Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voihan kihomato sentään!

Vierailija
04.03.2007 |

Lapsellamme on taatusti kihomatoja, vaikka en ole yhtään vielä bongannutkaan. Voiko olla, että matoja ei näekään ja mihin aikaan illasta niitä pitäisi metsästää? Onko järkeä ottaa matokuuria ihan vain varmuuden vuoksi? Kihomatotartunnalle on ollut erinomaiset olosuhteet, joten olen vain odotellut, koska ne iskevät :/

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja päivittäin tavannut näitä.... Lelut menevät usein suuhun ja sormet samaten. En usko, että on tartunnalta välttynyt, vaikka kodin siisteydestä olemme huolehtineetkin ja käsien pesusta.

Vierailija
2/7 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tartuntaa pitää laittaa nukkumaan mennessä lapselle n. 5cm pätkä teippiä pyllyvakoon. Sen annetaan olla paikoillaan väh. 2 tuntia. Mikäli lapsella on matoja, ne tarttuvat teippiin kiinni, kun tulevat illalla peräaukon suulle munimaan.

(2 kertaa testin tehnyt, muttei onneksi ainakaan vielä matoja ole löytynyt)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku kihomatotapaus ja siitä tiedotettiin suurieleisesti. Kuitenkin tästä on jo useita viikkoja, eikä mitään leviämisen merkkejä ole.

Eli ehkei teilläkään kuitenkaan.

Niitä merkkejä mitä pitää katsella: kutina, lapsi raapii peppuaan, ulosteessa näkyy matoja.

Vierailija
4/7 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen hyvin nukkunut lapsi on alkanut nukkumaan huonosti.... Voihkii ja huutelee unissaan.

Vierailija
5/7 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ahdistaa. ollaan jo 2 kuuria syöty. toivottavasti nyt häipyvät.

Vierailija
6/7 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin aikaan niitä pitäisi etsiä? Itse olen jo usempana viikkona katsonut lampun kanssa noin ½-1 tuntia nukahtamisen jälkeen, mutta ylimääräistä elämään pyllyssä ei näy.

Vierailija
7/7 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsi sattuu kakkaamaan iltasella. Siellä ne luikertelee. Yöks! Tosin lukertelua kestää vain hetken, koska jähmettyvät paikoilleen reagoidessaan hapen kanssa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä