Ihailetteko ihmisiä jotka tekee todella paljon töitä?
Niin paljon että vapaa-aikaa ei ole ja kaikki muu elämä jää. Läheiset jää aina kakkoseksi työlle. Moni tällainen kehuskelee työnteollaan ja pitää itseään parempana ihmisenä. Esimerkiksi jotkut yrittäjät tai sellaiset jotka voivat tehdä rajattomasti ylitöitä. Minä en ole vielä tajunnut mitä hienoa tuossa on...?
Kommentit (73)
Valitettavasti ihastus muuten ihanalta vaikuttavaan mieheen lopahti, kun tämä alkoi kertoa, että on 30 vuotta tehnyt aina 2 työtä ja kesälomatkin vaan töitä. Eihän tuon kanssa voi olla mitään yhteistä, kun oma viikosaldo on 35 tuntia ja 2kk kesäloma. Laiskaksi mies olisi luultavasti hyvin nopeasti alkanut arvostelemaan.
Olen itse tällainen ja ihailen myäs muita tällaisia. Meiltä ne suuret verotkin tulevat.
Minulla on ystävä joka aidosti tekee paljon, jotain koko hereillä olo aikansa, kädet kutovat tai virkkaavat lepohetkenäkin, pyöräyttää litran pullataikinan samalla kun kahvitellaan, aamiaista laittaessa laittaa alvit maksuun, tilaukset hoitaa odotellessa, että lapset pukee aamulla vaatteet jne on tehnyt normaalin ihmisen puolenpäivän työt ennen kuin on edes työpaikalle lähtenyt.
Ei koskaan mainosta tekevänsä niin paljon, se vain tapahtuu kun on aikaa, nukkuu pitkät yöunet ja harrastaa kohtuullisesti liikuntaa ja pit yhteyttä ystäviinsä, aidosti ihailtavan ahkera ihminen.
Ja sitten on näitä, jotka suihkivat edes takaisin, eikä yhtään enemmän tapahdu kuin muilla, aikataulut sakkaa kun minä hoidan vaikka ei osata ja ehditä.
En. Ja parisuhteeseen en ainakaan sellaisen kanssa alkaisi.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti ihastus muuten ihanalta vaikuttavaan mieheen lopahti, kun tämä alkoi kertoa, että on 30 vuotta tehnyt aina 2 työtä ja kesälomatkin vaan töitä. Eihän tuon kanssa voi olla mitään yhteistä, kun oma viikosaldo on 35 tuntia ja 2kk kesäloma. Laiskaksi mies olisi luultavasti hyvin nopeasti alkanut arvostelemaan.
Ehkä hän teki töitä siksi, että ei saanut naista eikä elämässä ollut muuta? Säästi rahaa siihen, että voi pitää myöhemmin vapaata naisen kanssa.
Moni niistä vain esittää tekevänsä työtä,etenkin pomot.
Kaikki aikanaan. Tein montakymmentä vuotta 7 pv viikossa.
Nyt on aikaa ja vara nauttia
Vierailija kirjoitti:
Moni niistä vain esittää tekevänsä työtä,etenkin pomot.
Yksi oli kuulemma "töissä" kun etelänmatkalla oli puhelin mukana.
Kadehdin heidän jaksamistaan, koska itse en jaksa sellaista elämää. Haluaisin olla energisempi.
- uupumuksen kokenut
Ihailen, onhan siinä vaara että muut asiat jäävät vähemmälle. Sisu ei saa olla luonnotonta.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ystävä joka aidosti tekee paljon, jotain koko hereillä olo aikansa, kädet kutovat tai virkkaavat lepohetkenäkin, pyöräyttää litran pullataikinan samalla kun kahvitellaan, aamiaista laittaessa laittaa alvit maksuun, tilaukset hoitaa odotellessa, että lapset pukee aamulla vaatteet jne on tehnyt normaalin ihmisen puolenpäivän työt ennen kuin on edes työpaikalle lähtenyt.
Ei koskaan mainosta tekevänsä niin paljon, se vain tapahtuu kun on aikaa, nukkuu pitkät yöunet ja harrastaa kohtuullisesti liikuntaa ja pit yhteyttä ystäviinsä, aidosti ihailtavan ahkera ihminen.
Ja sitten on näitä, jotka suihkivat edes takaisin, eikä yhtään enemmän tapahdu kuin muilla, aikataulut sakkaa kun minä hoidan vaikka ei osata ja ehditä.
Uskon, että tuollaiset aikaansaavat ihmiset ovat oikeasti jotain erityislahjakkuuksia. Heidän aivonsa, hermostonsa ja fysiikkansa toimii paremmin ja tehokkaammin kuin muilla. Muussa tapauksessa he tuota tehdessään tekisivät paljon virheitä esim. tilauksissa, maksuissa ja käsitöissä.
En ihaile sillä kategorisesti ja absoluuttisesti ihmisluusereita vaikuttavat jostain syystä olevan juurikin ne eniten töitä tekevät.
Ihailen, jos heillä on ihailtavia ominaisuuksia, samaan tapaan kuin työttömiä tai vain vähän työtä tekeviä.
Vierailija kirjoitti:
Riippuvuutta on työriippuvuuskin. Illuusiota omasta merkityksellisyydestä.
Ihan hirveää perheelle.
Se voi olla myös eskapismia siitä perheestä. Ja se on yhtä hirveää sille perheelle. On töissä itsekkäistä syistä ja siksi, että se on mukavampaa. Olla töissä ja "töissä" (sidosryhmien kissanristiäiset ja viihdeaktiviteetit ja "verkostoitumisen" nimissä sama, jolloin todellisuudessa vapaa-ajanviettokin nimikoituu "työksi". Tämä yleensä kevyissä ei-fyysisissä töissä, joissa edut ja olosuhteet on miellyttävät. "Valmis pöytä".
Harmittaa läheisten puolesta kun heille ei jää aikaa.
Ihailen, enkä myöskään kadehdi, jos hän sillä saa työnteolla ostettua itselleen jotain haluamaansa.