Nyt se tuli sitten minullekin eteen. 62m2 asunnosta 39m2. Joudun luopumaan monesta rakkaasta huonekalusta.
Mene töihin-hokemia en kaipaa, olen eläkkeellä. Vain se lohduttaa, että uusi asunto on kiva ja keskustassa mutta armottoman pieni.
Kommentit (261)
Eikö eläkkeellä kaikilla ole jo oma ja maksettu asunto, pari sijoitusasuntoa ja muhkea osakesalkku?
Vierailija kirjoitti:
MIKSI muutat pienempään, mistä edes sait pienemmän ja halvemman!
Naapurustossa on 779 € / kk33,5 m ja mun nykyinen on 55,5 neliötä ja reilu 800, toki asumistukea
Vuokrani on nyt n. 800e, tuossa pienemmässä satasen halvempi mutta kun se satanenkin on minulle melkein kuukauden ruokakulut niin oli pakko. Kiitos hallitusten leikkausten. Miten on 33,5m2 noin iso vuokra? ja sulla vain vähän kalliimpi 55,5m2 naapurustossa?
ap
Vierailija kirjoitti:
39 neliötä ei ole liian pieni asunto. Se riittää yhdelle ja kahdellekin ihmiselle aivan mainiosti, jos he eivät ole naurettavan kiintyneitä tavaroihin.
Äitini muutti senioritaloon. Samalla luovuttiin mm. sohvakalustosta. Myöhemmin hän kertoi että kaikilla muilla mummoilla oli samankokoisissa asunnoissa kaikki rakkaat huonekalut tallella, jolloin kodit olivat kuin museoita: hankalasti siivottavia ja vaarallisiakin, kun siellä ei mahtunut liikkumaan rollaattorilla. Mutta kun kaikki vanha paska piti saada mukaan.
Vanhoilla ne eivät ole museoita vaan tuttuja tavaroita ja huonekaluja . Ennen ei edes ollut kertakäyttöesineitä tai huonekaluja .
Jossakin on mennyt pahasti sivuraiteille, jos joku huonekalusta luopuminen aiheuttaa tuskaa.
Minulla OLI kaveripiirissä yksi nelikymppinen mies, joka murehti sitä, että jos Suomeen syttyisi sota, niin mitä sen autolle ja kotiteatterivehkeille tapahtuisi, saisiko ne jonnekin sodan ajaksi turvaan...
Onneksi on oma velaton talo! Asumiskulut 318e/kk, taitaa olla alemmat kuin ap:n yksiössä??
No, yhtiövastike on varmaan piemenpi. Ja entisen myynnistä jäi rahaakin tuossa, jolla voi mukavasti eläkepäiviä viettää.
Kyllä yksi ihminen elelee varsin hyvin 39 neliön asunnossa. Sulla on ollut aivan liian iso asunto tähän mennessä. En ymmärrä mihin ihmiset sitä tilaa tarvtisevat.
Miksi joudut luopumaan? Maksat vain enemmän vuokraa itse. Mistä summasta on kyse?
Vierailija kirjoitti:
Eikö eläkkeellä kaikilla ole jo oma ja maksettu asunto, pari sijoitusasuntoa ja muhkea osakesalkku?
Ei ole.
Kaikki on niin suhteellista. Asuin vuoden 18 neliön asunnossa, joka sekin oli ihan kiva. Sieltä, kun muutin ensimmäiseen omaan kotiini, joka oli 38 neliön asunto, se tuntui suorastaan palatsilta:D
Vierailija kirjoitti:
Jossakin on mennyt pahasti sivuraiteille, jos joku huonekalusta luopuminen aiheuttaa tuskaa.
Minulla OLI kaveripiirissä yksi nelikymppinen mies, joka murehti sitä, että jos Suomeen syttyisi sota, niin mitä sen autolle ja kotiteatterivehkeille tapahtuisi, saisiko ne jonnekin sodan ajaksi turvaan...
Nykyajan ihmiset ovat materialisteja. Se materia on tärkeämpää kuin mikään muu.
Vierailija kirjoitti:
Ja arvatenkin tuo mies ei ollut käynyt armeijaa.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen aika monta yli 6-kymppistä, jotka ovat töissä. 7-kymmpinenkin voi tehdä vielä töitä. Laiskuus ei ole tekosyy.
Kyllä. Vaikkapa paikalliseen wallmarttiin greeteriksi jos ei muuta löydy.
T. Maga-jenkki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen aika monta yli 6-kymppistä, jotka ovat töissä. 7-kymmpinenkin voi tehdä vielä töitä. Laiskuus ei ole tekosyy.
Sun mielestäsi eläkeläiset töihin, sitten vingutaan vievät nuorempien työt. Olet idiootti.
Olen samaa mieltä, jos ei pysty itse asuntoa maksamaan niin sitten muutetaan pienempään. Jos haluaa edelleen asua siinä isommassa sitten töihin tienaamaan vuokrarahat. Et ole tainnut paljon töitä tehdäkään jos eläke pieneksi jäänyt.
Täällä kysytään, mihin ihmiset tilaa tarvitsevat?
Voohtyäkseen. Luodakseen estettiisiä näkymiä asuntoonsa. NImimerkki 130 neliötä oli minulle juuri sopiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole.
Aika i d i o o tti saa olla. Olisi kannattanut sijoittaa pörssiosakkeisiin ja asuntoihin, eikä dokata rahoja.
On kyllä käsittämätöntä ettei kaikille kustanneta 62 neliön asuntoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisipa työkykyinen niin mielelläni olisin vielä työelämässä.
ap
No heh, mä oisin kanssa mutta päiväkotiin takasin, ei kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne sen jälkeen on ry ss än kämpässä hyvin turvassa.
Olen kokenut saman, joten myötätuntoni sinulle. Jouduin tunkemaan elämäni paljon pienempään asuntoon kuin aiemmin. Tietyistä rakkaista huonekaluista luopuminen voi olla raskastra, vaikka toki on kyse first world problem. Elämä on vähintään ihan okei näinkin, välillä jopa huikean onnelista ilman mitään erityistä syytä, mutta en varmaankaan koskaan sopeudu tähän asumismuotoon.