Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pitkällä säteellä olisit valmis ottamaan työpaikan vastaan?

Vierailija
04.02.2025 |

Kilometri määrä?

Kommentit (135)

Vierailija
81/135 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jauhat, kun olet selvästi pelkkä trolli tai muuten täysin kujalla?

Taidan tietää aiheesta sinua enemmän kun kuitenkin olen perheineni muuttanut tuon 600km päähän. Se ei suinkaan ollut mahdotonta eikä elämäni päättynyt siihen, kuten ei muunkaan perheen. Siksi ihmettelen miksi näissä keskusteluissa kukaan ei pidä sitä edes minkäänlaisena vaihtoehtona. Tai ilmeisesti eivät vaan oikeasti halua töitä.

Olen eri, mutta me ollaan perheenä muutettu 9 kertaa paikkakuntaa vanhempien töiden perässä, muuttomatkat on olleet 250-1000 kilometriä.

Nyt molemmilla vakipaikat, mutta niistäkään ei nykyään tiedä. Sen tiedän, että EN enää ole valmis muuttamaan. Se ei ole enää vaihtoehto. Enkö siis halua töitä? 😂 Vai olisko tässäkin JOKU kohtuus 😂

Vierailija
82/135 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joka päivä pitää mennä paikan päälle, niin autolla noin 30km sillä oletuksella, että on noin puolen tunnin ajomatka, eikä tarvii seistä ruuhkissa ja eikä etsiä parkkipaikkaa.

Julkisilla kulkiessa max 45min suuntaansa niin että se sisältää myös siirtymiset asemalle tai pysäkille (kotoani kävelee vartin junalle), eikä tarvii vaihtaa liikennevälinettä. Jos tarvii mennä paikan päälle vain 1-2krt viikossa, niin sitten max 1h. 

Tätä pidempi matka-aika julkisilla on elämän tuhlaamista. Olen sitäkin kyllä paljon tehnyt. Nuorempana minulla oli viikonlopputyö 1,5h matkan päässä, mutta tein 10h päiviä ja vain 2krt viikossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/135 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä 8km, mutta vain jos on etätyömahdollisuus.

Vierailija
84/135 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi ottaa vastaan kovin kaukaa, kun on niin surkeat julkiset kulkuyhteydet.

Itselläni auto ja asun maalaiskylässä. Julkiset kulkuyhteydet sen verran huonot että jos auto hajoaa niin en pääse julkisten varassa edes 20km lähimpään kaupunkiin töihin .

Olen ollut nyt yli 7 vuotta osa-aikatyössä.  Yksi vuosi auto hajosi sillein että oli pois pelistä 2kk ja minäkin olin kun en töihin päässyt. Sitten kun sain auton kuntoon niin pääsin taas töihin.

Asutaan myös syrjemmässä, miehellä 21km ja mulla 25km työmatkaa.  Kokoajan on yksi vara-auto, ei ole talous kaatunut siihen.  Nytkin kolmen auton yhteisarvo alle 2000€.  Hyvin on pärjätty jo pitkään eikä rokulipäiviä ole tullut.

Vierailija
85/135 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

80 kilometrin säteellä kodistani. Sen enemmän?Järkevämpi muuttaa lähemmäs.

Vierailija
86/135 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin jopa muuttaa töihin toisella paikkakunnalle tai ulkomaille. Päivittäin jos pitäisi käydä kotoa, niin noin tunti yhteen suuntaan on ehdoton yläraja, eli noin 60 km, ja silloin työpaikan pitää olla jo tosi hyvä. Toivon kyllä etätyömahdollisuutta. 

Vierailija
87/135 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö täällä joku joutuu töitä tekemään...?

Vierailija
88/135 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu työpaikasta. Jos on riittävän hyvä työpaikka, niin ei ole mitään kilometrirajaa. Jos matka on liian pitkä, ettei sitä jaksa päivittäin ajaa, niin voin hankkia vaikka kakkosasunnon työpaikkakunnalta. Ei ole poissuljettua myöskään muuttaa kokonaan työpaikkakunnalle, mutta ei ole pikku juttu alkaa tyhjentämään isoa omakotitaloa ja laittaa sitä myyntiin tai vuokralle. 

Vierailija
89/135 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko työelämäni ajan on ollut 20 km. Julkisilla kulkenut. Ennen metroa 45-50 min, metro toi noin 10 min lisää matka-aikaa. Pidempää työmatkaa en haluaisi. 

Vierailija
90/135 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 km

Vierailija
91/135 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Max tunnin ajo suuntaansa.

Viime vuonna oli 1,5h/suunta, se oli liikaa.

M42

Vierailija
92/135 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu ihn millä kuljetaan ja kuinka nopeasti 100km junalla voi olla nopeaa ja samass ajassa liikkuu kaupungissa 10km, julkisilla. 

Vierailija
93/135 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä on 200 km. En tosin kulje sitä päivittäin ja tilanne on väliaikainen. Päivittäin kuljettuna matka-aika saisi olla korkeintaan puolisen tuntia. Kilometrimäärää on vaikea sanoa. 

Vierailija
94/135 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, sitä jos kuukaudessa saa esim. 100e enemmän käteen, kuin työttömänä, niin vaikka 200km menee. Töitä pitää tehdä, vaikka siinä menisi kaikki vapaa aika ja elämän ilo. Palkkiohan on se, että saa töitä tehdä! Ja saahan tuolla 100eurolla, syötyä ne kalorit, mitä et edes työttömänä kuluttaisi.

Vierailija
95/135 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

150 km olisi maksimi.

Vierailija
96/135 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikan pitää olla kävelyetäisyydellä.

Vierailija
97/135 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt työmatka 50 min ovelta ovelle per suunta eli 100 min per pv. Onhan siinä työmatkaa. On ollut lyhyempää ja pidempää työmatkaa. Ja Itselläni työmatkan pituus kilometreinä ei ole se red flag. Pitkä Työmatka pitää voida halutessaan tehdä julkisilla ja viikossa pitää olla 1-2 etäpäivää. Mutta viime kädessä mieluiten töissä kuin työtön. Asiantuntijatyötä siis teen.

Vierailija
98/135 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 jos julkiset kulkee hyvin 

Vierailija
99/135 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maks. 30 minuutin matkan päästä riippumatta kulkuvälineestä. Jos kokonaan etätyö, ei ole tietenkään väliä, miten pitkä matka työpaikan "päämajalle" on.

Vierailija
100/135 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni jo koulumatkoihin tunti päivässä bussilla. Monella jopa 2 tuntia 30 minuuttia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan