Nainen, millaisia turvakeinoja käytät?
Itse en liiku iltaisin yksin missään, enkä päädy epämääräisiin porukoihin.
En ikinä jää mihinkään kahden esim tuntemattoman miehen kanssa.
Kommentit (76)
En minkäänlaisia. En ole koskaan kokenut, että turvallisuuteni voisi olla uhattuna. Kuljen paljon yöaikaan ulkona ja samalta se tuntuu kuin päiväsaikaankin.
N25
Napakka potku tyhmän haaroväliin. Riittää aina.
Minulla on Sulo. Rottweiler hihnassa antaa kummasti tilaa ympärille. Etenkin muualta tulleet jättää rauhaan.
En käy juuri missään. Pysyn kotona.
Tilastojen valossa miehet ovat suurin rikoksentekijäryhmä, joten en ole tekemisissä heidän kanssaan.
Mietin naamatauointia. Aina joku jorina toope haluais jutella. En sinänsä pelkää. Mutta sosiaalinen ahdistus muuttuu ennalta arvaamatta paniikiksi.
Paniikissa saatan mättää turpaan hätävarjelun liiotteluna.
Kävelen joskus iltavuorosta kotiin ja kävelen jalkakäytävällä autotien puolella, en metsikön puolta. En käytä mitään oikopolkuja metsikön läpi, pysyn valaistulla katuosuudella.
Missä oikein asutte jotka ette uskalla liikkua edes ilta-aikaan yksin ulkona? Itse liikun mihin aikaan tahansa yksin ja Itä-Helsingissä asun mmamujen keskellä.
Opettelin uimaan ja kilisytän avaimia.
Aikalailla hankalaa olisi jos ei töihin voi yksin kävellä. Vuosikymmeniä kävellyt yksin pimeinä aikoina ja vain kerran on ollut uhkaava tilanne. Sinä todennäköisesti pelkäät varjoasikin
Kuka alapeukuttaa aloitusta?! Erittäin tärkeä avaus.
Vierailija kirjoitti:
Aikalailla hankalaa olisi jos ei töihin voi yksin kävellä. Vuosikymmeniä kävellyt yksin pimeinä aikoina ja vain kerran on ollut uhkaava tilanne. Sinä todennäköisesti pelkäät varjoasikin
Eihän ap sanonut ettei käy missään.
Vierailija kirjoitti:
Kuka alapeukuttaa aloitusta?! Erittäin tärkeä avaus.
Rapettajat.
Käsken yleensä väistymään Jeesuksen nimessä, varalta on kuitenkin aina Parabellum-pistooli taskussa.
Vierailija kirjoitti:
Käytän Jeesusta ja omaa harkintakykyä.
Omaan harkintakyyyn kuuluu mm. ap:n mainitsemat asiat. Jos sitten kumminkin tulee joku uhkaava tilanne (on tullut mm. keskellä kirkasta päivää kerrostalon piha-alueella), niin turvaan siihen, että Jumala varjelee siinäkin tilanteessa (on varjellut, eikä ole tullut pahempaa).
Käytät Jeesusta?
Vierailija kirjoitti:
Ruma naama.
Ei estä mitään, jopa vanhuksia raiskataan pesutuvassa Suomessa.
Luitteko sen uutisen että Ruotsissa on kotihoidon työntekijät (miehet) rskainneet ja ahdistelleet vanhuksia? Miksi pitää käyttäytyä kuin elukat??? Edes vanhukset ei ole turvassa! Ihan sairasta
Vierailija kirjoitti:
Missä oikein asutte jotka ette uskalla liikkua edes ilta-aikaan yksin ulkona? Itse liikun mihin aikaan tahansa yksin ja Itä-Helsingissä asun mmamujen keskellä.
Eli oletko mies vai jotenkin vajaa päästäsi?
No tota aikoinaan käytin kaapumaisia vaatteita. Siis liian isoja, ja täysin muodottomia, koska teininä mua lähenneltiin jatkuvasti. Mutta sitten jossain vaiheessa tajusin, että paras puolustus on näyttää voimakkaalta. Jos vaikutat siltä, että sun kanssa ei kannata ryppyillä, ei kukaan uskalla ryppyillä. Aloin kiinnittämään huomiota siihen miten liikun, luimistelenko, katsonko maahan, vai pidänkö pään ylpeästi pystyssä ja otan tilani. Pelkoa ei kannata koskaan näyttää.
Liikun vain siellä missä on muita ihmisiä. En liiku yöllä. En puhu tuntemattomien kanssa.