Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotko, että vieraissa käydään siksi, että se on kiellettyä ja näin ollen kiehtovampaa?

Vierailija
02.02.2025 |

Uskotko, että mitä enemmän kumppani haluaa rajoittaa toisen tekemisiä, sitä enemmän toista kiinnostaa tehdä niitä salassa toiselta?

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pettäjä on itsekäs hedonistinen narsisti. Aivotoiminnot kognitioiden osalta toimii vajaalla. Impulssikontrolli puuttuu. Ja saattaa puuttua muutakin, kun primitiivisen aivorungon antaa viedä mihin haaroväli käskee. "Aivottoman" apinan tasoa siis.

Demonisoi toki, jos siitä tulee sulle parempi mieli.

Totuus tietenkin on moniulotteisempi. Ja siinä petetyn rooli ei välttämättä ole pelkästään viaton uhri. 

Kerroppa nyt ketjuun mitä moniulotteista asiassa on. Aina voi erota ilman pettämistä. Päihde ja väkivaltatapaukset eivät nyt kelpaa. Ne on eri asia.

Pettäjän luonteen yksiulotteisuus paljastuu viimeistään silloin, kun hän syyttää puuhistaan petettyä... Ihan pokkana

Onhan se saavutus sinänsä rikkoa lapsiltaan ydinperhe ja vielä uusperhe pettämisillään. Oikea ylpeyden aihe vanhemman roolissa. Vanhemmuuden ja ihmisyyden roolimalli kerrakseen.

Vierailija
62/89 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että vieraissa käydään erityisesti siksi, että on helpompaa olla kantamatta vastuuta ja syyllistää vain toista tyytymättömyydestä parisuhteessa. On helpompi pettää jonkin ulkopuolisen kanssa kuin korjata ongelmat.

Vierailija
64/89 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos "seurustelee" sinkkuäidin kanssa niin kyllä siinä usein etsitään samalla toista naista. 

Vierailija
65/89 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon, että vieraissa käydään erityisesti siksi, että on helpompaa olla kantamatta vastuuta ja syyllistää vain toista tyytymättömyydestä parisuhteessa. On helpompi pettää jonkin ulkopuolisen kanssa kuin korjata ongelmat.

Monesti ne ongelmat on pettäjän omassa päässä eikä hän ole edes niistä puhunut puolisolleen. Sitten keksii jälkeenpäin valheita puolison ehdottomuudesta ja mustavalkoisuudesta väistääkseen jälleen kerran omaa vastuutaan.

Vierailija
66/89 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On väite että kerran pettää, aina pettää. Petin poikaystävääni kun olin 20v. Sen jälkeen minulla on ollut kaksi vakavaa suhdetta, joista toisessa olen edelleen vakaasti. En ole pettänyt näistä kumpaakaan.

Jos pettäisin, se olisi monen asian summa. Oma vikani kyllä, sitä en tässä lähde loiventamaan. Onnellisessa suhteessa en osaa kuvitella lähteväni vieraisiin. Jos suhteessa mättää joku asia, mutta ei ihan eroon asti johtava, niin sellaisesta se.. sanotaanko avoimuus.. lähtee.

Minua tullaan edelleen iskemään, vaikka olen yli 40. Huomiota en hae enkä edes paistattele siinä. Jos mukavanoloinen mies tulee juttusille JA jos suhteessani olisi alamäki menossa, niin saattaisin uppoutua sellaiseen sinkkumoodiin. Siinä unohtuu muu elämä. Alkoholi vaikuttaa, mutta ei ratkaisevasti. Sitä vaan tietää että näin tämä etenee. Jutellaan mukavia ja lähdetään jatkoille. Yksi elämä.

Joku mainitsi tempperamenttierot. Tämän allekirjoitan. Teen rohkeita päätöksiä ja elämä pitää säännöllisesti jotenkin herätellä eloon. Viimemmäksi ostin talon. Muutaman vuoden välein pitää olla jotain. Levoton luonne, se minä olen.

Vierailija
67/89 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullista kyllä, mutta tämä on totta. Puhuminen on toisille liian hankalaa. Toiset taas suuttuu heti, jolloin hankalia asioita ei uskalla tuoda esiin. Kun pettää, niin tietää että toinen jättää ja siinä se.

Vierailija
68/89 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkimusten mukaan jos naisella on väljä se lisää pettämistä. Molemmin puolin.

Muistakaahan siskot pitää tavarastanne huolta, kiristysleikkauksiakin on saatavilla.

Ok mikrop.enis

Vierailija
69/89 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puolusta pettämistä. Vastaan vaan siihen neuvoon, että aina voi erota ensin. Oletteko yrittäneet erota läheisriippuvaisesta? Siitä erosta ei meinaa tulla yhtään mitään, kun toinen on valmis vaikka miksi lattiarätiksi kunhan vaan ei tule jätetyksi. "Onko sulla joku toinen?". Tähän kun vastaa että ei ole, niin ei se vaan usko.

Vierailija
70/89 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
71/89 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla myös rakkautta. 

Tai läheisyyden ja hyvän seksin puutetta. 

Elämäntilanteet voi olla sellaiset ettei ero ole mahdollinen. Silloin tyytyy varastettuihin hetkiin kun ei voi saada enempää. Kotona voi silti olla ihan ok suhde - josta vain puuttuu jotain itselle tärkeää

Vierailija
72/89 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä pilata täällä teidän ilo, mutta kyllä pettäjät on ihan tavallisia ihmisiä. Noin 30-40 prosenttia sortuu pettämään syystä tai toisesta ja tämä maailma olisi täysin mätä, jos näin suuri joukko olisi narsistisia ja täysin emptiakyvyttömiä ihmisiä. En itsekään hyväksy pettämistä, mutta kun ikää on tullut lisää, niin en nyt suoralta kädeltä ketään leimaa. Sarjapettäjät toki ovat asia erikseen ja siinä ihminen ei taida saada keneltäkään sitä mitä hakee.

Vierailija
73/89 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävä pilata täällä teidän ilo, mutta kyllä pettäjät on ihan tavallisia ihmisiä. Noin 30-40 prosenttia sortuu pettämään syystä tai toisesta ja tämä maailma olisi täysin mätä, jos näin suuri joukko olisi narsistisia ja täysin emptiakyvyttömiä ihmisiä. En itsekään hyväksy pettämistä, mutta kun ikää on tullut lisää, niin en nyt suoralta kädeltä ketään leimaa. Sarjapettäjät toki ovat asia erikseen ja siinä ihminen ei taida saada keneltäkään sitä mitä hakee.

Sarjapettäjät ovat tosiaan narsistisia ja täysin empatiakyvyttömiä. 

Vierailija
74/89 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sarjapettäjät ovat tosiaan narsistisia ja täysin empatiakyvyttömiä. 

Ja siksi sellaiset leimautuvat loppuiäkseen.

Vierailija
75/89 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käyn sen takia, että olen uupunut pikkulapsiarkeen sekä mieheni kykyyn hoitaa konfliktitilanteita.

Ja ne konfliktitilanteet johtuu siitä että petät...

Vierailija
76/89 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäminen on elämän suola.

Vierailija
77/89 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monesti ne ongelmat on pettäjän omassa päässä eikä hän ole edes niistä puhunut puolisolleen. Sitten keksii jälkeenpäin valheita puolison ehdottomuudesta ja mustavalkoisuudesta väistääkseen jälleen kerran omaa vastuutaan.

Personaallisuushäiröisen piirteitä tuollainen ilmentää. Mätä ja rikki on. Lopullisesti.

Vierailija
78/89 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein pettäjää kohtaa karma. Joutuu ehkä halveksuttuun asemaan yhteisössä. Tulee itse petetyksi. Kokee onnettomuuden tunnetta, häpeää ja syyllisyyttä. Suhteet eivät tunnu loppu viimein miltään kaikesta teatterista ja kulissien kannattelusta huolimatta.

Vierailija
79/89 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein pettäjää kohtaa karma. Joutuu ehkä halveksuttuun asemaan yhteisössä. Tulee itse petetyksi. Kokee onnettomuuden tunnetta, häpeää ja syyllisyyttä. Suhteet eivät tunnu loppu viimein miltään kaikesta teatterista ja kulissien kannattelusta huolimatta.

Nyt hei joku tolkku tällaiseen taikauskoisuuteen. Olen itse pettänyt kerran. Aikaa siitä on 30 vuotta. Elämäni on tuon jälkeen (tapahtuneesta mitenkään johtumatta) ollut todella hyvää. On rakkautta, terveyttä ja rahaa. Läheisiä ihmissuhteita, valoisia tulevaisuudennäkymiä.

Jos nyt joku syöpä iskee, niin ennemmin se johtuu geeneistä.

Vierailija
80/89 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt hei joku tolkku tällaiseen taikauskoisuuteen. Olen itse pettänyt kerran. Aikaa siitä on 30 vuotta. Elämäni on tuon jälkeen (tapahtuneesta mitenkään johtumatta) ollut todella hyvää. On rakkautta, terveyttä ja rahaa. Läheisiä ihmissuhteita, valoisia tulevaisuudennäkymiä.

Jos nyt joku syöpä iskee, niin ennemmin se johtuu geeneistä.

Sarjapettäjät ovat aika yleisesti halveksuttuja 

-sivusta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan