Oon mielummin lapseton viiskymppinen kuin
Onneton perheellinen. Tiedän mitä haluan, ja oon täysin sujut loppuiän yksinäisyyden suhteen. Mielummin yksin kuin huonossa seurassa.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka sinut hoitaa vanhana, kun hoitoa vähennetään jatkossa.
Keskusteluissa on jo ollut että lasten tulisi enemmän ottaa vastuuta vanhempien hoidosta.
Robotiikka kehittyy kokoajan. Japanissa esimerkiksi on jo joissain kahviloissa tarjoilijarobotteja, jotka tekevät yhdellä latauksella kokonaista työpäivää. Ja taisi Elon(muistaakseni) kehittää jo kodinhoitajarobotinkin.
Sitten kun Elon kehittää pyllynpesurobotin, voidaan hoivakodit automatisoida täysin. Hoitajapula on ikävä muisto vain!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskusteluissa on jo ollut että lasten tulisi enemmän ottaa vastuuta vanhempien hoidosta.
Lasten tehtävä ei ole hoitaa vanhempiaan
Tämä on kyllä käsittämätöntä, ettei mene ymmärrykseen näin yksinkertainen asia.
Olisi kyllä tylsä elämä ilman lapsia ja lapsenlapsia.
Ovat meille tuoneet paljon iloa ja rikkautta ja merkityksen elämälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti ei takaa mitään hoitoa, vaikka lapsia olisikin. Ei kaikkien lapsista ole hoitajiksi eikä kaikki lapset edes asu samalla paikkakunnalla. Ei se paljon auta, jos kerran kuukaudessa käy tai soittelee.
Tällä palstalla ollut paljon silmiä avaavia ketjuja siitä kuinka vanhemmat lempataan välittömästi palvelutaloon, kun vain on mahdollista. Tai että suhteet katkaistaan jostain todella olemattomasta syystä.
Sääliksi käy heidän vanhempiaan, jotka kuitenkin odottivat että heistä huolehdittaisiin vanhana, mutta koko haave kaatuu siihen kun eivät käyneet "riittävän usein" ulkomailla lasten ollessa pieniä tai sanoi että voisi siivota vähän useammin kun aikuinen lapsi asui saastan keskellä. Uusperhehelveteistä nyt puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eihän kaikki edes elä vanhaksi. Jos on yksi lapsi, joka asuu vaikka Kanadassa, niin ei se kovin paljon voi sua auttaa arjessa.
Eikä tarvitse asua edes Canadassa asti, vaan pari sataa kilometriä riittää. Ei sieltä toiselta paikkakunnalta lähdetä työpäivän jälkeen enää kauppaostoksia kantamaan tai hillopurkkia avaamaan. Varsinkin jos välit ei ole kovin läheiset alunperinkään, niin voi odottaa vierailua lähinnä jouluisin.
Itse en puolestani edes haluaisi elää yksin, ihanaa kun on kumppani ja voi jakaa arjen. Lapset jo aikuisia ja omillaan.
Ihmissuhteisiin kuuluu myös niitä huonompia hetkiä. Ne läpikäymällä voi vahvistaa suhdetta.
Jos on onneton parisuhteessa, niin asioita kannattaa alkaa ratkomaan yhdessä sen kumppanin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on sen varalta säästöjä ja sijoituksia. Voin ostaa rahalla hoitoa.
Hoito maksaa 4000€ kuukaudessa. Meinaatko että rahasi riittävät 20 vuodeksi. Se tekee 900 000 euroa ilman lääkärikuluja.
Minäkin oon mieluummin onnellinen kahden aikuisen lapsen äiti kuin onneton äiti jolla on lapsia. Tai yleensäkään en haluaisi olla onneton oli sitten lapsia tai ei.
Melko omituinen aloitus, kertoa että on mieluummin onnellinen kuin onneton...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoito maksaa 4000€ kuukaudessa. Meinaatko että rahasi riittävät 20 vuodeksi. Se tekee 900 000 euroa ilman lääkärikuluja.
Minulla on 1,3M€, enkä usko tarvitsevani ympärivuorikautista hoitoa 20 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Se hoitaa jollekka palkka siitä kelpaa. Onhan ne hinnoiteltu kaikki palvelut erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
elämäsi tarkoitus oli kerätä rahaa ja lahjoittaa se monikansalliselle hoivafirmalle
Vierailija kirjoitti:
Olisi kyllä tylsä elämä ilman lapsia ja lapsenlapsia.
Ovat meille tuoneet paljon iloa ja rikkautta ja merkityksen elämälle.
Noita saa muistakin harrastuksista. Minä en tarvitse tylsyyden poistamiseen ihmislaumaa ympärilleni, vaan se olisi kammotus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
elämäsi tarkoitus oli kerätä rahaa ja lahjoittaa se monikansalliselle hoivafirmalle
Kyllä minä nytkin elän ihan mukavaa elämää myös taloudellisesti. Voi myös olla, että minulla riittää terveitä eläkepäiviä, jolloin voin vaikka matkustella eläkepäivilläni. Mahdollisesti kuolenkin ns. saappaat jalassa, jolloin vaimoni ja lopulta sisareni lapset varmaan iloitsevat saamastaan perinnöstä. Minunkaan käärinliinoissani kun ei ole taskuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä hoivakodissa on kaikki suurperheellisetkin viettäneet loppuaikansa jos ei kotona 24h pysty enää selviytymään.
Olen iloinen puolestasi! Minäkin olen onnellinen siitä, että sain ihanan miehen ja ihania lapsia. Lapset ovat jo aikuisia ja maailmalla. Miehen kanssa vietetään mukavaa yhteistä aikaa, toivottavasti vielä vuosikymmeniä.
On aina kiva kuulla, että joku on tyytyväinen valintoihinsa. Päämäärät voivat olla erilaisia, mutta niin kauan kun omat valinnat tuntuvat oikeilta ja hyviltä, niin sitä ne ovatkin.
meneepäs täällä taas lapsettomilla tunteisiin ei voi kun nauraa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten tehtävä ei ole hoitaa vanhempiaan
Tämä! Valitettavasti en saanut lapsia mutta en kyllä sen takia olisisi hankkinut että sitten hoitelevat minua.
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun Elon kehittää pyllynpesurobotin, voidaan hoivakodit automatisoida täysin. Hoitajapula on ikävä muisto vain!
Tuohan on helppo keksiä, ja Japanissa se on keksitty jo aikoja sitten, tosin se on siellä WC -pöntön yhteydessä.
Tavallinen alapesusuihku hoitaa homman melkein ok, tosin siihen pitäisi lisätä pieni painike, jolla saa saippuavettä pelkän veden sijasta - muuten ei välttämättä lopputulos ole puhdas.
Japanissa noita pyllynpeseviä WC -pönttöjä on ollut jo pitkän aikaa.
Älkää nyt hyvät ihmiset pilatko lastenne elämää. Eivät he halua alkaa teidän omaishoitajiksenne. Nyt rahat säästöön ja sitten hoivakotiin kuolemaan.
eihän kaikki edes elä vanhaksi. Jos on yksi lapsi, joka asuu vaikka Kanadassa, niin ei se kovin paljon voi sua auttaa arjessa.