IL: Suomea uhkaa maksakirroosiepidemia! Olisiko jo aika sallia luonnossa kasvava kasvi viihdekäyttöön?
Suomessa kiellettiin kasvi kolikon heitolla eduskunnan suuressa valiokunnassa vuonna 1971. Tämä olisi voinut yhtä hyvin päätyä toisin...
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/8d1279c0-d4e0-4b7b-b7e6-ffccd…
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos siitä saisi lajiketta, josta ei tulisi minulle psykoottista oloa, niin voisin käyttääkin. Viimeksi tuli 4 tunnin paniikkikohtaus, ajattelin kiihtyvällä tahdilla ajatteluni ajattelun ajattelua, näin kaiken elollisen aurat ja ajattelin olevani dinosauruksen selässä.
Mitä olit ottanut kun kannabiksesta ei tule tuollaisia vaikutuksia?
Kannabista parinkymmenen vuoden tauon jälkeen, kun kaveri hyvää hyvyyttään tarjosi. Aina mulle on siitä paniikkeja tullut, mutta auroja näin ekaa kertaa.
Älä viitsi jauhaa paskaa 🤭
Mä myin sitä, enne kuin olit edes syntynyt.
Maksavaivat johtuvat enimmäkseen liikalihavuudesta, huonosta ja liian hiilihydraattipitoisesta (erityisesti sokeri) ravinnosta. Kannabis tunnetusti herättää ns mässyhimon joten ei se ainakaan mikään lääke olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos siitä saisi lajiketta, josta ei tulisi minulle psykoottista oloa, niin voisin käyttääkin. Viimeksi tuli 4 tunnin paniikkikohtaus, ajattelin kiihtyvällä tahdilla ajatteluni ajattelun ajattelua, näin kaiken elollisen aurat ja ajattelin olevani dinosauruksen selässä.
Kannabista parinkymmenen vuoden tauon jälkeen, kun kaveri hyvää hyvyyttään tarjosi. Aina mulle on siitä paniikkeja tullut, mutta auroja näin ekaa kertaa.
Paskanjauhanta vaan jatkuu 🤭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myit persettäs? No se ei tullut yllätyksenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut samaa. Itsellä ei kävisi mielessäkään kokeilla moista.
Kuulit varmaan samalta henkilöltä joka piikitti kannabista. Kun on kymmeniä vuosia valehdeltu kannabiksen vaaroista niin niistä on mennyt kaikki uskottavuus. Voit väittää näkeväsi steppaavan menninkäisen kun poltat jointin. Ei sitäkään tarinaa uskota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kannabis aina aiheuttaa sinulle paniikkeja niin miksi otat sitä? Eihän tuossa ole mitään järkeä eikä uskottavuutta että joku toistuvasti ottaa päihdettä/huumetta josta tietää ettei se sovi hänelle. Laittomuus aiheuttaa kuumotuksia ja toisilla tunteet ovat voimakkaampia. Alkoholi ja kovat huumeet aiheuttavat enemmän myös psyykkisen puolen ongelmia. Kannabista nostetaan tikun nokkaan niistä kun sille ei löydy sellaisia todellisia haittoja millä kiellon voisi perustella. Ammatti urheilijat kuten koripallon ja jääkiekon pelaajat voi käyttää kannabista ilman ongelmia kun laki ei aiheuta ongelmia. Ei se silloin ole taviksille yhtään sen vaarallisempaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos meillä on jo N kappaletta ongelmia niin emme tarvitse jälleen yhtä ongelmaa lisää.
Miten tämä liittyy aiheeseen? Kannabis olisi vähemmän haitallinen vaihtoehto kuin alkoholi.
Ne jotka haluavat vetää molempia/kaikkea tekevät sitä jo nyt.
Vierailija kirjoitti:
Jos alkoholinkäyttö on suorastaan romahtanut, niin mistä ne maksakirroosit ovat tulleet? Jostain muuntohuumeesta ilmeisesti ja lisää muka pitäisi saada
Voisipa poliisi lähettää jokaisen saatanan narkkarin vttuun täältä
Kai tämä oli sarkasmia?
Vierailija kirjoitti:
Narkit helvettiin.
Järkyttävää touhua, että tuollaisia aineita joku suosittelee.
Mitä aineita ketjussa on suositeltu?
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi ei ole ainoa asia joka maksaa rasittaa, ainoastaan yksi monista.
Pois vihreä tee, parasetamoli, runsas sokerin käyttö, kasviöljyt, monivitamiinit, niin maksa kiittää.
Liikunta lisäksi auttaa maksaa.
Mitä haittaa kasviöljyistä on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos meillä on jo N kappaletta ongelmia niin emme tarvitse jälleen yhtä ongelmaa lisää.
Miten tämä liittyy aiheeseen? Kannabis olisi vähemmän haitallinen vaihtoehto kuin alkoholi.
Ne jotka haluavat vetää molempia/kaikkea tekevät sitä jo nyt.
Todellisuus ei sovi poliitikkojen utopian tavoitteluun. Nollatoleranssi ei toimi ja haittoja vähentävää huumepolitiikkaa haluavia syytetään huumemyönteisiksi. Sairasta kun vertailu maissa on pienempi huumeongelma kuin suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viina juova ammattilainen on keskimääräistä huomattavasti laihempi, juopon rahat menevät viinaan ei ruokaan, pullaan tai muuhun turhuuteen. Läskiliiterit on raittiita, raittiusihmisiä, joilla on kaikki maailman vaivat ja viat, kolesterolit tapissa.
Viinaveikko on terve kuin pukki ja kolesteriarvot ovat huippu-urheilijoiden tasoa.
Paljon viinaa juoneen maksa ja muutkin arvot on sellaisissa lukemissa että lääkäriä hirvittää. Sitten kannabis ei myrkyttömänä aineena vaikuta haitallisesti mihinkään sisäelimiin. Sille ei ole mitään oikeaa syytä miksi kannabiksen käyttö on kielletty. Täysin ideologinen kielto joka aiheuttaa enemmän haittoja kuin siitä on hyötyä.
Kemikaaleja aivoihin? Sehän se onkin hyvä kombinaatio.
Kasvien sisältämät myrkyt ova
Kemikaalit on hyväksyttyjä kun niihin on resepti. Sadat tuhannet suomalaiset syö mielialalääkkeitä ja monet rauhoittavia. Luonnontuotteelle kannabikselle on kaikkein vaikeinta saada resepti suomessa.