Tunnusluku unohtui kassalla - uusi kortti, uusi luku
Hävetti niin paljon. Totta kai annoin muiden mennä edelle ja lopulta muistin. Ei kai sitä lukua lapullekaan voi laittaa rahapussiin? Kassa neuvoi laittamaan vastaisuudessa puhelimen muistiin. Olisin tietty voinut käyttää vanhaa tunnuslukua, mutta nyt en.
Jos tallennan sen puhelimeen niin luultavasti unohdan, millä nimellä se tallensin. 😑
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sen voi unohtaa, jos sitä on käyttänyt iät ja ajat? Vai olitko juuri vaihtanut pankkia?
Mulle kävi näin yhden tunnuskuvun kanssa. Ei tosin ollut pankkikortti mutta vastaava. Totaalinen kovalevyn bittikato sillä kohtaa. Jouduin tilaamaan uuden ja kyllä se vähän nolotti. Ei nimittäin ole vastaavaa koskaan sattunut eikä sen jälkeen. Aikaa tästä yli 10 vuotta.
Minulle kävi myös kerran tuollainen totaalinen blackout. Tästä on varmaan 15 vuotta aikaa. Oltiin lähdössä ulkomaille miehen kanssa; olin Helsinki-Vantaa myymälässä, tuli vuoroni maksaa ja yht'äkkiä en kertakaikkiaan muistanut tunnuslukua vaikka se oli ollut sama vuosikausia. Aivan pimeä hetki. No onneksi hyväksyivät käteistä ja sitä onneksi oli riittävästi. Menin sitten itku kurkussa aivan paniikissa mieheni luokse ja sanoin että mulla on varhainen dementia! No hän rauhoitteli ja vei minut pankkiautomaatille, niin että ei laitettu korttia sisään, mutta seisoin automaatin edessä. Sanoi että yritä rauhoittua ja rentoutua ja liikuta kättä sen numeronäppäimistön päällä. No eihän siihen mennyt kuin hetki kun muistin tarkalleen (kai se joku lihasmuisti oli) miten kättä pitää liikuttaa ja mitkä ne numerot olivat. Olinhan tehnyt niin satoja kertoja aiemmin.
Sen jälkeen ei ole vastaavaa unohdusta tullut, mutta oli kyllä pelottava hetki.
Mulla on tunnusluku tatuoitu otsaan ja taskupeili mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis yritätkö kertoa tuolla lainaamallani lauseella, että olisit voinut syöttää vanhan korttisi tunnusluvun, mutta nyt et voinut koska sinulla oli uusi kortti?
No en yritä. Olkoot. En jaksa selittää.
- ap
Minuakin rupesi kiinnostamaan mitä yrität kertoa tuolla lauseella. Voisitko ystävällisesti yrittää selittää tai se jää vaivaamaan minua. Tai kuka tahansa, kuka tuon ymmärsi.
Hööh, kirjoitat sen numeron siihen korttiin, 4 numeroa ja vain sinä tiedät mikä niistä pitää vaihtaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se tarkoittaa sitä, että olisin valinnut sen edellisen kortin tunnusluvun.
- ap
Siis yritätkö kertoa tuolla lainaamallani lauseella, että olisit voinut syöttää vanhan korttisi tunnusluvun, mutta nyt et voinut koska sinulla oli uusi kortti?
- ap
Sinun on pakko olla trolli. Tai sitten vaan niin käsittämättömän huono kirjoittamaan. Trollina olet kyllä hyvä.
Jaa-a. Trollipa hyvinkin. 55-vuotias trolli. Näillä kymmenillä keksisin jotain parempaa. 😏
- ap
Mulla on itselleni lähetettynä viestinä nää tunnusluvut, ilman mitään merkintää mitä lukuja ne on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap
Sinun on pakko olla trolli. Tai sitten vaan niin käsittämättömän huono kirjoittamaan. Trollina olet kyllä hyvä.
Jaa-a. Trollipa hyvinkin. 55-vuotias trolli. Näillä kymmenillä keksisin jotain parempaa. 😏
- ap
En tiedä oletko trolli, mutta hyvin vedät jos olet. Jokainen vastauksesi saa epäilemään trolliksi, mutta ei liikaa. Yleensä trolleilla tuppaa menemään liian överiksi. Uskon kuitenkin ainakin vielä sinun olevan tosissasi, koska aihealue ei ole kovinkaan seksikäs trollaukselle. Suosittelen jatkossa lukemaan ajatuksella kirjoittamasi ennen lähettämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap
- ap
En tiedä oletko trolli, mutta hyvin vedät jos olet. Jokainen vastauksesi saa epäilemään trolliksi, mutta ei liikaa. Yleensä trolleilla tuppaa menemään liian överiksi. Uskon kuitenkin ainakin vielä sinun olevan tosissasi, koska aihealue ei ole kovinkaan seksikäs trollaukselle. Suosittelen jatkossa lukemaan ajatuksella kirjoittamasi ennen lähettämistä.
Näin vanha ihminen ei jaksa trollata. En myöskään lue kirjoittamaani - miksi edes lukisin? Lopulta mietin, miksi edes kirjoitin.
- ap
Mulla on pari korttia, johon saa itse vaihdettua tunnusluvun ja yksi johon ei saa. Olen vaihtanut niiden kahden kortin pin-koodit samaksi kuin sen yhden. Eli nykyisin yhden tunnusluvun muistaminen riittää!
Vierailija kirjoitti:
Miten sen voi unohtaa, jos sitä on käyttänyt iät ja ajat? Vai olitko juuri vaihtanut pankkia?
Osaatko sä lukea vai vastailetko summamutikassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap
- ap
Oletko jotenkin sekaisin. Näytkö myös ulkona hännällisiä olentoja?
Minullakin katosi yhtäkkiä päästä tunnusluku. Löytyi vanhoista muistiinpanoista. Näki taas, että kotivarana pitää olla myös käteistä, mulla on.
Kannattaa ennen kassalle menoa aina kerrata päässä se luku, ettei tarvi kassalla hämääntyä, jos lähimaksu ei toimi. Älkää kanniskelko lukua mukananne, ei edes väärässä järjestyksessä.
On se kyllä hirveä tunne, kun tulee täydellinen musta aukko muistamiseen. Tässä iässä alkaa heti epäillä dementiaa.
Näin vanha ihminen ei jaksa trollata. En myöskään lue kirjoittamaani - miksi edes lukisin? Lopulta mietin, miksi edes kirjoitin.
- ap
Nyt meni liian pitkälle. Epäilen vahvasti trolliksi, mutta en kuitenkaan vieläkään täysin varma sillä osa viisikymppisistä on aikamoisia persoonia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap
Minuakin rupesi kiinnostamaan mitä yrität kertoa tuolla lauseella. Voisitko ystävällisesti yrittää selittää tai se jää vaivaamaan minua. Tai kuka tahansa, kuka tuon ymmärsi.
Kylläpäs nyt on utelijaita ja ymmärtämättömiä paljon. Koittakaa edes vähän ajatella tapahtumaa ja tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Black Out. Sattuu kaikille. Mutta miksi sen takia pitäisi pankkikortti vaihtaa?
Kolmesta mokasta kortti lukkiutuu hetkeksi.
Minulla on tunnusluku sähköpostissa, mutta ei suoraan se mikä se on vaan tyyliin jokaiseen numeroon 1 lisää tai vähemmän. Jos tunnusluku on vaikkapa 3681 niin sähköpostiin laita "ovikoodi 4792".
Minulle on kyllä tullut aina sama PIN-koodi uusittuun korttiin. Onkohan tämä provo?
Mulla oli ysärillä teininä pankkikortissa niin vaikeasti muistettava koodi, että otto-automaatti nappasi sen kerta toisensa jälkeen sisuksiinsa. Ja joka ainua kerta kun haettiin korttia takaisin pankin tiskiltä äidin kanssa, niin kyllä muo hävetti ja vtutti. Sitten jossain vaiheessa sain uuden kortin ja helpomman koodin.
Nykyään sitä koodia ei ees tartte hirveesti kun korttia/kännyä voi vaan vilauttaa kassalla.
Miksei sitä tunnuslukua voi tallentaa puhelimeen ihan nimellä "op tunnus" tai mikä nyt pankkisi onkin??
Jos korttisi hukkaatkin, niin ei kai ne rosvot sun puhelimelle pääse!
Vai millainen hömelö oikein olet?