Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sopimuspohja perinnöstä

Vierailija
03.02.2025 |

Tilanne. Puolison vanhemmat suurieleisesti rajanneet minut pois perinnöistään ja tästä kertoneet miehelle. (Taustana meillä vuosikymmenien parisuhde, naimississa ja lapsia)

Minun vanhemmat taas hyväuskoisina uskovat meidän parisuhteeseen ja ei rajauksia koska ei tarvetta. 

Millainen paperi voidaan puolison kanssa tehdä kaksin, että ollaan tasoissa asian suhteen? Riittääkö keskinäinen sopimus, mikä pyydetään miehen vanhempia allekirjoittamaan  todistajina?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Tulostettiin avioehto johon merkittiin ettei kummallakaan oikeutta toisen perintönä tulevaan omaisuuteen. Näin lapset saavat ainakin mun osuudesta joskus jotain, kun ja jos isän sijoitusseikkailut jatkuvat. Tämä reilu peli, ja tasapuolista nyt.

Kiitos teille ketkä fiksuja  neuvoja annoitte. 

Vierailija
22/36 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä. Tulostettiin avioehto johon merkittiin ettei kummallakaan oikeutta toisen perintönä tulevaan omaisuuteen. Näin lapset saavat ainakin mun osuudesta joskus jotain, kun ja jos isän sijoitusseikkailut jatkuvat. Tämä reilu peli, ja tasapuolista nyt.

Muistattehan myös todistajat ja avioehdon virallisen rekisteröinnin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, viedään eteenpäin niin että virallista

Vierailija
24/36 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vanhemmat jos kuulee appiporukan tuosta rajaamisesta he pahoittavat mielensä. He uskoneet aina mun puolisoon ja meidän pariauhteeseen. Heillä ei itselläön tälläisiä rajauksia eikä tarvettakaan. Appivanhemmilla taas aviottomia lapsia jne taustalla ja kulissia pidetään kovin yllä samalla peläten että joku vei turvan eli rahan

Pyydä kauniisti, että vanhempasi tekevät kyseisen paperin lakimiehen avulla. Sen on tarkoitus turvata sinun perintösi. Kun joskus saat perinnön, voit itse päättää, mitä teet sillä. Minun vanhempani, ainoa huoltajani,  lupasi tehdä tuon rajaamisen,  mutta hänen kuoltuaan selvisi, että ei ollut tehnyt. Miehelleni ja minulle tuli niinä aikoina avioero. Jouduin maksamaan hänelle osan vanhempani jättämistä perintörahoista (nuukasti elänyt vanhempani oli säästänyt). Eksäni omat sukulaiset kauhistelivat asiaa, eksän sukulainen kertoi tästä minulle myöhemmin.

Vierailija
25/36 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin vain huomauttaa, että lapsenne perivät appivanhempiesi jättämän perinnön aikanaan. Sekä sinun mielestäsi on niin kauheaa?

Niin, perivät, jos lasten isä ei käytä rahoja jo eläessään. Näistä ei koskaan ole mitään takeita. Rahat voivat kadota epäonnistuneessa sijoitustoiminnassa tai muussa odottamattomassa tilanteessa.

Vierailija
26/36 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin vain huomauttaa, että lapsenne perivät appivanhempiesi jättämän perinnön aikanaan. Sekä sinun mielestäsi on niin kauheaa?

Perivät vain, jos mies ei käytä sitä johonkin muuhun tässä välissä. Mies voi esim ottaa eron, mennä uusiin naimisiin jonkun onlyfanstähden kanssa ja siirtää kaiken uuden eukkonsa nimiin, jolloin ne aapeen ja miehen yhteiset lapset jäävät puille paljaille. Älä ole noin hyväuskoinen!

Eli suomihutsu ulvoo minä, minulle, minä minä minä. Rahaa, lisää lisää lisää minulle minulle minulle.

Ei minulle, vaan meidän lapsille. Enkä ole hutsu. Itse olet.

Lapsillehan se appivanhempien perintö on menossakin, mutta sinä tässä

Se on se sisälukutaito. Se olisi niin tarpeellinen.

Vierailija
27/36 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se avioehto pitää myös rekisteröidä DVVssä että se pätee.

Vierailija
28/36 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaliasta tulla puhumaan tänne perinnöstä. Mammojen mukaan mitään ei pidä jättää edes omille lapsilleen, saati kellekään muulle. 

Vierailija
29/36 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, perivät, jos lasten isä ei käytä rahoja jo eläessään. Näistä ei koskaan ole mitään takeita. Rahat voivat kadota epäonnistuneessa sijoitustoiminnassa tai muussa odottamattomassa tilanteessa.

Ja se on minusta vielä ihan ok, että ne voivat kulua isän eläessä yritystoimintaan tai sairauteen tai vaikka vaan tuhlaamiseen. Näin voi käydä ja se on elämää. Mutta se ei ole hyväksyttävää, että isä voi tosiaan myös siirtää ne suoraan meidän yhteisten lasten ulottumattomiin hyödyttääkseen seuraavan avioliittonsa lapsia enemmän.

Vierailija
30/36 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskaliasta tulla puhumaan tänne perinnöstä. Mammojen mukaan mitään ei pidä jättää edes omille lapsilleen, saati kellekään muulle. 

Noin on ollut niissä keskusteluissa, joissa vanhat vanhemmat eivät suostu ostamaan itselleen mitään palveluja vaan odottavat, että lapset hoitavat heidän asiat. Tästä väännän itsekin äitini kanssa. Minä vaadin häntä käyttämään säästöjään omaan hyvinvointiin, hän taas höpöttää haluavansa säästää meille perintöä. Ei meillä lapsilla riitä aika eikä jaksaminen kaikkeen vaikka melko paljon äidin hyväksi teemmekin.

Vierailija
31/36 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai vitsi, pitääkin muistaa tehdä vastaava testamentti jossain vaiheessa. Ei sillä, että minulta paljoa perittävää jäisi, mutta kuitenkin.

Testamentti kannattaa jokaisen tehdä heti, eikä jossain vaiheessa.

Vierailija
32/36 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka sinut olisi rajattu pois perinnöstä, saa miehesi silti jakaa sitä sinun kanssa. Tuolla on vaikutusta vain jos tulee avioero.

Vierailija
33/36 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet siis ap, niin miksi ensin kirjoitat, että sinun vanhempasi uskovat teidän parisuhteeseen, appivanhempasi eivät, kun samaan aikaan itsekin olet huolissasi siitä, että mies käyttää sinun perintösi epäonnistuneisiin sijoituksiin? Et siis itsekään näytä uskovan mieheesi ja teidän parisuhteeseen. Eikö tässä tilanteessa kannata nyt tosiaan tehdä viralliset paperit, että miehelläsi ei ole oikeutta sinun tulevaan perintöön? 

Vaikutat olevan loukkaantunut siitä, että appivanhemmat ovat rajanneet sinut ulos perinnöstään, ja toisaalta taas moitit miestäsi sijoituksista ja rahankäytöstä. Suojaa nyt omat rahasi ja tuleva perintösi, jos tässä pohjimmiltaan on kyse siitä, ettet itsekään luota mieheesi. 

Vierailija
34/36 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet siis ap, niin miksi ensin kirjoitat, että sinun vanhempasi uskovat teidän parisuhteeseen, appivanhempasi eivät, kun samaan aikaan itsekin olet huolissasi siitä, että mies käyttää sinun perintösi epäonnistuneisiin sijoituksiin? Et siis itsekään näytä uskovan mieheesi ja teidän parisuhteeseen. Eikö tässä tilanteessa kannata nyt tosiaan tehdä viralliset paperit, että miehelläsi ei ole oikeutta sinun tulevaan perintöön? 

Miksi oletat, että tämä kirjoittaja olisi ap?

Vierailija
35/36 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, haluan tehdä ilmadta työtä vuosikymmeniä perheen hyväksi. Sitten antaa OMASTA perinnöstäni puolet miehelle joka saa taas oman perintöndä kokonaan, sellainen suomihutsu olen 😂 mutten tyhmä

Et taida olla mukava ihminen.

Vierailija
36/36 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei puoliso sinun perinnöstä saisi yhtään mitään, jos hänen oma omaisuutensa olisi suurempi.

Yksinkertaisin tapa on tehdä avioehto, kuten moneen kertaan mainittu. 

Jos miehesi ehtii saada perinnön, hän voi testamentata sen sinulle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi