Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihailetteko ihmisiä jotka tekee todella paljon töitä?

Vierailija
03.02.2025 |

Niin paljon että vapaa-aikaa ei ole ja kaikki muu elämä jää. Läheiset jää aina kakkoseksi työlle. Moni tällainen kehuskelee työnteollaan ja pitää itseään parempana ihmisenä. Esimerkiksi jotkut yrittäjät tai sellaiset jotka voivat tehdä rajattomasti ylitöitä. Minä en ole vielä tajunnut mitä hienoa tuossa on...? 

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
62/73 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ihaile ketään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemminkin säälin. Työnteossa ei ole itsessään mitään ihailtavaa. Jos tekee jotain merkityksellistä, hienoa, hyvää muille, niin silloin ihailen.

Vierailija
64/73 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin tämmönen paljon töitä tekevä nuorena. Olin kahdessa paikkaa töissä samaan aikaan täysillä tunneilla  

Sain hirmu määrän lokaa silloin niskaan. Haukuttiin työhulluksi ja veetuiltiin kokoajan.

Mulla oli kuitenkin suunnitelma. Saavuttaa tietty omaisuus, sen jälkeen vähentää työt minimiin ja se myös onnistui. Nyt ikää reilu 50 ja töitä teen alle 10h viikossa. Viimeiseen 10 vuoteen en oo täysiä tunteja tehnyt(40h) kertaakaan.

Johtui tämä suunnitelma isästäni joka eli köyhänä duunarina koko ikänsä ja tuhosi kroppansa siinä samalla. Mukavat eläkepäivät, kun ei sohvalta ilman apua ylös päässyt. 

Ja kyllä onnistuin jotenkin hankkimaan Vaimon ja kaksi lastakin tuossa töitten ohessa.

Vierailija
65/73 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihaile. Mielestäni osoittaa jonkinlaista tyhmyyttä se, että tekee töitä enemmän kuin mitä työsopimuksessa lukee tai että tekee ylitöitä ilman käypää korvausta. Itse teen silloin tällöin ylimääräistä työtä ja vastineeksi saan itse määritellä, milloin teen vähemmän töitä. Ei tulisi mieleenkään ilmaiseksi tehdä enempää töitä, vaikka työstäni pidän todella paljon ja koen itseni sellaisena uraihmisenä. Muuten käytän siis mieluusti aikaa itseni kehittämiseen, jotta etenen urallani. Itselläni on aika kriittinen asenne ylitöitä kohtaan, johtuen ehkä siitä että lapsuudessa äitini sairastui burn outiin. Pidän todella tarkan rajan työstä ja vapaa-ajasta. Toki kun töissä on hektistä, teen mukisematta ihan omasta aloitteesta sitten vaikka 12h työpäiviä useamman putkeen, mutta todellakin pidän puoliani sitten siinä, että saan ne ylimääräiset tunnit joko rahan tai vapaan muodossa takaisin. Kuuteen vuoteen en ole yhtä täyttä kesälomaa tai talvilomaa pitänyt, vaan ollut satunnaisilla maks viikon lomilla pitkin vuotta. En siis ole mikään lusmu.

Vierailija
66/73 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mitä ihailtavaa tuossa muka on? Jos joku haluaa uhrata ainoan elämänsä työlle, niin omapa on asiansa. Itse en ikinä niin tekisi. Teen vain sen verran töitä, että se mahdollistaa mukavan elämän. 

Vierailija
67/73 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

teen liikaa töitä ja minusta tässä ei ole mitään hienoa ja ärsyttää sanoa sitä ääneen että ei ehdi kun työt

Vierailija
68/73 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva jos työssään viihtyy, mutta eihän sillä tyypillä sitten mitään perhettä ole. Se luulee että on. 

Oikeasti perhe elää omaa elämäänsä ja kuilu kasvaa. Jos tyyppi menettää työnsä, hänellä ei ole mitään.

Joo, mitä sitä töihin menemään, mukavampaa on vain oleilla, ja odottaa, että kyllä joku toinen käy töissä.

Ja tämä joko-tai. Olet joko työtön luuseri tai itsesi työllä tappava sankari.

Ehei, ei ole välimuotoja ei. Että tekee töitä sen verran, että tulee toimeen ja jää paukkuja myös vapaa-ajalle? Vain Suomessa asiat nähdään näin mustavalkoisesti.

Ja kysymykseen vastaus: en ihaile.

Lähinnä säälin. Työkavereina ollut tyyppejä, joilla ei elämässä ole mitään muuta kuin työ, ei mitään muuta. Ja sillä ylpeillään, sen äärellä uhriudutaan ja haetaan gloriaa ja marttyyrikruunua. Huh, todella raskaita työkavereina. Ei mitään rentoa läpänheittoa kahvitunnilla sallita, katsotaan kieroon kaikkia sellaista harrastavia ja pilataan ilmapiiri ja yhteishenki.

Vierailija
69/73 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkää että olisi korvattavissa.

Tämä. Tällainen on ollut työkaverina. Pelkäsi, että muut, etenkin että sijaiset tekevät hommat häntä paremmin - siitäpä alkoi toisten mustamaalaaminen, perättömät juorut ja työsaavutuksillaan kehuminen.

Vierailija
70/73 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Lähinnä säälin. 

Vierailija
71/73 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tykkää siitä niin ok, mutta mulle vapaa-aika on töitäkin tärkeämpää. Kerran täällä vaan eletään kuitenkin.

Juu. 10-12 työvuoroa kuussa ja 18-20 vapaapäivää. 2400-3000 netto riippuen viikonloppuöiden määrästä.

- sote keikkayökkö

Perus toimeentulo mahdollisimman vähällä työllä ja runsaalla vapaa-ajalla.

Maistuvaa!

Vierailija
72/73 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin tämmönen paljon töitä tekevä nuorena. Olin kahdessa paikkaa töissä samaan aikaan täysillä tunneilla  

Sain hirmu määrän lokaa silloin niskaan. Haukuttiin työhulluksi ja veetuiltiin kokoajan.

Mulla oli kuitenkin suunnitelma. Saavuttaa tietty omaisuus, sen jälkeen vähentää työt minimiin ja se myös onnistui. Nyt ikää reilu 50 ja töitä teen alle 10h viikossa. Viimeiseen 10 vuoteen en oo täysiä tunteja tehnyt(40h) kertaakaan.

Johtui tämä suunnitelma isästäni joka eli köyhänä duunarina koko ikänsä ja tuhosi kroppansa siinä samalla. Mukavat eläkepäivät, kun ei sohvalta ilman apua ylös päässyt. 

Ja kyllä onnistuin jotenkin hankkimaan Vaimon ja kaksi lastakin tuossa töitten ohessa.

Lässyn lässyn.

Vierailija
73/73 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka ihailee laiskuutta? Toiset laiskat, jotka eivät pärjää työelämässä olettaisin.

Ai, että on vain kaksi vaihtoehtoa: tapat itsesi työllä tai olet laiska.

Entäpä keskitie?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi