Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten 4-vuotiaan saa ottamaan lääkkeensä?

Vierailija
16.09.2008 |

Miten ihmeessä lääkkeen saa menemään alas, kun lapsi vain sylkee sen pois? Eli sai sunnuntaina penisilliinikuurin, ja lääke on nestemäistä. Kuudesti on jo annettu, ja vieläkään poika ei usko, että se on otettava, vaikka kuinka tappelis vastaan. Lääke on kuulemma pahaa.

On yritetty selittää miksi lääke pitää ottaa. Mutta kun ei hyvällä ota, niin lopulta on aina jouduttu väkisin laittamaan suuhun. Mutta saahan se sen sittenkin vielä sylkäistyä pois. Miten lapsen saa pakotettua nielemään lääkkeen?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä mua ei yhtään yllätä, että tää on mennyt pakkoantamiseksi, sillä tuo meidän lapsi on aina ollut joissain asioissa erittäin kovapäinen.

Mutta nyt vaan oma kekseliäisyys ei tahdo riittää, kun lääkkeen antamisesta ei ole kokemusta ja se tilanne on ihan erilainen kuin joku 'mä en tahdo pukea'. Edellinen lääkekuuri oli kolme vuotta sitten 1-vuotiaana, ja silloin ei tietysti kyennyt laittamaan vastaan noin voimallisesti, kun oli vielä niin pieni.

ap

Vierailija
22/22 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ihan oikeasti, lääkkeitä kohtaan. Mikään lahjominen ei todellakaan auta kun lapsi ei vaan pysty... Hänelle jo uusien ruokien maisteleminen on kova paikka, saati sitten pahanmakuiset lääkkeet. Nestemäisiä ei ole voinut pariin vuoteen harkita, onneksi on ollut yksi antibiootti joka on täysin mauton, olen murskannut jäätelön sekaan enkä kerro lapselle. Vahdin että syö kaiken.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla