Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuori ei saa kesätöitä ja tulevaisuus huolestuttaa

Vierailija
03.02.2025 |

On hakenut ja hakenut, mutta ei kelpaa mihinkään. Kokemusta on jo kaupan alalta, mutta haastatteluissa ei pärjää, kun ei ole supliikki ja luonteva, koska on autismikirjolla ja se valitettavasti näkyy. Valitettavasti se ei näy, että hän on oikeasti nopea oppimaan, hyvämuistinen ja ihan aidosti auttavainen luonteeltaan. 

Kommentit (102)

Vierailija
1/102 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkikseen niin ei tarvitse olla supliikki. Töitä riittää.

Vierailija
2/102 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Syrjäytyminen edessä. Sitä se oli jo 90-luvulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/102 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä opiskelee?

Vierailija
4/102 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kaikille nuorille muuttaminen ulkomaille. Euroopassakin tarvitaan vastaisuudessa työntekijöitä ja siellä on paremmat markkinat.. Nuoren on ihan turhaa jäädä tänne konkurssi-Suomeen

Vierailija
5/102 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haette vääriin paikkoihin. Supliikkia ja luontevuutta pitää harjoitella, muuten on aikuisenakin hankalaa.

Vierailija
6/102 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei riitä lääkikseen kyvyt eikä halut. Opiskelee yliopistossa kylläkin. 

Vierailija
7/102 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos cv:hen päätyy kertymään aukkoja, niin herkästi siinä nousee tie pystyyn. Hyvin harva työnantaja palkkaa sellaista hakijaa jolla on paljon aukkoja cv:ssä, puhumattakaan siitä jos cv on täysin tyhjä.

Lopulta tilanne voi olla se, että ainoat työt mihin pääsee ovat työkkärin kautta saatavan 9 euron päiväpalkan työt.

Toki periaatteessa voi ryhtyä myös yrittäjäksi (jos on liikeideat, pääomat ja muut yrittäjyyden vaatimukset kunnossa) ja siten työllistää itse itsensä. Myös jonkin erittäin kysytyn koulutuksen (kuten lähihoitaja, sairaanhoitaja tai lääkäri) hankkiminen voi auttaa työllistymään vaikka olisikin aukollinen cv.

Vierailija
8/102 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään lama-ajan nuorena ikinä mitään kesätöitä saanut, hyvin on silti mennyt, niin opinnoissa, työelämässä kuin muutenkin. En tiedä miten se olisi minua pidemmällä aikatähtäimellä jeesinyt, jos olisin jotain jogurttipurkkeja yhden kesän hyllyttänyt.

Vierailija
9/102 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä hän hakee töitä? Kelpaako kaikki työ?

itse olin festariapulaisena, keräsin roskia ja tuoppeja, kävin kauppa-apulaisena, puhelinmyyjänä ym.

Vierailija
10/102 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaimman kokonaisvaltaisen elämänlaadun saa tuossa tilanteessa päihteillä.

Valitettavasti Suomi on tällainen.

Vierailija
11/102 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haette vääriin paikkoihin. Supliikkia ja luontevuutta pitää harjoitella, muuten on aikuisenakin hankalaa.

Mihin pitäisi hakea? Hän opiskelee humanistista alaa yliopistossa. Osaa kyllä puhua, käytöstavat löytyy, eikä arastele ihmisiä, mutta hän ei ole se sukkela seuramies ja nopea jokapaikan höylä.

Vierailija
12/102 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ehkä suosiolla opiskella siellä se kesäkin. Ei jollain hanttihommalla kesällä ole väliä. Ehkä ensi kesänä pääsee oman alansa kesätöihin. Se kannattaa pitää tavoitteena!

Vierailija
13/102 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin pitäisi hakea? Hän opiskelee humanistista alaa yliopistossa. Osaa kyllä puhua, käytöstavat löytyy, eikä arastele ihmisiä, mutta hän ei ole se sukkela seuramies ja nopea jokapaikan höylä.

Tiskariksi, tehtaiden tuotantolinjoille, varastolle?

Vierailija
14/102 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, mitä ihmeen hommia hän aikoo valmistuttuaan tehdä? Niihin hommiin tietty haetaan kesätöihinkin.

Vierailija
15/102 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama se on tällä hetkellä muillakin edessä, joten tervetuloa joukkoon iloiseen

Vierailija
16/102 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kysynyt  julkiselta puoleltä tai kirkosta ? Itse pääsin hoitamaan hautausmaata ensimmäiseksi työkseni. Se oli ihan mukavaa. Tosimyyjän apulaisenakin olen ollut muutaman viikon.  Mansikoiden keruuseen voi olla paikkoja. Ahkera sieltäkin saa opiskelurahoja.

Ja muista se tärkein, että et soita työpaikkaa lapsen puolesta. Se on varma ei.

Vierailija
17/102 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä hän hakee töitä? Kelpaako kaikki työ?

itse olin festariapulaisena, keräsin roskia ja tuoppeja, kävin kauppa-apulaisena, puhelinmyyjänä ym.

No kaikki muu käy, paitsi ei puhelinmyynti. Siihen ei kieli taivu ja sekin on nykyään niin raadollista, että jos ei kovat myyntiluvut täyty, niin lentää heti ulos. Kokemusta on.

Vierailija
18/102 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hän ei hae oman alan kesätöitä?

Vierailija
19/102 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ehkä suosiolla opiskella siellä se kesäkin. Ei jollain hanttihommalla kesällä ole väliä. Ehkä ensi kesänä pääsee oman alansa kesätöihin. Se kannattaa pitää tavoitteena!

Jos ei nytkään kelpaa minnekkään, niin miksi pahentaa tilannetta ylikouluttautumalla.

Tajutkaa jo, ettei niistä hommista tule helpompia opiskelemalla vaan vaikeampia.

Vierailija
20/102 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään lama-ajan nuorena ikinä mitään kesätöitä saanut, hyvin on silti mennyt, niin opinnoissa, työelämässä kuin muutenkin. En tiedä miten se olisi minua pidemmällä aikatähtäimellä jeesinyt, jos olisin jotain jogurttipurkkeja yhden kesän hyllyttänyt.

Rahaa tarvitaan elämiseen, valitettavasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan