Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vuokranantaja laittoi asunnon myyntiin ja nyt välittäjä laittoi hirveän pitkän listan miten asunto pitää järjestellä ja siivota

Vierailija
04.02.2025 |

Pitäisi pestä ikkunat ja piilottaa vessasta ja suihkusta kaikki pesuaineet. 

Lista oli pitkä. Pitäisi viedä jopa osa tavaroista pois kuvaamisen ajaksi. 

Pitääkö minun suostua tekemään kaikki mitä ehdottavat?

Monta tuntia menisi kun raivailee tavarat pois ja sitten laittelee takaisin. Vessaharjakin pitäisi kuulemma piilottaa. 

Totta kai siivoan ja järjestelen asunnon nätiksi, mutta tuntuu kohtuuttomalta, että minun, vuokralaisen, joka ei hyödy myynnistä mitään - päinvastoin, joudun käyttämään näin paljon aikaa ja vaivaa. 

Kommentit (144)

Vierailija
121/144 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyödyt sinä tuosta sen että saat ehkä jatkaa asumista. Jos näyttää että olet epäsiisti vuokralainen pääset pakkaamaan lopullisesti.

Ei kun päinvastoin, kukaan ei halua ostaa asuntoa ja ap saa jäädä.

Vierailija
122/144 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse kiemurrella minkään mukaan. Joko on kohtelias ja tekee sen mitä pyydetään, tai sen mikä itsestä tuntuu kohtuulliselta, tai sitten ei. Yleensä tervepäiset ihmiset ovat yhteistyökykyisiä eikä heillä ole mitään katkeruuksia vaikka itseään paremmassa asemassa olevia kohtaan ja voivat jopa vuokralaisen ominaisuudessa toimia toista huomioonottaen. Ei se ole mitään ydinfysiikkaa. TOki jokaisella on oikeus olla toimimatta ja saada itselleen  kyseenalainen maine, joka voi pahimmillaan johtaa siihen, että vuokrasopimusta ei uusita, jos uusi ostaja on myös asuntosijoittaja ja aikoo asunnon kuitenkin vuokrata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/144 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet asuntosijoittaja:    " ...minulle silti on osunut yhteistyökykyisiä vuokralaisia..."

Siis kerrohan vielä miten tuo tekee minusta asuntosijoittajan?

Vierailija
124/144 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet asuntosijoittaja:    " ...minulle silti on osunut yhteistyökykyisiä vuokralaisia..."

Sinun pitäisi se itsekin tietää. 

Vierailija
125/144 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Asuntosijoittamisessa pääsääntöisesti tuottoa tehdään joko vuokraamalla asuntoa vuokralaiselle tai myymällä asunto voitolla eteenpäin."

Google sen kertoo. Toki jos et ota rahaa vastaa, niin ehkä asia on toinen.

Vierailija
126/144 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse kiemurrella minkään mukaan. Joko on kohtelias ja tekee sen mitä pyydetään, tai sen mikä itsestä tuntuu kohtuulliselta, tai sitten ei. Yleensä tervepäiset ihmiset ovat yhteistyökykyisiä eikä heillä ole mitään katkeruuksia vaikka itseään paremmassa asemassa olevia kohtaan ja voivat jopa vuokralaisen ominaisuudessa toimia toista huomioonottaen. Ei se ole mitään ydinfysiikkaa. TOki jokaisella on oikeus olla toimimatta ja saada itselleen  kyseenalainen maine, joka voi pahimmillaan johtaa siihen, että vuokrasopimusta ei uusita, jos uusi ostaja on myös asuntosijoittaja ja aikoo asunnon kuitenkin vuokrata.

Voiko tuota kommenttia tulkita niin, että jos ei tee mitä pyydetään vastikeettomasti niin on epäkohtelias, muuta kuin tervepäinen, yhteistyökyvytön, katkera ja henkilö jota saa mustamaalata vapaasti (miten muuten se maine leviäisi).

Toistaiseksi voimassa olevan vuokrasopimuksen velvoitteet siirtyvät sellaisenaan uudelle omistajalle ilman että vuokrasopimusta pitää uusia. Mahdolliset kohtuuttomat sopimusehdot poislukien.

Vierailija
127/144 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Asuntosijoittamisessa pääsääntöisesti tuottoa tehdään joko vuokraamalla asuntoa vuokralaiselle tai myymällä asunto voitolla eteenpäin."

Google sen kertoo. Toki jos et ota rahaa vastaa, niin ehkä asia on toinen.

Google kertoo myös että Asuntosijoittaja on henkilö, joka sijoittaa varojaan asuntoihin ja tavoittelee sitä kautta tuottoa joko asunnon arvonnousun ja/tai vuokratuoton kautta. Minä en ole sijoittanut varojani asuntoon tehdäkseni sillä voittoa, vaan saadakseni kodin. Elämä vain vei muualle. En muutenkaan ihan tajua miksi olen nyt muka jotenkin paha ihminen jos vuokraan sitä jollekin jolle ei ole mahdollista ostaa omaa.

Vierailija
128/144 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko tuota kommenttia tulkita niin, että jos ei tee mitä pyydetään vastikeettomasti niin on epäkohtelias, muuta kuin tervepäinen, yhteistyökyvytön, katkera ja henkilö jota saa mustamaalata vapaasti (miten muuten se maine leviäisi).

Toistaiseksi voimassa o

- ja uusi omistaja voi irtisanoa vuokrasopimuksen. Siivottomasta tai yhteisktyökyvyttömästä vuokralaisesta pääsee sillä lailla eroon. Toki täytyy noudattaa irtisanomisaikaa.

Vierailija
129/144 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toistaiseksi voimassa o

Tulkita voi ihan miten haluaa, mutta se ei välttämättä ole totuus.

Vierailija
130/144 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

voi ei miksi hän luopuu noin yhteiskykyisestä vuokralaisesta??? saat varmaan suositukset kun seuraavaa vuokranantaja uhria etsit.

Mitkä ihmeen suositukset?!?

Varmaan jossain hesoissa tarvitaan. 

Vierailija
131/144 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsi tukevampi vuokra asunto . VVO ja sato vuokraa pysyviä tosin vuokrat on kovia. Ota kimppa asunto jonkun kanssa puolita vuokra. Ota Alivuokralainen. Surkeita kaksioita löytyy suunnalta Lappeenranta halvalla mutta omistus asuntoja silti niissä voi asua. kaksion voi aina jakaa puoliksi kulut tai vuokraa huoneen. Pääasia että on paikka missä asua. 

Mitä sä lässytät?

Vierailija
132/144 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita BDSM välineitä esille, muutama käytetyn näköinen ruisku ja rotanloukko. Pikku källi asunnonmyyjälle, että saa mahd. huonon hinnan.

Vierailija
133/144 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yritti samaa. Sanoin että saa tulla ottamaan kuvia sen jälkeen kun vuokrasopimus on päättynyt. 

Ei todellakaan asunnonmyynti-ilmoituksessa tule näkymään mun sisustus ja huonekalut. 

Vierailija
134/144 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle valitettiin siitä että olin jo ennen kuvaajaa ehtinyt roudata puolet huonekaluista pois, ja kämppä oli vähintään mielenkiintoisen näköinen (tyyliin iso kaksio missä keskellä olohuoneen lattiaa parisänky, televisio ruokapöydän päällä, ei verhoja ikkunoissa). Totesin että voi voi. 

Vierailija
135/144 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en sallisi otettavan kuvia julkisuuteen omaisuudestani, eikä se taida oikein laillistakaan olla. Jokaisella on oikeus kotirauhaan ja yksityisyyteen.

Vierailija
136/144 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tuntuu kuvittelevan, että asunnon uusi omistaja aikoo laittaa asunnon vuokralle. Sehän voi tulla hänen omaan käyttöön.

Joku tuntuu myös luulevan, että vuokralaisen uusi vuokranantaja katsoo netistä asunnon myynti-ilmoituksen kuvat ja päättelee, että siinäpä on siisti tai epäsiisti vuokralainen. Mistä se uusi vuokranantaja tietää, missä asunnossa vuokralainen on asunut?

Vierailija
137/144 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella huvittavia nämä, jotka uhkailevat jollain ihme suosituksilla, joita vuokranantaja jättää antamatta, jollei ala tekemään listan mukaisia asioita, kun asunto myydään alta.

Itse vuokranantajana olisin enemmän huolissani omasta maineestani eli siitä, mitä vuokralainen mahdollisesti niissä näytöissä kertoo minusta vuokranantajana tai myytävänä olevasta asunnosta. En uskaltaisi jättää vihaista vuokralaista kertomaan, vaan todella hyvittäisin kulut jne. Ei olisi kivaa, että vuokralainen siellä läpättää, miten hankala taloyhtiö, ketä kyyliä siellä asuu, kuinka paljon lapsiperheet metelöi jne. ostajalle.

Sehän on ihan sama, onko totta vai ei, tietysti ihmiset uskoo häntä, joka siinä jo nyt asuu. Jos välttämättä välittäjä haluaisin vessanharjat piiloon, käskisin hänen piilottaa ne itse vaikka laatikkoon ja vieköön autoonsa. Sen verran saa välittäjäkin tehdä töitä provikkansa eteen, vuokralaiselle se ei kuulu.

Vierailija
138/144 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin semmoinen se maine on. Voi vaikka saada vuokranantajana sellaisen maineen, että pyytelee aivan kohtuuttomia, jolloin hyviä, asunnosta huolta pitäviä vuokralaisia on vaikea saada. Saa vaan ennakkoon siten asennoituvia, että sama se on minkä paskan paskalle tekee.

Kyseenalainen maine vuokranantajana tarkoittaa, että maksukykyiset, siistit vuokralaiset karsiutuu pois.

Vierailija
139/144 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen viisaus nuorilla akateemisilla kuulin, älä koskaan vuokraa sijoittajilta.

Instituutiot osaavat omistaa eivätkä yllätä myynneillä ja virityksillään jotka ovat mitä ovat

Vierailija
140/144 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole velvollisuutta tehdä mitään. Välittäjä ei voi tuollaista vaatimusta esittää.