Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, millaisia turvakeinoja käytät?

Vierailija
02.02.2025 |

Itse en liiku iltaisin yksin missään, enkä päädy epämääräisiin porukoihin.

En ikinä jää mihinkään kahden esim tuntemattoman miehen kanssa.

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kävellessäni vastaan tulee koira, vaihdan tarvittaessa toiselle puolelle tietä. Pidän koiraa silmällä koko kohtaamisen ajan. Tämä on tarpeellisin turvakeinoni.

Toiseksi tärkein on nastakenkien käyttö talvella.

Pidän asunnon ja auton ovat lukittuina, sekä silloin kun olen auton tai asunnon sisällä että ollessani niiden ulkopuolella.

Jos joku henkilö käyttäytyy uhkaavasti tai häiritsevästi, olen ensin huomioimatta häntä mitenkään ja pyrin poistumaan paikalta. Jos en voi poistua, kommentoin hänen käytöstään kuuluvalla äänellä ja pyydän lopettamaan. Näin herätän muiden ihmisten huomion ja yleensä tekijä lopettaa siihen. 

Näiden lisäksi teen monenlaisia muita turvallisuutta parantavia toimenpiteitä päivittäin kotona ja töissä, mutta niitä ei tässä kai kysytty.

Vierailija
62/76 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän aikaan vuodesta pelkään vain katolta tippuvia jääpuikkoja. Vuosia sitten kävelin Helsingissä Aleksis Kivenkatu 4-8 kohdalla. Siinä on vielä levennetty jalkakäytävä. Kävelin aivan autorivin vieressä, n 4 metriä seinästä. Äkkiä aivan eteeni singahti katolta parimetrinen valtava jääpiikki. Varmasti olis kuollut heti, mutta selvisin säikähdyksellä. Myöhemmin huomasin että juuri siihen taloon oli rakennettu lisäkerros.

Muuten pelottaisi enemmän taajamissa, kaupungissa ei pelota. Itsepuolustusta harrastaneena tiedän että tärkeintä on ennakointi. Pahantekijät osaa valita kuka on jo valmiiksi heikon näköinen, helppo uhri. Opetelkaa kävelemään ryhdikkäästi, hartiat takana. Pää pystyssä. Kotona voi itkeä ja olla herkkä. Mutta kun lähtee ulos, naama peruslukemille ja reippaasti eteenpäin. 

Parisuhdeasiat on vaikeita, koska henkilö osaa yleensä aluksi esittää mukavaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruma naama.

Ai naisella?  Ei rumia naisia olekaan😀

Vierailija
64/76 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat turvakeinoilla, mitä vastaan? Yöllä kimppuun hyökkääviä lepakoitako?

Vierailija
65/76 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuupussitakki peittää kaikki naiselliset muodot niin ei siinä kukaan mies lähesty. Pipo vielä silmille!

Vierailija
66/76 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tapaile miehiä (tähän liittyy muu syy) ja jos tapailisin, niin julkisella paikalla ja jakamatta henkilökohtaisia tietoja ensi alkuun. En harrasta seksisuhteita enkä lähde kokeilemaan mitään tempauksia.

En katso miehiä silmiin kadulla tms, jotta en herätä kenenkään häiriintyneen päässä mitään ideoita.

Kun liikun kodin ulkopuolella, olen ympäristötietoinen - pidän ympäristöä silmällä.

Vältän kävelemistä pimeällä, sen sijaan pyöräily ja hölkkä mietityillä reiteillä ok. Kun olen lenkillä, en pidä korvissa ympäristötietoisuutta estäviä kuulokkeita.Kun olen lenkillä ja teen yhdessä kohtaa venyttelyitä ja verryttelyä, niin lopetan jos näen että auto tulee etenkin jos pyllistelyvenyttelyt meneillään.

Käyttäydyn out there kohteliaasti (mykkyys ja nopea siirtyminen muualle on yleensä parasta) myös jos tuntematon humalainen tai häiriintynyt mies kyselisi jotain, koska et voi tietää tuntematto

Lisäys: Pyrin viestimään reipasta olemusta ja sinnikästä energiaa ulospäin, jos olen liikkeellä out there, koska aiheesta on tosiaan tutkimusta että heikomman oloiset ovat enemmän kohderyhmää. Olen vaan aika pieni, niin se heikkous tulee joka tapauksessa silmiin. Mutta miten se sanonta menee : it's not the size of the dog jne. Jos viestittää sellaisia viboja, että ei nyt tänään (taas sanonta), niin sekin voi olla merkitsevää. Parempi olla reippaammin (vaikka aina ei viitsisi). 

Vierailija
67/76 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruma naama.

Et ole nähnyt minua

Vierailija
68/76 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensä mitään. Jos jollain oikein turvattomalla alueella jostain syystä joutuisin kävelemään, ottaisin avaimet käteen ja yrittäisin olla huomaamaton. Suomessa merkittävä valtaosa naisiin kohdistuvasta väkivallasta tapahtuu yksityisasunnoissa tutun miehen toimesta, ei ole syytä hysterisoida julkisilla paikoilla liikkumista. 

Vierailija
69/76 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruma naama.

Et ole nähnyt minua

Höpöhöpö..älä aliarvioi itsäsi. Nainen on kaunis ellei sitten ole ottanut tatuointeja ja lävistyksiä naamaansa.

Vierailija
70/76 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen nopeasti enkä ota katsekontaktia miehiin. Esitän että tietäisin minne olen menossa vaikka en tietäisikään. Varsinkin ulkomailla. 

Vierailija
71/76 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylen ohje helisyttää avainnippua on pitänyt ra iskausta suunnittelevat tyypit loitolla.

N53 130kg

Sinussa ei ole Jumalan vilja mennyt hukkaan.

Vierailija
72/76 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruma naama.

Kyllä ruma naama ja luiseva olemus suojasi minua miehiltä nuorempana öisin liikkuessa. Joku tyyppi oikein suuttui ja haukkui apinaksi, kun olin poistumassa junasta. Eipä lähtenyt edes seuraamaan. 

Vierailija
73/76 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

I bring you peace?

Vierailija
74/76 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruma naama.

Kyllä ruma naama ja luiseva olemus suojasi minua miehiltä nuorempana öisin liikkuessa. Joku tyyppi oikein suuttui ja haukkui apinaksi, kun olin poistumassa junasta. Eipä lähtenyt edes seuraamaan. 

Hehe, ei olisi pitänyt varmaan naurahtaa, mutta tuo apinajuttu sai naurahtamaan ja siinä vielä se, että selvä ahdistelijarikollinen suuttui kun ei päässytkään stalkkeroimaan. 

En usko että olet ruma, vaan eri ihmisillä on eri makuja. Jotkut miehet tykkäävät pulskemmista, jotkut laihemmista jne. Sitten nämä mänttipäiset sanovat mieltymyksiään ja ei-mieltymyksiään ääneen. Itse ovat sitten ties mitä vyötiäisiä.

Vierailija
75/76 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruma naama.

Et ole nähnyt minua

Höpöhöpö..älä aliarvioi itsäsi. Nainen on kaunis ellei sitten ole ottanut tatuointeja ja lävistyksiä naamaansa.

Onko tässä mies tsemppaamassa naista?! Nyt maailmankirjat seis.  Tämä on ensimmäinen kerta palstalla, kun tällaisessa aiheessa näen miehen tsemppaavan naista. Tietenkin jälkimmäinen lause oli jo taas tutumpaa settiä palstalta, mutta nyt on kyllä pysäyttävää.

Painokoneet seis. Mies on kohdellut kivasti naista palstalla, tsempannut. Mulla on oikeasti silmät lautasina. Ihan mukava fiilis, kuule, jatka tuota ja sovella kaikkialle. Eiköhän hyvää ala virrata sinnepäin. 

Vierailija
76/76 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, miesten kanssa ei kannata jäädä kahden kesken ellei sitten ole kiinnostunut ko miehestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi