Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jos kaikkien ihmisten Suomessa pitäisi maksaa oma terveydenhoitonsa täysimääräisesti

Vierailija
04.02.2025 |

Ja jos ei olisi rahaa, potkittaisiin kadulle kuolemaan. Ihmiset oppisivat pitämään huolta itsestään.

Kommentit (182)

Vierailija
41/182 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kulkisit siis tuolla pakkasessa ja katujen varsilla makaisi jäykistyneitä ruumiita pakkasessa. Osa ehkä vielä valittaisi hiljaa ja anoisi armoa. Kulkisitko sinä vain kylmästi ohi? 

Erilaiset uskonlahkot ja laupiaat huijarisaarnaajat saisivat taas tilaisuutensa. 

Vierailija
42/182 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten koko ikänsä terveellisesti elänyt vanhus pitää huolta itsestään, kun hän sairastuu muistisairauteen? 

Ehkä silloin on jo käytössä eutanasia, joten voi valita sen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/182 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvähän se olisi. Terveys pysyy kunnossa ennaltehkäisemällä, ei jälkiä korjaamalla. Lisäksi lääketeollisuus aiheuttaa itse aivan mielettömän kasan ongelmia steroideilla, antibiooteilla, r aiskauksilla, jne. Isosti vaan siis paikkailevat omia ja muiden teollisuudenalojen (esim. ruokateollisuus) aiheuttamia ongelmia. Nämä ongelmat poistuisivat poistamalla koko teollisuudenalan

Kannattaa myös jättää väliin lapsien synnyttäminen, ettei tule synnytysvaurioita. 

Vierailija
44/182 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just. Jos kaadut fillarilla selvinpäin ja sulta menee luita poikki, niin maksa koko helahoito itte, tai kärsi ilman hoitoa...

Jeeeeee!

Olis kiva nähdä kun sinä - ilman vakuutuslaitoksen apua tai Kelan apua tai yhteiskunnan turvaa - maksat vaikkapa jonkin veritulpasta johtuneen terveysongelman, tai neurokirurgisen toimenpiteen.... 

Minä kuule haluan nähdä sen kun sinä maksat!

Vierailija
45/182 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järjetön väite, että ihmiset muka "oppisivat" huolehtimaan itsestään, jos joutuisivat itse maksamaan hoitokustannukset. Vaikka kuinka huolehtisi itsestään, söisi kasvisruokaa, liikkuisi jne., niin sellaisetkin ihmiset lopulta yleensä sairastuvat ja tarvitsevat hoitoa.

Ja mitään käsitystä siitä, paljonko moni hoito maksaa, ei ap:llä ilmeisestikään ole...? Esimerkiksi oman nuoren syöpäleikkaus yliopistosairaalassa maksoi kymmeniä tuhansia euroja. On todella lottovoitto syntyä Suomeen, koska siitä ei jäänyt kuin tavallinen sairaalamaksu ja poliklinikkamaksu maksettavaksi.

Yksityinen sairausvakuutus on keksitty. Kyllä ihmiset helposti oppivat siitä huolehtimaan, osataanhan nytkin kilpailuttaa sähkösopimukset ja muut vakuutukset.

Kaikki vakuutukset (etenkin pakolliset) tuppaavat vain olemaan sellaisia että raha kelpaa (kellekäs ei) mutta korvaamiseen ei löydy vahinkotapauksessa minkäänlaista motivaatiota.

Vierailija
46/182 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järjetön väite, että ihmiset muka "oppisivat" huolehtimaan itsestään, jos joutuisivat itse maksamaan hoitokustannukset. Vaikka kuinka huolehtisi itsestään, söisi kasvisruokaa, liikkuisi jne., niin sellaisetkin ihmiset lopulta yleensä sairastuvat ja tarvitsevat hoitoa.

Ja mitään käsitystä siitä, paljonko moni hoito maksaa, ei ap:llä ilmeisestikään ole...? Esimerkiksi oman nuoren syöpäleikkaus yliopistosairaalassa maksoi kymmeniä tuhansia euroja. On todella lottovoitto syntyä Suomeen, koska siitä ei jäänyt kuin tavallinen sairaalamaksu ja poliklinikkamaksu maksettavaksi.

Yksityinen sairausvakuutus on keksitty. Kyllä ihmiset helposti oppivat siitä huolehtimaan, osataanhan nytkin kilpailuttaa sähkösopimukset ja muut vakuutukset.

Yksityisessä sairausvakuutuksessa on sellainen erikoinen ongelmatilanne, että yksityiselle lääkäriasemalle vakuutuksen turvin mentäessä tehdään kyllä kaikki mahdolliset ja mahdottomat testit, kun se potilas ei sitä itse maksa eikä lääkäri ole tilivelvollinen maksajalle (vakuutusfirmalle) toisin kuin julkisen puolen lääkäri on tilivelvollinen maksajalle (veronmaksajille).

Tästä on monet tutkijat toitottaneet jo pitkään, että osa suomalaisista ylitestataan ja pidetään huolta liikaakin, kun taas osaa ei testata koskaan eikä välttämättä pidetä huolta lainkaan.

Toisaalta yksityisten sairausvakuutusten hinnat ovat nousseet pilviin maksajille eli sen vakuutusyhtiön niille jäsenille, joilla sairauskuluvakuutus on. Että tavallaan sitä maksetaan. Mutta tuosta "liikahoitamisesta" sitten myös maksetaan. Ja yksityiset firmat eli vakuutusyhtiöt, niillä on paljon työntekijöitä joille maksetaan mahdollisesti suurempaa palkkaa kuin Kelan virkailijoille, ja jonkunhan nuokin palkkamenot pitää maksaa.

Sinänsä on kiinnostava ajatusleikki, mitä tapahtuisi vakutuusmaksuille, jos kaikki maksukykyiset suomalaiset rösäytettäisiin kertaheitolla yksityisten vakuutusyhtiöiden asiakkaiksi.

Itse olen Kelan ja kansallisen, veronmaksajien rahoilla rahoitettavan sosiaaliturvan kannalla. Todennäköisesti aika moni poliittisista päättäjistäkin ymmärtää hyötyneensä itse elämänkaarensa aikana kansallisesta sosiaalivakuutuksesta. Valtaosa on syntynyt julkisessa sairaalassa, ja siitä se asiakkuus on lähtenyt.

Vierailija
47/182 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kulkutaudit ja monipuoliset sukupuolitaudit kokisivat uuden tulemisen, kun niitä ei kukaan hoitaisi. :D

Vierailija
48/182 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, silleen ne Amerikassakin toimii. American Dream.

Eikä kaikilla siellä ole varaa vakuutuksiin?

Niinkö se on?

Vierailija
49/182 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhustenhuollon ongelmat ainakin ratkeaisi muutamassa vuodessa.

Mutta vastaavan hoidon tarpeessa olisivat entistä nuoremmat. 

Vierailija
50/182 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, mut einä tuossa vakuutussysteemissäkään henkilö itse maksa koko hoitoaan. Se hoito tulee maksetuksi koko vakuutusporukan rahoilla ja vakuutusyhtiön varmaankin sijoitustoiminnasta saaduilla varoille.

Ei se ole sitä että ITSE MAKSAT KOKONAAN!

Vierailija
51/182 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan ne jotka ei piittaa terveydestään eivät käytä terveydenhuoltoa kunnes vasta terminaalivaiheessa. Itsestään välittävät taas käyttävät sitä yhtenään. Jos itsestään välittämättömät alkaisivat itsestään ja terveydestään välittämään ja sitä terveydenhuoltoa käyttämään, niin sitten se vasta kaatuisikin.

Tämä sai muistamaan sen, että 10 prosenttia aiheuttaa 80 prosenttia terveydenhoidon kuluista. Olisi siis järkevintä katsoa mitä niille 10 prosentille kannattaa tehdä. Luku on muistaakseni Kelan tutkimuksesta kaivettua, voi löytyä Googlellakin.

Vierailija
52/182 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä varmaan olisi terveydenhoitojärjestelmää ollenkaan, ei juuri kellään ole varaa maksaa niitä hintoja, niin "myynnin" puuttuessa ne firmat olisivat katsoneet toiminnan kannattamattomaksi Suomessa.

Millä rahalla luulet, että terveydenhuoltojärjestelmä Suomessa tällä hetkellä rahoitetaan? Keskituloisten verovaroilla pääosin ja siihen on edelleen varaa.

Millä todennäköisyydellä julkinen terveydenhuoltojärjestelmä säilyisi, jos poistettaisiin koko kansaa koskeva sairausvakuutusjärjestelmä?

Se olisi kuulkaa rauniokasa, jonka päällä erilaiset pörriäiset pörräisivät ja pihlajanoksat heiluisivat tuulessa rauniolinnan päällä.

Vierailija
53/182 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikesta maksettaisiin täysi hinta ilman mistään tulevaa huojentavaa tukea, niin silloin me ei kyllä tarvita mitään julkista terveydenhoitoakaan. Meillä olisi eri tasoisia yksityisiä hoitajia, puoskareita joukossa, joilta saa mitä saa.

Näin se menis!

Vierailija
54/182 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän täällä silloin olis enää edes sairaaloita, nehän romahtais rahan puutteeseen päivissä. 

Vierailija
55/182 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistäkääs nyt ne ylimieliset ensin maksamaan ja heidän läheisetkin. Vielä vähän avitetaan vaivojen syntymistä ja avot meillä on testi! 

Ylimieliset ja alunperin keskituloisilta perheistä tai ei niin köyhistä tulevat sopivat testikappaleiksi!

Luulivat olevansa jotsin. Mutta hei jos pitää tehdä jopa rikoksia osoittaakseen jotain? Äly hoi! 

Vierailija
56/182 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin on, mutta aloituksessa piti maksaa kaikki itse täysimääräise

Vilket medför att det inom ett dygn från stiftandet av den lagen finns privata försäkrare på marknaden. Att skaffa en försäkring är en form av att betala själv. Hur är det med huset du bor i, har du en brandförsäkring? Om inte, har hyresvärden eller fastighetsbolaget en sådan? Svaret är ja, så vilken är skillnaden mot en frivillig sjukförsäkring? Varför skall sjukvården och utbildningen vara alternativlösa i Finland?

Vierailija
57/182 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin kuollut.

T: Epileptikko

Vierailija
58/182 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vakuutukset olisi parempi. Jokainen maksaa itse kaiken, jolloin myös sairaushistoria vaikuttaa maksuihin. Sosialismin ikävä puoli on se, että ihmiset eivät voi elää vapaasti, vaan heitä aivopestään elämään jollain tietyllä tapaa, jotta he tuottavat paljon rahaa tuottamattomien byrokraattien elättämiseksi. Kuollessa vielä sosialisoidaan loputkin perintöverojen muodossa.

Ihmisiä aivopestään mm. ostamaan viisi suklaalevyä kympillä. Siinä karkkitehtaan herraporras, kaupan portaat, markkinoinnin miehet ja naiset saavat palkkansa, kun lihavaksi äityvä suomalainen heitä elättää. Ja jossain kohtaa apajille kärkkyy vielä tanskalainen lääkefirmakin.

Kapitalismin ikävä puoli on se, että ihmiset eivät voi elää vapaasti, vaan heitä aivopestään ostamaan kaikkea haitallista, jotta he tuottavat paljon rahaa mitään järkevää tuottamattomien tehtailijoiden, kauppiaiden ja markkinamiesten elättämiseksi.

Vierailija
59/182 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just. Jos kaadut fillarilla selvinpäin ja sulta menee luita poikki, niin maksa koko helahoito itte, tai kärsi ilman hoitoa...

Jeeeeee!

Olis kiva nähdä kun sinä - ilman vakuutuslaitoksen apua tai Kelan apua tai yhteiskunnan turvaa - maksat vaikkapa jonkin veritulpasta johtuneen terveysongelman, tai neurokirurgisen toimenpiteen.... 

Minä kuule haluan nähdä sen kun sinä maksat!

Kan man vara mera finne än så? Kortsiktig och skadeglad i förhand.

Vierailija
60/182 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakuutusyhtiöt olisivat mielissään.

JOs vakuutusyhtiö maksaa, silloin ihminen ei kyllä itse maksa sitä koko hoitoaan!

Silloin sen maksaa vakuutusyhtiö, ei vakuutuksenottaja!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän