Tunnusluku unohtui kassalla - uusi kortti, uusi luku
Hävetti niin paljon. Totta kai annoin muiden mennä edelle ja lopulta muistin. Ei kai sitä lukua lapullekaan voi laittaa rahapussiin? Kassa neuvoi laittamaan vastaisuudessa puhelimen muistiin. Olisin tietty voinut käyttää vanhaa tunnuslukua, mutta nyt en.
Jos tallennan sen puhelimeen niin luultavasti unohdan, millä nimellä se tallensin. 😑
Kommentit (85)
Miten sen voi unohtaa, jos sitä on käyttänyt iät ja ajat? Vai olitko juuri vaihtanut pankkia?
Mitä ihmettä sössötät? Olisit tietysti voinut käyttää vanhaa tunnuslukua, mutta nyt et?
Sen voi tarkistaa mobiilipankista hyvin nopeasti. Itsellä ainakin näin.
Kirjoitin tussilla ihan korttiin itseensä. Mutta laitoin numerot väärään järjestykseen. Jos kortti häviää, niin lähimaksulla muutenkin roistot pääsee maksamaan..
Vierailija kirjoitti:
Miten sen voi unohtaa, jos sitä on käyttänyt iät ja ajat? Vai olitko juuri vaihtanut pankkia?
Mulle kävi näin yhden tunnuskuvun kanssa. Ei tosin ollut pankkikortti mutta vastaava. Totaalinen kovalevyn bittikato sillä kohtaa. Jouduin tilaamaan uuden ja kyllä se vähän nolotti. Ei nimittäin ole vastaavaa koskaan sattunut eikä sen jälkeen. Aikaa tästä yli 10 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Otsikossa oli uusi kortti ja uusi luku .
Itse kyllä muistan tunnusluvun ulkoa, minulla on huono nimimuisti, mutta hyvä numeromuisti, mistä lie johtuu.
Vierailija kirjoitti:
Siinä suhteessa käteinen on helppo , ei tarvi muistella lukuja , varsinkin kun on useimpia kortteja.
Mitä aloituksessa luki?
Itsellänikin vaihtui juuri kaikki kortit ja niiden tunnusluvut. Olen kirjoittanut tunnusluvut ranteeseen kauppareissuille, niin pienellä ettei sitä kukaan olan yli pysty lukemaan.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä ei. Nokia 206. Rosvotkin voi tarkistaa mobiilipankistasi.
Kyllä se löytyy kun kirjautuu pankkiin. Ainakin nordealla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
heh
Sepustuksesi on niin järkyttävää äidinkielen raiskaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä ne rosvot pääsee mobiilipankkiin toisen puhelimelle, kun sinne vaaditaan pääsykoodi tai biometrinen tunniste ensinnäkin puhelimen avaamiseksi ja toisen kerran sen mobiilipankin avaamiseksi. Ja tunnusluvun tarkistamiseenkin taitaa vaatia vielä kertaalleen tunnistautumisen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä sössötät? Olisit tietysti voinut käyttää vanhaa tunnuslukua, mutta nyt et?
No eipä tullut mieleeni, kun sitä vanhaa tunnuslukua ei ollut käytössä.
- ap
Koodin voi tarkistaa ainakin OP:lla pankin sovelluksesta.
Liitän salanumerot kahden numeron pareina aina johonkin ihmiseen tai asiaan.
Toimii minulla.
Pidä käteistä mukana sen verran että pystyt maksamaan käteisellä jos et muista tunnuslukuasi.
Sitten kotona rauhassa tarkastaa sekä yrittää toistella sitä muutaman kerran jotta sen oppisi. Ei siinä joudu käteistä kovin montaa kertaa käyttämään ennen kun tunnusluvun muistaa.
Mulla on korttien pin-koodit puhelimessa naamioituna puhelin numeroksi kun välillä vaan tulee blackout !
Siinä suhteessa käteinen on helppo , ei tarvi muistella lukuja , varsinkin kun on useimpia kortteja.