Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paino ei putoa vaikka totaali elämänmuutos, miksi?

Vierailija
06.02.2025 |

Heti tammikuun alusta päätin, että nyt alkaa uusi elämä. Tammikuu alkoi tipattomalla, aloitin kävelemään joka päivä vähintään 10k askelta, nostamaan painoja 3 x viikko, ja kalorivajetta tulee vähintään -500 kcal syömisistä, joka päivä. Aloituspainoni oli 83 kg, ja arvatkaa mitä, se oli täsmälleen sama myös tänään kun kävin puntarilla. Olen tähän asti ollut täysin liikkumaton sohvaperuna, viiniä tissutellut 3-4 iltaa viikossa ja syönyt kaikenlaista roskaa. Luulis että reilussa kuukaudessa olisi jotain tapahtunut, mutta ei. Kunto on toki parantunut älyttömästi, en enää hengästy kävellessä ja hauis alkaa erottua, mutta miksi paino jumittaa? Toki mulla on ikää jo lähelle 50, että ehkä se vaikuttaa. 

Kommentit (223)

Vierailija
1/223 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos elimistö saa energiaa vähemmän kuin se kuluttaa sitä, ihminen laihtuu. Tämä on ihan fysiikan lakien mukaista. Jos et laihdu, energiantarpeesi on tasapainossa. Ei ne kalorit tyhjästä kehoosi ilmesty.

Vierailija
2/223 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos elimistö saa energiaa vähemmän kuin se kuluttaa sitä, ihminen laihtuu. Tämä on ihan fysiikan lakien mukaista. Jos et laihdu, energiantarpeesi on tasapainossa. Ei ne kalorit tyhjästä kehoosi ilmesty.

Kalorivajetta tulee pelkistä syömisistä tuon vähintään -500 kcal ja liikunnasta vielä -300 tai -400 lisää! Kaiken järjen mukaan painon pitäisi pudota. Lasken tosi tarkasti kalorit kaikesta mitä suuhuni laitan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/223 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuossa iässä pystyy painoa pudottamaan, ei ole pelkästään iästä johtuvaa. Mutta painonpudotuksen käyntiin lähtimisessä on yksilöllisiä eroja, jollakulla tippuu heti ekalla viikolla kilo ja toisella jumittaa pitkään ennen kuin lähtee satakaan grammaa.

Mä sain pois melkein 15 kg viime vuoden aikana, ja täytän tänä vuonna 50. Ja on vaihdevuodet käynnissä, kun aina vedotaan, että se estäisi laihtumista.

Vierailija
4/223 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elimistö korjaa ensin aikaisempien huonojen syömisten vauriot. Vasta sen jälkeen se luopuu ylimääräisestä rasvasta.

Vierailija
5/223 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

... But it's hard

...My family needs me

XD

Vierailija
6/223 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuossa iässä pystyy painoa pudottamaan, ei ole pelkästään iästä johtuvaa. Mutta painonpudotuksen käyntiin lähtimisessä on yksilöllisiä eroja, jollakulla tippuu heti ekalla viikolla kilo ja toisella jumittaa pitkään ennen kuin lähtee satakaan grammaa.

Mä sain pois melkein 15 kg viime vuoden aikana, ja täytän tänä vuonna 50. Ja on vaihdevuodet käynnissä, kun aina vedotaan, että se estäisi laihtumista.

Miten sinä sen teit ja kauanko meni että alkoi näkyä vaakalla?

Vierailija
7/223 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaista. Syöt enemmän kaloreita kuin kulutat. Palstan laihdutuksessa epäonnistuneet tulevat todennäköisesti ehdottamaan sinulle monenlaisia tekosyitä. Unohda ne. Osta ennemmin elintarvikevaaka, tarkat mittalusikat sekä hanki sovellus tai ruutupaperia jolle kirjaat jokaisen pienimmänkin nuolaisun, lusikallisen tai suupalan. Onnea matkaan. Onnistut varmasti. 

Vierailija
8/223 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tuijota sitä puntaria.

Vierailija
9/223 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VAAKALLA!!!!!! 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Vierailija
10/223 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalorivajetta tulee pelkistä syömisistä tuon vähintään -500 kcal ja liikunnasta vielä -300 tai -400 lisää! Kaiken järjen mukaan painon pitäisi pudota. Lasken tosi tarkasti kalorit kaikesta mitä suuhuni laitan.

Jos et laihdu niin ei ole mitään kalorivajeytta. Syöt edelleen liikaa. Laske kaloreita tuosta vielä haikka 1000 kiin varmqsti laihdut. Mulla oli ihan sama kun yritän laihduttaa niin en laihtunut yhtään vaikka kalorilaskurik lukaan olisi pitänyt. Sitten tein wttä otin aamupalaksi hain yhden leipäviipaleen juustolla ja vesilasin. Sama illalla niin lähti paino tippulaan kilon viikossa. Leipä lihottaa!

Vierailija
11/223 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä vähähiilihydraattisella (ei tiukkapipoinen) ruokavaliolla, syön siis paljon kasviksia ja marjoja ja maltillisesti (riittävästi) vähärasvaista proteiinia ja sopivasti hyviä rasvoja. Joskus hiilareita, jos tarvitsen treenaamisen takia hiilarilisää.

Mun painonpudotus lähti käyntiin käytännössä heti, mutta samassa nettivalmennuksessa oli ihmisiä, joilla painonpudotuksen käynnistymisessä kesti.

Vierailija
12/223 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertaista. Syöt enemmän kaloreita kuin kulutat. Palstan laihdutuksessa epäonnistuneet tulevat todennäköisesti ehdottamaan sinulle monenlaisia tekosyitä. Unohda ne. Osta ennemmin elintarvikevaaka, tarkat mittalusikat sekä hanki sovellus tai ruutupaperia jolle kirjaat jokaisen pienimmänkin nuolaisun, lusikallisen tai suupalan. Onnea matkaan. Onnistut varmasti. 

Ei varmasti sun ohjeilla.

Vierailija
13/223 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinhän minä jo teen! En ole ekaa kertaa laihduttamassa, joten tiedän kyllä tämän kaiken ja punnitsen ruoat ja lasken kalorit. Tuntuu vain että vajaat kymmenen vuotta sitten rasva suli silmissä, eikä tuloksia tarvinnut odottaa viikkokaupalla.

Vierailija
15/223 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VAAKALLA!!!!!! 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Tämä palsta on täynnä näitä kirjoitustaidottomia.

Vierailija
16/223 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

IS 'n nettiuutisissa on tänään artikkeli Liisa Hyssälästä 76v, joka on laihduttanut viime kesästä 10kg. Miehensä 80v on myös laihtunut reilusti ja hänellä kuuri jatkuu. Hyssälä kertoo, ettei ole käyttänyt mitään erityisiä valmisteita eikä harrastanut liikuntaa. On vaan yksinjertaisesti vähentänyt ruoan määrää. Näin yksinkertaista ja vanhemmalla iälläkin on mahdollista.

Vierailija
17/223 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressin vähentäminen helpottaa laihtumista. Terveellisen ruoan syöminen helpottaa laihtumista. On totta että pelkällä kalorien vähentämiselläkin aina saa itsensä laihtumaan, koska olisi fysiikan lakien vastaista jos ei laihtuisi sillä menetelmällä. Mutta laihtumisesta kannattaa tehdä samalla itselleen mahdollisimman helppoa. Kannattaa kuitenkin muistaa, että jokainen ihminen pystyy laihtumaan 100 % varmuudella ja jos ei laihdu niin yksinkertaisesti tekee jotain väärin.

Vierailija
18/223 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino ei putoa siksi kun lihakset painaa enemmän kuin rasvakudos. Minulle kävi samoin, paino ei pudonnut juuri ollenkaan alussa mutta otin itsestäni kuvia,ja kuvissa muutos oli aivan valtava. Ihan vain koska olin kiinteytynyt. Mutta paino ei ollut pudonnut. Ja itsestäni tuntui että en ollut muuttunut mutta kuvat kertoivat.

Vierailija
19/223 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laskenut varmaan kaikilla netistä löytyvillä laskureilla kaloritarpeeni, joka sukupuoleni, pituuteni, painoni ja aktiivisuuteni mukaan on 2200-2300 kcal, laskurista riippuen. Syön korkeintaan 1500 kcal päivässä ja kulutan liikunnalla vielä sen 300-400 kcal. Mikä siis mättää??

Aloittaja tässä edelleen jankkaa :D

Vierailija
20/223 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus elimistö luopuu rasvasta suosiolla ja joskus se yrittää pitää niistä kiinni. Jälkimmäisessä tapauksessa laihtuminen on paljon vaikeampaa. Mutta ei jälkimmäisessäkään tapauksessa elimistö voi pitää niistä läskeistä kiinni loputtomiin, jos vain jatkaa sitkeästi laihduttamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan