Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ulkonäkö ei enää merkitse mitään yli 50vuotiaille?

Vierailija
05.02.2025 |

Miksi ulkonäkö ei enää merkitse mitään yli 50vuotiaille?

Miksi se merkitsee paljon 20-30 vuotiaana?

Kommentit (181)

Vierailija
161/181 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

20-30 -vuotiailla on parinhaku menossa ja ulkonäkö valitettavasti merkitsee tuossa iässä paljon, itsetunto voi olla myös huono ja sitä yritetään pönkittää ulkoisilla avuilla. Monet yli 50 -vuotiaat ovat olleet parisuhteessa kymmeniä vuosia ja sitä itsetuntoakin on kehittynyt sekä viisautta ymmärtää että ulkonäkö ei ole se tärkein asia elämässä.

Entä jos puoliso jättää?

Pitääkö olla yksin?

Mitä sä tyhmiä kyselet. Se on yksin joka haluaa olla. Jos ei halua, etsii uuden.  Tai vaikka viis. 

Vierailija
162/181 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkonäkö aina merkitsee, mutta tiettyyn ikään mennessä hyväksyy, että on sen verran rupsahtanut jo, ettei ole enää paljon esiteltävää maailmalle. 

ITSETUNTO. HALOO.

Mitä tekemistä itsetunnolla on minkään kanssa? Tässä puhutaan fyysisestä ulkonäöstä eikä mistään henkisistä seikoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/181 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorilla naisilla ei ole muita ominaisuuksia kuin ulkonäkö kun mitään taitoja ei ole halunnut kehittää niin varsinkin nuorilla naisilla se ulkonäkö on ihan joka asiassa kaikki kaikessa

On paljonkin muita ominaisuuksia. Ihan jokaisessa ihmisessä.

Siksi yhtä ihmistä ei voi korvata toisella.

Vierailija
164/181 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai merkkaa. Itse kiinnitän suuresti huomiota ulkonäkööni ja panostan siihen että näytän hyvältä edelleen.

Eipä auta ku pää on tuulitunneli.

Tämä ilkeämielisten ja kateellisten rumilusten cope on niin sympaattinen. Valitettava tosiasia on se, että monet ihmiset, jotka eivät huolehdi itsestään (myöskään ulkonäöstään) ovat myös aika yksinkertaisia. Monet heistä ovat myös hyvin ilkeämielisiä ja pikkumaisia. Toisaalta monet kauniit ihmiset ovat älykkäitä ja mukavia. Rumuus ja älykkyys eivät siis ole millään tavalla korreloivia ominaisuuksia, ei myöskään kauneus ja tyhmyys. 

Mikäs missi sinä olet? Paa kuva. Besserwisser.

En ole missi, mutta ulkonäköni puolesta olen saanut osakseni ihailua läpi aikuiselämäni, ja saan vielä näin nelikymppisenäkin (Sä tietenkin otat tämän ylpeilynä, mutta itse vain totean faktan). Ehkä tämän takia mä en ole koskaan joutunut kadehtimaan muita kauniita naisia tai uskottelemaan itselleni olevani joillain muilla tavoilla varmasti paljon parempi kuin he. 

Vierailija
165/181 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 44. En enää pidä miehistä, kaikenlaisia persuja yms. liikaa. Ulkonäön puolesta voisin katsella kolmekymppistä miestä, mutta ei sellainen minua haluaisi. Nelikymppiset miehet on setämäisiä ukkoja kuten itsekin olen tätimäinen akka. Ei siis ole tarvetta yritää tehdä vaikutusta koska en halua koskea keneenkään enkä halua parisuhdettakaan. Työhaastatteluun laittaisin itseni nätiksi mutta etätöissä en vaivaudu.

Itseäni ei haittaa olla nukkavieru. Vain toisten vuoksi laittaisin itseäni, mutta jos ei ole sitä vaikutinta niin sitten turha panostaa. Pahoittelut!

Nuorena olin ihan simpsakka mutta niin kaikki nuoret ovat.

Vierailija
166/181 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viisikymppisenä on ymmärtänyt, että ulkonäkö on katoavaista, turha pyristellä. Elämässä on mielenkiintoisempia asioita kuin ulkonäkö ja meikkaaminen.

Minun ulkonäköni ei ole vielä kadonnut?

Harmittaako?

Exkaunotar56v

Kaikilla meillä on ulkonäkö. 

Vierailija
167/181 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 44. En enää pidä miehistä, kaikenlaisia persuja yms. liikaa. Ulkonäön puolesta voisin katsella kolmekymppistä miestä, mutta ei sellainen minua haluaisi. Nelikymppiset miehet on setämäisiä ukkoja kuten itsekin olen tätimäinen akka. Ei siis ole tarvetta yritää tehdä vaikutusta koska en halua koskea keneenkään enkä halua parisuhdettakaan. Työhaastatteluun laittaisin itseni nätiksi mutta etätöissä en vaivaudu.

Itseäni ei haittaa olla nukkavieru. Vain toisten vuoksi laittaisin itseäni, mutta jos ei ole sitä vaikutinta niin sitten turha panostaa. Pahoittelut!

Nuorena olin ihan simpsakka mutta niin kaikki nuoret ovat.

minäkin olin nelikymppisenä tätimäisempi kuin nyt kuusikymppisenä.

Vierailija
168/181 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Merkkaahan se

Ja samaten ikä.

Vierailija
169/181 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että se on turha kiinnostuksen kohde. 

Vanhasta ihmisestä saattaa saada otettua hienoja kuvia, kun kasvot on paikallaan hyvässä valossa eikä hymyile liikaa. Mutta todellisuudessa kasvot liikkuvat koko ajan ja kurtut ja heltat siinä sivussa. Niitä ei voi peittää. Kuva ei kerro mitään sitä, miltä ihminen näyttää todellisuudessa.

Tämä luultavasti masentaa kauniita naisia somessa. Ei kannata huijata itseään sillä, että kuvauttaa itseään liikaa eikä saa alkaa uskoa ihmisiä, jotka kehuvat, että olet nuoren näköinen. Kukaan 50+ ei ole nuoren näköinen. 

Vierailija
170/181 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan ajatellut, että oikeasti ruma ihminen, voi nuoreta asti ihan rauhassa keskittyä omaan elämäänsä, uraan, harrastuksiin jne....

Ei tarvitse keskittyä kynsiin, kampaajiin, ihon hoitoon, painonhallintaan, parin etsintään, keksittyihin imagoihin ja harrasteisiin, ynnä muihin, joihin monella menee koko nuoruus ja osalla vielä aikuisuuskin, ikuista tappelua ulkonäön kanssa ja mitä enemmän ikää tulee, sitä kovempaa se tappelu on, niille jotka sitä teinipelleilyä vielä jatkaa!

Luonnollisesti kauniin juuri ei tarvitse käyttää niin paljon aikaa ja vaivaa tuollaiseen hömppään. Eiköhän juuri ne rumat yritä parantaa ulkonäköään mitä erilaisimmin tavoin. On aina parempi olla kaunis kuin ruma, siitä ei pääse mihinkään. Muun väittäminen on turhaa coping-mekanismia. 

On muuta elämässä kuin ulkonäkö.

Vierailija
171/181 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sie ei vaan ole tärkeetä. On kaikkea muuta merkittävämpää ja kivempaa tekemistä ku pakkelonti, hiusten laitto ym

Vierailija
172/181 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne pakkelit rumuutta poista...

Vierailija
173/181 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan sanottuna ei jaksa, eikä siitä enää mitenkään hyödy. En halua missään tapauksessa uutta parisuhdetta, enkä seksiäkään. Työskentelen vaativassa asiantuntijuusammatissa lähes eristyksissä, eikä tässä toden totta ole ulkonäöllä mitään merkitystä. Vapaa-aikani vietän ulkoilun ja koirien parissa, eikä niitä(kään) kiinnosta ulkonäköni. Juna meni (onneksi) jo tuollaiselle, ja olen siitä pelkästään onnellinen ja kiitollinen. Mikä huoli ja vaiva täysin turhuudesta 😅

Vierailija
174/181 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nuo naiset yhä kyttää ulkonäköä. Pitkä ja hoikka pitäisi olla, tukka tuuhea. Pätäkkää ja auto ehdottomasti.

yksinäinen m55

Vierailija
175/181 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniita ja rumia on kaikissa ikäluokissa.

Vierailija
176/181 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nuo naiset yhä kyttää ulkonäköä. Pitkä ja hoikka pitäisi olla, tukka tuuhea. Pätäkkää ja auto ehdottomasti.

yksinäinen m55

Pätäkkää pitää olla sukupuoleen ja ikään katsomatta. Haluatko sinä elää vanhuutesi köyhyydessä? Tai ylipäätään? Mikään ei ole kauheampaa kuin köyhyys! 

Vierailija
177/181 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi murehtinut vähemmän ulkonköä nuorena niin olisi todennäköisesti saanut aikaan enemmän muussakin elämässä. Koin siis aina olevani ruma ja esti minua tekemästä asioista joista olisin todennäköisesti nauttinut, esim teatteriharrastus.Nyt ei tarvotse enää välittää, olen tekevä subjekti, en objekti.

Vierailija
178/181 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuntemani yli 50v naiset huolehtivat ulkonäöstään ja terveydestään. Ei ikä tähän asiaan vaikuta, vaan persoona. 

Jos oma ulkonäkö ei lainkaan enää kiinnosta, silloin voi olla kyse masennuksesta. 

Vierailija
179/181 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen yli 50 vuotias, ja kyllä mulle edelleen ulkonäkö merkitsee todella paljon. Sekä oma, että kumppanin.

Vierailija
180/181 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

46, ja kyllä merkitsee, sekä oma että pitkäaikaisen kumppanin. Hyvältä näyttää näin 20 v jälkeenkin. Mitään pakonomaisia tupsuttelijoita ei olla, eletäänkin kuukausia autossa. Oman naaman laittaminen on enimmäkseen taas hauskaa, kun päässä ei enää ole perheenäidin loputonta to do -listaa, siihen riittää ihan eri tavalla aikaa ja voimia. Satunnainen kyllästyminen johtuu siitä, että naama on aina sama ja päivä kovin lyhyt, aamun luomus täytyy pestä jo illalla pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi