Joulu- / kausivalot jotka ei hajoa heti
Onko kokemusta minkä merkkiset valosarjat ovat kestäviä? Tuntuu, että parissa vuodessa joku pätkä, tai jopa useampi pätkä valoja lakkaa palamasta aina.
Tänä vuonnakin jouduin laittamaan pieneen kuuseen kaksi sarjaa, kun niin vähäinen osa valoista enää toimi (lentää roskiin, kun korjataan pois) ja yhdet valot ei toimineet enää ollenkaan. Ärsyttävää, kun eivät ole mitään halpoja ostaa aina uusia.
Airamit on ehkä olleet kestävimpiä, mutta niitä ei kaupoissa kauheasti näy enää.
Kommentit (19)
Ei sellaisia olekaan.
Suuri osa taas toimimattomia, jotka viime vuonna olin pannut säilöön.
Varalamppujakaan ei kannata ostaa, kun koko kynttelikön saa halvemmalla.
Jättää Rustan ja Tokmannin valot ostamatta niin toiveita kestää.
Airam tai Osram. En tiedä onko Tungsramia enää. Sähkö- ja valaisinliikkeestä kannattaa ostaa. Ei missään nimessä Tokmanneja tai Temuja.
Jos maksaa alle 50e, niin on todennäköisesti pelkkää roskaa.
Airamia löytyy Prismasta ja Cittareista. Toki nelin voivat hajota.
Verkkovirtaan kytkettävät usein kestävimpiä.
Itse tykkään himmeämmästä valosta, joten verkkovirralliset monesti liian kirkkaita. On minulla patterillisiakin, jotka kestäneet vuosia. Olikohan jotain Housea tmv. Toisaalta pari viikkoa sitten ostettu Lidlin pikkuvalo hajosi muutamassa päivässä.
Ei Claes Olsoniin. Sieltä ostamani tuotteet hajonneet, eivät pelkästään kausivalot.
En ole halpakaupoista ostanut koskaan, vaan esim. Citymarketista tai Prismasta. Verkkovirtaan kytkettäviä olleet kaikki.
Meidän kaupoissa on Airameja nyt tosi vähän. Osrameja en ole nähnyt ollenkaan. My home ja House täyttäneet hyllyt.
Sähköliikkeitä en ollut ajatellutkaan, pitää katsoa mistä löytyisi.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Ei Claes Olsoniin. Sieltä ostamani tuotteet hajonneet, eivät pelkästään kausivalot.
Mulla taas nimenomaan Clas Ohlsonilta ostettu valoketju on kestänyt hyvin, ostin tuon koronavuonna 2020. On vieläpä ulkovaloketju, tosin käytän sitä katoksen alla, mutta kyllä siihenkin tuiskuaa.
Valitettavasti en muista merkkiä. Valoketju, jossa pieniä mattapintaisia pallon muotoisia lamppuja.
Ap lisää, että ulkona meidän valot kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Meillä Tokmannista ostetut jo kuudetta vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tokmanni on Temua moninkertaiseen hintaan. Kummastakin voi hyvällä tuuri saada käyttökelpoista.
Ehkä minä sitten vain olen onnekas. Joskus 10v sitten ostin tokmannilta tarjouksesta ledisarjan joka on toiminut moitteetta koko ajan. Aikaisemmin en tuollaisia käyttänyt niin enempää en osaa sanoa.
Tokmannin pitkistä valoketjuista johto katkeaa muuntajan vierestä. Olen koittanut jo alkuun aina jesarilla tukea ja suoristaa johdon lähtöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tokmanni on Temua moninkertaiseen hintaan. Kummastakin voi hyvällä tuuri saada käyttökelpoista.
Kiinassa ne valmistetaan kaikki, myös ne Prisman valot, pöhelö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinassa ne valmistetaan kaikki, myös ne Prisman valot, pöhelö.
En ole Prismaa kehunut, enkä kehu. Että mitäs pöhelö itse?
Vierailija kirjoitti:
Airam tai Osram. En tiedä onko Tungsramia enää. Sähkö- ja valaisinliikkeestä kannattaa ostaa. Ei missään nimessä Tokmanneja tai Temuja.
Jos maksaa alle 50e, niin on todennäköisesti pelkkää roskaa.
Ja miksi tätä on alapeukutettu? Olisin itse vastannut juuri näin. Valaisimiin erikoistuneet sähköliikkeet yleensä tietävät mitä myyvät.
Ennen näitä kannatti vielä korjata mutta nyt ovat valettuja ja polttimoita ei kannata vaihtaa. Isommissa jouluvaloissa on laadukkaampia tarjolla mutta lamputkin on rohjoja. Jättää vaan pensaaseen ympäri vuoden niin ihan ok on meillä kestäneet muutaman vuoden. Yksi sarja meni rikki kun johto putosi maahan ja jäi ruohonleikkurin alle
Vierailija kirjoitti:
Ehkä minä sitten vain olen onnekas. Joskus 10v sitten ostin tokmannilta tarjouksesta ledisarjan joka on toiminut moitteetta koko ajan. Aikaisemmin en tuollaisia käyttänyt niin enempää en osaa sanoa.
10 vuotta sitten Tokkalta sai jopa kunnon tavaraa, ei enää. Pelkkää Temua täynnä koko lafka. 10v on pitkä aika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla taas nimenomaan Clas Ohlsonilta ostettu valoketju on kestänyt hyvin, ostin tuon koronavuonna 2020.
KORONAHULLU TAAS VAUHDISSA
Olipa hyvää suomea: tänä vuonnakin -> tämäkin vuonna.
-ap