Mä en jaksa ikääntyviä vanhempia
Äänestävät kokoomusta vaikka eivät ole rikkaita. Tietty on omakotitalo ja vähän omaisuutta mutta perus duunareita ja eläkkeellä. Itse oon työkyvyttömyyseläkkeellä. Puhuvat pahaa työttömistä ettei suomalaiset ota työtä vastaan ja siksi on työttömiä. Heidän tietonsa on iltalehdistä.
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt " ikääntyvät" tokko ovat tehneet metsätöitä tai olleet piikoina. Kyllä niitä töitä tehneet ovat jo vanhuksia, moottorisahamiehet ovat erikoismiehiä vaativissa kohteissa nykyisin kun motot tekevät metsätyöt
Mitä ajattelet "ikääntyvän" tarkoittavan? Kyllä mä puhun 70-vuotiaista ikääntyvinä.
Eipä 70-vuotiaatkaan enää ole missään piikomassa olleet. Mutta siihen aikaan kyllä päästiin aina töihin ja todella myös heikkolahjaisemmat löysivät jonkun yksinkertaisen työn. Maailma on muuttunut niistä ajoista paljon enemmän kuin moni ikääntyvistä tajuaakaan.
Jos se töihinpääsy oli noin helppoa, niin miksi sitten satojatuhansia joutui muuttamaan Ruotsiin, Australiaan, Kanadaan työn perässä?? Tehkää te nuoremmat samoin. Esim Ruotsissa tai Norjassa on paljon paremmat työllisyysnäkymät kuin täällä Suomessa.
Tehkää itsekin jotakin, vai meidän vanhustenko pitäisi teille kaikki hoitaa ja järjestää.
Vierailija kirjoitti:
Minä rakastan 41 syntynyttä isääni ja 49 syntynyttä tätiäni. Muita ei valitettavasti ole enää tuosta polvesta jäljellä. Ja olen 77. En tunnista mitään mitä täällä kirjoitellaan heidän ikäluokasta, omat sukulaiseni ovat olleet fiksuja, filmaattisia, empaattisia ja ennen kaikkea avuliaita ja anteliaita.
Tuohan on sukupolvi ennen buumereita. Hieno sukupolvi.
Näillä vanhuksilla ei ole mitään käryä nykypäivän työn vaativuudesta. Itse puuhastelivat jotain päivisin töissä, eivät käsitä että työ on tänä päivänä 100 kertaa vaativampaa ja hektisempää. Helppo sitä kai oli olla suojatyöpaikassa 40 vuotta. Sen huomaa siitä että kun jäivät eläkkeelle, ei kukaan täyttänyt paikkaa, koska ei ollut tarvetta vaan toimet lakkautettiin.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole niin porvari, kuin suomalainen köyhistä oloista tuleva eläkeläinen. Ollaan niin niin kokoomuslaista kun oma eläke on suurempi käymättä mitään kouluja kuin omien lasten palkka, että. Traagista.
Eläkkeeni ei ole suuri, mutta pärjään sillä koska maksoin vähän lisää itse. Olen käynyt myös kouluja. En silti uskaltaisi äänestää vasemmistoa, koska silloin voisi käydä niin, että kouluissa ei enää opittaisi mitään muuta kuin trolliksi palstoille. Tukiverkosto paisuisi liian suureksi kansantalouteen nähden. Ihmiset saattaisivat kuvitella, että mistään ei tarvitse ottaa vastuuta itse, vaan rahat pitää saada aina joltakin toiselta, joka on niiden eteen töitä tehnyt. Saattaisi käydä niin, että heikommat ihmiset katkeroituisivat koska oikotietä onneen ei ole, eikä muiden yli pysty hyppimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt " ikääntyvät" tokko ovat tehneet metsätöitä tai olleet piikoina. Kyllä niitä töitä tehneet ovat jo vanhuksia, moottorisahamiehet ovat erikoismiehiä vaativissa kohteissa nykyisin kun motot tekevät metsätyöt
Mitä ajattelet "ikääntyvän" tarkoittavan? Kyllä mä puhun 70-vuotiaista ikääntyvinä.
Olen 70, eivätkä minun ikäiseni ole olleet hanttihommissa missään metsässä eivätkä piikoina yhtään missään! Me kävimme koulumme, lähdinme joko keskikoulusta ammatin oppiin tai jatkoimme lukioon (kuten minä ja 3 sisarustani) ja opiskelimme. Ei pidä puhua ROSKAA asioista, joista ei tiedä mitään!
Vierailija kirjoitti:
Nomuttahei kuulkaas. Ei ne vanhemmat suinkaan ole mitään piika- ja renkiaikoja eläneet, vaan aikoja, jolloin Suomeen luotiin peruskoulu, terveyskeskukset ja kunnallinen päivähoito. He äänestävät kokoomusta, koska ovat täysin, totaalisen neuvottomia nykymenon edessä, jossa maa on kaulaansa myöten veloissa ja kaikki hallintorakenteet murroksessa ja vanhuksia syytetään kaikesta. Mitä tekee jälkipolvi, maan nouseva nuoriso? Ahdistuu, vaihtaa sukupuolta, pelkää sairaalloisesti kuulevansa suvivirttä, syö maailmalta lentoteitse rahdattua vegaanista ruokaa ja syyttää kaikesta lapsellisesti vanhempiaan. Sen sijaan, että yrittäisi, aikuistuisi, karaistuisi, ottaisi vastuun heikommistaan ja alkaisi tehdä itsensä, läheistensä ja maansa eteen jotain. Olisi avain muutokseen, toivoon ja kasvuun.
Kekkonen ei ollut kokoomuslainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nomuttahei kuulkaas. Ei ne vanhemmat suinkaan ole mitään piika- ja renkiaikoja eläneet, vaan aikoja, jolloin Suomeen luotiin peruskoulu, terveyskeskukset ja kunnallinen päivähoito. He äänestävät kokoomusta, koska ovat täysin, totaalisen neuvottomia nykymenon edessä, jossa maa on kaulaansa myöten veloissa ja kaikki hallintorakenteet murroksessa ja vanhuksia syytetään kaikesta. Mitä tekee jälkipolvi, maan nouseva nuoriso? Ahdistuu, vaihtaa sukupuolta, pelkää sairaalloisesti kuulevansa suvivirttä, syö maailmalta lentoteitse rahdattua vegaanista ruokaa ja syyttää kaikesta lapsellisesti vanhempiaan. Sen sijaan, että yrittäisi, aikuistuisi, karaistuisi, ottaisi vastuun heikommistaan ja alkaisi tehdä itsensä, läheistensä ja maansa eteen jotain. Olisi avain muutokseen, toivoon ja kasvuun.
Aika moni nuori elää ihan normaalia elämää. Yhteiskunnissa, joissa on makaavaa vaurautta, alkaa
Joopa joo, niin pitäisi. Käytännössä se on eri.
Vierailija kirjoitti:
Minun vanhempani olivat myös duunareita ja me lapset kouluttauduimme hyvin (lääkäri, hammaslääkäri ja ekonomi sekä juristi). Neuvoimme ikääntyville vanhemmillemme äänestämään aina kokoomusta ja niin he tekivätkin. Äänestämme aina kokoomusta koko porukka edelleenkin. Piste.
Kokoomus on yrittäjien asialla, ei ihmisten asialla. Yksityistämisen tie vie ameriikan malliin, ja jos siellä on köyhä, on tosi köyhä.
Aloittajan jaksamiset eivät kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä 70-vuotiaatkaan enää ole missään piikomassa olleet. Mutta siihen aikaan kyllä päästiin aina töihin ja todella myös heikkolahjaisemmat löysivät jonkun yksinkertaisen työn. Maailma on muuttunut niistä ajoista paljon enemmän kuin moni ikääntyvistä tajuaakaan.
Jos se töihinpääsy oli noin helppoa, niin miksi sitten satojatuhansia joutui muuttamaan Ruotsiin, Australiaan, Kanadaan työn perässä?
Oli töitä, ja sitten töitä...Paremman palkan perässä siis kokoomuslaisesti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole niin porvari, kuin suomalainen köyhistä oloista tuleva eläkeläinen. Ollaan niin niin kokoomuslaista kun oma eläke on suurempi käymättä mitään kouluja kuin omien lasten palkka, että. Traagista.
Eläkkeeni ei ole suuri, mutta pärjään sillä koska maksoin vähän lisää itse. Olen käynyt myös kouluja. En silti uskaltaisi äänestää vasemmistoa, koska silloin voisi käydä niin, että kouluissa ei enää opittaisi mitään muuta kuin trolliksi palstoille. Tukiverkosto paisuisi liian suureksi kansantalouteen nähden. Ihmiset saattaisivat kuvitella, että mistään ei tarvitse ottaa vastuuta itse, vaan rahat pitää saada aina joltakin toiselta, joka on niiden eteen töitä tehnyt. Saattaisi käydä niin, että heikommat ihmiset katkeroituisivat koska oikotietä onneen ei ole, eikä muiden yli pysty hyppimään.
Kokoomuslaisen motto -oikotie paras, kun vielä yksityistetään, eli ameeriikan tilannetta. OLEN aina vihannut liiallista yksityistämistä, ei ole varaa edes yksityisellä lääkärillä käydä, siksi.
Ja julkista terveydenhuoltoa vaan ajetaan alas, mikä on väärin. KYLLÄPÄ KOKOOMUSLAISILLE PENSKOILLE KELPAA ILMAINEN KOULURUOKA JA TERVEYDEN HOITO.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi kelpaa lapsilisätkin, ja sekään ei riitä niille.
Vierailija kirjoitti:
Näillä vanhuksilla ei ole mitään käryä nykypäivän työn vaativuudesta. Itse puuhastelivat jotain päivisin töissä, eivät käsitä että työ on tänä päivänä 100 kertaa vaativampaa ja hektisempää. Helppo sitä kai oli olla suojatyöpaikassa 40 vuotta. Sen huomaa siitä että kun jäivät eläkkeelle, ei kukaan täyttänyt paikkaa, koska ei ollut tarvetta vaan toimet lakkautettiin.
Jos en tajua nykytöistä mitään, niin kerrotko, miksi minua soitellaan vieläkin töihin. T. 70 +
Vähän saman asian tiimoila olen ottanut yhteen isäni kanssa, mielestäni on duunariosastoa ja haukkua räksyttää miten ihmiset kerjäävät Kelan luukulla ja Trump on mainio mies, työttömät on laiskoja ja Perussuomalaiset on kehityksen kärjessä ja äänestää heitä. Ei jumalauta, oli pakko sanoa, että mitä helvettiä sulle oikein on tapahtunut, et ennen ollut tuollainen, en jaksa kuunnella, lähden...
Vierailija kirjoitti:
Keskieläke on 1800 e/kk, boomereilla jopa pienempi. Kyllä siinä on ihmeissään, miksi omat lapset ei suostu kokoaikatyöhön, vaan haluavat paljon vapaata ja pienen palkan.
Vierailija kirjoitti:
Puuhasteli? Mietipä kahdesti, miten monta 40 kg sementtisäkkiä sinä siirtelet ilman trukkia. Tai kaivoit ojaa lapiolla, pesit pesulassa hienopyykkiä käsin jne. Ei vanhukset aikanaan tehtaassakaan tuijotelleet ruutuja, he olivat siellä työkalut kädessä korjaamassa tai säätämässä, harjalla siivoamassa.
Nykyiset kolmekymppiset ei kestäisi kahta viikkoa vanhempiensa töitä näiden ollessa 30v ikäisiä. Kroppa ei kestäisi eikä etenkään pää.
Täälläkin yksi 75 ja maalla ainakin pohjoisessa elettiin kuin 30-luvulla. Sähköä alettiin saada vasta 1965-75, tämä ei ole uskon asia, olin nimittäin töissä sähkölaitoksella. 1973 rakensin talon ja perustukset kaivettiin lapiolla. Suomessa elettiin aivan eri aikaa etelässä ja pohjoisessa. Peruskouluun pääsi vasta 1963 syntyneet ja sitä ennen oli vanhempien varallisuudesta kiinni saiko edes keskikoulun käydä. Omassa kansakoulussa oli noin yksi/luokka joka pääsi oppikouluun.
Työtä oli pakko ottaa vastaan, oli se mitä tahansa, koska yhteiskunta ei laiskoja elättänyt. Monessa työpaikassa oli ihan olematon palkka ja sitä perusteltiin sillä, että oppii työssä ammatin.
Oma ensimmäinen palkka oli niin pieni, että juuri hengissä pysyi. Seuraavassa paikassa vielä pienempi , eli käteen ei jäänyt mitään. Kotiin oli annettava satanen ja linja-autolippu vei loput. Vaatteet pidettiin loppuun tai vanhoista sai vielä nuorimmille sisarille jotain tuunattua. Tämä on totta, vaikka joku besservisseri muuta väittää.
Kesälomaa taisi olla kolme viikkoa, jos oli koko vuoden ollut töissä. Äitiys loma oli kolme kuukautta, yksi ennen laskettua aikaa ja kaksi syntymän jälkeen, eli revittele nyt ja intä vastaan tai googleta, tosi on.