Verenohennuslääke
Te, joilla on verenohennuslääke, niin joudutteko syömään sitä loppuelämänne ja mikä teki sen, että täytyy syödä verenohennuslääkkeitä?
Kommentit (14)
Geenivirhe ja sairastettu veritulppa. Syön lääkettä loppuelämän.
En syö, mutaa pistän kahdesti päivässä loppuikäni. Takana kolme keuhkoveritulppaa.
Onko ollut turvotuksia esim. jaloissa?
Marevan 3kk. Oli veritulppa jalassa. Ei sopinut minulle. Puolet hiuksistakin tippui päästä. Jos tulee uudestaan niin ymmärrän nyt ottaa uudempaa toista lääkettä eikä halpaa rotanmyrkkyä.
Xarelto loppuiän. 36 tulppaa (syvää laskimotukosta) ollut jalassa alta nelikymppisenä. Ei geenivirhettä. Syön lääkettä ihan miten sattuu, viikon kuurin ehkä kerran kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Miehellä on, täytyy syödä loppuikä, syynä tehty pallolaajennus sydäntapahtuman jälkeen.
Myös sydäntapahtuman jälkeinen pallolaajennus. Sen jälkeen verenohennuslääkettä n. 1.5 vuotta. Nyt jo monta vuotta sen syömisen päättymisestä.
Syön Xareltoa loppuiän, syynä kaksi sairastettua laskimotukosta. Tukoksille ei löytynyt altistavaa tekijää tai geenivirhettä.
E-pillerit laukaisivat laskimotukoksen, jonka jälkeen minulla todettiin geenipoikkeama. Söin ensin Marevan ensimmäiset 7 vuotta, jonka jälkeen vaihtanut Xareltoon. Xarelto aivan huippu, ei edes harmita korkeampi hinta.
Onko teillä säännöllistä seurantaa verenohennukseen liittyen? Minulla tuntuu, että lääkärit hoitaa oireitani aina yksitellen. Esim verenohennuksen jälkeen kuukautiset muuttui runsaiksi, mikä aiheutti rauta-arvojen laskun ja sitä kautta lihas- ja nivelsäryt. Sen sijaan, että puututtaisiin alkuperäiseen vikaan (verenohennuksen annostukseen) käyn nyt fysioterapiassa lähetteellä ja toisaalla gyne pohtii kohdunpoistoa, joka varmasti aiheuttaisi omat sivuoireensa.
Vierailija kirjoitti:
Syön Xareltoa loppuiän, syynä kaksi sairastettua laskimotukosta. Tukoksille ei löytynyt altistavaa tekijää tai geenivirhettä.
Sama syy, mutta lääkkeenä marevan.
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä säännöllistä seurantaa verenohennukseen liittyen? Minulla tuntuu, että lääkärit hoitaa oireitani aina yksitellen. Esim verenohennuksen jälkeen kuukautiset muuttui runsaiksi, mikä aiheutti rauta-arvojen laskun ja sitä kautta lihas- ja nivelsäryt. Sen sijaan, että puututtaisiin alkuperäiseen vikaan (verenohennuksen annostukseen) käyn nyt fysioterapiassa lähetteellä ja toisaalla gyne pohtii kohdunpoistoa, joka varmasti aiheuttaisi omat sivuoireensa.
Marevanilla on jatkuvat INR-kontrollit. En ole havainnut mainittavia sivuvaikutuksia.
Veritulppa keuhkoissa. En tiedä kauanko syö. On niin tuore tapaus.
Miehellä on, täytyy syödä loppuikä, syynä tehty pallolaajennus sydäntapahtuman jälkeen.