Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt se tuli sitten minullekin eteen. 62m2 asunnosta 39m2. Joudun luopumaan monesta rakkaasta huonekalusta.

Vierailija
03.02.2025 |

Mene töihin-hokemia en kaipaa, olen eläkkeellä. Vain se lohduttaa, että uusi asunto on kiva ja keskustassa mutta armottoman pieni.

Kommentit (261)

Vierailija
61/261 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä yksi ihminen tekee 60 neliöllä? Itse asun 25 neliön yksiössä ja tämä just sopiva. Olen asunut myös 20 neliön yksiössä ja 40 neliön kaksiossa. N36

Vierailija
62/261 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta asuu samassa kämpässä? Yhdelle ihmiselle 39 neliötä on todella hyvä määrä.

Yksin asun enkä ole koskaan asunut alle 50m2 asunnossa niin tuntuu pieneltä tuo 39m2.

ap

Aika hyvässä asemassa olet ollut! Minä olen asunut jopa 15 m2 asunnossa. Nyt neljän hengen perheenä 60 neliötä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/261 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta asuu samassa kämpässä? Yhdelle ihmiselle 39 neliötä on todella hyvä määrä.

Yksin asun enkä ole koskaan asunut alle 50m2 asunnossa niin tuntuu pieneltä tuo 39m2.

ap

Voit täysin vapaasti hommata itsellesi vaikka 239m2 neliön asunnon, mutta järjestelmä ei toimi enää niin että käden voi työntää veronmaksajan kukkaroon aina jos tekee mieli asua isommassa kämpässä tai paremmalla paikalla.

Vierailija
64/261 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä yksi ihminen tekee 60 neliöllä? Itse asun 25 neliön yksiössä ja tämä just sopiva. Olen asunut myös 20 neliön yksiössä ja 40 neliön kaksiossa. N36

Kyllähän tila aina on mukavaa. Itselläni on 120 neliötä ja viihdyn erinomaisesti, mutta tietenkään en voisi tässä tulonsiirroilla asua. Jos taloudellinen tilanteeni joskus heikkenee merkittävästi, niin tuollainen 25-40 neliötä tulee olemaan realiteetti.

Vierailija
65/261 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi on oma velaton talo! Asumiskulut 318e/kk, taitaa olla alemmat kuin ap:n yksiössä??

No, talossa kertyy koko ajan korjausvelkaa, eli asumiskulut on harha. Kannattaa säästää tulevia korjauksia varten jo nyt.

Meillä ainakin talossa pitäisi tehdä vaikka mitä pientä remppaa vaikka on rakennettu 2005.

Vierailija
66/261 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kysytään, mihin ihmiset tilaa tarvitsevat?

Voohtyäkseen. Luodakseen estettiisiä näkymiä asuntoonsa. NImimerkki 130 neliötä oli minulle juuri sopiva.

Minulla 80 neliötä kolmio. Just sopiva, kun on erillinen makuuhuone ja työhuone, vieläpä parveke kesällä oleilutilana. Eikä liian kallis vuokra. Mutta olenkin työelämässä.

Vierailija
67/261 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen aika monta yli 6-kymppistä, jotka ovat töissä. 7-kymmpinenkin voi tehdä vielä töitä. Laiskuus ei ole tekosyy.

Kuule jos on yli 40 vuotta jo tehnyt, niin kyllä se oli siinä. Ikävuodet 16-23, ensimmäiset työpaikat, ei eläkekertymää. Eläkettä alkoi kertyä vasta 23-vuotiaana. Terv. Eri

Vierailija
68/261 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota valokuvat niistä perintöhuonekaluista ja muista. Kun tulee haikea olo,  katsele niitä ja muistele. Sitten taas nautit pienestä pesästäsi ja tilasta, joka ei ole täynnä tarvaraa.

Me asuttiin neljä vuotta 29 neliössä puolison kanssa ja hyvin mahduttiin. Parisänky, pöytä ja kaksi tuolia, kaksi nojatuolia ja kirjahylly. Ei muuta. Onnellisia oltiin.

Vierailija
69/261 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oikein että asutaan siten ja siellä mihin oma maksukyky riittää.

Vierailija
70/261 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle olisi just sopiva iso talo tai kartano vesistön äärellä, mutta totuus on vähän toista. Realiteettien kanssa on tullut tehtyä tuttavuutta.

Vierailija
71/261 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tosiaankaan yhteiskunnan varoista tarvitse maksaa säilytystilaa huonekaluille. Asunnot ovat ihmisiä varten, eivät roinaa. En surisi huonekalujen perään.

