ei ev.lut tarvitse pitää huivia. Enkä oikein usko, että jos uskoon Jumalaan, että pakottaisi naisia pitämään huivia. Usko on sydämessä ja tekee sen mukaan. 

Jos nämä hihhulit saavat tahtonsa läpi, joka naisella on huivi.

En todellakaan pakota ketään pitämään huivia. Ja lopeta sinä haukkuminen, ei kuulu aikuisen tai lapsenkaan käytöstapoihin. Pitää opetella ilmaisemaan itseään muuten. Se on paljon vaikuttavampaa.

Vierailija
29/1246 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös siellä ajeta hevosrattailla jonkun naisen päältä niin että sen naisen osat lentää rakennusten seinille? Toki se voi olla sukupuolesta riippumaton rangaistus.

Sen ainakin muistan, kun joku mies jahtaa kalu pystyssä jotain toista miestä, jonka kolmas mies ottaa taloonsa suojaan ja sen sijaan tarjoaa jahtaajalle tyttärensä raiskattavaksi.

Raamatussa tosiaan kuvataan hyvin ihmisluonnon pahuus. Sen näkee myös ihan arkielämässä.

Vierailija
30/1246 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisilla naisilla on kauniit, vaaleat hiukset, eikä niitä ole tarvetta räteillä peitellä. 

Ei toki jos ei halua kunnioittaa Jumalaa.

Vierailija
31/1246 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa erikoinen avausviesti. Otsikko ja teksti eivät oikein täsmänneet.

Vierailija
32/1246 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamattu sanoo et naiset on seurakunnassa hiljaa. Koraanissa taas on kokonainen suura naisille ja jonka suurin profeetta sanoi viimeisinä sanoina kolme kertaa pitäkää naisista huolta. Islam antoi naisille oikeudet kauan ennen länsimaita, perintö, ero jne oikeudet. 

Ja mitä pahaa siinä on, että nainen on seurakunnassa hiljaa? Minä koen naisena asian olevan juuri oikein niin. En koe ollenkaan luonnolliseksi rooliksi naiselle olla äänes

Korjaan kirjoitusvirheesi: minulle. 

Vierailija
33/1246 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä pahaa siinä on, että nainen on seurakunnassa hiljaa? Minä koen naisena asian olevan juuri oikein niin. En koe oll

Ei ollut kirjoitusvirhettä, enkä tiedä mihin kohtaan viittaat. Jumalan totuus ei ole mielipide.

Vierailija
34/1246 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä pahaa siinä on, että nainen on seurakunnassa hiljaa? Minä koe

Älä yleistä omaa kokemustasi koskemaan naisia yleisesti. Ole sinä hiljaa, jos haluat, mutta muilta älä samaa vaadi. 

Vierailija
35/1246 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän mielelläni huivia ortodoksisissa jumalanpalveluksissa.

Talvella pidän myös huivia pakkasilla ja toivon, ettei sitä pidetä uskonnon osoituksena.

Minä pidän huivi kokoaikaisesti, kehottaahan Raamattu rukoilemaan taukoamatta. Mutta ymmärrän toki, että jotkut pitävät vain rukoillessa.

Ei kannata välittää siitä mitä ihmiset ajattelevat. Miksi haluat miellyttää saatanan lapsia?

Vierailija
36/1246 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herran lain mukaan nainen on pojan synnytyksen jälkeen epäpuhdas puolisentoista kuukautta, ja kaksinkertaisen ajan tytön synnyttämisen jälkeen. -- 3. Moos 12

Mooseksen lain mukaan ratkaistiin, onko nainen ollut uskoton? Papisto juotti hänelle myrkyllistä "kirovettä", ja jos nainen kärsi tuskaa ja myrkyttyi, hän oli syyllinen. Viedessään vaimonsa pappien eteen mustasukkainen aviomies vapautui kaikesta vastuusta. -- 4. Moos 5:11-31

Minä havaitsin: Kuolemaakin katkerampi on nainen. Hän on pyydys, hänen sydämensä on ansa, hänen kätensä ovat kahleet. Jumalalle mieluinen hänet välttää, mutta synnintekijä takertuu hänen verkkoonsa. -- Saarn 7:26

Tässä nyt muutama ihan heti mieleen tule kohta.

Vierailija
37/1246 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noitanaisen älä anna elää. -- 2. Moos 22:17

Vierailija
38/1246 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus:

Älä yleistä omaa kokemustasi koskemaan naisia yleisesti. Ole sinä hiljaa, jos haluat, mutta muilta älä samaa vaadi. 

Ei ole kyse minun kokemuksestani, vaan Jumalan sanasta. Ja kyllä varmasti vaadin (tilanteen mukaan ja ystävällisesti, Pyhän Hengen ohjauksen mukaan) muiltakin Jumalan sanan noudattamista kirkossa. Miksi ihmeessä ihminen menee kirkkoon jos ei halua noudattaa Jumalan sanaa ja kyseisen paikan sääntöjä?

Vierailija
39/1246 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei toki jos ei halua kunnioittaa Jumalaa.

Minun Jumalaani ei tarvitse räteillä kunnioittaa. 

Vierailija
40/1246 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan turistina mentiin Vatikaania katteleen. Ovella rouvalle virkailija ojensi huivin. Rouva sitä käänsi niin tuli määräys että sitä sitten pidetään! Päässä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi