Onko mahdollista laihtua ilman nälkää?
Kommentit (31)
Ketoosissa ei tarvitse tuntea nälkää ja paino laskee. Sen kanssa voi helposti tulla muita ongelmia kuten ummetusta.
Vierailija kirjoitti:
Helposti. Hommaat itsellesi akuutin ahdistuneisuushäiriön ja keskivaikean masennuksen, niin ruoka vain pyörii suussa ja nieleminen tuntuu mahdottomalta, kun on koko ajan pala kurkussa. Nopeasti laihtuu, eikä nälkä vaivaa.
Nim. Kokemusta on
Tuollaisen häiriön hankkiminen itsetarkoituksellisesti ei välttämättä ole aivan helppoa.
Mitä se nälkä haittaa? Sitä pitää vaan oppia sietämään.
En usko. Itselläni on ollut koko ajan nälkä, kun lopetin iltasyömisen. Karmiva nälkä ja tuntuu ihan kidutukselta elää ilta pelkällä kahvilla :). Mutta olen laihtunut.
Hiilarit pois, kärsit kolme päivää ja sen jälkeen nälkä häviää. (Tarpeeksi rasvaa pitää syödä). Sen jälkeen sitten pätkäpaasto.
Muista suolaa
Vierailija kirjoitti:
Hiilarit pois, kärsit kolme päivää ja sen jälkeen nälkä häviää. (Tarpeeksi rasvaa pitää syödä). Sen jälkeen sitten pätkäpaasto.
Muista suolaa
Oikeasti nälkä häviää. Ainoa tapa jolla voin kokea kylläisyyden tunteen normaaleja annoksia syömällä.
Nälkäisenä ei jaksa laihduttaa.
Pysyvä painonpudotus onnistuu parhaiten, kun syö riittävästi eikä kasvata nälkää.
Joo, rupeat käyttämään piriä, niin kyllä unohtuu syöminen ja nälän tunne katoaa.
On, mutta silloin laihtuu hitaasti. Kokeile sellaisella ruokavaliolla, jolla laihdut max 1kg kuukaudessa. Vähennä kalorit hiilihydraateista ja syö reilusti kasviksia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se vähän haittaa kun päässä sumenee, tärisyttää ja heikottaa. Eikä varmaan toimistossa vieruskaverilla ole kiva kuunnella mun murisevaa mahaa. Lisäksi saan helposti närästystä täysin tyhjästä vatsasta.
Siinä kestää hitsinpitsin kauan, viikkoja ennen kuin kroppa tottuu siihen että se kalorivaje on "uusi normaali" eikä aivot ole heti huutamassa että tarttis sen entisen määrän polttoainetta. Siihen on luullakseni jokaiselle yksilöllisesti toimiva ruokavalio. Mulla ei auta muu kuin sokerin ja hiilareiden absoluuttinen minimointi, ja silloinkin menee työ hukkaan pariksi päiväksi jos kompastuu syömään vähän laskiaispullaa. Taas nälkä päiviksi.
Jotkut muut taas kokee että jos syö kohtuullisen määrän hiilareita niin nälkä pysyy poissa ja laihtuu.
Tässä en siis kommentoi sitä laihtuuko jos syö/ei syö hiilareita tai sokeria, vain sitä mikä minulla itselläni vaikuttaa nälän tunteen läsnäoloon. Tässäkään asiassa ei ole sellaista universaalia totuutta joka toimii kaikille, vaan kannattaa kerätä tietoa useista lähteistä ja etsiä se oma tie joka on jiirissä. Ja kannattaa varautua siihen että nälkä kestää useita viikkoja ennen kuin laantuu.
Niin ja tästäkin on aina ammuttu kun sanon että MINULLA nälän pitää poissa kohtuullinen liikunta, esim. koiralenkit plus pilates tai pyöräilyä useimpina päivinä. Siitä tulee ainakin itselleni sitä energiaa mitä kroppa haluais Runebergintortuista. Korostan että tämä on oma subjektiivinen kokemukseni.
Vierailija kirjoitti:
On, mutta silloin laihtuu hitaasti. Kokeile sellaisella ruokavaliolla, jolla laihdut max 1kg kuukaudessa. Vähennä kalorit hiilihydraateista ja syö reilusti kasviksia.
Taas näitä vauvapalstan ohjeita :D "Vähennä kalorit hiilareista ja syö reilusti hiilareita."
Vierailija kirjoitti:
Nälkäisenä ei jaksa laihduttaa.
Pysyvä painonpudotus onnistuu parhaiten, kun syö riittävästi eikä kasvata nälkää.
Ei tunnu toimivan. Jos syön ns. riittävästi, paino ei putoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se vähän haittaa kun päässä sumenee, tärisyttää ja heikottaa. Eikä varmaan toimistossa vieruskaverilla ole kiva kuunnella mun murisevaa mahaa. Lisäksi saan helposti närästystä täysin tyhjästä vatsasta.
On erotettava pieni nälkä ja heikotusnälkä. Heikotusnälkään asti ei kannata mennä.
Ei jos et ole valmis liikkumaan. Ja kysymyksestä päätellen et ole.
Kitukuurit eivät kanna kovin pitkälle. Herkkujen kieltäminen itseltään kostautuu jossain vaiheessa. Syömättömyys ei auta laihduttamisessa. Syödä pitää, mutta terveellisesti. Itellä paino tällä hetkellä 103kg, toukokuuhun mennessä ainakin muutama kilo pois.
Mun kokemuksen mukaan taas on, semaglutidilla. Oli se aikanaan ketoosillakin, mutta se ei sopinut enää kilpirauhasen räjähdettyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas näitä vauvapalstan ohjeita :D "Vähennä kalorit hiilareista ja syö reilusti hiilareita."
Hiilareiden vähentäminen ei heti meinaa jotain Atkinsin dieettiä. Kasvikset on aika erilaista polttoainetta kuin vaikkapa pasta.
Helposti. Hommaat itsellesi akuutin ahdistuneisuushäiriön ja keskivaikean masennuksen, niin ruoka vain pyörii suussa ja nieleminen tuntuu mahdottomalta, kun on koko ajan pala kurkussa. Nopeasti laihtuu, eikä nälkä vaivaa.
Nim. Kokemusta on