Vierailija
72/261 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen aika monta yli 6-kymppistä, jotka ovat töissä. 7-kymmpinenkin voi tehdä vielä töitä. Laiskuus ei ole tekosyy.

Mene muualle solvaamaan! Työeläke on ansaittu omalla työllä ja siihen ei ole sinunlaisilla ksipäillä mitään sanomista! 

Eiköhän nuoremmat jo olisi oikeutettuja astumaan työelämään seitsemänkymppisten tilalle, jotta pääsisivät elämän alkuun?

Ap:n terveystilannekaan ei avaudu aloituksesta, mutta sinä huutelet jo ikäihmisillekin, että mene töihin.

Hän pointtinsa oli tavarapaljous ja muutto pienempään asuntoon, mutta ethän sinä edes sitä tajunnut. 

Ei ole ansaittu 

Yksi yhteiskuntamme sitkeimpiä myyttejä on se, että suomalaiset olisivat maksaneet tai säästäneet omat eläkkeensä itse.

Suuri osa nykyisistä eläkeläisistä on toki maksanut eläkemaksuja koko työuransa ajan, mutta maksut riittävät kattamaan vain pienen osan heidän saamistaan eläkkeistä.

Vuosina 19401950 syntyneet suomalaiset saavat keskimäärin neljä euroa eläkettä jokaista maksamaansa eläkemaksueuroa kohden, eli he ovat maksaneet omista eläkkeistään neljäsosan.

https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005122519.html

Vierailija
73/261 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo ole edes mikään pieni, itse asun 14 neliön asunnossa.

niin mun koirakin. me työssäkäyvänä perheenä taas 160 neliöinen omakotitalo.

Vierailija
74/261 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva maksaa tälläisten työkyvyttömien elämä🤷

Vierailija
75/261 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luovu sängystä ja nuku jollain patjalla lattialla. Sänky ja sohva vie eniten tilaa.

Se kirjahylly sekä pari perintö lipastoa vie myös tilaa.

Vierailija
76/261 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kysytään, mihin ihmiset tilaa tarvitsevat?

Voohtyäkseen. Luodakseen estettiisiä näkymiä asuntoonsa. NImimerkki 130 neliötä oli minulle juuri sopiva.

Olet turhamainen materialisti. 

Vierailija
77/261 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla 35,5 neliöinen asunto ja tänne mahtuu neljän hengen ruokapöytä, johon saa tilla kuudellekin. Keittiö on ihan keittiö, ei mikään keittokomero, eli siellä on astianpesukone, kunnollisen kokoinen kaksialtainen tiskiallas, paljon kaappeja jne. Olohuoneessa on nyt 2 hengen sohva, mahtuisi neljänkin, sähköpiano, iso televisio, lipasto television alla ja yhdellä seinällä myös lipastoja ja kirjoituspöytä. kirjahyllykin on. Olohuoneesta on eristetty pieni makuualkovi isoilla vaatekaapeilla (kissalla on vaatekaapin päällä oma valtakunta, jossa tykkää olla, kun siitä näkee kätevästi ulos), sinne mahtuu parisänky. kylppäri on isohko: siellä on kahden hengen sauna, tilava suihkunurkkaus, likapyykkikaappi ja mahtuisi isompi pesukone7kuivausrumpusysteemikin. eteisessä on myös pari korkeaa vaatekaappia ja siivouskomero.

En oikeastaan kaipaa enempää tilaa, tässäkin jää olohuoneeseen vielä keskelle olohuonetta sellainen 6 neliön tyhjä tila (sohvapöytää en ole viitsinyt hankkia)

niin ja parvekekin on, siitä saa lisätilaa keväästä syksyyn

Vierailija
78/261 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivouskin helpottuu kun on vähemmän neliöitä.

Itse asiassa vaikeutuu. 

Vierailija
79/261 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö eläkkeellä kaikilla ole jo oma ja maksettu asunto, pari sijoitusasuntoa ja muhkea osakesalkku?

Ei ole. 

Aika i d i o o tti saa olla. Olisi kannattanut sijoittaa pörssiosakkeisiin ja asuntoihin, eikä dokata rahoja.

Ainoa i d i o o t t i täällä on sinä. Ei elämässä kaikilla ole kultalusikkaa suussa ja elämä voi tuoda yllätyksiä eteen, eikä pysty edes sitä yhtä asuntoa ostamaan itse. Tervetuloa tutustumaan meidän tavallisten ihmisten elämään. 

Vierailija
80/261 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva maksaa tälläisten työkyvyttömien elämä🤷

Kummallista, ettei työkyvyttömyys ikinä johdu itsestä. Huonoa tuuria vaan😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi