Vuokranantaja laittoi asunnon myyntiin ja nyt välittäjä laittoi hirveän pitkän listan miten asunto pitää järjestellä ja siivota
Pitäisi pestä ikkunat ja piilottaa vessasta ja suihkusta kaikki pesuaineet.
Lista oli pitkä. Pitäisi viedä jopa osa tavaroista pois kuvaamisen ajaksi.
Pitääkö minun suostua tekemään kaikki mitä ehdottavat?
Monta tuntia menisi kun raivailee tavarat pois ja sitten laittelee takaisin. Vessaharjakin pitäisi kuulemma piilottaa.
Totta kai siivoan ja järjestelen asunnon nätiksi, mutta tuntuu kohtuuttomalta, että minun, vuokralaisen, joka ei hyödy myynnistä mitään - päinvastoin, joudun käyttämään näin paljon aikaa ja vaivaa.
Kommentit (144)
voit laittaa tavarasi vaikka pahvilaatikkoon, tai muovikassiin tai ämpäriin, joka kuvaajan on helppo siirtää pois tieltä kuvauksen ajaksi
Vierailija kirjoitti:
voit laittaa tavarasi vaikka pahvilaatikkoon, tai muovikassiin tai ämpäriin, joka kuvaajan on helppo siirtää pois tieltä kuvauksen ajaksi
Ihan rehellinen kysymys.
Nykyään kun on toi älyluuri,jolla voi poistaa kuvista vaikka ihmisen..
Niin miksi vaivautua kuvien takia siirtämään?
Onko joku laki joka kieltää?
Lakia tuntematta vastaan silti: Jos vuokrasopimuksesi on toistaiseksi voimassaoleva tai määräaikainen ajan X, tai on poikkeusehtoja kuten vuokranantajan vaihtuminen omistussuhteisiin vedoten, kannattas totella kuten välittäjä pyytää. Jos sinulla on määräaikaista vuokrasopimusta jäljellä, se tullaan heti purkamaan uuden omistajan löydyttyä mikäli vaikutat huonolta tai epäsiistiltä vuokralaiselta. Jos taas on toistaiseksi voimassaoleva sopimus ilman erillistä ehtoa vuokranantajan vaihtumisesta (mitä epäilen), sinun vuokra-aika voidaan silti irtisanoa irtisanomisajan puitteissa. Sitä(kin) edesauttaa sinun huono vuokralaisuutena oleminen. Omistajan asunnolla on oma oikeus myydä asunto pois ja vuokralainen on tällöin aina hyvin heikossa asemassa.
Vierailija kirjoitti:
Lakia tuntematta vastaan silti: Jos vuokrasopimuksesi on toistaiseksi voimassaoleva tai määräaikainen ajan X, tai on poikkeusehtoja kuten vuokranantajan vaihtuminen omistussuhteisiin vedoten, kannattas totella kuten välittäjä pyytää. Jos sinulla on määräaikaista vuokrasopimusta jäljellä, se tullaan heti purkamaan uuden omistajan löydyttyä mikäli vaikutat huonolta tai epäsiistiltä vuokralaiselta. Jos taas on toistaiseksi voimassaoleva sopimus ilman erillistä ehtoa vuokranantajan vaihtumisesta (mitä epäilen), sinun vuokra-aika voidaan silti irtisanoa irtisanomisajan puitteissa. Sitä(kin) edesauttaa sinun huono vuokralaisuutena oleminen. Omistajan asunnolla on oma oikeus myydä asunto pois ja vuokralainen on tällöin aina hyvin heikossa asemassa.
Näinhän se on. Ostin itselleni erään sijoitusasuntoni toiselta asuntosijoittajalta. Asunnossa oli vuokralainen. Vuokrasopimuksen irtisanominen oli mahdollista noin 3 kuukautta kaupan jälkeen + tietysti sitten irtisanomisaika. Asuntonäytöllä laitoin merkille asunnon yleisen siisteystason ja muita pieniä redflag merkkejä. Kun minun ostotarjoukseni hyväksyttiin, niin tein samalla päätöksen vuokrasopimuksen irtisanomisesta. Ihan sen perusteella, että vuokralaisesta jäi sellainen kuva ettei asuntoa ehkä pidetä tarpeeksi hyvässä kondiksessa. Sen jälkeen tin pientä pintaremonttia ja asunto uudelleen vuokralle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan rehellinen kysymys.
Ihan vaikka kohteliaisuudesta ja halusta olla yhteistyökykyinen. Ihme, että noinkin yksinkertaisia asioita pitää nykypäivänä ihmisille muistuttaa. Se kohteliaisuus ja yhteistyökyky voi kantautua vaikka vuokranantajan korviin, tai seuraavalle vuokranantajalle (he saattavat tuntea toisensa) ja auttaa vuokralaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan rehellinen kysymys.
Ihan vaikka kohteliaisuudesta ja halusta olla yhteistyökykyinen. Ihme, että noinkin yksinkertaisia asioita pitää nykypäivänä ihmisille muistuttaa. Se kohteliaisuus ja yhteistyökyky voi kantautua vaikka vuokranantajan korviin, tai seuraavalle vuokranantajalle (he saattavat tuntea toisensa) ja auttaa vuokralaista.
Kohteliasta on olla yrittämättä teettää ilmaiseksi töitä vuokralaisella.
Vierailija kirjoitti:
Sano itse irti se vuokrasopimus ja muuta pois, muuttamaanhan sä joudut joka tapauksessa. Siihen asti en tekisi mitään järjestelyjä esittelyä varten.
Voit sabotoida myyntiä niin kämppä säilyy.
Mä sanoisin että en siivoa ja itse asiassa en halua, että kukaan käy tässä asunnossa, koska tämä on mun koti nyt. Esittele sitten, kun olen muuttanut pois. Myyjä saa uhkailla kuinka paljon vaan ja itse asiassa varmaan odottaisin irtisanomisilmoitusta ja sitten olisin vielä puoli vuotta siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa pirun vaikeeta nostaa pesuaineet kylppäristä vaikka makuuhuoneen puolelle siksi aikaa kun sitä kylppäriä kuvataan. Miten te ihmiset oikein osaattekin tehdä pikkuasioista muka ihan ylivoimaisia?
Jos olisit fiksumpi, tajuaisit mikä sinulta meni ohi. Kuten muutamalta muultakin kovalta asuntosijoittajalta. Kommenteista päätelllen.
Kyseessä siis yksityinen vuokranantaja, eli asuntosijoittaja. Tällä vuokranantajalla ei ollut kanttia ottaa itse yhteyttä vuokralaiseensa, vaan pisti välittäjän kautta kohtuuttoman vaatimuslistan.
Ihminen se vuokralainenkin on. Itse en tuossa tilanteessa vaivautuisi vuokralaisena edistämään millään tavalla myyntiä, mikä ei lain mukaan minua velvoita.
Yksityinen vuokranantaja ei välttämättä ole asuntosijoittaja. Minulla esimerkiksi on oma asuntoni vuokralla ihan vaan siksi koska itse olen muuttanut muualle, eikä nyt ole oikein hyvä aika lähteä sitä myymäänkään. Samasta syystä joudun hoitamaan kaikki asuntoon liittyvät asiat välittäjän kautta. Onneksi minulle silti on osunut yhteistyökykyisiä vuokralaisia, silloin sitä itsekin mielellään joustaa jos vuokralaisella on ongelmia esimerkiksi maksaa eräpäivään mennessä. Toki voi myös jääräpäisesti huutaa vain omien oikeuksiensa perään, mutta silloin on aika turha odottaa mitään myönnytyksiä vastapuoleltakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan rehellinen kysymys.
Ei mulla ainakaan olisi edes aikaa tuollaiseen. Jos ei perussiisti kämppä kelpaa, niin sitte ei voi mitään. Uuden vuokra-asunnon saa aina rahalla. Yksinkertaista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan rehellinen kysymys.
Toiselta ollaan viemässä kotia (todennäköisesti) alta ja sitten pitäisi kumarrella jonkin välittäjän PITKÄN vaatimuslistan mukaan?
Vuokralordi siellä selän takana ei edes uskalla itse kertoa ja keskustella tulevasta myynnistä.
Pitäkää tunkkinne sanoisin ja lähtisin, koska pitää lähteä kuitenkin.
Tuo on ärsyttävä tilanne. Itsellä kävi niin, että välittäjä oli kuvannut samalla asunnon, kun kävi siellä. En muista enää, miksi käynti meni niin, etten ollut kotona enkä tiennyt kuvaamisesta. Ärsytti, kun netissä oli kuvia, joissa näkyi koko kotini.
Mutta varsinainen riesa olivat näytöt! Monta viikkoa piti pitää koti tiptop ja poistua näyttöjen ajaksi, joita tuli lyhyellä varoajalla. Tuli kalliiksi, kun menimme mieheni kanssa aina ulos syömään näyttöjen ajaksi. Ei keksitty muutakaan paikkaa loppusyksystä, kun ulkona ei tehnyt mieli olla.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ärsyttävä tilanne. Itsellä kävi niin, että välittäjä oli kuvannut samalla asunnon, kun kävi siellä. En muista enää, miksi käynti meni niin, etten ollut kotona enkä tiennyt kuvaamisesta. Ärsytti, kun netissä oli kuvia, joissa näkyi koko kotini.
Mutta varsinainen riesa olivat näytöt! Monta viikkoa piti pitää koti tiptop ja poistua näyttöjen ajaksi, joita tuli lyhyellä varoajalla. Tuli kalliiksi, kun menimme mieheni kanssa aina ulos syömään näyttöjen ajaksi. Ei keksitty muutakaan paikkaa loppusyksystä, kun ulkona ei tehnyt mieli olla.
Sinun ei olisi ollut pakko suostua mihinkään tuosta mitä kerroit.
Vierailija kirjoitti:
Asian suhteen olisi voinut selvittää rikottiinko tuossa jotenkin kotirauhaa kun ei sovittu käynnistä. Kuvien julkaiseminen ei saisi loukata yksityisyyttä rikoslain "yksityisyyselämää loukkaava tiedon välittäminen" pykälän mukaisesti. Lisäksi henkilökohtaisten esineiden kuvaamisen ja kuvien julkaisun suhteen voisi tulla kyseeseen tietosuoja-asetuksen vastainen toiminta.
Mitää velvollisuutta poistua näyttöjen ajaksi ei pitäisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa pirun vaikeeta nostaa pesuaineet kylppäristä vaikka makuuhuoneen puolelle siksi aikaa kun sitä kylppäriä kuvataan. Miten te ihmiset oikein osaattekin tehdä pikkuasioista muka ihan ylivoimaisia?
Jos olisit fiksumpi, tajuaisit mikä sinulta meni ohi. Kuten muutamalta muultakin kovalta asuntosijoittajalta. Kommenteista päätelllen.
Kyseessä siis yksityinen vuokranantaja, eli asuntosijoittaja. Tällä vuokranantajalla ei ollut kanttia ottaa itse yhteyttä vuokralaiseensa, vaan pisti välittäjän kautta kohtuuttoman vaatimuslistan.
Ihminen se vuokralainenkin on. Itse en tuossa tilanteessa vaivautuisi vuokralaisena edistämään millään tavalla myyntiä, mikä ei lain mukaan minua velvoita.
Yksityinen vuokranantaja ei välttämättä ole asuntosijoittaja. Minulla esimerkiksi on oma as
Olet asuntosijoittaja: " ...minulle silti on osunut yhteistyökykyisiä vuokralaisia..."
Ei missään tapauksessa ole sinun velvollisuutesi. Ostajaehdokkaat tietävät kyllä,että asunnossa on vuokralainen ja ei ole sinun asiasi siivota toisten asuntoja. Niin kauan kuin sinulla on hallinta-oikeus, voit jättää vaikka likaiset astiat tiskialtaaseen näytön ajaksi-itse siivoaisin pois ainoastaan arkaluontoiset asiakirjat,arvotavarat ja kaiken,mikä antaisi vihjeitä siitä,kuka asunnossa asuu. Ole yhteydessä siihen välittäjään ja ilmoita, että tuollaiset asiat eivät sinulle lain mukaan kuulu. Loppuu se rutina. Eriasia sitten,jos vuokranantaja haluaa tehdä sopimusrikkomuksen ja lopettaa vuokrasopimuksesi ilman asiallista syytä-silloin voit viedä jutun oikeuteen,mutta tuskinpa tuo omistaja sellaiseen jaksaa lähteä. Missään tapauksessa et ala mitään sisutuksia laittelemaan,miten lapanen ja höynäytettävä voi ihminen olla!
Jos on hyvä tuuri, haluaa hän edelleen vuokrata asunnon. Jos vaikutat siistiltä ja fiksulta , saat ehkä pitää kotisi.
MIETI SITÄ.
Kuvaaja voi jälkikäteen poistaa kuvasta ei toivotut esineet, joten miksi vaivautua.
Käske sen ottaa kuvat ja poistaa ite kuvista ne vessaharjat yms.
Aika helppoa nykyään ihan perusluurilla.
Tai tarjoudu itse ottamaan kuvat.
Ne mitään kovin laadukkaita ole ikinä kun kuvia netistä katsoo